Het Grote Yamaha R1 Topic - Deel 56: Laagvliegen

Ziet er allemaal goed uit die circuit foto's!

Leuk om te lezen ook hoe het je vergaan is Pilz, keep it up! En de Gixxer 750 blijft een onderschatte fiets })

Zit elke winter weer te twijfelen of het ook niks voor mij is, zit alleen met de factor 'tijd' _O-

Niet twijfelen, maar echt gaan doen. Ik wou dat ik er 10 jaar eerder mee was begonnen.

Meeste circuitdagen zijn doordeweeks, dus de meeste moeten toch vrij nemen. Goed excuus om die overuren eens op te nemen. :P
 
Ik heb een probleem met mijn R1 (2008, RN19). Als je onderstaand fragment bekijkt, dan wordt duidelijk dat mijn R1 bij stationair zelfs uitvalt/kan uitvallen. Het is lastig wegrijden, want ik moet veel meer gas geven dan je normaliter zou doen. Anders valt de motor uit of gaat de motor bokken. Rijd ik harder dan 20/30, dan merk ik niet eens dat m'n motor stationair niet goed draait. Ik merk ook geen vermogensverlies of iets dergelijks.

Er is ongeveer 21.000 mee gereden. Ik weet niet of de bougies bij de laatste beurt zijn vervangen. Deze staan niet afzonderlijk op de factuur, dus waarschijnlijk niet. Ik heb geen powercommander, ik rijd met de standaarduitlaat en ik heb geen K&N luchtfilter o.i.d.

Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen?
-Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en hoe is dit verholpen? Wat heeft dit ongeveer gekost?
-Ik zoek een goed adres om dit probleem te verhelpen. Omgeving Almere en ik ben bereid ca. 75km te rijden voor een goede monteur. Ik wil namelijk een kleine beurt laten geven en tegelijkertijd dit probleem laten aanpakken. Iemand een monteur die hij/zij kan aanbevelen.

https://drive.google.com/open?id=0B7SeAJvuNnRObXd0RFN0dVp2b3M

Alvast ernorm bedankt.
VK Solutions ( Erik Verhulst ) in aalsmeer is een hele goede, en ik ken een hele hoop sleutelaars en zaken, maar hij is erg goed en erg eerlijk en niet duur.
 
Niet twijfelen, maar echt gaan doen. Ik wou dat ik er 10 jaar eerder mee was begonnen.

Meeste circuitdagen zijn doordeweeks, dus de meeste moeten toch vrij nemen. Goed excuus om die overuren eens op te nemen. :P

Heb uiteindelijk de knoop door gehakt om de crossmotor te gaan verkopen (met pijn in mijn hart) om in het weekend wat meer thuis te kunnen zijn, dus misschien is het bespreekbaar om door de weeks het circuit op te gaan! O-)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de 2004-2006 eigenaren.

De koppeling kabel (rode pijl) komt tegen de luchtinlaat (blauwe pijl) aan. Ik weet niet of dat al zo was/hoorde of dat het nu zo zit omdat ik eind vorig jaar de kuip en radiator losgehaald h

In het originele handboek staan ook tekeningen van kabelverloop maar daar zie ik ook geen dingen anders zoals ik het nu heb.

Kan iemand even kijken of een fotootje maken hoe dan zit als de kabel niet tegen de luchtinlaat aankomt?


full
 
Vraagje aan de 2004-2006 eigenaren.

De koppeling kabel (rode pijl) komt tegen de luchtinlaat (blauwe pijl) aan. Ik weet niet of dat al zo was/hoorde of dat het nu zo zit omdat ik eind vorig jaar de kuip en radiator losgehaald h

In het originele handboek staan ook tekeningen van kabelverloop maar daar zie ik ook geen dingen anders zoals ik het nu heb.

Kan iemand even kijken of een fotootje maken hoe dan zit als de kabel niet tegen de luchtinlaat aankomt?


[afbeelding]

bij mij zit het ook zo, nu heb ik ook net de kuipen en radiator er af gehad dus ik weet het ook niet zeker. Zou ook niet weten hoe het anders moet lopen.
 
Hoi mensen ! Volgens mij heb ik me in het verleden wel al voorgesteld ? Lees al een tijdje mee! Nou heb ik een probleem sinds vanmiddag ... motor houd boven de 8000 toeren ongelofelijk in .... ook verscheen de code 47 in mijn scherm.. Google al een beetje raadgepleegd maar kom niet echt op een duidelijk antwoord uit... iemand hier enig idee ? gaat om de Yamaha r1 2005

Mvg
Erik
 
Hoi mensen ! Volgens mij heb ik me in het verleden wel al voorgesteld ? Lees al een tijdje mee! Nou heb ik een probleem sinds vanmiddag ... motor houd boven de 8000 toeren ongelofelijk in .... ook verscheen de code 47 in mijn scherm.. Google al een beetje raadgepleegd maar kom niet echt op een duidelijk antwoord uit... iemand hier enig idee ? gaat om de Yamaha r1 2005

Mvg
Erik

Voila, de foutcode... (zie plaatje)

Als tegenprestatie kun je mooi ff kijken hoe het zit met de koppelingskabel bij jou.... ;) )
full
 
Vraagje aan de 2004-2006 eigenaren.

De koppeling kabel (rode pijl) komt tegen de luchtinlaat (blauwe pijl) aan. Ik weet niet of dat al zo was/hoorde of dat het nu zo zit omdat ik eind vorig jaar de kuip en radiator losgehaald h

In het originele handboek staan ook tekeningen van kabelverloop maar daar zie ik ook geen dingen anders zoals ik het nu heb.

Kan iemand even kijken of een fotootje maken hoe dan zit als de kabel niet tegen de luchtinlaat aankomt?


[afbeelding]
full
 
Schijnbaar heeft de kabel ook tegen de air intake geschuurd.... maar heb het opgelost met een tie-wrap

full
 
Bedankt voor de foto's Is inderdaad op te lossen met een tie-wrap aan de radiator beugel.

mmm. code 13 is weer de luchtdruk sensor. tja waar ligt dit aan?

- Draadbreuk ergens?
- Defecte ECU?
- ??

Mijne valt nu af en toe uit (ook tijdens rijden) dus ik ben ook aan het zoeken. Ik heb vorig jaar nog de kabelboom draad voor draad door zitten meten. Ik had o.a. die code 13 (en nog 4 of 5 anderen).
Dus vanaf de de stekker bij de ECU naar de diverse stekkers van de sensoren.

Ik had via een PB ook de tip gehad om naar de penbobines te kijken. Die schijnen ook wel problemen te kunnen geven.

Het nadeel is dat je er slecht bij kan komen. Wat jij nog zou kunnen doen is kijken bij de luchtdruksensor en die servo (zitten allebei rondom de airbox) en zien of daar iets met de stekkers of bedrading is.

Laten we elkaar maar updates geven.



full
 
Laatst bewerkt:
Hoi mensen,

Ik wil een graag een R1 kopen.
Ik twijfel tussen een R1 uit 2003 en 1 uit 2009.

Wat ik me afvraag is of de 2009 het extra geld wel waard is.
Ik realiseer me dat dit vrij persoonlijk is, maar zou graag jullie mening hierover willen weten.
 
Hoi mensen,

Ik wil een graag een R1 kopen.
Ik twijfel tussen een R1 uit 2003 en 1 uit 2009.

Wat ik me afvraag is of de 2009 het extra geld wel waard is.
Ik realiseer me dat dit vrij persoonlijk is, maar zou graag jullie mening hierover willen weten.
Heb je het geld, dan zeker voor de 2009 gaan, veel meer belevenis :Y
 
Hoi mensen,

Ik wil een graag een R1 kopen.
Ik twijfel tussen een R1 uit 2003 en 1 uit 2009.

Wat ik me afvraag is of de 2009 het extra geld wel waard is.
Ik realiseer me dat dit vrij persoonlijk is, maar zou graag jullie mening hierover willen weten.

Ik heb destijds de 2008 en 2009 fiets bereden en erna bewust de 2008 gekocht. Ik miste de trap onder je kont bij het 2009 model als je aan het gas begint te draaien, maar dat is misschien wat persoonlijk. Beiden modellen sturen en remmen naar mijn mening zoals het hoort voor een supersport :]

Als je helemaal knaken over hebt voor het laatste model gaan *D
 
Hallo,

Ik heb pas geleden een originele rood/witte '98er R1 aangeschaft voor de hobby, maar ook omdat ze vandaag de dag gewoon zeldzaam worden.
De motor is op de achterste knipperlichten na nog volledig origineel.
Aangezien ik hem helemaal origineel wil hebben ben ik op zoek naar deze knipperlichten.
Is hier toevallig nog iemand die zo'n setje knippers heeft liggen?

Bas
 
Update sensoren:


Code 13 en 47 zijn eruit na alle stekkers schoongemaakt te hebben.

Maar nu krijg ik steeds 20 te zien en heb zaterdag afspraak staan bij Gebben motoren en laat de R1 bij hun nakijken/maken want moet eind van de maand ermee naar the isle of man en wil wel zonder problemen die oversteek maken.
 
Ben benieuwd wat hun vinden.......

Waren het ook de stekkers waar corrosie opzat? Bij Smustie74 (die had een hele rij met storingcodes) bleek het in de penbobines te zitten.

Ik moet mijn codes nog uitlezen na de laatste 2 keer uitvallen..... Injectie rijd heerlijk maar met dit soort problemen bedenk ik me dat carburateurs nog zo slecht niet waren....;-)
 
Ben benieuwd wat hun vinden.......

Waren het ook de stekkers waar corrosie opzat? Bij Smustie74 (die had een hele rij met storingcodes) bleek het in de penbobines te zitten.

Ik moet mijn codes nog uitlezen na de laatste 2 keer uitvallen..... Injectie rijd heerlijk maar met dit soort problemen bedenk ik me dat carburateurs nog zo slecht niet waren....;-)
Ik had raar genoeg nergens corrosie op of in, dus ik gok dat of de ECU niet goed meer is ( sommigen zeggen dat ik dan meer gezeik moest hebben ) of 1 a 2 van de sensoren die het soms wel soms niet doen.

De foutcode 20 komt soms wel en soms niet tevoorschijn als ik het contact omdraai.

Het gekke is dat ik onder de airbox dan een geluidje hoor, alsof het zeg maar pruttelt, eerst gaat hij zichzelf resetten, maar daarna hoor je eigenlijk niks te horen en kun je gewoon starten, maar nu pruttelt die daarna nog ff.
 
Terug
Bovenaan Onderaan