Poetsen Poetsen Poetsen!

Doei oma :W

Vorige week op bezoek geweest bij een kameraad met een hond (jonge rottweiler die net bij m'n motor kon). Deze hond geprobeerd op m'n motor te klimmen waardoor er jammer genoeg krassen zijn ontstaan op de lak van de tank... ;( Hebben jullie misschien nog tips qua poetsspullen om de krassen zoveel mogelijk te verwijderen? Zelf heb ik al scratch remover geprobeerd wat we nog in de kast hadden staan, maar dit helpt niet voldoende :N
 
Laatst bewerkt:
Doei oma :W

Vorige week op bezoek geweest bij een kameraad met een hond (jonge rottweiler die net bij m'n motor kon). Deze hond geprobeerd op m'n motor te klimmen waardoor er jammer genoeg krassen zijn ontstaan op de lak van de tank... ;( Hebben jullie misschien nog tips qua poetsspullen om de krassen zoveel mogelijk te verwijderen? Zelf heb ik al scratch remover geprobeerd wat we nog in de kast hadden staan, maar dit helpt niet voldoende :N


WA verzekering van je kameraad inlichten. Zeker nu niet zelf lopen knoeien anders gaan ze straks moeilijk doen :N
 
Heb al foto's gemaakt van zowel helm als motor gelijk na de aanval, want m'n helm is ook speelgoed geweest. Deze is inmiddels bij de motorzaak geweest en gerepareerd. Weet niet zo goed of de verzekering echt veel zal doen aan een 23 jaar oude motor met al enige lakschade...
 
Heb al foto's gemaakt van zowel helm als motor gelijk na de aanval, want m'n helm is ook speelgoed geweest. Deze is inmiddels bij de motorzaak geweest en gerepareerd. Weet niet zo goed of de verzekering echt veel zal doen aan een 23 jaar oude motor met al enige lakschade...


Hmmm dat kan wel een lastige worden. Tenzij het een collectors item is .... anders kon ie wel eens TL verklaard worden ;)
 
Doei oma :W

Vorige week op bezoek geweest bij een kameraad met een hond (jonge rottweiler die net bij m'n motor kon). Deze hond geprobeerd op m'n motor te klimmen waardoor er jammer genoeg krassen zijn ontstaan op de lak van de tank... ;( Hebben jullie misschien nog tips qua poetsspullen om de krassen zoveel mogelijk te verwijderen? Zelf heb ik al scratch remover geprobeerd wat we nog in de kast hadden staan, maar dit helpt niet voldoende :N

Je kunt het proberen uit te polijsten :Y altijd welkom in Leiderdorp om te bekijken wat er haalbaar is.
 
Dat is een hele vervelende schade! Inderdaad eerst de WA verzekering proberen.
En de zogenaamde scratch remover pen gewoon weggooien, want daar wordt niemand blij van behalve de fabrikant ;)

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik kan je hetzelfde aanbod doen als SavagePielk, maar dan ben je welkom in Dongen :)
 
Laatst bewerkt:
Hmmm dat kan wel een lastige worden. Tenzij het een collectors item is .... anders kon ie wel eens TL verklaard worden ;)


Het is een enige echte diversion xj600, waarmee ik zelf ook al een paar keer de grond heb aangetikt. Niet heel erg, want er zaten al meer krassen op. Maar voor de netheid net de ergste krassen verwijderen zou mooi zijn ;) Volgend jaar mag ik hopelijk toch door naar een zwaardere motor
 
Je kunt het proberen uit te polijsten :Y altijd welkom in Leiderdorp om te bekijken wat er haalbaar is.
Ik kom zeker binnenkort ff langswaaien als ik voor mijn werk in je dorpje ben.

Heb namelijk een aantal dingen gewonnen bij een prijsvraag waar ik niet weet wat ik ermee aan moet haha.
 
Ik zou eerder de pootjes van die hond amputeren. Zal hem leren. :P

Mwoah... weet niet of het dan afgelopen zal zijn met het vernielen :N M'n motor was zeker niet het eerste en ook niet het laatste wat hij te pakken heeft gehad. Staan al meer dingen op het lijstje van de verzekering
 
Dat is een hele vervelende schade! Inderdaad eerst de WA verzekering proberen.
En de zogenaamde scratch remover pen gewoon weggooien, want daar wordt niemand blij van behalve de fabrikant ;)

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik kan je hetzelfde aanbod doen als SavagePielk, maar dan ben je welkom in Dongen :)

Dorpje vlakbij Zwolleee. Kan ik dat polijsten zelf ook proberen?
 
Ja dat zou je kunnen proberen, maar ik denk niet dat je blij word van de aanschaf van een (goede) polijstmachine ;)
En daarbij komende mis je ook een bak met ervaring met wat wel en wat absoluut niet kan...

Met de hand polijsten daarmee "krassen weghalen" is heel zeldzaam of je moet een boterzachte lak hebben.

Ga op zoek naar een goede detailer die weet waar die mee bezig is en niet naar de poetser die voor €80 een auto doet, want die hebben over het algemeen gesproken geen enkel idee waar ze mee bezig zijn.
 
Laatst bewerkt:
vraagje;

Ik heb een spiegelvizier waar ik met regen (en zand) een paar keer overheen heb geveegd. Waarschijnlijk daarna nog een keer schoongemaakt met een doek terwijl er nog zand op zat. Gevolg is een dof vizier waar ik niet meer lekker doorheen kijk.

Kan ik hier nog wat mee?
 
Hey! Ken het topic al een tijdje en zit er ook al even aan te denken om wat te posten, want ik zou heel graag m'n Bandit eens onder handen nemen :)

Toen ik 'm net had zag hij er ondanks z'n leeftijd bijna als nieuw uit. Nu jaren later is hij, ondanks regelmatig "poetsen" een tikkeltje dof en zitten er veel swirls in. Voorheen wist ik van niks maakte ik 'm schoon met water, (waarschijnlijk veel te agressief) schoonmaakmiddel en een microvezeldoek. Inmiddels gebruik ik in ieder geval twee emmers, een shampoo+wax van een euro en een washmitt. De mitt is van de action maar lijkt me gewoon prima? Heb ook een droogdoek maar die laat na een halve tank meer natte strepen achter dan dat hij op neemt :+ m'n velgen deed ik altijd ontvetten waarna ze glansden, maar die blijven ook wat doffer nu.

Nu heb ik me een beetje ingelezen en begrijp ik dat ik waarschijnlijk een goed begin maak met kleien en waxen (en wellicht een foam aangezien ik na het spoelen en poetsen vaak nog vuil zie dat ik gemist heb), maar net als menig ander beginner zie ik door de bomen het bos niet meer zodra ik daadwerkelijk naar producten ga kijken (ook omdat ik geen idee heb wat voor lak ik heb). Mijn dilemma is ook, ik kan er niet te veel budget aan vrij maken op dit moment dus ik zoek een compromis tussen "het mag eigenlijk niks kosten" en een een acceptabel resultaat en een gezonde, mooie lak. Ik zoek dus basisproducten die op dit moment het grootste verschil maken, voornamelijk qua swirls en dofheid van de lak, en die ik later nog kan aanvullen met andere om de lak mooi te houden. Houd het voor het gemak op een budget van €50 tot €60,-

Denk dat de meesten hier wel kunnen inschatten hoe mijn lak eruit ziet, maar als jullie foto's willen dan zal ik 'm gelijk buiten zetten en wat foto's in de zon maken.

Bedankt alvast voor degenen die mij op weg kunnen en willen helpen :}
 
Het is dat je best ver weg woont, anders had je hier wel het een en ander uit mogen proberen.

Denk dat met een goede shampoo, klei, polish, glaze en wax een heel eind komt.

Wellicht bij carclean een set kopen. Poorboy's heeft wel een leuke combi

Sample Kit #6 - '4-Step Dark Colors'

Wellicht is de prof polish wel zo dat je het kleien kunt overslaan.....
 
Thanks! Dat ziet er wel interessant uit. Hoe lang gaan die samples van 120ml mee, of verschilt dat per product? Ik zie bij de shampoo bijvoorbeeld dat je met 25-50ml twee auto's kunt doen, dus vertaalt maar motor is dat nog best te doen. Maar ik neem aan dat niet alles net zo geconcentreerd is? Wat is het verschil tussen sealant en wax? (Aangezien de laatste er niet bij zit en ik wel lees dat je deze vaak na elkaar gebruikt?)
 
Thanks! Dat ziet er wel interessant uit. Hoe lang gaan die samples van 120ml mee, of verschilt dat per product? Ik zie bij de shampoo bijvoorbeeld dat je met 25-50ml twee auto's kunt doen, dus vertaalt maar motor is dat nog best te doen. Maar ik neem aan dat niet alles net zo geconcentreerd is? Wat is het verschil tussen sealant en wax? (Aangezien de laatste er niet bij zit en ik wel lees dat je deze vaak na elkaar gebruikt?)
Ik gebruik o.a. ook die shampoo van Poorboys en gebruik 13 ml op een emmer met 5 liter. Met je sample kun je dus 9-10 keer je motor goed wassen. Ik heb de literfles, gebruik het ook voor de auto.

De overige flesjes zijn een licht polijstmiddel, een glaze en een sealant. Voordat je een polijstmiddel en andere goedjes over je lak gaat wrijven zou ik eerst kleien, helemaal als dat nog nooit gebeurd is. Als je met je pad over vastzittende vervuiling wrijft, kun je alleen maar meer krassen veroorzaken. De glaze is in feite een product vol fillers die kleine krasjes opvult met oliën. Echter geeft dit lang niet hetzelfde resultaat als polijsten. De glans moet je echt hebben van het polijsten, niet van de glaze of sealant.

Het verschil tussen een sealant en een wax zit in verschillende factoren. De samenstelling is anders, een sealant is een chemisch product, een wax veelal natuurlijk (met carnaubawas bijvoorbeeld). Een sealant heeft op papier een langere standtijd dan een wax, al licht dit natuurlijk ook aan de samenstelling van een wax en de kwaliteit. Over het algemeen geldt: hoe mooier de wax qua wetlook/glans, hoe korter de standtijd. Voor een auto die je het liefst niet vaak wast of waxt kun je het best een sealant nemen omdat je daar dan weinig tijd aan kwijt bent. Vind je het niet erg om regelmatig te wassen en meerdere keren per jaar een wax op te smeren en ga je meer voor de looks, kun je beter voor een wax gaan. Of als je alles eruit wilt halen en je hebt alle tijd, breng je eerst een glaze aan, daarna een sealant en tot slot een wax. Ik gebruik zelf alleen maar een glaze en een wax, het is hartstikke leuk om zo nu en dan eens lekker bezig te zijn met de lak. :t
 
Ik gebruik o.a. ook die shampoo van Poorboys en gebruik 13 ml op een emmer met 5 liter. Met je sample kun je dus 9-10 keer je motor goed wassen. Ik heb de literfles, gebruik het ook voor de auto.

De overige flesjes zijn een licht polijstmiddel, een glaze en een sealant. Voordat je een polijstmiddel en andere goedjes over je lak gaat wrijven zou ik eerst kleien, helemaal als dat nog nooit gebeurd is. Als je met je pad over vastzittende vervuiling wrijft, kun je alleen maar meer krassen veroorzaken. De glaze is in feite een product vol fillers die kleine krasjes opvult met oliën. Echter geeft dit lang niet hetzelfde resultaat als polijsten. De glans moet je echt hebben van het polijsten, niet van de glaze of sealant.

Het verschil tussen een sealant en een wax zit in verschillende factoren. De samenstelling is anders, een sealant is een chemisch product, een wax veelal natuurlijk (met carnaubawas bijvoorbeeld). Een sealant heeft op papier een langere standtijd dan een wax, al licht dit natuurlijk ook aan de samenstelling van een wax en de kwaliteit. Over het algemeen geldt: hoe mooier de wax qua wetlook/glans, hoe korter de standtijd. Voor een auto die je het liefst niet vaak wast of waxt kun je het best een sealant nemen omdat je daar dan weinig tijd aan kwijt bent. Vind je het niet erg om regelmatig te wassen en meerdere keren per jaar een wax op te smeren en ga je meer voor de looks, kun je beter voor een wax gaan. Of als je alles eruit wilt halen en je hebt alle tijd, breng je eerst een glaze aan, daarna een sealant en tot slot een wax. Ik gebruik zelf alleen maar een glaze en een wax, het is hartstikke leuk om zo nu en dan eens lekker bezig te zijn met de lak. :t

Dank voor de reactie! Ik heb nu een wat beter beeld van het doel van alle middeltjes, tevens ook nog wat filmpjes gekeken over de toepassing van een aantal producten dus het proces begrijp ik nu wat meer. Zodoende denk ik ook dat ik er goed aan doe in ieder geval klei erbij te bestellen en een wax. Dit is m'n lijstje nu:

POORBOYS WORLD - SAMPLE KIT #6 - '4-STEP DARK COLORS'
Sample Kit #6 - '4-Step Dark Colors'

MONELLO - DOLCE VERDE KLEI - 150 GRAM + 100 GRAM GRATIS
Dolce Verde klei - 150 gram + 100 gram GRATIS

POORBOYS WORLD - CLAY LUBE - 473ML
Clay Lube - 473ml

DODO JUICE - ORANGE CRUSH WAX PANEL POT - 30ML
Orange Crush wax panel pot - 30ml

Denk dat dit wel voldoende is als eerste aankoop, toch?
 
Ik kom net terug van een motorvakantie en mijn zwarte sv650s ziet er niet meer uit.

Hoe krijg ik alle hoekjes en gaatjes schoon?
En het hardnekkige vuil op de achterschokbreker van mijn kettingsmeer systeem en andere rommel.

De velgen gaan er uit en wat kuipdelen om overal wat beter bij tekomen.

Hij hoeft geen als nieuw maar nu is hij wel erg vies
 
@ Hawk: Vooral geduld hebben, borsteltjes e.d. scoren (Afwasborstel, tandenborstel, dat werk bij de action) En een krachtig schoonmaak middel voor je blok, achterbrug etc etc.


Heel brutale vraag van mijn kant, ik wil mijn auto (Op MF over n auto beginne :o :o ) detailen maar alleen heb ik niet voldoende tijd om het te doen, dus zoek eigenlijk wat hulp erbij, of beter gezegd, ik help jou, tegen betaling van mijn kant uiteraard.

Ik heb zelf al wel polijst middelen staan van CG, evenals n coating en wax, ik zal enkel n berg doekjes moeten halen, heck, zelfs n polijst machine valt te regelen.

Ik kan reizen :P
 
@hawk gt
Zoals Corvettefreak al zegt zorg voor genoeg borstels van klein naar groot. En een goede ontvetter om kettingvet te verwijderen waar je het niet wilt hebben.
 
Bij mij is een dag van 00:00 tot 24:00, dus ja dat redden we vast wel ;)
Coating zou kunnen, maar het is wel aan te raden om hem de eerste 24uur binnen te laten staan. Dit ivm eventuele kans op waterspotting.
Een wax/sealant is geen enkel probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan