Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Kan zijn dat je sr ermee kapt zodra deze warm word. Maar vooralsnog een goed teken die laadspanning maar mag misschien iets hoger zijn 👍
 
Laatst bewerkt:
Statusupdate:
Beestje start weer zelf zonder externe hulp. Was toch blijkbaar de nieuwe accu die niet krachtig genoeg was ...

Tip: Koop GEEN [Saito] CT7B-4 (6ah) accu. Ga voor minimaal 8.5 AH.

Spanningsmeter en dynamo lijken vooralsnog ook in orde..

13.85V stationair
13.99V bij 4k+ Toeren

;) Zijn inderdaad goede waardes voor de laadspanning!
 
Heren,

is er iemand in de buurt van Amsterdam met een ODB2 kabel en tuneEcu? alleen de exup moet eruit en triumph zaanstad mag het niet doen vanwege garantie enzo. Ze hebben ook alleen de triumph kabel.

Anders bestel ik zo een en is het van het weekend geregeld. Misschien sowiseo wel handig :)
 
heb de kabel, heb de software. alleen nog niet gecheckt of het uberhaupt werkt. (motor deed niks :P)

Koop gewoon de kabel, ben je sneller klaar dan dat we kunnen afspreken :P

Als het alleen een vinkje uitschakelen is, geef een schreeuw, wil het ook wel es proberen ;)

PB me, kunnen eea afspreken
 
Laatst bewerkt:
Kabel werkte niet..
kijk je terug naar website hoe je dat ding installeert is het gewoon om door W10 via internet de driver te laten installeren en het zou dan moeten werken.

verbindsequentie:
kabel aan laptop
verbinden aan ecu
contact aan
Tuneecu starten
....
niks

zie op fora's dat je nog een andere driver moet installeren. naast de Serial ook nog een USB driver.

wordt vervolgd..
 
je moet de driver instaleren die op triumphrat.net staat. ik heb hier heel lang bij gezetten. deze werkte. wel alleen in combinatie met een kabel met triumph chip
 
Die kabel kost 3,- euro op Ebay.
En die heb ik aardig wat keren gebruikt.
Mensen moeten natuurlijk wel lezen hoe de driver geïnstalleerd moet worden :+
Diezelfde kabel bestellen bij een NL winkel voor 50,- is ronduit dom...
 
in plaats van dat gebitch had je ook even onder/in het filmpje een link naar de kabels kunnen plaatsen zodat we niet 3 uur twijfelend over het web moeten surfen en door de kabels de chips niet meer zien

je gaat gewoon twijfelen als je leest dat die goedkope soms niet werken.
 
Je doelt op mijn youtube video over de exup uitschakelen?
Die heb ik jaren geleden voor de fun eens gemaakt. En nee daar ga ik geen linkje plaatsen want als de link verloopt zie ik de inbox al volstromen.
Daarnaast is het sowieso handig om de tuneecu website door te lezen. En wat verder onderzoek te doen dan met je ecu kloten als je geen idee hebt wat je doet :)
 
ik hoop dat je beseft dat sommige uitlaat leveranciers zelfs je filmpje aanraden als een soort "how to".

En ja, ik lees 3 keer voor ik iets doe, ben wel wat gewend op PLC dingen.
 
Lachen...
Had ik het inkomsten genereren maar aangezet op joetjoeb, zat ik nu ergens op de Bahama's :+
 
nou, reden gevonden waarom mijn kabel niet werkt.

Mijn OBD2 kabel heeft een CH340 Chipset ipv FTDI chipset.

Voor TuneEcu is FTDI-chipset verplicht om te kunnen werken.

Anders werkt het niet.

Dit zie je bij apparaatbeheer van mijn kabel.
zeFdZDK.png


ipv WCH.CN zou er FTDI moeten zijn als driver.

Even weer investeren in een kabel met een FTDI chipset... :)
 
Die kabel kost 3,- euro op Ebay.

Kabel van ebay van 3eu is geen FTDI chip, ben ik ook ervoor gevallen, maar krijg je gewoon een CH340 chipset (zie beschrijving!!!!)

FTDI zit op 15 dollar op ebay en 13 dollar op ali.

Ik wacht het rustig af en meldt me weer betreffend de kabel :)
 
Kabel van ebay van 3eu is geen FTDI chip, ben ik ook ervoor gevallen, maar krijg je gewoon een CH340 chipset (zie beschrijving!!!!)

FTDI zit op 15 dollar op ebay en 13 dollar op ali.

Ik wacht het rustig af en meldt me weer betreffend de kabel :)
Dan zijn ze iets duurder geworden.
Ik heb er (6 jaar?) geleden drie dollar voor betaald. Nu zie ik de exacte kabel voor 8,- euro
 
Prijsvraag :P

Mijn circuit brommerd is ziek,hij loopt nog wel maar heeft weinig fut. :')
Vreemd genoeg loopt ie op het rechte stuk ciruit zolder nog wel ca 195 km/uur (15 tands voortand wiel,dus deels fop snelheid :+ )maar in ieder geval hij loopt nog wel door.
Volgens mij zit het probleem vooral bij de lagere toerentallen,hij pakt ie niet echt snel op en genereert een sonoor,brommend geluid.
Verder loopt ie wel op alle drie de cilinders.(bougies zitten er wel 3 jaar in :$ )

Rara wat is het :P ?

De prijs is : mijn eeuwige dank :) :+
 
Laatst bewerkt:
Heren,

even update over de Exup op mijn 2014. Proefondervindelijk vastgesteld dat met welke drivers dan ook TuneECU niet verbindt met de ECU. Als je dan verder gaat spitten op de fora ben ik niet de enige en is het dus gewoon een Triumph blokkade die een download (dus wijziging) verhindert.

Afijn, kabel gaat retour boskoop en de ESRM2 module van Dynoyet zit erop. Even foutmelding bij dealer gereset en alles werkt.
esrm-lg.jpg
 
Op een 2013+ model gaat het niet werken nee.
Triumph heeft dat geblokkeerd.
Zelfs met de KIT ecu kun je zo goed als niets. Behalve een hogere toerenbegrenzer en wat kleine zaken.
 
Laatst bewerkt:
kabel is aangekomen uit china, apparaatbeheer geeft de juiste drivers aan onder ports en Serial (FTDI). in het weekend maar es kijken of het ook verbindt. hoopgevend iedergeval :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan