[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Ik kan in de maat 130/70 eigenlijk niet echt allroad banden vinden. En op gstwins staat dat je er in principe ook 140/80 op kan leggen, maar ik weet niet wat dat doet met het ding.

Voorkeur heeft bij mij ook 130/70. Dus als je iets kan vinden, graag.
Toen ik de mijne 25 jaar geleden kocht lag er een 130/80 onder.
Maakte weinig verschil.
Alleen mijn vrouw kon er wat minder mee overweg, die kon net niet/wel bij de grond.
En de gearing was daardoor net wat langer. (lager toerental dan standaard )

Na een 140/70 130/70 ligt er weer een 140/70 onder.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan in de maat 130/70 eigenlijk niet echt allroad banden vinden. En op gstwins staat dat je er in principe ook 140/80 op kan leggen, maar ik weet niet wat dat doet met het ding.

Voorkeur heeft bij mij ook 130/70. Dus als je iets kan vinden, graag.

wel een aantal 130/80's
https://www.revzilla.com/product/continental-escape-dual-sport-tire
https://www.revzilla.com/product/bridgestone-tw152-trail-wing-rear-tires
https://www.revzilla.com/motorcycle/bridgestone-tw42-trail-wing-rear-tires
https://www.revzilla.com/product/metzeler-enduro-3-sahara-rear-tires
https://www.revzilla.com/motorcycle/shinko-705-dual-sport-tires

de tweede of de laatste spreken mij kwa profiel het meeste aan.
 
Laatst bewerkt:
Heey, tijd niet gepost maar ik heb een vraag
Mn vriendinnetje is bezig met dr rijbewijs en nu wil ik voor haar weer een gs aanschaffen.
Heeft er nog iemand wat te koop ?
Ik weet dat vroeger bijvoorbeeld bas altijd mooie modelletjes had staan
Grt martijn
 
zojuist een zoektocht gehad om een plastic pvc slangetje te vinden. 3 zaken, allemaal niks. ze hadden wel allemaal een wonder middel dat ik erbij zou kunnen gooien en misschien het benzine stink probleem zou kunnen fixen

Laatste zaak was een garage, die zei dat ik gewoon een grote beurt moest doen. dat zou ook ongeveer nu moeten gebeuren. even vragen hoeveel centjes dat kost, 320 euro :+

Nu mijn vraag, is hier misschien iemand die mij zou kunnen helpen met een 'grote beurt' tegen een kleiner bedrag :) . zou graag willen leren, heb de manual doorgenomen en koeks ze tutorials, maar heb het vertrouwen en de tools niet dat dat alleen gaat lukken.
 

Ja, ik zie inderdaad dat er in 130/80 veel te krijgen is. Alleen rekening houden dat het TL is en niet TT. Ik heb weinig zin in een binnenband. Ik ga vanavond even googelen.

Heey, tijd niet gepost maar ik heb een vraag
Mn vriendinnetje is bezig met dr rijbewijs en nu wil ik voor haar weer een gs aanschaffen.
Heeft er nog iemand wat te koop ?
Ik weet dat vroeger bijvoorbeeld bas altijd mooie modelletjes had staan
Grt martijn

Even een berichtje sturen naar bas. Goede kans dat hij al wel iets heeft, maar dat het nog niet op zn site staat. http://bph-motoronderdelen.nl/contact/


Betreffende een motor die naar benzine stinkt: dat is volgens mij redelijk normaal bij een GS500. Die van mij stinkt ook in de garage, en ik weet zeker dat er nergens benzine lekt.

De grote beurt moet ik binnenkort bij mijn rode racemonster ook weer een keer doen, ik weet niet waar je woont, maar wat mij betreft kunnen we prima 2 motoren naast elkaar zetten. Doe jij de jouwe, doe ik de mijne.
 
Die van mij meuren niet naar benzine. In een gesloten ruimte is dat anders maar als deze gewoon buiten staat zou dat niet het geval moeten zijn.
 
Locatie kan wel verschil in zitten ja. Mijn motoren staan binnen en gaan altijd meteen na het rijden naar binnen.
 
ik weet niet waar je woont, maar wat mij betreft kunnen we prima 2 motoren naast elkaar zetten. Doe jij de jouwe, doe ik de mijne.

Dat zou top zijn :t
Ik ben woonachtig ik Amsterdam. maar een stukkie rijden is geen probleem.
 
benzine stank klinkt mij heel erg bekend, zelfs als hij op de parkeerplaats staat bij school kan ik hem van meters afstand al ruiken :+
 
@martijn, mooi dat bericht in combinatie met je onderschrift.

@papflapje: u heeft een pb
 
Vraagje, met mijn GS moet ik altijd al rond de 170-180 km tanken op de dagteller. Ik moest hem laatst op RES zetten tijdens het rijden bij 185km, toen schrok ik wel even. Ik bereken weleens het verbruik en dat ligt gewoon gemiddeld op 1:20...

Is dit normaal? Ik las ergens dat de capacity op 13,5 liter zou moeten zitten (17liter - 3,5 reserve) dus dan zou ik toch rond de 250 kilometer moeten kunnen rijden?
 
Collega's,

Lange tijd niets gepost (voor zij die me nog herinneren 😂😂). Deze week een Delkevic geinstalleerd:
full


Nu wou ik eens kijken naar de huidige main jets van de carbs... nu blijkt dit 115 te zijn (wut?). Andere fora spreken altijd van 127 default:
full


Hoe zat dat bij jullie? Ik heb namelijk niets van een begrenze gevonden fzo (gasklep kan volledig open, schuif gekoppeld aan membraan ook, inlaat is volledig vrij en uitlaat ook).

Volgens mij hebben ze hier de begrenzing gewoon uitgehaald zonder opnieuw af te stellen. Wat denken jullie? 😬😬😬
 
Sproeier 115 en standje 3 van gasnaald is standaard. Dit staat in de handboek waar ik mijn gs heb laten afstellen.

Met de huidige uitlaat rij ik met sproeier 110 en standje 2.
 
Ok oops. Ik lees net ff m'n Haynes manual. Idd 115 standaard voor UK models. Nu vraag ik me wel af wat het verschil is met die amerikaanse modellen. Deze hebben eigenlijk ook exact dezelfde carb. Lopen de UK modellen dan lean out of the box?
 
Collega's,

Lange tijd niets gepost (voor zij die me nog herinneren 😂😂). Deze week een Delkevic geinstalleerd:
[afbeelding]

Nu wou ik eens kijken naar de huidige main jets van de carbs... nu blijkt dit 115 te zijn (wut?). Andere fora spreken altijd van 127 default:
[afbeelding]

Hoe zat dat bij jullie? Ik heb namelijk niets van een begrenze gevonden fzo (gasklep kan volledig open, schuif gekoppeld aan membraan ook, inlaat is volledig vrij en uitlaat ook).

Volgens mij hebben ze hier de begrenzing gewoon uitgehaald zonder opnieuw af te stellen. Wat denken jullie? 😬😬😬

Sproeier verschilt inderdaad. Voor bouwjaar 2000 kan dat zijn 135, 117.5 of een combinatie van 125 in de linker carb en 115 in de rechter carb. In die van mij zit een 120 en een 115.
 
Het enige doel hiervan lijkt mij dan toch: emissie en evt. Vermogensreductie. Vreemd.
 
Mrownalicious & de heer Koek,

Welke standen hebben jullie de gasnaalden staan in combinatie met deze sproeiers?
 
Terug
Bovenaan Onderaan