Suzuki GN250

Grolleman

MF'er
10 jul 2016
33
0
Amsterdam
Hey MF! Ik speur al een tijdje rond Markplaats en motorreview sites, en m'n oog is gevallen op de Suzuki GN250. Wat een mooi licht ding! Ik hoef absoluut niks snels, want daarom heb ik juist m'n CBR600RR weggedaan. Liefst een grote brommer, zegmaar.

Heeft iemand ervaring met die Suzuki GN250? Ze zijn vrij goedkoop (€1200 voor een hele goede staat). Verder hebben ze 22PK. Is dat genoeg om een passagier mee te nemen? Want ik wil voornamelijk met een passagier rijden. Of vraag ik dan te veel van zo'n motor?

Verder benieuwd naar ervaringen met dit mooie dingetje *D

s-l300.jpg
 
Met een Gn heb ik woon-werkverkeer gedaan,de eerste ging na 50.000km weg,is nu 26 jaar en rijdt nog,verkocht aan een kennis.De tweede ingeruild voor een oldtimer,na30.000km,werk nu in eigen stad.
Prima motor,geen centje pijn of narigheid,met 100km zit je wel aan de top.Een lichte passagier kan,maar verwacht dan niet teveel power en snelheid,binnenweg is ok.
 
Met een Gn heb ik woon-werkverkeer gedaan,de eerste ging na 50.000km weg,is nu 26 jaar en rijdt nog,verkocht aan een kennis.De tweede ingeruild voor een oldtimer,na30.000km,werk nu in eigen stad.
Prima motor,geen centje pijn of narigheid,met 100km zit je wel aan de top.Een lichte passagier kan,maar verwacht dan niet teveel power en snelheid,binnenweg is ok.

Tnx en ja, passagier is circa 55 kg, ikzelf 70, dus moet kunnen dan? En ja snelweg gaan we vermijden! :)
 
Ja,binnenweg en ong. 125 kg kan goed,verwacht geen wonderen maar gewoon wat toeren.Zelf weeg ik 95 kg.
Succes.
 
Ik heb zelf een Yamaha SR250 gehad (ook 22pk) maar het houdt absoluut niet over. Ik ben zelf ook 70 kilo en had mijn dochter van 15 weleens achterop (ook slank). Als ik jou was zou ik gaan kijken voor een 400cc bijv. een Honda 400 twin o.i.d. ook vrij licht en gaat absoluut niet met je aan de haal.
 
Ik heb destijds rijles gehad op zo'n ding.
Het houd wel erg snel op hoor. Een nogal forse kennis van ons moest hangen en wurgen om een beetje boven de 80 uit te komen.
Snelwegen zou ik zeker mijden....

Als ik TS was zou ik inderdaad eerder voor een 400 kijken.
 
Toch moet 't kunnen. Ik kan met mijn 105kg. op een Kawasaki 250LTD ook boven de 115 km/h komen.


Voor de grappenmakers: Vlakke weg, windstil, en geen kroeg in 't zicht. ;)


@TS, deze motor is nog te koop ook!
 
Laatst bewerkt:
Ts,dit zit erin natuurlijk,zoveel hoofden zoveel zinnen.
Als je m mooi vind en een goede prijs,dan zeg ik doen!Een GN is nog waardevast ook en zeer betrouwbaar.Waarom doe je geen proefrit met de passagier?
 
Toenmalige vriendin had er 1 ,voordat ze rijbewijs had reed ik erop...
Je kan er echt wel lol op hebben, lekker licht en gooien in de bochten..het is wel beetje onthaasten als je van cbr af komt..
120 moet haalbaar zijn...met z'n 2en ook maar dan duurt het nog langer 8-)
Zelf snel lager recht stuur erop gezet en voorpoten door kroonplaat laten steken dat vond ik lekkerder sturen..
Het is een 1 cilinder dus altijd oliepeil goed in de gaten houden, bij heftiger belasting willen ze wel eens een slokje olie lusten..
 
Mijn SR250 project is klaar en staat nu te koop. Vergelijkbaar motortje.


Dit is het resultaat

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
ik rijd een gn 250 tracker, omgebouwd en vol weegt hij 129 kg
ding rijd top,soms(snelweg) mis ik vermogen maar ding is rap zat
bochtenwerk is super, rijd vlot en hoog fungehalte
rijd de gn meer als mijn xs650(tracker) en 750
ik zocht eingenlijk een gn400 die heeft 26 of 28 pk en kickstart
die gebruik je wss niet
voor 80 en 100 wegen top ding die 250 maar 120 zou ik niet doen
maar goed ik rijd liever 80 wegen als 100 of 120
 
Die XS650 is natuurlijk helemaal een super blok. Maar de 250 stuurt meer als een mountainbike :)

Het is net een trial bike. Inclusief ultra korte versnellingen, die zijn eigenlijk te kort voor op straat. Hoe dat bij de Suzuki zit weet ik niet.
 
Ik vond het een superleuk ding. Er zat een recht stuur op waardoor je een heel actieve zithouding had en met name in bochten was dat fijn. Als motor was het erg langzaam. Maar als je het als een soort hele snelle brommer beschouwd is de funfactor direct een stuk hoger.

Maar met twee man zou ik er nog eens goed over nadenken. Dat is wel erg veel van het goede.
 
uitlaten zijn nog wel een probleem bij die dingen. Ze zijn niet meer te krijgen, tenminste twee jaar geleden niet meer.

En dat terwijl ik ze wel nodig had..
P1fZemzjxKQi95cqeQiIpPwsLceKyO_Sp2XE0ACisx8


Gelukkig bracht het duo Boels&Gamma uitkomst

jy1jISaRk3qFtpSZ3Vcq5a_nwv2_eLUPs0Lx6HVOpik


het pastte best aardig

F__RPBQ46srBY5vVAYjMablCo0zV4oLYl2s5MPevp1g


nr 2, en dan vastpunten
MUxs49lYFHWTBjxKV5vpugQOAh6RBBcplwWVj_PQAh0


een imitatiedemper voor een puch VS50 heeft dezelfde diameter. Die heeft minder cc's, maar tweetakts maken veel meer toeren en dit was sowieso een opvoeruitlaat. Het bleek een goede combi. En dat voor 18,50 :D

OEsCyWSjzgRlgeo26YF2A0f8-mX9juL2k9MthKH8I34


Nog even afpersen
1EDaRjzzyvW1TiYULl87WpB9Bw3okzevWURZZ7UyA8Q



.. en wat hulp ..
dlzEFT18lboXp86JFgnkJSrun9wW29hORn0jpCdoXsI


Zeg zelf, best aardig :D

e76dAf4wsaxZ-kFZW6MqLlmBpdQ7C2LPEv8MBZqA7W4


edit: hmm, plaatjes doen het niet. Vreemd, ze staan zo te zien wel openbaar.. Ik heb er maar linkjes van gemaakt

edit2: aangepast, met dank aan Meteor
 
Laatst bewerkt:
Je plaatjes doen het wel maar de link is niet goed...
 
Laatst bewerkt:
Dat is de link van de dropbox pagina. De link naar het plaatje heb ik gewoon gekopieerd door met de rechtermuisknop de afbeeldingslocatie te kopiëren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan