Cagiva Mito ONLY Part 3!

Ik zal de volgende keer wanneer ik rijd eens onthouden bij welk toerental hij in het rood gaat. Misschien liegt die teller van mij wel enorm, maar hij draait op de teller met gemak 180km. Groetjes.
 
Sputtert/houd in tussen 4 en 5000 tpm.
PS Denk dat ik misschien weet waarom de mijne bij 150 het rooie in ging vorige week. Zou zomaar kunnen dat ik nog een versnelling over had _O- 7 bak he _O- Ik ben nooit goed geweest in tellen. Volgens mij gooide ik hem net bij 130 in zn 6e.
Zou betekenen dattie dus 170 loopt. :Y :}

Ja I know een gear indicator zou ideaal zijn voor mij. Maar die zijn nog niet eenvoudig aan te sluiten volgens mij daar universeel.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer je SP tussen 4 e 5000 RPM inhoud, en daar boven loopt ie goed.
Niets aan veranderen, is normaal voor een SP (heb hem al sinds 2009).
Alles geprobeerd maar zit gewoon in de CDI.
Die van van mij loopt pas lekker boven de 8000 RMP, maar dan gaat ie wel.
Moet er wel bij vermelden dat ik hem alleen gebruik voor racen.
 
Mag ik vragen waar je ermee rijd mitominner? Ik wil die van mij ook om gaan bouwen voor alleen circuitgebruik.
 
Sputtert/houd in tussen 4 en 5000 tpm.
PS Denk dat ik misschien weet waarom de mijne bij 150 het rooie in ging vorige week. Zou zomaar kunnen dat ik nog een versnelling over had _O- 7 bak he _O- Ik ben nooit goed geweest in tellen. Volgens mij gooide ik hem net bij 130 in zn 6e.
Zou betekenen dattie dus 170 loopt. :Y :}

Ja I know een gear indicator zou ideaal zijn voor mij. Maar die zijn nog niet eenvoudig aan te sluiten volgens mij daar universeel.

Gear indicator is niet nodig joh, gewoon nog een keer proberen op te schakelen. Je kunt niets stuk maken ;)
Zelf ik heb ik een mito gehad uit 1994. Dus net de Evo, maar wel met 7-speed })
Deze liep ook tot 185 op teller, daar bleef hij wel echt steken.
 
Hallo Rudi, rijd ermee in noord oost Friesland (veel wegen waar weinig verkeer is) en mooi bochtenwerk. Daarnaast op Assen.
 
Beste forum leden,

Zelf ben ik nieuw op dit forum. Tot mijn verbazing is er een cagiva mito forum.
Ik zal me even voorstellen. Ik ben Vincent van Dijk uit Emmen (20 jaar) en heb zins vorig jaar mijn motor rijbewijs.

Ik ben in het bezit van een ducati monter 600 en een cagiva mito 125 zelfbouw met een f650 blok.
Zie foto's hieronder. Graag lees ik de komende tijd mee op dit forum.

full

full
 
Welkom Vincent.
Al is een 4t blok in een mito natuurlijk wel een beetje vloeken in de kerk ;)

Mitominner, heeft jouw SP nog snorkels op zn luchtfilterbox zitten? Of is het ook 1 gat?
 
Laatst bewerkt:
Yana, dat van die snorkels op het luchtfilterbox, ik weet het eigenlijk niet.
Zal binnenkort eens kijken.

Ik ben het plastic afdek kapje van mijn voorrem kwijt geraakt.
Iemand die weet waar ik er eentje kan halen??
 
Hallo Yana,

Groot gelijk, de 2 tact ervaring zal ongetwijfeld totaal anders zijn.
Ik moet bekennen dat ik nog nooit een orginele mito heb gereden.
Wel heb ik andere motoren gereden maar er is er geen een die mij zo zenuwachtig maakt als deze (mede door het grote tandwiel).
Wellicht iets voor de toekomst om is een testrid te maken op het 2t blok.
 
Ok, Mitominner, de jouwe heeft zn snorkels dus nog. De mijne dus niet.
Ik neem aan dat de jouwe ook vol vermogen staat?
Misschien komt daar (deel)van zn nukkige rijgedrag bij 4-5000tpm vandaan bij mijn SP. Daar wezen ze me op het 125cc sportbikes forum ook al op.
Vandaar dus op zoek naar de snorkels :) Hoop dat ze vd EV eender zijn aan die van de SP.

Mbt afdekkapje rem: ik vermoed dat de remmen eender zijn aan de EV. Dan moet je het kapje wel op de sloop of via ebay kunnen vinden.
 
Op de bay 2eh airbox gevonden incluus derestricted snorkels. Als hij binnen is, de snorkels overzetten op de SP. Kijken wat dat doet.

PS Teamheronsuzuki reed jij mee bij Rockanje Classics met een Gixer? Die had daar nl een sticker van op de kuip..
 
Laatst bewerkt:
Heeeeeeeeeeee vertelvertel!!
(Yana onder Frank zn inlog)
Airbox binnen.
PS Zwarte mito doet het ook weer! Nieuwe accu was kern van het probleem. Kon niet vaak/lang genoeg doorstarten.
En als je vervolgens na compressie meting vergeet de dodemansknop terug te zetten, startie helemaal niet.. _O-
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan