Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kun je niet een nette beugel (laten?) maken? De claxons kun je via een relais rechtstreeks op de accu aansluiten. Het relais is nodig, omdat anders je schakelaar smelt. Een claxon trekt nogal veel stroom, vandaar.
 
Van horen zeggen?
Echt nog nooit meegemaakt, ook niet van gehoord zelfs bij Italianen

Moet je (of wie dit dan ook over gaat) het in mijn ogen of heel bont hebben gemaakt (lees: als een malloot bv wheeliënd door het dorp gereden :P ) of een hele verkeerde pet hebben getroffen, in dat geval domme pech.

Was het wel met een Duc :? want daar gaat het hier over hè (chauvinistisch als Italianen zijn)
Ik heb mijn twijfels...

Twijfel jij maar lekker verder en gewoon lekker doen! Gewoon lekker in het buitenland zonder DB killers rijden lekker rustig door dorpjes, de Stelvio en de Timmelsjoch op en neer gereden.
Ik hield mij exact aan alle regels alleen zonder db killers. Bij de afdaling van de Timmelsjoch staat er ineens 2 agenten op de weg met een spiegelei die je naar de kant dirigeren. Ze kijken in mijn Termignoni en vragen "Wo sind die DB killers?". "Auf die camping". was mijn antwoord.
Geen DB-killers in? €295,= boete! Direct betalen! Pinnen mag en kan, dat scheelt je €75,=. Kenteken direct in beslag genomen. En krijg je pas na een week of 4 via het RDW terug. WOK melding dus verboden om met je Bella te rijden. Keuring bij de RDW regelen. Die hebben niet direct tijd dus ben je pas over 6 weken aan de beurt en dag vrij regelen.
Heeft mij alles bij elkaar. omgerekend rond de €600,= gekost.
In het zelfde jaar naar Duitsland met 25 ducatisten. Ik met DB killers. Er waren een aantal die zonder DB-killers reden ( hadden ze wel bij zich) ook staande gehouden en hebben moeten lullen als brugman om onder de boete uit te komen. Monteren en mochten weer verder rijden.

Je mag eigenwijs zijn maar je bent bij deze 2x gewaarschuwd.
 
full

Ik heb de kabels inmiddels gevonden.Afgeknipt en dicht geplakt. Persoonlijk had ik de connectors er nooit afgeknipt voor wanneer er weer claxons op zouden moeten. Sowieso het hele idee om claxons te verwijderen vind ik al best bijzonder. Ik ga ipv de originele 2 claxons gewoon eentje monteren. Nog even kijken waar die moet gaan komen.
 
Twijfel jij maar lekker verder en gewoon lekker doen! Gewoon lekker in het buitenland zonder DB killers rijden lekker rustig door dorpjes, de Stelvio en de Timmelsjoch op en neer gereden.
Ik hield mij exact aan alle regels alleen zonder db killers. Bij de afdaling van de Timmelsjoch staat er ineens 2 agenten op de weg met een spiegelei die je naar de kant dirigeren. Ze kijken in mijn Termignoni en vragen "Wo sind die DB killers?". "Auf die camping". was mijn antwoord.
Geen DB-killers in? €295,= boete! Direct betalen! Pinnen mag en kan, dat scheelt je €75,=. Kenteken direct in beslag genomen. En krijg je pas na een week of 4 via het RDW terug. WOK melding dus verboden om met je Bella te rijden. Keuring bij de RDW regelen. Die hebben niet direct tijd dus ben je pas over 6 weken aan de beurt en dag vrij regelen.
Heeft mij alles bij elkaar. omgerekend rond de €600,= gekost.
In het zelfde jaar naar Duitsland met 25 ducatisten. Ik met DB killers. Er waren een aantal die zonder DB-killers reden ( hadden ze wel bij zich) ook staande gehouden en hebben moeten lullen als brugman om onder de boete uit te komen. Monteren en mochten weer verder rijden.

Je mag eigenwijs zijn maar je bent bij deze 2x gewaarschuwd.

Psies wat ik zeg dus ;-)
En jij was dus de eene waar ik het over had ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de kabels inmiddels gevonden.Afgeknipt en dicht geplakt. Persoonlijk had ik de connectors er nooit afgeknipt voor wanneer er weer claxons op zouden moeten. Sowieso het hele idee om claxons te verwijderen vind ik al best bijzonder. Ik ga ipv de originele 2 claxons gewoon eentje monteren. Nog even kijken waar die moet gaan komen.


Ja, dat is behoorlijk asociaal. Valt mij op dat de Ducati stekkers niet van het standaard soort zijn.

Dit komt wel in de buurt, zwarte hoesjes voor de kabelschoen:
http://motomoriniclub.nl/project57-a.jpg

Maar dan heb je zo'n tang nodig voor de ongeïsoleerde schoentjes die erin passen:
http://motomoriniclub.nl/TN74.gif


Mocht je die spullen niet hebben, dan kan je ff langsrijden, dan zet ik die schoentjes er voor je aan (5 minuten werk). In dat geval graag ff pb.
 
Dames/heren,

Ik ben mij aan het oriënteren voor mijn eerste motorfiets. Nu stond een Yamaha MT07 al op het lijstje om te proberen en dat beviel op zich goed alleen zijn deze relatief duur.

Nu vind ik persoonlijk een M620/695 ook erg mooi en wil eerdaags ook hierop proefritjes gaan maken. Mijn vraag is alleen, zijn er puntjes waar ik echt op moet letten? Ben zelf niet supertechnisch ingesteld en ik kon ook niet 1,2,3 wat tips hierover in dit topic vinden. :)
 
Dames/heren,

Ik ben mij aan het oriënteren voor mijn eerste motorfiets. Nu stond een Yamaha MT07 al op het lijstje om te proberen en dat beviel op zich goed alleen zijn deze relatief duur.

Nu vind ik persoonlijk een M620/695 ook erg mooi en wil eerdaags ook hierop proefritjes gaan maken. Mijn vraag is alleen, zijn er puntjes waar ik echt op moet letten? Ben zelf niet supertechnisch ingesteld en ik kon ook niet 1,2,3 wat tips hierover in dit topic vinden. :)


Vriend van mij heeft een M620, leuke motor. Ik heb er op gereden, prima sportieve fiets, maar pas op: hij heeft een vreselijk giftige voorrem. Let daar goed op als je gaat rijden.

Hij vindt: "De Monster 750 en 800 staan bekend als de fijnste modellen uit de serie qua stuurkarakter. De 600 en 620 zoals ik die heb zijn eigenlijk wat onderbemeten, je merkt dat het chassis veel meer vermogen aan kan. De 900 heeft fijn veel koppel maar het blok is dermate zwaarder dat het lichtvoetige daar wel vanaf is. De S4 en consorten zijn beulen die eigenlijk alleen maar rechtdoor willen, liefst op het achterwiel :-)".

(Zelf heb ik de S2R800 en dat is een heel fijn, uitgebalanceerd Monster met een perfecte voorrem).
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin rijdt op een 35kw M620iE en vindt het een prima motor. Kan alleen niet wachten tot de begrenzing eraf mag _O- duurt nog anderhalf jaar :')
 
Ik heb ook een 620 gehad. Was een leuke fiets kon goed meekomen met de andere. Met een paar andere dempers is het een echte monster. Daarbij rijd de motor ook erg zuinig. Ik zou zeggen gewoon proefrijden.
 
Laatst bewerkt:
Ja succes met je zoektocht!

Mocht je wat meer keuze willen, in Italië staan de 620 modellen bij bosjes te koop, op www.moto.it alleen tel ik al 62 stuks. Er staan fraaie bikes tussen met relatief weinig kilometers. Maar ja, het vergt wel wat inspanning: busje huren en erop af :P
Misschien wel te combineren met vakantie?!

Natuurlijk éérst contact opnemen of de motor nog te koop staat en niet toevallig al weg is (Italianen willen soms laks zijn met het verwijderen van de advertentie, na verkoop).

Verder nog opletten of het geen oplichting betreft. Vriend van mij zocht een in NL zeldzaam type motor. Op www.moto.it vond hij 'm. Contact opgenomen en allerlei vage berichten dat de motor zich tijdelijk in Spanje zou bevinden en nog veel meer onzin. Die heeft-ie maar laten schieten. Gewoon opletten dus!

Kijk eens op www.moto.it Dan bij "usato" (=gebruikt), "marco" (=merk) en "modello" invullen. Dan lachen de Monsters je tegemoet ;)
 
Mijn vriendin rijdt op een 35kw M620iE en vindt het een prima motor. Kan alleen niet wachten tot de begrenzing eraf mag _O- duurt nog anderhalf jaar :')

De begrenzer is een plaatje die ervoor zorgt dat de uitslag wordt beperkt. Als je hem onderstboven monteert heb je vol vermogen 💪
 
Ja succes met je zoektocht!

Mocht je wat meer keuze willen, in Italië staan de 620 modellen bij bosjes te koop, op www.moto.it alleen tel ik al 62 stuks. Er staan fraaie bikes tussen met relatief weinig kilometers. Maar ja, het vergt wel wat inspanning: busje huren en erop af :P
Misschien wel te combineren met vakantie?!

Natuurlijk éérst contact opnemen of de motor nog te koop staat en niet toevallig al weg is (Italianen willen soms laks zijn met het verwijderen van de advertentie, na verkoop).

Verder nog opletten of het geen oplichting betreft. Vriend van mij zocht een in NL zeldzaam type motor. Op www.moto.it vond hij 'm. Contact opgenomen en allerlei vage berichten dat de motor zich tijdelijk in Spanje zou bevinden en nog veel meer onzin. Die heeft-ie maar laten schieten. Gewoon opletten dus!

Kijk eens op www.moto.it Dan bij "usato" (=gebruikt), "marco" (=merk) en "modello" invullen. Dan lachen de Monsters je tegemoet ;)

Wil je tijd en ergenis besparen kan je beter contact opnemen met Robbie Leerkens , eigenaar van Motofun Twello. Hij heeft vele contacten in Italië en doet niet anders dan Ducati importeren.
Bespreek je wensen en hij gaat voor je op zoek.

Mijn allereerste Ducati heb ik in 2012 bij hem gekocht en kwam uit rechtstreeks uit Italië. Ik was de eerste NL eigenaar en mijn dochter is nu 2e eigenaar.
Verder een heel goed contact/relatie aan overgehouden.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, da's pech hebben joh...

Hoewel, was dit in Oostenrijk of Italië?
En de tweede, was dat op de terugweg van WDW?

De eerste was tijdens de afdaling van de Timmelsjoch Italië in. In 2016
En Duitsland was Eiffelweekend met de DOC ook 2016.
 
Laatst bewerkt:
Gestopt met monsteren vanwege gezondheidsredenen...

Heb hier nog staan een nieuwe paddockstand en een inrij,- transport klem. Deze vorig jaar gekocht en nooit gebruikt (zit wel gemonteerd)

Mag worden opgehaald (ik stuur NIETS op en alleen als SET te koop) Ik wil er overigens 75 euro voor hebben (ophalen gemeente Schagen)

En wil je de mooiste S4RS kopen (bomvol Rizoma) hier staat mijn exemplaar nu te koop (eerste eigenaar nieuwstaat)
http://www.motoporthippolytushoef.n...ctPath=/Shops/Motoport/Products/RHC0001006693

full

full


Bij interesse alleen mailen naar familieharteel@gmail.com

Saluti :W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan