Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
"Uitwijken" is ook een verplicht onderdeel van het AVB examen :P

Geen idee waar je het over hebt. Ik heb nooit AVB examen gedaan. Dat bestond toen nog niet. Ik heb slechts VRO I, II en III.
 
Mijn ABS doet het!!!
Vanochtend in de regen de straat (klinkers) uitgereden en daar kwam mevrouw veel te hard de bocht omzeilen (30 km. zone) Ik week uit naar rechts maar zij week naar dezelfde kant uit. Dan is hard remmen nog de enige oplossing.

Ze kwam je tegemoet? Handig dat ze dan naar haar links gaat... dat soort lui mogen ze echt rijbewijs van versnipperen :N
 
Ik heb vanochtend de gemakken van traction control (CTS op de FJR1300) mogen ondervinden toen ik van achteren een stukje weggleed over wat vettige troep in een bocht. Wat reageert dat snel zeg! Ik was de bocht uit aan het accelereren en glibberde een stukje weg, waardoor de motor onmiddellijk de toeren terugbracht en mijn acceleratie dus niet het achterwiel extra snel liet spinnen, waardoor die zodra hij weer op een goed stukje kwam onmiddellijk weer grip had en ook meteen op de juiste snelheid draaide. Meteen nadat die halve seconde voorbij was had de informatie mijn brein bereikt en had ik dus het spreekwoordelijke "Oh F*ck" momentje, maar toen was het hele probleem dus al vlekkeloos opgelost door de machine :) ... en hoefde ik alleen nog maar gewoon vrolijk door te rijden. Wat een prachtig systeem! *O*
 
Gisterenavond was ik mijn bankkaart vergeten en stond ik in Turnhout 50km van huis met een lege tank.
Een vriendelijke man heeft me toen even zijn bankkaart geleend en me verder geholpen. (uiteraard heb ik dit teruggestort)
Zoals hij zei: Wij motorrijders moeten elkaar helpen.
Graag had ik hem via deze weg nog eens bedankt!
 
Gisterenavond was ik mijn bankkaart vergeten en stond ik in Turnhout 50km van huis met een lege tank.
Een vriendelijke man heeft me toen even zijn bankkaart geleend en me verder geholpen. (uiteraard heb ik dit teruggestort)
Zoals hij zei: Wij motorrijders moeten elkaar helpen.
Graag had ik hem via deze weg nog eens bedankt!

Heel mooi om te zien dat de gemeenschap voor elkaar klaar staat! *O*
 
Vanmorgen op weg naar het werk op de lekdijk tussen Schoonhoven en Nieuwegein helaas een konijn geraakt. Niet in een schrikreactie de rem gepakt, maar gewoon gas los en eroverheen gereden. Voor broer konijn liep het helaas minder goed af...
 
Vanmorgen op weg naar het werk op de lekdijk tussen Schoonhoven en Nieuwegein helaas een konijn geraakt. Niet in een schrikreactie de rem gepakt, maar gewoon gas los en eroverheen gereden. Voor broer konijn liep het helaas minder goed af...
full
 
Vanmorgen onderweg naar werk kom ik na een lange file aan bij een stoplicht, met twee voorsorteervakken voor linksaf en de rechterbaan als rechtdoor/linksaf. Beide stroken voor linksaf stonden vast. Ik zag dat op de rechter van de twee een grote combinatie stond met marktkramen op een trailer en daarachter een wit (vermoedelijk) PostNL busje. Ik reed langs de file om vooraan te gaan staan voor het rode licht linksaf, denkt meneer postbode daar een stokje voor te steken en voegt uit de rij, zijn bumper hinderlijk in de weg (kwam er makkelijk omheen), om daarna weer achter mij aan te sluiten in de file. Hield mijn hand op in verbazing als in 'wat doe je?', maar een reactie bleef uit. Ben linksom de combinatie gegaan om de ruimte te vullen waar toch niemand stond...
 
Laatst bewerkt:
Gisterenavond was ik mijn bankkaart vergeten en stond ik in Turnhout 50km van huis met een lege tank.
Een vriendelijke man heeft me toen even zijn bankkaart geleend en me verder geholpen. (uiteraard heb ik dit teruggestort)
Zoals hij zei: Wij motorrijders moeten elkaar helpen.
Graag had ik hem via deze weg nog eens bedankt!

Laatst ook zoiets meegemaakt. We waren na de MF ex-lessersrit met z'n 3en vanaf Lelystad naar de Shell bij Apeldoorn Zuid gereden en we stonden aldaar op de parkeerplaats nog even wat na te praten. Komt er ineens een man van in de 60 (denk ik) bij ons staan met een dikke Busa. Altijd leuk natuurlijk :)
Hij vertelde oa ook dat ie net had getankt en dat ie z'n portemonnee was vergeten en dat er een vriendelijke collega motorrijder had voorgeschoten. Mooi dat er zulke mensen bestaan :}
 
Harley-rijder (Duits kenteken) op de A50 met alleen maar een bandana oid om z'n hoofd geknoopt. Geen helm op :X

Vroeg me af hoe lang het zou duren voordat hij aan de kant gezet zou worden.
 
Gisteren onderweg een tiental cruisers uit de UK gezien met redelijk vreemde kentekenplaten.
Geloof niet dat die kentekenplaten legaal waren, want die zijn in een ander lettertype dan normaal geschreven (à la Script MT Bold) :')
 
Beste Fazer-rijder,

Als je niet door dat gat durft te rijden waar ik met mijn brede Versys stuur mét handkappen makkelijk doorheen kan, waarom klap je dan je spiegels in?

Een verbaasde Versys-rijder.
 
Laatst ook zoiets meegemaakt. We waren na de MF ex-lessersrit met z'n 3en vanaf Lelystad naar de Shell bij Apeldoorn Zuid gereden en we stonden aldaar op de parkeerplaats nog even wat na te praten. Komt er ineens een man van in de 60 (denk ik) bij ons staan met een dikke Busa. Altijd leuk natuurlijk :)
Hij vertelde oa ook dat ie net had getankt en dat ie z'n portemonnee was vergeten en dat er een vriendelijke collega motorrijder had voorgeschoten. Mooi dat er zulke mensen bestaan :}


Ik vanochtend nog in alle haast naar het werk toe. Portemonnee vergeten. Kwam ik achter nadat ik getankt heb. Maar de beste heer bij het tankstation die kent me ondertussen. Die zei: weetje wat, hier heb je het bonnetje, kom vanavond of morgen nog maar even terug om te betalen.
 
Beste Fazer-rijder,

Als je niet door dat gat durft te rijden waar ik met mijn brede Versys stuur mét handkappen makkelijk doorheen kan, waarom klap je dan je spiegels in?

Een verbaasde Versys-rijder.
Ik zag laatst een motorscooter die tijdens het filteren zijn spiegels geautomatiseerd aan het inklappen was, wanneer het in zijn beleving te krap werd (natuurlijk was het totaal niet krap). Het irritante vind ik dat ze niet op zij gaan voor andere filterraars.
 
In de categorie: "Hoe heurt het eigenlijk"
Stel ik kom tussen de auto's door filterend vooraan te staan naast een andere motorrijder. Dus naast elkaar op dezelfde rijstrook. Wie mag er nu als eerste wegrijden als het groen wordt?

A) degene die het hardst optrekt.
B) degene die er het eerst stond mag het eerst weg
C) de linker motor mag eerst
D) de rechter mag eerst

Ik neig naar B, maar als ik in dit geval dat principe had gehanteerd, stonden we nu nog steeds voor dat stoplicht.
 
Vandaag een situatie precies andersom: ik stond vooraan bij het stoplicht tegen de wegas en achter mij kwam een andere motorrijder aan. Ik reed door tot over de stopstreep, half op het zebrapad, om hem ruimte naast me te geven. Werd gewaardeerd met een duimpje. Omdat ik door deze manouvre zo scheef opgesteld stond heb ik bij groen kenbaar gemaakt dat hij eerst mocht vertrekken. Meestal hanteer ik de richtlijn 'wie het meest vooraan staat opgesteld' of wie het gemakkelijkst vlot kan vertrekken zonder ander verkeer te hinderen.
 
Wilde vandaag een ritje gaan maken en zag een zwarte volkswagen in m'n spiegel verschijnen. Na 3x afgeslagen te zijn reed hij nog steeds achter me aan.. Heb toen dus wat auto's ingehaald en ben toen een woonwijk ingedoken en veel bochten gemaakt maar hij bleef me maar achtervolgen :N Vervolgens maar naar het CBR gereden om eens te vragen wat de beste man van me wilde. Hij stapte uit en gaf mij een hand :?

Hoppa, A binnen :)
 
Wilde vandaag een ritje gaan maken en zag een zwarte volkswagen in m'n spiegel verschijnen. Na 3x afgeslagen te zijn reed hij nog steeds achter me aan.. Heb toen dus wat auto's ingehaald en ben toen een woonwijk ingedoken en veel bochten gemaakt maar hij bleef me maar achtervolgen :N Vervolgens maar naar het CBR gereden om eens te vragen wat de beste man van me wilde. Hij stapte uit en gaf mij een hand :?

Hoppa, A binnen :)

_O- You got me :D Gefeliciteerd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan