XS750 deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand nog een paar risers ( die dingen waar je het stuur op vast zet) over toevallig.
Moet op mijn Virago (sorry een cilinder te weinig maar wel een Yamaha :-) komen.
Daar zitten nu exemplaren op van 10 cm lang, tsss....
Ik wil er lage op hebben en dacht direct natuurlijk aan die van eenXS750.
 
Grote kans dat in mijn verzameling oud japans metaal er wel een paar zitten. Zal vanmiddag wel even in de zooi snuffelen.
 
Natuurlijk!
Iedereen houd van ploaties ;)

Zoals ie is aangetroffen bij een motorzaak.
[afbeelding]

Blokkie zier er nog mooi uit. 16.500 mijl staat erop.
[afbeelding]

En ff 1 van de andere kant.
[afbeelding]

Morgen kan ik betere foto's maken.
Kan niet wachten om t ding op te halen :Y

Nog vorderingen met deze motor?? Rijdt ie al rond op 's lands wegen :P

Of andere knutselaars met wat nieuws... stil hier!
 
Deze knutselaar is met vakantie :+

En zit te wachten dat HBM weer kleine motorbokjes in de verkoop hebben (benodigd voor de 850). Voorwiel moet er uit, binnenband zit net niet goed (wiel is net niet rond). Rijdt nu heel vreemd ;( , motor is ook nog niet betrouwbaar.

Caferacert, die staat te wachten op kleppenstellen en synchronisatie. Wordt wel zo nu en dan op gereden ;) ( om de motor actief te houden).
 
Deze knutselaar heeft het veel te druk met andere dingen :/ ... nieuw houtwerk op het huis en voorbereidingen voor de 5-jaarlijkse feestweek van onze buurt bijvoorbeeld. De spaarzame uurtjes die ik aan de motoren kan besteden gaan even op aan een klein gevecht met een CB400F :Z
 
Ik moet de achterrem van 'Kamikaze' nog aanpakken...en zit nog steeds in dubio of verkopen niet beter is..ook voor de brommer zelf.
Ik merk dat ik er nauwelijks naar om kijk, maar ik gruwel van de gedachte dat een eventuele koper het beestje in no-time om zeep helpt...zoals het mijn oude 'Japchop' is vergaan.
Na drie weken kreeg ik een telefoontje dat het blok vastgelopen was .."vergeten olie te checken.." terwijl ik haar 17jr met plezier en betrouwbaarheid had.
Dat deed erg zeer kan ik je vertellen, reden van het in dubio staan nu..
 
Laatst bewerkt:
Tsja ook als het niet van jezelf is en je hoort zoiets kan ik mij voorstellen dat het zeer doet. Volgens mij met name omdat jij alleen weet hoeveel uur er nodig is geweest om die motor betrouwbaar te krijgen.

Trouwens succes met je keuze. Weet overigens dat een superbikestuur voor mij een goede zitpositie oplevert (meet overigens net geen 1.70 bij de dienstkeuring in 1983 (oeps dat klinkt wel heeeel lang geleden).
 
"mooie" 850 kopen iemand??? wie heeft er altijd al van een 850 gedroomd.. (behalve ik :P )?

https://www.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-oldtimers/m1169638229-yamaha-xs850.html

"geheel origineel", waar hebben we dat vaker gehoord.
Een 850SE met een "gewone" tank en uitlaten van een 750...

maar op zich best wat van te maken voor de creatieveling :P

Inderdaad absoluut niet origineel, is overduidelijk een samenraapsel. Lijkt mij geen S-uitvoering want die heeft een andere voorvork en een tank van een "gewone" XS past niet op een SG frame. En de tekst bij de advertentie, "Caps lock" aan en barstend van de taalfouten, zou dat een truc zijn om op te vallen? Het kenteken is nog maar een paar dagen geleden op naam gezet..
 
"GEHEEL ORIGINEELE XS850 BIJNA NIET MEER TE VINDEN.LOOPT EN RIJD ZOALS HET HOORD.ZEER GOED ONDERHOUDEN. VERDER HOEF IK HIER NIKS MEER AAN TOE TE VOEGEN. OP BIEDINGEN WORD NIET GEREAGEERD.ZONDE VAN MIJN TIJT. IK ZIT LIEVER IN DE SON. HOI"

Even zonder gekheid, hier komt toch niemand op af?
 
Inderdaad absoluut niet origineel, is overduidelijk een samenraapsel. Lijkt mij geen S-uitvoering want die heeft een andere voorvork en een tank van een "gewone" XS past niet op een SG frame. En de tekst bij de advertentie, "Caps lock" aan en barstend van de taalfouten, zou dat een truc zijn om op te vallen? Het kenteken is nog maar een paar dagen geleden op naam gezet..

Een gewone tank kan je wel pas knutselen op een SE frame hoor, dat heeft een "bekende" van mij ook gedaan. Hij staat dan alleen iets verder naar achter.

volgens mij is het een SE omdat deze
- voetsteunen heeft met zo'n boogje eraan, als een SE
- kickstarter rechts
- de omlaag lopende vorm van de zijkapjes en het frame.
- achterspatbord met achterlicht laag is gemonteerd (a la 650)
en dat is kenmerkend voor de SE.

de voorvork is idd niet van een SE, de koplamporen ook niet, lijkt op een 750 "Standard" voorvork en koplamporen.

Zal wel door handel verkregen zijn...

full
 
Ik moet de achterrem van 'Kamikaze' nog aanpakken...en zit nog steeds in dubio of verkopen niet beter is..ook voor de brommer zelf.
Ik merk dat ik er nauwelijks naar om kijk, maar ik gruwel van de gedachte dat een eventuele koper het beestje in no-time om zeep helpt...zoals het mijn oude 'Japchop' is vergaan.
Na drie weken kreeg ik een telefoontje dat het blok vastgelopen was .."vergeten olie te checken.." terwijl ik haar 17jr met plezier en betrouwbaarheid had.
Dat deed erg zeer kan ik je vertellen, reden van het in dubio staan nu..

tja je kan kijken of je er een goede koper voor kan vinden maar garanties heb je natuurlijk nooit dat die hem heel houdt of uberhaupt houdt...

kijk vooral vooruit; wil je die motor in je garage hebben of je hem gebruikt of niet, of hoort hij bij je verleden...

persoonlijk zou ik me in jouw geval voor kunnen stellen dat je deze "moet" houden. Zelf opgebouwd en zo lang in bezit, misschien moet je hem gewoon even netjes "stallen" voor "ooit weer rijden" of anders iig voor het behoud voor jezelf.
 
tja je kan kijken of je er een goede koper voor kan vinden maar garanties heb je natuurlijk nooit dat die hem heel houdt of uberhaupt houdt...

kijk vooral vooruit; wil je die motor in je garage hebben of je hem gebruikt of niet, of hoort hij bij je verleden...

persoonlijk zou ik me in jouw geval voor kunnen stellen dat je deze "moet" houden. Zelf opgebouwd en zo lang in bezit, misschien moet je hem gewoon even netjes "stallen" voor "ooit weer rijden" of anders iig voor het behoud voor jezelf.

Ik weet niet hoe 'gepersionaliseerd' jouw Kamikaze is, maar ik stel mij zo voor dat een echte XS liefhebber toch een origineel exemplaar wil hebben en dat ieder ander toch z'n eigen 'twist' eraan wil geven, oftewel de zaag er in zet :X. Kortom; als je daar niet tegen kan en als 'ie voor het geld en de ruimte niet weg hoeft lekker laten staan :Y. Toch dat andere stuurtje maar ff proberen?
 
Ik weet niet hoe 'gepersionaliseerd' jouw Kamikaze is, maar ik stel mij zo voor dat een echte XS liefhebber toch een origineel exemplaar wil hebben en dat ieder ander toch z'n eigen 'twist' eraan wil geven, oftewel de zaag er in zet :X. Kortom; als je daar niet tegen kan en als 'ie voor het geld en de ruimte niet weg hoeft lekker laten staan :Y. Toch dat andere stuurtje maar ff proberen?

aan die van hem is nog amper een boutje origineel hoor ;)
 
Voor de onwetenden; dit is 'Kamikaze'.
Een '77 2d rijwielgedeelte met een '80 G blok en koeler.
Voorpartij is xs1100, tank een zeldzame 24L voor de 750 (duits).
Kontje was ooit een tank van een 2d, rvs uitlaat met turbinefilters als dempers.
full
 
Voor de onwetenden; dit is 'Kamikaze'.
Een '77 2d rijwielgedeelte met een '80 G blok en koeler.
Voorpartij is xs1100, tank een zeldzame 24L voor de 750 (duits).
Kontje was ooit een tank van een 2d, rvs uitlaat met turbinefilters als dempers.[afbeelding]

Leuke fiets, maar je moet er maar net iemand voor vinden die het allemaal niet net wat anders wil... :/
 
Leuke fiets, maar je moet er maar net iemand voor vinden die het allemaal niet net wat anders wil... :/

Dat is het hele punt met elke "custom".
En als de basis dan een XS triple is, dan is het helemaal de vraag. Een 650 is gegarandeerd $$$$ en een triple "wil niemand" ..

Hoewel dan een verbouwde vaak nog beter verkoopt dan een originele.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan