Kawasaki KLE (3)

Als ik het goed begrijp is dus eigenlijk het enige mankement de voorrem?

Dan is het een klein wonder dat hij nog niet weg is...
 
Ja wilde net zeggen, als ik niet al 3 motoren in de schuur had staan (tegen de zin van de vrouw in), dan had ik hem direct van je overgenomen! ':)
 
Laatst bewerkt:
Goedenmiddag!
Sinds gisteren ook trots eigenaar van een KLE geworden, 2002 model met sm wielen, volledige rvs uitlaat, yamaha xt600 voorkap en xt660x spatbord. Geen tellers die komen er nog op.
Heb al wel een paar vragen! Kan iemand mij vertellen welke olie het beste is om te gebruiken? Heeft iemand verder nog tips om m zo goed mogelijk te onderhouden?

Thanks!
 
Toch maar een plaatje:)

full
 
Mooie motor Sjimbo,ziet er strak uit!

Zon KLE staat ook op mijn verlanglijstje,maar dan om wat licht offroad te doen.
Na wat kleine aanpassingen lijkt dit me daar een uitstekende motor voor.

Hoeft dus geen schoonheid te zijn.
 
Mooie motor Sjimbo,ziet er strak uit!

Zon KLE staat ook op mijn verlanglijstje,maar dan om wat licht offroad te doen.
Na wat kleine aanpassingen lijkt dit me daar een uitstekende motor voor.

Hoeft dus geen schoonheid te zijn.

ik wil je niet ontmoedigen maar .. de KLE is echt te zwaar aan de voorkant. Hij graaft zich echt letterlijk in. ( harde paden zal wel goed komen.. wat zachtere ondergrond niet )
 
Ben ik niet met je eens, met de KLE kom ik ook door mul zand en bagger, al kost het meer inspanning dan met een lichte offroad. Het is maar net wat voor een banden je kiest en hoe ver je kennis en kunde gaat.
 
Ben ik met je eens Detox. Ik kom zelf alleen moeilijk door mul zand en vind het minder leuk omdat ik de kunde en durf niet heb om net als de enduro's gewoon en gas vol open te trekken en over de mulle paden te vliegen.

Het klopt wel dat je als je in een echt hele mulle zandbak zit je je makkelijker vast rijd, weet ik uit ervaring maarja, beetje uitdaging is toch wat je ook zoekt als je offroad gaat, niet?
 
Toch doet een eencilinder van 150kg zoals een XT600e (heb ik er sinds kort bij), XR650L of DR650 het stukken beter en hoeft helemaal niet veel duurder te zijn.
O.a. het extra koppel en de groundclearance vind ik heel fijn en met deze fietsen kan je ook prima over de snelweg.
 
Sinds een tijdje heb ik problemen met de verlichting van mijn KLE uit 2006.

De verlichting hoort aan te gaan na het starten. Dat doet het echter niet altijd en nadat vanochtend ook de accu leeg was dacht ik het toch maar hier even te vragen.

Ik heb er nog niet veel werk in gestopt maar de volgende symptomen zijn er in ieder geval aanwezig:
-Licht gaat niet altijd aan na starten (1 op 5 keer wel).
-Accu was leeg vanochtend.

Uit mijn hooft wordt het licht ingeschakeld met een signaal van de dynamo en een geheugenrelais. Ik zou dit signaal van de dynamo is moeten meten denk ik...
 
Met een XL en XR is veel leuker idd, alleen ze zijn langzaam maar zeker echt collectors items aan het worden. wel een van de leukste motorfietsen die ik heb gehad (XL600r).

Misschien een beetje aan gewend van toen ik echt 2takt (dr125) reed , maar op een baan met mulle zand is het echt niet leuk met een KLE . Beetje offroad kan wel ...
.... maar dat kon met mijn GSX 1400 ook :p
 
mono's op autosnelweg is gewoon KUT, ik heb het ook een xr650r gehad, had power genoeg maar om lange stukken mee te rijden .. nop nop nop...offroad : yes yes yes

kle is zeker niet de lichste, maar met enkele upgrades toch zeker tedoen, nieuw veertje achter, WP vorkje voorraan, iets ophogen ...en heb je best wel een betrouwbare ( WATERGEKOELDE ) fiets die gerust uren kan tuffen op de snelweg en zeker wat mishandeling kan verdragen offroad, tuurlijk ga je niet over een berg mul zand vliegen, maar als je ziet wat die LOMPE BMW's allemaal kunnen dat kan de KLE dat gewoon NOG beter

Noem mij maar eens een 2 cilinder offroad motorfiets ( geen ktm 990 buffel of beemers ) iets relatief licht in cc, dan kom ik enkel op de TENERE maar dat is dan alweer een 750 en de africa twin .. die ook niet echt een lichtgewicht is.
Ik vindt de KLE meer offroad gericht dan de hedendaagse vstrom of andere
 
Mono op de autosnelweg?
Ik heb dat veel gedaan met een MZ 250, met oliepomp, en kruiste dan een mooie 110, en moest nog vaak inhalen ook.
Maastricht-Almelo, Maastricht-Beetsterzwaag, Maastricht-Clervaux.....
Ook de Honda NX 250, single, is vaak mee geweest op de snelweg, van Maastricht naar Heerlen, ging prima!
Offroad met de MZ was wat minder, met goede banden ging dat wel, de NX met Heidenau K60 gaat prima off-road.
Doei,
Doudou
 
Och, onmogelijk is relatief.
In de jaren '70 reden we met Engelse 350 singles, met Puch 250 dubbelzuiger, (Ook eigenlijk een single) snelweg, Groningen-Delft, met een BMW 250 single Delft-Groningen v.v., ach, dat waren mooie tijden, dan kwam je met 90/100 per uur nog leuk mee.
Het verkeer nu is wel anders, en om op de snelweg mee te kunnen zal je toch 110 moeten kunnen cruisen, en een beetje meer als top hebben om eens in te halen, anders zit je steeds tussen de vrachtwagens, en dat is saai en het stinkt!
Doei,
Doudou
 
Tja voor het offroad ,lijkt een xr 400r me prima,maar voor op de snelweg is dat weer niks.
natuurlijk kan je zon ding ook op de aanhanger mee nemen ,maar dat was niet de bedoeling.

De kle 500 weegt ongeveer 170 kg en daar is met een streng dieet wel wat af te krijgen.
Op de snelweg doet ze het veel beter dan de xr,en idd met wat upgrades aan de vering,leuk om te doen in de winter,lijkt mij het een prima allroad,geen crosser natuurlijk.


En ook niet onbelangrijk een kras ,deuk of kromme steps etc,No problem
 
er zit niets offroads op een V-strom ( misschien een beetje de looks bij een XT ) parallel twin van de KLE rijdt best wel goed door op de snelweg.
 
dus is er ondertussen een gelijkaardige fiets als de KLE


2 cilinder onder de 600 cc..die zowel aangenaam ( motorisch ) de snelweg aankan
en toch ook wel wat soft offroad werk kan doen ?

WP_20170108_15_35_10_Pro_zpsgqarkbsa.jpg


en een foto omdat een pagina veel leuker is met foto's :+
 
Ik heb dat ding van mij 4 cm verhoogd en Heidi's eronder gezet. Ik ben niet bang om mijn KLE plat te rijden en dat maakt dat ik door modder en mul zand gewoon het gas erop hou. Gaat prima allemaal. Op de snelweg vind ik het geen fijne motor, maar dat heeft alles te maken met referentiekader. Mijn nieuwe Africa Twin is van een andere planeet als het om snelweg rijden gaat.

17457442_1480820951930718_2123502119705685726_n.jpg


17991761_1512906112055535_7028981435974608449_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
En welk ras brommer is dit?

Je maakt me nieuwsgierig :Y

thanks! ;) want dit is gewoon onze KLE!

had nog wat spullen liggen

achterveer bitubo +achterkant verhoogd met kortere dogbones
voorkant wp vork
320mm schijf
4zuiger brembo
8L rotopax tank
heb zowel een 17 als 21 " voorwiel die dingen vind je gewoon supergoeikoop op het net

ik tufte eerst rond op 21 met baangerichte banden, maar toen ik wat offroad ging spelen kwam ik toch grip tekort, profiel vulde zich snel met modder, dus dan maar dikke noppen ..en het 17 wiel is erop gekomen omdat ik geen plaats had om een 4 zuiger brembo derop te gooien met een 21 wiel.

is eigenlijk best een leuke fiets .. en zoals hier al beschreven staat, gewoon het gas erop houden! :]
beesje is oerbetrouwbaar, heb me al vaak vast gereden maar de elek starter doet het gewoon telkens en overhitting is geen probleem met zo'n watergekoeld blokje.
Alles wat die beemers kunnen kan die KLE ook en veel van die enduro ritjes zijn er toch altijd wel gasten die hun beemer overal door kunnen sleuren .. en die wegen een hoop meer!
 
Terug
Bovenaan Onderaan