Problemen bij invoer 35kW motor

GillV

MF'er
30 dec 2016
38
1
Geel
Ik heb een 35kw begrensde BMW R1150RT gekocht in duitsland.
De motor is begrenst met een setje, gekeurd en alles aangepast naar 35kW op de fahrzeugbrief.
Motor voldoet ook aan alle regels om te begrenzen voor het A2 rijbewijs.
Nu heb ik deze originele fahrzeugbrief binnen gedaan bij mijn verzekering, deze hebben alles verzonden naar de DIV.
Maar nu heeft de DIV mij papieren gegeven met het originele vermogen van 70kW.
Ze willen dit wel aanpassen naar 35kW, maar dan willen ze het gelijkvormigheidsattest zien. Hier staat nog 70kW op omdat een gelijkvormigheidsattest niet wordt aangepast.
Dus ze gaan dit niet willen aanpassen volgens mijn verzekering.

Iemand ervaring hiermee? Raad? Tips?

Bedankt
 
Misschien handig om erbij te vermelden dat het om een import gaat van Duitsland naar België. Denk dat weinig hier kaas hebben gegeten van de Belgische regels mbt import.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn toch veel motoren die geen 2e typegoedkeuring hebben voor 35kW?
Hoe doen jullie dat dan?
35kW op kentekekenbewijs en wel een gelijkvormigheidsattest van 70kW?
 
Er zijn toch veel motoren die geen 2e typegoedkeuring hebben voor 35kW?
Hoe doen jullie dat dan?
35kW op kentekekenbewijs en wel een gelijkvormigheidsattest van 70kW?

In nederland is er volgens mij maar 1 officiele optie voor een motor die geen typegoedkeur op 35kW heeft, en dat is naar Lelystad voor een (dure) herkeuring.
 
Maar zij kunnen dan ook enkel 35kW op het kentekenbewijs krijgen, en niet op het gelijkvormigheidsattest?
 
Ter info voor andere leden met dezelfde vragen:

Ze hebben de papieren wel willen aanpassen.
Dus concreet rij ik nu met een gelijkvormigheidsattest van 70kw en een inschrijvingsbewijs van 35kw.
Gelijkvormigheidsattest is geen verplicht boorddocument meer tegenwoordig (heb het wel bij).
Op mijn motor hangt ook een ander typegoedkeuringsplaatje met de vermelding 35kW.

Ik hoop dat ik jullie hier mee geholpen heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan