Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geweldig! Nu snap ik eindelijk waarom er nooit een kind naar mij zwaait. Ik deed er nog wel zo mijn best voor met allerhande capriolen O-)
 
Voegde net van de rechterbaan in bij de linkerbaan, maar het gat was eigenlijk te klein om allemaal 2 seconden afstand te nemen. (op de rechterbaan reed iemand niet zo hard en had geen zin om op de hele stoet op de linkerbaan te wachten, was nogal lang)

Volgende keer maar even kijken voor wie ik invoeg, het was namelijk een Audi..... Deze ging vervolgens op 1a2 meter achter mij rijden en nam geen afstand terwijl ik wel afstand nam van mijn voorligger.
Uiteindelijk nog halve omgedraaid op de motor gezeten om aan te wijzen dat hij een kleintje heeft (afstand tussen ons;) ), daarna zo snel mogelijk weer naar de rechterbaan en met een te overdreven gebaar aangegeven dat hij mij mocht passeren. Die gast had geen emotie, bleef een beetje star voor zich uit staren
 
Twee fietsers (afzonderlijk van elkaar) bijna onder m'n wielen: oordopjes in, blik op de smartphone, dwars een kruising overstekend zonder enig benul van wat zich om hen heen afspeelt '( |(
 
Het is voorjaar. Ik zag twee koeien in het weiland met de koppen tegen elkaar duwen. Echt grappig om te zien. De dames waren lekker aan het dollen.
In de Hoeksche Waard moest ik twee keer een Mamil naar de rechter kant Stebelen. Beide waren, geloof ik, zich aan het voorbereiden op emigratie naar de UK want ze reden uiterst links.
Apart volk.
 
Ik weet dat er in de Hoekse Waard rare dingen gebeuren maar Mamils aan de kant Stebelen ?? Nooit van gehoord, ik word oud denk ik.
 
Camera van de motor gedonderd :')

Tevergeefs van Wijk bij Duurstede teruggereden naar West Vlisterdijk al speurende. Op de 2e terugweg werd het zodanig donker dat ik maar de snelweg heb gepakt bij Nieuwegein.
 
Camera van de motor gedonderd :')

Tevergeefs van Wijk bij Duurstede teruggereden naar West Vlisterdijk al speurende. Op de 2e terugweg werd het zodanig donker dat ik maar de snelweg heb gepakt bij Nieuwegein.

Nou, dat is beter dan je lievelingshelm beneden op de motor laten staan met de camera er nog aan, en dan even de boodschappen naar boven brengen, dan je helm vergeten en er dan een half uur later achter komen dat een van de vriendelijke buurtgenoten de helm + camera heeft meegenomen. Dat gebeurde mij een week geleden. Briefjes opgehangen met een beloning voor de vinder als ik het maar weer terugkrijg, maar nee hoor, weg is weg ;(
 
Gisteren bijna van de motor afgereden, stond stil voor een stoplicht en wilde net op gaan trekken toen er een auto met piepende banden rechts naast mij tot stilstand kwam... Had hem wel zien aankomen in de verte, maar had niet door dat hij daadwerkelijk veel te hard reedt en was zelf ook bezig om op te gaan rijden vanwege groen licht. Al met al nog maar eens bewijs waarom je altijd een uitweg moet hebben op de motor, al is dat heel lastig wanneer je ook met het verkeer voor je bezig moet blijven.
 
Camera van de motor gedonderd :')

Tevergeefs van Wijk bij Duurstede teruggereden naar West Vlisterdijk al speurende. Op de 2e terugweg werd het zodanig donker dat ik maar de snelweg heb gepakt bij Nieuwegein.

Is mij ook overkomen, gelukkig vond iemand die achter me reed hem en bedacht dat hij van mij zou moeten zijn.
Sindsdien heb ik hem altijd gezekerd met een kabeltje, zodat hij blijft bungelen...
 
Twee fietsers (afzonderlijk van elkaar) bijna onder m'n wielen: oordopjes in, blik op de smartphone, dwars een kruising overstekend zonder enig benul van wat zich om hen heen afspeelt '( |(
Rij gisteren de stad binnen, staat er een jongedame stil bij een zebrapad met oordopjes in op haar telefoon te staren. Ik stop voor de zekerheid, en op het moment dat ik stil sta stapt ze zonder op te kijken van haar telefoon zo voor mijn voorwiel, kijkt pas op dat moment op en schrikt zich lam dat er daar een motorrijder stil staat op de weg.

Gewoon bijzonder dat die smartphone piloten niet bij bosjes worden dood gereden.
 
Vanochtend tijdens mijn rit naar het werk kom ik bij Leeuwarden een motorrijder tegen. Allebeide staken we het handje op, maar volgens mij was de collega motorrijder zijn handschoenen vergeten aan te doen :?








of zijn er handschoenen in de blanke huidskleur? :+
 
Met deze warmte zullen sommigen wellicht zonder gaan rijden... da's toch niet raar? Ik zou het niet doen overigens. Heb wel vanmorgen m'n doorwaai-handschoenen aangetrokken.
 
Eindelijk heb ik ook is wat meegemaakt *O*

Bijna een motoragent gekopt,de pannekoek kwam in een totaal onoverzichtelijke bocht achter een caravan vandaan hoeken,ff voor de moraalridders ,hij had geen signalen, kon m nog net ontwijken B|
 
Vanochtend tijdens mijn rit naar het werk kom ik bij Leeuwarden een motorrijder tegen. Allebeide staken we het handje op, maar volgens mij was de collega motorrijder zijn handschoenen vergeten aan te doen :?








of zijn er handschoenen in de blanke huidskleur? :+

Man man wat een moraalridder opmerking is dit zeg...
Laat iemand even fijn zelf bepalen of hij met of zonder handschoenen of pak rijdt. Zolang dit niet verplicht is het nog steeds een eigen keuze. :]
 
Man man wat een moraalridder opmerking is dit zeg...
Laat iemand even fijn zelf bepalen of hij met of zonder handschoenen of pak rijdt. Zolang dit niet verplicht is het nog steeds een eigen keuze. :]

moraalmodus aan
en de samenleving betaalt vervolgens de rekening als deze motorrijder dankzij een schuiver de rest van zijn leven zijn handen niet meer fatsoenlijk kan gebruiken.
moraalmodus uit

nee, ik ben niet voor een plicht, maar je kunt er als motorrijder zelf wel veel aan doen om ernstig letsel zo veel mogelijk te voorkomen, al is het maar voor je eigen gezondheid en gemak (of je moet het fijn vinden iemand anders je r**t te laten afvegen :+ ).
 
Dat is de volksaard he.
full
 
Dus als je risco's beperkt dan is het wel oke?
Sorry hoor dan praat je het alleen maar recht zodat het in je eigen straatje past omdat je toevallig zelf wel motor wilt rijden.

Als je zo begaan bent met de mogelijke kosten voor de samenleving moet je gewoon niet op een motor stappen aangezien de kans op een ongeval tientallen malen groter is dan andere vormen van transport.

Neem aan dat iedereen wel snapt wat de gevolgen zijn als je op je bek gaat. Met of zonder bescherming.

Maar goed ik zeg stop met denken voor een ander dat maakt je leven een stuk aangenamer.
Geniet van het rijden zoals je dat zelf wilt. Met pak of zonder pak. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Als je de kosten voor de samenleving wil beperken, kan je inderdaad beter stoppen met rijden. Of nog beter, suïcide plegen. Eenmalig kost dat meer, daarna niets meer en de overlevers kunnen eerder van AOW genieten :W
 
Laatst bewerkt:
Nog even ter verduidelijking... deze motorrijder zat verder wel volledig in het pak.

Dat iemand zonder handschoenen wil rijden, moet hij/zij helemaal zelf weten. Ik zou het zelf nooit doen, al is het maar vanwege opspattende steentjes tegen de hand aan.
 
Gisteren bijna van de motor afgereden, stond stil voor een stoplicht en wilde net op gaan trekken toen er een auto met piepende banden rechts naast mij tot stilstand kwam... Had hem wel zien aankomen in de verte, maar had niet door dat hij daadwerkelijk veel te hard reedt en was zelf ook bezig om op te gaan rijden vanwege groen licht. Al met al nog maar eens bewijs waarom je altijd een uitweg moet hebben op de motor, al is dat heel lastig wanneer je ook met het verkeer voor je bezig moet blijven.

Een vluchtweg hebben is belangrijk.... maar dan moet je wel goed blijven spiegelen en het gevaar zien aankomen anders heb je er niets aan.
 
Eindelijk heb ik ook is wat meegemaakt *O*

Bijna een motoragent gekopt,de pannekoek kwam in een totaal onoverzichtelijke bocht achter een caravan vandaan hoeken,ff voor de moraalridders ,hij had geen signalen, kon m nog net ontwijken B|

"signalen" of niet, zo'n actie hoort gewoon niet. Juist met 'signalen' hoort hij geconcentreerd en veilig te rijden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan