Custom Intruder VS1400

REVIT85NL

MF'er
2 apr 2017
146
0
Toch maar is een topic starten, altijd leuk! 8-)

Ik rij tussendoor ook gewoon nog en heb nog een ander bouwproject staan, dus het zal niet zo zijn dat ik hier foto's en stappen ga posten over ieder schroefje.
Op dit moment zijn er wel al een aantal dingen gedaan, en om die te verduidelijken zal ik een drietal foto's hieronder bijvoegen.

Het gaat hier om een Suzuki Intruder VS1400 uit 1993. Deze heb ik enkele maanden geleden overgenomen van mijn zwager die er nauwelijks op reed.
Aangezien ik houd van het "less is more" principe, haal ik alles van de motor af wat er niet op hoeft. En tot nu toe scheelt dat al tussen de 10 - 15kg, wat je ook direct merk in de handling van de fiets.

Uiteindelijk zal ik de hele motor nog naar de spuiter willen brengen, maar ik wil eerst de motor zo hebben als ik wil voordat ik dat doe. Het kan dus beteken dat ik allemaal verschillende kleuren op de motor krijg, maar dat interesseert me niet. _O-
Ik ben sowieso niet van het poetsen en al dat chroom, dus wacht gewoon rustig op het eindproduct.

Zo heb ik de motor aangeschaft, zo goed als origineel. (Tijdens het uit elkaar halen ben ik er achter gekomen dat sjaak de huis, tuin en keukenklusser wel wat in de bedrading heeft gedaan).

full


Uiteindelijk heb ik het volgende er als eerst afgehaald:
- highwaysteps
- struts
- duosteps
- sissybar
- duozadel van Mustang (deze vervangen door een solo zadel van De Luxe)

full


En vandaag heb ik de rest van de achterkant er af gehaald:
- achterlicht
- knippers
- kentekenplaathouder incl. verlichting

Voor het passen en meten heb ik het nieuwe spatbord even op de band gelegd en de nieuwe kentekenplaathouder incl. verlichting achterop geplakt.

full


Nou blijkt het nieuwe spatbord niet de juist maatvoering te hebben. Er werd mij verteld dat bij een 170mm band, ik een 180mm spatbord moest hebben.
Alleen heb ik geen rekening gehouden met het feit dat het frame 195mm is. |( Waarschijnlijk zit de miscalculatie in de originele struts die er nog tussen horen, maar die wil ik er niet meer op hebben.
Maar goed, dit spatbord gaat terug naar de winkel, en heb ik een 190mm spatbord uit Duitsland besteld (ditmaal in overleg met de professionals die straks het spatbord pas gaan maken). *O*

De volgende stappen zullen dus zijn:
- nieuw spatbord
- pas laten maken door de profs (halve dag werk)
- kentekenplaathouder incl. verlichting aanbrengen
- knippers monteren

En dan de boel weer uit elkaar draaien en naar de spuiter voor een paar tientjes.

Tot zover! :t
 
Nice! Ik vind het mooie motoren, maar snap alleen de iele voorvork niet zo. Volgmodus aan.
 
Zo zo, mooi project! Maar jeee...haal je dat mooie zadel met die mooie pins erop eraf! Ben een vrouw dus hou wel van bling bling!
Succes met je project en zal af en toe ff komen gluren 8-)
 
@Zenuwlijer: Nu je het zegt, is me nooit opgevallen. Maar het stuurt er niet minder om :]
@Peter: Waarschijnlijk moet ik nog wel andere veren bestellen. 33,5cm is teveel
@Smous: Haha! Dan zal je de stijl van het eindproduct waarschijnlijk niet bevallen :N
 
Even een update:

Het 190mm spatbord uit Duitsland is binnen! *O*

full


Ik heb m ook ff op maat gelegd, ik denk dat kortere veren geen overbodige luxe zijn _O-

full


Morgen hoor ik als het goed is wanneer ik terecht kan bij de chopshop zodat ze de boel op maat kunnen maken.
:t
 
Laatst bewerkt:
Dilemma over de schokbrekers :?
Zoals op de foto's te zien zitten er nu 335mm hart tot hart op.
Nou ben ik bang dat ik met 280mm rubber ga schrapen, dus heb ik nu de 300mm van Hagon op het oog.

Iemand hier misschien advies? Bvd!
 
Dilemma over de schokbrekers :?
Zoals op de foto's te zien zitten er nu 335mm hart tot hart op.
Nou ben ik bang dat ik met 280mm rubber ga schrapen, dus heb ik nu de 300mm van Hagon op het oog.

Iemand hier misschien advies? Bvd!
Hagon bellen. Ze heeft er verstand van, zelfs van diverse modelken motor en mogelijkheden.
 
Ik heb inmiddels de 300mm van hagon in de bestelling staan :t

Vandaag, na meer dan een maand wachten op mijn pakketje |( ,heb ik dan eindelijk de nieuwe spiegels binnen (Hoe moeilijk kan het zijn).
2x ben ik achter de bestelling aangegaan omdat ik niet op de hoogte werd gehouden over een bestelling die normaal gesproken gewoon de volgende dag in huis had moeten zijn.
Uiteindelijk nu toch het pakket binnen, maar zonder excuus, goedmakertje of tegemoetkoming. Helaas, ik zal daar niet zo snel meer bestellen.

Maar goed, hieronder de nieuwe spiegels:

full


Deze spiegels zijn nog niet het eindproduct, maar degene die ik eigenlijk wil liggen op het moment buiten budget.
Ik wilde gewoon van die grote originele dingen af, en heb deze "mini's" vast in het zwart besteld omdat de motor uiteindelijk die kleur wordt.

Volgende wat binnenkomt zijn de nieuwe veren. :t
 
Is er iemand bereidwillig mij te helpen met de bedrading van de achterzijde van de motor?
Ik ben geen elektricien en ben op foutieve bedrading gestuit.
 
Ik vond rose ook weer niet echt mannelijk :?

*D

Nope.. Ik vind een heleboel kleuren mooi, zo lang het maar zwart, matzwart, diamantzwart, glanzend zwart, of zwart zwart is. Oh ja.. en zwart vind ik ook mooi. O-)
 
Hey!

Super leuk dit te volgen!

Ga je het stuur zo laten?

Nee, ik heb een wide bar stuur op het oog, maar dat komt van de winter of volgend jaar pas.
Eerst nu de bedrading en achterkant afmaken zodat ik weer kilometers kan maken.
Ik vond rose ook weer niet echt mannelijk :?

*D

Nope.. Ik vind een heleboel kleuren mooi, zo lang het maar zwart, matzwart, diamantzwart, glanzend zwart, of zwart zwart is. Oh ja.. en zwart vind ik ook mooi. O-)

_O-
 
De Hagon 300mm schokbreker zijn inmiddels binnen en zijn gemonteerd. Alles valt direct beter op z'n plaats en ik kijk uit naar vrijdag als alles gemonteerd wordt.
Daarna spuiten en dan kan ik weer rijden!
 
Zo trof ik het aan:

full
full
full


De uiteinden heb ik er af geknipt omdat hier het koper al bloot lag. Ik ga er vanuit dat de langste draden zoals te zien op de laatste foto, voor het achterlicht en kentekenverlichting zijn en de korte 2 draden voor de knipperlichten.

Ik heb inmiddels vandaag mail gehad van de shop dat ik de motor woensdag mag brengen ipv vrijdag *O* Misschien dat ik het maar aan hen overlaat en dan maar ietsje meer betaal.

EDIT: Ik zie dat de foto's liggend zijn, excuses daarvoor.
Maar wel mooi nog even de nieuwe zwarte 300mm Hagon shocks erop zie ik!
 
Laatst bewerkt:
Oh dat is idd mooi dat ze je gaan helpen maar de omwikkelde kabel is nog van je originele kabelboom dus is alles gewoon terug te herleiden. Dus als je daar hulp (op afstand) bij nodig hebt hoor ik het wel.

En oja... mooie shocks.. :Y
 
Laatst bewerkt:
He's back! :}

full


Laswerk
full


Dit weekend lekker het spatbord knikkerbussen en dan volgende week weer rijden als alles goed gaat! :Y
 
Huis, tuin en keuken sjonnie pakket compleet _O-

full


Zo ligt het er nu bij

full


Gisteren eerst mijn uber beginner skills op de binnenkant uitgeprobeerd, alleen het spuiten en niet het schuren. Dus ontvetten, 2x primer, 2x lak en 1x blanke lak.
Vandaag uiterst zorgvuldig (voor zover dat kan als amateur), de buitenkant met water geschuurd (3M P1000). Vervolgens ontvetten en nu op dit moment ligt de 2e primer laag te drogen.
Vanavond nog de 3 laklagen erop, morgenochtend de blanke laag en dan de boel weer in elkaar schroeven.

Hopelijk morgen dus weer rijden! :]
 
full


Oud en nieuw naast elkaar, ik zeg: goed gelukt! :t

Over een uurtje de boel weer in elkaar schroeven en hopen dat alles het in één keer doet 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan