racen op een SC59

Afgelopen pasen mn eerste ZAC race op Assen gehad. Vanaf de eerste meters voelde de blade al super. Heb mn rondetijden van vorig jaar al kunnen rijden zonder moeite *O*
Het onderhoud heeft dus zeker zin gehad, veel meer vertrouwen en rust. En geen vreemde banden slijtage wat ik vorig jaar nog wel eens had.
 
Het brandstof verbruik is afhankelijk van veel factoren, welk circuit, rondertijd, staat van motorfiets, getuned of niet, etc. De paar keer dat ik het heb gecontroleerd, rond de 5L per sessie van 20min op Assen met een rondetijd van 2.00 min.
Snellere rijders zullen meer verbruiken. Daarnaast red je hier niet mee op ceen circuit als Spa, omdat daar veel langer vol gas wordt gereden.
 
Mannen heb 2 vragen.
Hoeveel toeren houden jullie aan met de start? Ik zit nu rond de 5 a 6000 maar ik lijk soms echt wel de sloomste die weg is! Dus graag wat tips :+

En weten jullie wat er allemaal op een HRC kabelboom zit met de originelen stuurschakelaars?
Want als ik mijn richting aanwijzer naar links die gaat er in het HRC display een oranje lamp knipperen en als ik de groot lichtschakelaar intrek dan gaat er een blauwe lamp branden?

Weten jullie wat die dingen en of er meer knoppen een functie hebben?

Alvast bedankt.
 
Mannen heb 2 vragen.
Hoeveel toeren houden jullie aan met de start? Ik zit nu rond de 5 a 6000 maar ik lijk soms echt wel de sloomste die weg is! Dus graag wat tips :+

En weten jullie wat er allemaal op een HRC kabelboom zit met de originelen stuurschakelaars?
Want als ik mijn richting aanwijzer naar links die gaat er in het HRC display een oranje lamp knipperen en als ik de groot lichtschakelaar intrek dan gaat er een blauwe lamp branden?

Weten jullie wat die dingen en of er meer knoppen een functie hebben?

Alvast bedankt.

Als ik het me goed herinner zitten de volgende functies erop:
Map switch
Manual quickshifter
Manual Laptimer
Pit limiter
 

ik ben die in het wit en niet diegene waar vanaf gefilmd wordt , had er nu dus zelf ook meer rpm op staan en ging de start beter dan ervoor in assen.
 
oke 9000 toeren, dan zal ik dat ook is gaan proberen :t
die gene die filmt is mijn maatje, ik werd net 4de achter hem wilde hem gaan inhalen maar was toen rode vlag!

2de race werd ik eraf gehaald toen ik op P2 lag ivm geluid, ow wat was ik daar zuur van!
ik kan op zolder overal vol gas op stille dagen!

Rij jij ook in de sport cup?
 
Laatst bewerkt:
Maar niet met een blade toch? Want die oranje zwarte motor is geen Honda?
Zag ook een witte fireblade met iemand met een rood pak erop, maar die knalde ook lekker over de baan heen :t
 
Bij mijn zit het er op maar weet niet welk merk.
Maar de bekendere merken zullen toch wel prima zijn?
Anders kijk ook bij TKR op de website, dan zit je altijd goed.
 
65% en 49 ms is inderdaad wat TKR aangeeft.
De Kill-time is instelbaar tot 150 ms.
Veel andere merken QS geven aan dat 75 veel gebruikt wordt.
Natte - droge weersomstandiheden
90 ms - 80 ms van 1 naar 2 (liever geen QS gebruiken)
80 ms - 70 ms van 2 naar 3
70 ms - 60 ms van 3 naar 4
60 ms - 55 ms van 4 naar 5
50 ms - 45 ms van 5 naar 6
Inmiddels killtime verhoogd van 0.49 naar 0.65.
Werkt beter, vooral van 2 naar 3 stuk minder bokkig.
 
Bij mijn zit het er op maar weet niet welk merk.
Maar de bekendere merken zullen toch wel prima zijn?
Anders kijk ook bij TKR op de website, dan zit je altijd goed.

Met WSB in assen even bij TenKate geweest, maar de mannen van de race-afdeling waren er niet.
De man achter de balie durfde het niet aan "iets"mee te geven omdat hij niet met zekerheid kon zeggen of het het goede was.
Normaal lagen er wel complete setjes, maar die dag dus helaas niet.
Ik heb wel van iemand te horen gekregen dat het kon met het handvat van € 29,65.

HRC | buis snelgas | Tenkateracingproducts.com - Tenkateshop.com

Dan moest je alleen een schroefje M5 boven plaatsen.
Ik heb ook op de race-motoren daar op de 1e verdieping gekeken, en daar zitten ze ook op.
Wat ik wel vreemd/spannend vindt is dat er slechts 1 kabel wordt gebruikt.
De kabel om de gasklep terug dicht te trekken vervalt dan????
 
Met WSB in assen even bij TenKate geweest, maar de mannen van de race-afdeling waren er niet.
De man achter de balie durfde het niet aan "iets"mee te geven omdat hij niet met zekerheid kon zeggen of het het goede was.
Normaal lagen er wel complete setjes, maar die dag dus helaas niet.
Ik heb wel van iemand te horen gekregen dat het kon met het handvat van € 29,65.

HRC | buis snelgas | Tenkateracingproducts.com - Tenkateshop.com

Dan moest je alleen een schroefje M5 boven plaatsen.
Ik heb ook op de race-motoren daar op de 1e verdieping gekeken, en daar zitten ze ook op.
Wat ik wel vreemd/spannend vindt is dat er slechts 1 kabel wordt gebruikt.
De kabel om de gasklep terug dicht te trekken vervalt dan????
Ik heb een volledig TK geprepareerde/opgebouwde cbr600rr gehad en die had idd ook maar 1 kabel, geen retourkabel.

TK werkt hier blijkbaar al jaren mee en ik heb er zelf ook nooit problemen mee gehad.

Ik heb hier toen naar gevraagd, aangezien er toen bij de ZAC een dodelijk ongeluk was, die veroorzaakt werd door een gaskabel die was blijven hangen.
 
Laatst bewerkt:
Zit 1 kabel aan.
Kan het even niet op de site van TKRP vinden, maar heet ook wel throttlebody.

Dit staat op mijn factuur:
SNELGAS TKRP 600/1000RR (voor 1 kabel)
Part No. 48-100140
85.05 euri ex BTW
 
Terug
Bovenaan Onderaan