Honda VFR/RVF 400 Topic - Jubileum nummer 10

Vandaag heeft de RC45 nieuwe banden gekregen. De oude banden stamden uit 2005.Hadden nog genoeg profiel,maar ik vertrouw ze dan niet meer.
Pirelli Diablo. Achter heeft de RC45 een 6 duims velg, dus een 190-50-17. Voor een 16 inch velg met een voor die tijd veel gebruikte maat 130-70-16.
En natuurlijk nu haakse ventielen. Gewone ventielen zijn bij een 17"wiel al een ramp, maar bij 16"is het nog een stapje erger. :(

full

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Een van mijn NC 30-tigs is vanmiddag van eigenaar gewisseld.

full

full

full

full

full

full


Nu alleen nog drie originele exemplaren en natuurlijk de OKI.

Deze dus laatst aangeboden gekregen en gekocht.:

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Goed probleempje met de rvf400

Mijn 10A zekering van de meter(temp), turn, tail, stop, position en horn springt eruit maar niet aldoor. Pas na ca. 120 km rijden springt die eruit en meestal pas nadat ik de motor op zijn flikker heb gegeven (kort sprintje +/- 180 km/u) en dan remmen en soms knipper aan. Wanneer het precies gebeurd weet ik zo niet (de motor is in elk geval op temperatuur).

Zodra deze eruit springt begint de motor ook behoorlijk beroerd te lopen (lijkt wel op 2 cilinders te lopen). Ik heb een haynes manual (vfr/rvf400) alleen die heeft geen wiring diagram van de rvf400 :? Ik gok dat het beroerde lopen door de "position" (positiesensor krukas??) komt? Kan iemand dat bevestigen?

Ik heb dit al eerder gehad en toen heb ik de bedrading naar het achterlicht compleet gestript uiteindelijk leek het dat een achterlamp defect was. Op het oog leek de bedrading in orde. Lamp vervangen en het leek goed.

Nu dus weer (kort sprintje) remmen en knippertje aan en toen mis. Onderweg zekering vervangen en weer door kort daarna weer remmen en knippertje aan (ik reed ca. 100 km/u) en toen weer mis.

Nu begin ik mijn ebay spanningsregelaar te verdenken. Die heb ik laatst doorgemeten (koud) 13,9/14,0 met lichten aan met ca. 5000 rpm. Dit lijkt goed. Ik vermoed (ja..ja) dat die goed warm niet helemaal ok is.

Omdat het niet aldoor gebeurd is het nogal lastig te achterhalen. Ik heb nog wel een andere spanningsregelaar liggen dus die kan ik altijd proberen.

Maar zijn er nog andere mogelijke verdachten die ik over het hoofd zie?

Bij voorbaat dank :}
 
Ik heb nog niet over het probleem nagedacht, (veel te mooi weer),maar in de Haynes manual staat wel degelijk ook het schema van de RVF. (9.28)
Op de achterzijde van het vfr400 schema!!
 
Laatst bewerkt:
Haha ik geef je helemaal gelijk met het weer. :9
In mijn manual staan twee keer een verschillende vfr400 wiring diagram :?
En als ik de fuse boxes van beide vergelijk dan komen beide niet overeen met wat ik in mijn motor heb :z

Maar ik ben wat verder met het probleem. Ik dacht ff proberen, motor op contact (niet gestart) en remmen, poef weg zekering. Na 8 zekeringen :X ik heb handrem en voetrem geprobeerd, beide achterlichten er één voor één uitgehaald en nog steeds klapt de zekering eruit. Dus ergens bij de achterlichten (laatste stukje kabelboom) moet denk ik het probleem zijn.

De motor maar weer eens uit elkaar halen. :/
 
Het kontje van rvf400 er maar weer eens afgehaald.

Het volgende deed zich voor:

1. motor op contact (niet gestart). Handrem gebruikt en poef weg zekering.
2. het laatste gedeelte met de fittingen van de achterlampen (ca. 30 cm met de stekker met drie draadje 2x groen en 1x bruin) eraf gehaald en geremd poef weg zekering. Dus het probleem zit daar nog weer voor.
3. het laatste stuk kabelboom gestript dus het stuk na de fuse box en voor het laatste stukje kabelboom met de fittingen van de achterlampen. En weer remmen en nu blijft de zekering heel. :?

Dat laatste stukje gestripte kabelboom minutieus gecontroleerd niks geks te zien. Ik remmen en remmen (voetrem en handrem). Knippers erbij aan maar die zekering blijft nu heel (de lampen zijn ook weer aangesloten). Dus ik heb werkelijk geen idee wat nou het probleem is. |(

Ik ben van plan om maar te gaan rijden met het stukje gestripte kabelboom zoals dat nu is (het zit weggestopt in het kontje, dus het kan weinig kwaad), kijken of dat verschil maakt.

De volgende vragen heb ik nog:
1. Kan het ook aan de remschakelaars liggen, kunnen die zo'n vaag probleem veroorzaken?
2. Nog andere suggesties, overgangsweerstand bij een stekker?
3. Of heb ik een verkeerde fuse box met verkeerd plaatje waarin ik dus de verkeerde zekeringen steek (zie plaatje)?

Ik ga maar weer eens wat 10A zekeringen kopen :+

Bij voorbaat dank :}

full
 
Misschien ten overvloede,

Ik heb aan alle kabels getrokken en gedaan het stuur alle kanten op gedraaid, de motor is nog net niet
op de kop gegooid.
 
iemand nog interesse in 2 setjes carburateurs?
Komen van een vfr400 nc30 af.
Ene set is compleet ander set missen een paar onderdeeltjes.
 
Laatst bewerkt:
Ben op dit moment bezig om een behoorlijk toegetakelde RVF 400R NC35 op te lappen.
Geen origineel kuipwerk, maar Tyga.
Vreselijk lekkende voorvorkkeerringen.
Een balhoofd met een put.
Geen druk op achterrem. Waarschijnlijk zit de pomp vast.
Geen historie, dus ook maar de kleppen gesteld. 14 van de 16 stonden niet goed. :(
Maar alles zit weerop z'n plaats. Nu alleen nog de carburateurs ultrasoon reinigen, inbouwen, synchroon stellen en daarna olie en filter.

Het balhoofd.

full

full

full
full


De voorvorken.

full

full

full

full

full

full

full


full
full


full


full


full
full


full

full

full


De kleppenbeurt.

full

full


De remcilinder achter die weer werkt.

full


En de naakte RVF.

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Vandaag de carburateurs onder handen genomen.
Goor, vies en vunzig. De buitenzijde vies is eigenlijk niet echt een ramp, maar de binnenzijde wel. :(
Twee stationair sproeiers waren zelfs na twee keer in het messing bad niet open.
Moest het bad opvoeren naar 70 graden. Verkopers kregen de machine niet gestart. :+ ;)
Ook geen subairfilter meer aanwezig. Veel zooi ligt dan onder het menbraam.
Vlotterhoogte correct, maar sproeierbezetting origineel, en dat met een open uitlaat. ;(

Alles dan maar volledig uit elkaar en heerlijk in bad.
Hier de situatie voor het reinigen
:

full

full


full

full

full

full

full

full

full

full


En hier na het ultrasoon bad. Messing delen gaan trouwens in een apart badje met andere vloeistof.
(Bijna fabrieksnieuw) :9~

full

full

full

full
full

full

full



Ze kunnen ingebouwd worden (eerst nog de lektest) en de RVF kan worden gestart.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag kwam een goede kennis met z'n RC 30. Deze wordt gebruikt om te racen.
Moest na carburateur-revisie synchroon gezet worden.
Niet alles is meer origineel, (ieder zijn smaak), maar hij wordt wel flink gebruikt. :P , en daar zijn ze tenslotte voor. *D

full

full

full

full

full

full

full

full


 
Laatst bewerkt:
De RC 45 had vorige week ook kuren. Hij laadde niet meer genoeg bij. :(
In de USA een SR gevonden. Werd zeer snel bezorgd.

De oude:

full


En de nieuwe die weer voor 14.2 V zorgt:

full


Vanavond een ritje met onderweg een sorbet :9~
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft er nog ergens een set duo stepjes liggen met alle bouten voor een nc 30...
En wil deze verkopen ???

Ik heb een complete set voor je.
Beetje vies, maar zal ze ultrasoon reinigen, dan zijn ze weer als nieuw.
Reageer maar via mijn mailadres.
Foto,s montage tassen komen er ook aan naar je mailadres.


full


@edit:

Inmiddels verkocht aan Marcel
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan