Laat je Aprilia Pegaso ff zien

Al iets wijzer geworden?
En zit er een Pegaso aan te komen?
Wel een goeie keuze hoor ... sowieso altijd een 1-cilinder ;)

Uitlaat was beste wel vanaf (nieuwe bochten+uitlaat nodig), verder vond ik hem niet echt super reageren op het gas. Had (met mijn ervaringen op 1-cilinders) er meer van verwacht. Sturen ging zwaarder dan verwacht.
Houd mijn geld denk ik nog wel even in de pocket.
 
Onder het motto van LAAT JE PEGASO EENS ZIEN:

full


Een zelf handmatig te bedienen pontje!
Hardstikke leuk joh :)
 
Laatst bewerkt:
T was ook hard nodig, 1 poot met 450 cc zwart vloeistof(en stinken..) maar de andere poot had welgeteld 5 cc -O- ...Deze was dus volledig leeg met een kapotte keerring.. Vervangen, nieuwe verse sae20 olie erin...T complete kuipwerk gaat 1 dezer dagen naar de spuiter voor een nieuw laagje verf...
 
Das best gaan maat.
Vind de velgen en de vorkpoten wel geslaagd.
Snaveltje is misschien wennen ...
Is de koplamp partij anders geworden, want het lijkt wel ietsjes anders?

Technisch weer helemaal in orde dus?
En de sound, diep?
Met killers of zonder?

Wanneer verwacht je dat het spuitwerk klaar is?
 
Koplamp ligt los hier op tafel, net bi-xenon pitje erin gemaakt. Deze is eruit omdat het kuipwerk gespoten moet worden.
Uitlaat krijgt deze week z'n linkpijpjes(eindelijk) en ik ga ervan uit dat het diep gaat klinken :)
Komt nog een aluminium bashplaat aan de onderkant vd motor(ipv de origenele kunsttofbak)
 
Hallo allemaal,

Hier weer een Pegaso 650 Factory rijder erbij. De mijne is van 2008 en heeft al aardig wat gelopen, maar onderhoud is goed voor elkaar. Heb wel een vraag over de voorrem.
Ik zag vandaag dat ik er een klauw op zit van FTE. Heb verschillende foto's op internet gezien dat ze er ook met Brembo zijn. Achter heb ik wel Brembo.
Heeft één van jullie een verklaring? Hij remt overigens goed hoor.
 
Hallo allemaal,

Hier weer een Pegaso 650 Factory rijder erbij. De mijne is van 2008 en heeft al aardig wat gelopen, maar onderhoud is goed voor elkaar. Heb wel een vraag over de voorrem.
Ik zag vandaag dat ik er een klauw op zit van FTE. Heb verschillende foto's op internet gezien dat ze er ook met Brembo zijn. Achter heb ik wel Brembo.
Heeft één van jullie een verklaring? Hij remt overigens goed hoor.


Allereerst van harte welkom hier ... (naam?)
Ik zou me idd niet gelijk zorgen maken over een goed werkende rem hoor, zeker niet als de rest van de motor goed onderhouden is.
Op mijn Pegaso uit 2004 zit idd een Brembo voorrem.
Maar goed, das misschien weer anders bij een 2008 model.

En anders kan je natuurlijk altijd een belletje plegen naar de vorige eigenaar OF een Aprilia garage/dealer.
Kost je 5 minuten ... tenzij je hier natuurlijk je antwoord vind haha!

Schroom overigens niet om hier nog even een plaatje van uwer stalen rosch te plaatsen.
Word altijd zeer gewaardeerd :}
 
Hallo allemaal,

Hier weer een Pegaso 650 Factory rijder erbij. De mijne is van 2008 en heeft al aardig wat gelopen, maar onderhoud is goed voor elkaar. Heb wel een vraag over de voorrem.
Ik zag vandaag dat ik er een klauw op zit van FTE. Heb verschillende foto's op internet gezien dat ze er ook met Brembo zijn. Achter heb ik wel Brembo.
Heeft één van jullie een verklaring? Hij remt overigens goed hoor.

Ja de Factory versie heeft voor een betere remklauw/rempomp combi. (Radiaal gemonteerde remklauw en radiale rempomp)

Extra gratis filmpje met het verschil:

 
Laatst bewerkt:
Ja de Factory versie heeft voor een betere remklauw/rempomp combi. (Radiaal gemonteerde remklauw en radiale rempomp)

Extra gratis filmpje met het verschil:


Thanks, nooit te oud om iets te leren.
Foto's zal een beetje lastig worden. Ik heb een tablet waar ik een beetje mee pruts, en dan daarmee een foto op dit forum zetten is een hele opgave. Heb het wel eens geprobeerd toen ik bij 'het Raptor nest' van Cagiva zat. Lukte ook nooit.
Maar iedereen weet wel hoe de Factory eruit ziet, toch? Heb gisteren wel gelijk Mivv's besteld.
 
Bedankt, maar ik ga toch voor nieuw dempers
Gisteren nog een nieuwe handgreep erop gezet. Zat een houder op voor topkoffer.
Hou meer van de sportieve looks. Zal proberen nog een foto erop te zetten. Of het mij lukt??
 
Ik zag overigens op een site originele buddy maar dan voor een trail.
Dan komt de hoogte op 850cm IPV 790cm. Past die buddy en zijn er mensen met ervaring?
Ik ben zelf 188cm en na een uurtje sturen heb ik het wel een beetje gehad. Kreeg wel een tip om een wielren broek onder mijn broek aan te doen.
 
Ik zag overigens op een site originele buddy maar dan voor een trail.
Dan komt de hoogte op 850cm IPV 790cm. Past die buddy en zijn er mensen met ervaring?
Ik ben zelf 188cm en na een uurtje sturen heb ik het wel een beetje gehad. Kreeg wel een tip om een wielren broek onder mijn broek aan te doen.

Da's wel appart, ik heb indertijd een Strada gehad en vond dat zadel juist zo goed :Y
Maar misschien is die anders dan jouwe...
 
Mooie motor hoor, ziet er nog strak uit!
Of die buddy zou passen kan ik je niet vertellen.
Uit eigen ervaring kan ik je wel zeggen, dat stuur verhogen en step verlagers is ook een uitkomst zijn.
 
Dan komt de hoogte op 850cm IPV 790cm. Past die buddy en zijn er mensen met ervaring?

Je mag mijn motor kopen, die is standaard 820mm.
En in combinatie met de verlaagde voetsteunen en het verhoogde stuur, kan ik je garanderen dat je eeeeeeerg ruim zit :-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan