MV Agusta - bestaat er een mooiere?? Deel 6

Wat kan een MV toch mooi zijn :P [afbeelding]

Een MOMO ook,ook zonder spook mokkel :+

full
 
Vanmiddag begon bij ca. 7200rpm het blauwe lampje van m'n 910R's cockpit te knipperen....bij 9000rpm was het continue aan. Ik dacht eerst dat het de high rev/ schakel indicator was die er naast zat maar is toch de high beam die knippoerde. WTF? Liep verder gewoon lekker de toeren in; geen probleem. Iemand een idee? Electronics box die kuren heeft?

Heb ooit wel eens gehoord dat mensen dat lieten programmeren, bij hoge snelheid en hard optrekken dat hij dan gaat seinen voor als je op de linker baan rijdt. Ik denk alleen dat dat hier niet van toepassing is.. kan je niet verder helpen sorry.
 
Heb ooit wel eens gehoord dat mensen dat lieten programmeren, bij hoge snelheid en hard optrekken dat hij dan gaat seinen voor als je op de linker baan rijdt. Ik denk alleen dat dat hier niet van toepassing is.. kan je niet verder helpen sorry.

Mijn pa had met zijn andere zekeringenkast (centralina). Bij hard doortrekken gingen de knipperlichten naar links telkens spontaan aan. Waarschijnlijk toch een fout in de centralina. Vreemde is dat dat de nieuwere gemodificeerde zekeringenkast was....
 
Beste allemaal,
Ik ben nieuw hier en ik sta op het punt om een MV brutale 675 cc te kopen.
Iemand hier die mij advies kan en wil geven.

Alvast bedankt

Groetjes 🙋🏻
 
EDIT : opgelost, staat toch gewoon in de manual. Het is 9mm!!

Misschien weet iemand het, maar wat is de correcte afstelling van de ketting voor mijn Brutale 1078RR?
Het staat niet in de workshop manual (wel voor de 750s/oro 910S/R maar niet de 1078RR) en bij die modellen varieert de ruimte van het midden van de ketting tot het kettingkapje (waar normaal ook de afstelling op staat maar bij mij dus niet meer) tussen de 6 en 11mm.

Vorige dealer heeft de ketting waarschijnlijk veel te strak gezet.... Wil gelijk de hub servicen morgen en dan ook gelijk de ketting goed stellen.

Hoop dat iemand het antwoord weet! Weet niet of het er toe doet, maar mijn achtertandwiel is 39 tands ipv. 43 origineel.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de boel uit elkaar gehaald om de hublagers te smeren. Rechter gesloten lagertje bleek overleden, dus nieuwe gehaald bij startwin. Ketting op goede spanning scheelt wel onwijs trouwens, schakelt veel soepeler en niet die harde beuk meer bij het in de eerste versnelling zetten. Happy me!
 
Vandaag de boel uit elkaar gehaald om de hublagers te smeren. Rechter gesloten lagertje bleek overleden, dus nieuwe gehaald bij startwin. Ketting op goede spanning scheelt wel onwijs trouwens, schakelt veel soepeler en niet die harde beuk meer bij het in de eerste versnelling zetten. Happy me!

Originele Ina lager?
Zonde... zijn betere alternatieven.
 
Originele Ina lager?
Zonde... zijn betere alternatieven.

Oke welke zijn dat? Voor de volgende keer interessant! Punt is dat ik nu wel weer binnen een paar uur reed. Alle zaken hier in de buurt die onder andere lagers verkopen (o.a. motorenco, brammer, Hatech) waren allemaal dicht op zaterdag. Viel me trouwens vies tegen dat op dipi en star twin na geen enkele mv dealer lagers op voorraad heeft. Bij dipi betaal je wel gelijk 299 voor betere lagers, ben maar niet voor die optie gegaan...
 
Oke welke zijn dat? Voor de volgende keer interessant! Punt is dat ik nu wel weer binnen een paar uur reed. Alle zaken hier in de buurt die onder andere lagers verkopen (o.a. motorenco, brammer, Hatech) waren allemaal dicht op zaterdag. Viel me trouwens vies tegen dat op dipi en star twin na geen enkele mv dealer lagers op voorraad heeft. Bij dipi betaal je wel gelijk 299 voor betere lagers, ben maar niet voor die optie gegaan...

CBR lagers via het USA forum. Heb altijd een voorraad van die dingen voor vrienden en clubleden ;)
Kwaliteit is beter en voor fractie van de prijs. Wat sommige dealers vragen is gewoon belachelijk.
 
Ja zeker, ze zijn nogal prijzig... maar enfin, misschien dat wij er ook een paar van die betere op voorraad willen nemen, we hebben tenslotte 3 van die MV's :p
 
MV op de testbank geweest. 147pk omgerekend aan de krukas (1078RR) Mooie milieudip te zien ook...
AFR van rond de 13.5 eindigend in 12.5.

Niet verkeerd dacht ik :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan