Het grote ´alles behalve caféracers' topic!

:)
full
 
Dit vind ik waardeloos, de lijnen van de tank en subframe,zadel lijken nergens op.
Geef dan iets meer geld uit en verbouw het subframe zodat het klopt.
Dit is gewoon een afgezaagd subframe met een lelijk zadel.
Koplamp is te lomp,zit te hoog en schijnt in de bomen, of je moet boomverlichting willen?
Best een leuk ding van te maken.
 
Om het over die choppermanier van kentekenplaatbevestiging nog maar niet te hebben.... Tis een gedrocht.
 
Mijn nieuwe aanwinst,gekocht als basket case met kenteken, zat al 25 jaar in een houten kist. Frame was gepoedercoat maar alweer verroest, alles zat vol muizennesten en echt tot het laatste onderdeel gedemonteerd.
Wat een gepuzzel (als je het zelf niet gedemonteerd hebt) met zo'n Spaans ding en die Spaanse handleiding helpt dan ook niet echt, gelukkig wel veel plaatjes.
Nog nooit zoveel shims in een motorblok gezien!
Maar nu is ie weer toppie en al flink aan het trialen geweest.
full
 
Mijn nieuwe aanwinst,gekocht als basket case met kenteken, zat al 25 jaar in een houten kist. Frame was gepoedercoat maar alweer verroest, alles zat vol muizennesten en echt tot het laatste onderdeel gedemonteerd.
Wat een gepuzzel (als je het zelf niet gedemonteerd hebt) met zo'n Spaans ding en die Spaanse handleiding helpt dan ook niet echt, gelukkig wel veel plaatjes.
Nog nooit zoveel shims in een motorblok gezien!
Maar nu is ie weer toppie en al flink aan het trialen geweest.[afbeelding]
:9
 
Mijn nieuwe aanwinst,gekocht als basket case met kenteken, zat al 25 jaar in een houten kist. Frame was gepoedercoat maar alweer verroest, alles zat vol muizennesten en echt tot het laatste onderdeel gedemonteerd.
Wat een gepuzzel (als je het zelf niet gedemonteerd hebt) met zo'n Spaans ding en die Spaanse handleiding helpt dan ook niet echt, gelukkig wel veel plaatjes.
Nog nooit zoveel shims in een motorblok gezien!
Maar nu is ie weer toppie en al flink aan het trialen geweest.[afbeelding]

Zijn er nog onderdelen voor te verkrijgen ?
 
Leuk hoor, zeker met kenteken.

Voor de liefhebber, op Speurders staat er ook nog een met kenteken te koop,
 
Nee, het is niet degene van rusty gold en ja, onderdelen zijn er nog plenty. Wel even zoeken
Maar in Engeland, Spanje natuurlijk, Frankrijk en zelfs de verenigde staten is nog genoeg te vinden.
Van dit model zijn er 15000 gebouwd en worden weer interessant als oldtimer.
Deze is van 1977, een jubileumuitgave, met handtekening van Malcolm Rathmell. in 1976 is hij daarmee Europees of wereldkampioen mee geworden.
Heb er ook nog een koplamp en achterlicht en bedrading bij maar die heb ik er niet opgezet omdat ik alleen voor het trailen gebruik. Maar kenteken is wel handig voor de wedstrijden in belgie en Duitsland. Daar moet je vaak stukjes over de weg en dan is kenteken verplicht.
 
Het ding is best snel, heeft 6 versnellingen waarvan de eerste twee ontzettend kort zijn. Echte trialversnellingen dus, die je op de weg kunt overslaan, zeker de eerste.
Heeft een top van 110 kmh en dat is echt hard zat met zo'n korte wielbasis en weegt 87 kg.
full
 
Nee, het is niet degene van rusty gold en ja, onderdelen zijn er nog plenty.
Nieuw of gebruikt ?
Wel even zoeken
Heb je daar wat links van ?
Maar in Engeland, Spanje natuurlijk, Frankrijk en zelfs de verenigde staten is nog genoeg te vinden.
Van dit model zijn er 15000 gebouwd en worden weer interessant als oldtimer.
Deze is van 1977, een jubileumuitgave, met handtekening van Malcolm Rathmell. in 1976 is hij daarmee Europees of wereldkampioen mee geworden.
Heb er ook nog een koplamp en achterlicht en bedrading bij maar die heb ik er niet opgezet omdat ik alleen voor het trailen gebruik. Maar kenteken is wel handig voor de wedstrijden in belgie en Duitsland. Daar moet je vaak stukjes over de weg en dan is kenteken verplicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan