Het grote Suzuki XF650 'Freewind' Topic (Deel 1)

Velgjes incl. hub kan je eventueel op ebay.de of ebay.at vinden :)
xf650 rad | eBay
Prijzen zijn wel niet mals moet ik wel zeggen :/
Anders eens een belletje doen naar boonstraparts, normaal hebben ze een groot assortiment aan XF onderdelen.

Bedankt voor de hulp!! Staat helaas maar een voorvelg op en die heeft de verkeerde kleur. En idd vrij prijzig. Maar iets is beterbdan niets
 
Je bent flink je best aan het doen! :P

Weten jullie toevallig hoe je die ronde dingetjes, de "floaters", van je remschijf ontdoet van roest? Ik heb er nu een of twee die flink oranje zijn geworden, ziet er echt niet uit.
 
Je bent flink je best aan het doen! :P

Weten jullie toevallig hoe je die ronde dingetjes, de "floaters", van je remschijf ontdoet van roest? Ik heb er nu een of twee die flink oranje zijn geworden, ziet er echt niet uit.

Beetje azijn en bakpoeder doet wonderen :) Anders een beetje Cilit Bang of een schuurspons?
 
Je bent flink je best aan het doen! :P

Weten jullie toevallig hoe je die ronde dingetjes, de "floaters", van je remschijf ontdoet van roest? Ik heb er nu een of twee die flink oranje zijn geworden, ziet er echt niet uit.


Die van mij waren gewoon verroest, denk niet dat het veel uitmaakt?
Dat zweven is voor het uitzetten van de schijf bij hitte. Zolang de schijf dus nog een beetje kan bewegen behoud dit zijn werking gewoon.
Voor cosmetische of estetische waarde anders iets van cola of antiroest spray?
 
Het laswerk waaraan het hitteschild van de uitlaat bij het rechterbeen vast zit is alweer doorgeroest... -O-
Twijfel nu tussen weer (laten) lassen en het vervangen door hittetape.
Een van jullie dit probleem ook al eens gehad?
Of ervaring met hittetape? O-)
 
Het laswerk waaraan het hitteschild van de uitlaat bij het rechterbeen vast zit is alweer doorgeroest... -O-
Twijfel nu tussen weer (laten) lassen en het vervangen door hittetape.
Een van jullie dit probleem ook al eens gehad?
Of ervaring met hittetape? O-)

Hittetape is niet aan geraden als je rijd in de winter/regenachtige omstandigheden, die gaan redelijk veel water opnemen en nog meer je uitlaatpijp door laten roesten.

Beter is een metalen uitlaatbeschermer die je op de uitlaatpijp monteert met pijpklemmen. Kost wel wat meer. Anders je ori vastzetten met pijpklemmen? :P
 
Oh helaas, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. |(

Die pijpklemmen klinkt als een goed idee, daar ga ik naar kijken. Bedankt CDA!
En anders gewoon maar het laswerk versterken. Mijn uitlaatpijp is toch al helemaal verroest :o
 
Oh helaas, daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht. |(

Die pijpklemmen klinkt als een goed idee, daar ga ik naar kijken. Bedankt CDA!
En anders gewoon maar het laswerk versterken. Mijn uitlaatpijp is toch al helemaal verroest :o

Als je een lasapparaat ter je beschikking hebt staan is lassen inderdaad de beste oplossing :P
Moet ooit eens nog een lasapparaat kopen, maar nu zie ik er het nut niet van in, misschien voor klein prul te maken voor de motort, maar de kosten wegen teveel door :')
 
Ik hartje Lidl. Die winkel heeft echt alles, zelfs lasapparaten! :}

@Lerris, het is idd puur voor cosmetische redenen, zal cola/azijn en een schuursponsje wel proberen. :)

Heeft een van jullie trouwens een olie wissel gedaan op de Freewind? Ik vraag mij namelijk af of er nog speciale eisen zijn voor de olie, behalve API SG/SF 10w40. Mijn oude ZXR had namelijk semi-synth nodig anders kreeg die blijkbaar last van een slippende koppeling.
 
Het wordt waarschijnlijk toch de uitlaat verven met hittebestendige verf en wrappen. Het hitteschild is zelf ook rond de schroef doorgeroest.

Voor oliewissel (+filter) heb je nodig
- oliefilter
- oliefilter afdek ring van rubber
- evt een nieuw ringetje voor aftapplug
- evt magnetische aftapplug om stukjes metaal op te vangen
Als olie gebruik ik gewoon halfsyntheet 10W40. :t
 
Het wordt waarschijnlijk toch de uitlaat verven met hittebestendige verf en wrappen. Het hitteschild is zelf ook rond de schroef doorgeroest.

Voor oliewissel (+filter) heb je nodig
- oliefilter
- oliefilter afdek ring van rubber
- evt een nieuw ringetje voor aftapplug
- evt magnetische aftapplug om stukjes metaal op te vangen
Als olie gebruik ik gewoon halfsyntheet 10W40. :t

Oliefilter afdek ring van rubber kan je gebruiken van de oude, want die kreeg ik er niet bij :P
Ik had ook semi syntheet of ester blend erin gegoten van 10w40.
 
Oliefilter afdek ring van rubber kan je gebruiken van de oude, want die kreeg ik er niet bij :P
Ik had ook semi syntheet of ester blend erin gegoten van 10w40.


Zeker waar haha, ik kreeg die er ook niet bij. Maar de oude bleek gebroken en plat B|
Dus er eentje bij de hand hebben en wanneer nodig kunnen vervangen kan handig zijn

Morgen kan het hitteschild eraf, dan de schade maar eens bekijken
 
Zeker waar haha, ik kreeg die er ook niet bij. Maar de oude bleek gebroken en plat B|
Dus er eentje bij de hand hebben en wanneer nodig kunnen vervangen kan handig zijn

Morgen kan het hitteschild eraf, dan de schade maar eens bekijken
En? Al een idee wat je gaat doen met je hitteschild?

Gisterenavond een universele rode reflector achter gemonteerd, omdat het spatboord zo gebogen is had ik er gaatjes ingeboord en het vastgezet met een paar schroefjes. Ziet er een stuk beter uit dan het stukje reflectortape wat er eerst op zat. :r
Vandaag de 12V-outlet geplaatst. *O*
 
De beugel aan de voorkant is doorgeroest en van het hitteschild zelf is het achterste gat verzwakt door roest.
Ik ga uitlaatklemmen zoeken waar het hitteschild op vast te maken is en dat gat versterken door er 2 ringen op te laten lassen.
Laat nog horen hoe dat gaat en of het werkt :Y
 
Heren, om nog even terug te komen op mijn vraag voor een vervangende voorvelg. Ik heb er inmiddels eentje gevonden. Bedankt voor het mee zoeken en helpen in ieder geval
 
-O-
Vandaag tijdens de olie wissel een van de bouten die het dekseltje van de filter op z'n plaats houdt afgebroken, geweldig!
De bout zit nog voor de helft vast in het blok, zaterdag as naar de brommerboer brengen om te kijken of hij deze eruit kan halen...
Fijn weekend alvast. :W
 
Ai dat is niet leuk om te horen :/
Te hard vastgedraaid, of kreeg je die er niet uit?
Dekseltje hoeft niet zo hard aangedraaid te worden.
Hopelijk is het een easy fix :)
 
Ai dat is niet leuk om te horen :/
Te hard vastgedraaid, of kreeg je die er niet uit?
Dekseltje hoeft niet zo hard aangedraaid te worden.
Hopelijk is het een easy fix :)

Ik ken mijn eigen krachten niet. *D
Ze draaiden allen nog super makkelijk, dus ik dacht die kan nog wel wat strakker, *ping* kapot!
 
Tweedehands weet ik niet of je ze zult vinden, maar nieuw zal ik je aanraden om naar MSR te kijken, ik heb CDA's oude MSR uitlaat op mijn XF zitten en man, wat een geluid! :} *O*

Verder vanochtend de "walk of shame" (maar dan met een volle tank!) naar de motorshop gedaan, toch best zwaar om een motor zo'n 1,5km te duwen. Halverwege riep iemand; "Geen benzine meer?!"
Een halve dag en 38 euro kwijt maar ik heb mijn Freewind weer terug met nieuwe boutjes en olie/filter!
De schuldige;
full

Blijkbaar had ik ze zo strak gedraaid dat de spoed op alle draden groter werd en alle boutjes op knappen stonden. :X Lesson learned!

:W
 
Laatst bewerkt:
Aha, mocht je m weg willen doen (wat me sterk lijkt) dan wil ik m graag van je overnemen haha

Op 2dehands.be (jaja, belgië :)) heb ik een uitlaat gevonden, maar lijkt me mogelijk dat die niet zou passen.
Hier een linkje: https://www.2dehands.be/motoren/accessoires-onderdelen/uitlaten/pot-échappement-344653688.html

Anders ff ebay.de afstruinen voor een leuk uitlaatje. Dominator heeft er wel een paar goedkope, maar die zijn niet E-keur. M.S.R. en G.P.R. zijn de enigste goedkope merken die deftig geluid leveren voor een goede prijs :)

Als je toch een MSR overweegt, dan raad ik aan om op maccasport te bestellen, vriendelijke mensen en snel contact :) Prijs is wel vanaf 189€ excl. verzending, en dat duurt een weekje ofzo :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan