Silly Season 2018

[J]ori[S]

MF veteraan
30 sep 2005
16.184
452
Met een hoop MotoGP coureurs die gedurende 2016 een contract voor twee jaren hebben gesloten, lijkt Silly Season 2018 iets minder interessant te gaan worden. Toch sijpelen er na de eerste paar races alweer wat geruchten door de paddock en staan de eerste pennenstreken ook alweer onderaan enkele contracten.

Daarom hier in dit topic de geruchtenmolen voor het motorrace seizoen 2018.
 
Franco Morbidelli rijdt in 2018 MotoGP voor het Marc VDS team:
Marc VDS-Honda: Franco Morbidelli fährt 2018 MotoGP/MotoGP SPEEDWEEK

Johann Zarco is inmiddels vastgelegd door Tech 3 Yamaha en als Nakagami in de top 3 eindigt van het Moto2 wereldkampioenschap zal Honda hem naar de GP's loodsen. Rabat trekt misschien terug richting Moto2 en ook Bagnaia wordt al zachtjes genoemd voor een GP zitje. :)

Vooral met Morbidelli wordt het interessant, als eerste VR46 academy coureur in de MotoGP gelijktijdig met Rossi. :P
 
Franco Morbidelli rijdt in 2018 MotoGP voor het Marc VDS team:
Marc VDS-Honda: Franco Morbidelli fährt 2018 MotoGP/MotoGP SPEEDWEEK

Johann Zarco is inmiddels vastgelegd door Tech 3 Yamaha en als Nakagami in de top 3 eindigt van het Moto2 wereldkampioenschap zal Honda hem naar de GP's loodsen. Rabat trekt misschien terug richting Moto2 en ook Bagnaia wordt al zachtjes genoemd voor een GP zitje. :)

Vooral met Morbidelli wordt het interessant, als eerste VR46 academy coureur in de MotoGP gelijktijdig met Rossi. :P

Gaat hem niet worden ,...motogp is effe iets anders , en rossi is geen kampioenemaker denk ik.
 
Franco Morbidelli rijdt in 2018 MotoGP voor het Marc VDS team:
Marc VDS-Honda: Franco Morbidelli fährt 2018 MotoGP/MotoGP SPEEDWEEK

Johann Zarco is inmiddels vastgelegd door Tech 3 Yamaha en als Nakagami in de top 3 eindigt van het Moto2 wereldkampioenschap zal Honda hem naar de GP's loodsen. Rabat trekt misschien terug richting Moto2 en ook Bagnaia wordt al zachtjes genoemd voor een GP zitje. :)

Vooral met Morbidelli wordt het interessant, als eerste VR46 academy coureur in de MotoGP gelijktijdig met Rossi. :P

Zeker interessant, is Bagnaia trouwens ook geen VR46 rijder?
 
Morbidelli zie ik het wel goed doen in de GP !
Rabat mag wel weer terug naar de Moto2

Nakagami zie ik niet in de top 3 eindigen en zou ook niet weten hoe honda hem er in wil loodsen ??
 
Morbidelli zie ik het wel goed doen in de GP !
Rabat mag wel weer terug naar de Moto2

Nakagami zie ik niet in de top 3 eindigen en zou ook niet weten hoe honda hem er in wil loodsen ??

Die constructie gaan ze ook toepassen als ik het goed begreep.
Rabat out, Morbidelli in.

Wilt LCR volgend jaar niet uitgroeien tot 2 mans team?
In dat geval is probleem Nagagami opgelost.

Wordt nog druk dan.. KTM wilt toch ook met een klantenteam komen? Of vergis ik me nu met Moto2?
 
Als beide mannen van Tech3 bijtekenen dan is het motogp avontuur voor vd Mark nu echt wel over voordat die begonnen is. Ik had er al een hard hoofd in dat dit nog zou lukken maar mocht die verlenging er komen dan is dat verhaal ook klaar. Allicht nog eens een invalbeurt. Maar zie Lowes die eerder krijgen dan VDM.
 
Ik begreep op Eurosport dat:

- KTM en Suzuki volgend jaar geen 2e team van motoren gaat voorzien.
- Aprilia twijfelt nog.
- LCR wil kijken of ze een 2e motor kunnen gaan inzetten (is afhankelijk of ze genoeg centjes bijeen
kunnen schrapen)
En als dat lukt, dan is het max aantal MotoGP motoren gehaald.
- Rossi wil nog geen eigen MotoGP team, terwijl hem dat wel gevraagd is door Dorna.


Ik begreep ook dat het contract met Folger zeer binnenkort ook verlengt gaat worden.
Dan is er voor vd Mark dus geen plaats in de MotoGP bij Yamaha
 
Als iedereen realistisch is dan weten we ook dat vdmark niet in de gp hoort ;)

Hele goede coureur maar denk dat het bij het wsbk wel ophoud
 
Ik zou Vd Mark graag in de Moto 2 zien. Ben er van overtuigd dat hij daar minimaal podium kan rijden. Toch jammer dat onze beste rijder geen GP's/ TT rijdt.
 
Als iedereen realistisch is dan weten we ook dat vdmark niet in de gp hoort ;)

Hele goede coureur maar denk dat het bij het wsbk wel ophoud


ooh hij was in de running om een keer in te vallen op een honda moto gp brommerd ;)

dus kwaliteiten heeft ie dan wel ;)

laat hem lekker spelen met de yamaha superbike ;)
 
En waar baseer je dat op?

Michael bleef Guintoli net voor, Hayden leek halverwege het seizoen al sneller en Alex Lowes presteert ook net iets beter tot nu toe op de Yamaha. Als je dat soort teammaten niet constant zoekrijdt, ga je in de MotoGP tegen nóg betere rijders weinig beginnen volgens mij.
 
Michael bleef Guintoli net voor, Hayden leek halverwege het seizoen al sneller en Alex Lowes presteert ook net iets beter tot nu toe op de Yamaha. Als je dat soort teammaten niet constant zoekrijdt, ga je in de MotoGP tegen nóg betere rijders weinig beginnen volgens mij.

Je spreekt jezelf al tegen in deze argumentatie. Dus als vdMark Hayden (oud wereldkampioen he...!) voorblijft dan zegt dat niet veel. Maar als Alex Lowes in eenzelfde periode (begin seizoen) vdMark voorblijft (wat overigens niet zo is) dan kan je daar wél conclusies aan verbinden?

Ben het overigens eens dat vdMark momenteel niets te zoeken heeft in de MotoGP. Hij moet eerst maar eens wat races gaan winnen. Ik hoop echter nog steeds dat hij de overstap naar de Moto2 maakt. Ben alleen bang dat dit niet meer gaat gebeuren en hij gewoon in het WSB kampioenschap zal blijven hangen. Spijtig.
 
Om wedstrijden te winnen, moet je wel een fiets hebben die waar je mee kan winnen.
Momenteel dus alleen een Kawa of Duc.
Dus moet je zorgen dat je je teammaat verslaat.
En wanneer je 2x een voormalig wereldkampioen hebt verslagen, heb je nog niet zo slecht gedaan, lijkt me...

En hij heeft net zo veel in de MotoGP te zoeken als de helft van het MotoGP veld...
Een groot gedeelte schat ik echt niet hoger in dan vd Mark.
Maar vd Mark moet, als Nederlander zijnde, meer laten zien als een Brit, Spanjaard of Italiaan.
 
Zet Van de Mark op die SBK Kawa en dan kan hij laten zien of hij echt goed is en waardig om een Motogpzitje te bemannen.
De Yamaha SBK is de mindere, je hebt de beste brommer nodig om (veel) te winnen.
Rea Sykes Davies en Melendri rijden op de beste brommers die klop je niet zo maar fftjes.Buiten die brommers hebben die gasten heel veel ervaring en kunnen een aardig stukje knallen lastig dus voor Van de Mark....... en de rest.

Heeft Magic Micheal een 2jarig contract bij Yamaha :?
Denk dat Dorna graag een Nederlander in de Motogp wil zien rijden maar welk team dan , pfffff zou het niet weten dus moeilijk haalbaar :?
 
Je spreekt jezelf al tegen in deze argumentatie. Dus als vdMark Hayden (oud wereldkampioen he...!) voorblijft dan zegt dat niet veel. Maar als Alex Lowes in eenzelfde periode (begin seizoen) vdMark voorblijft (wat overigens niet zo is) dan kan je daar wél conclusies aan verbinden?

Ben het overigens eens dat vdMark momenteel niets te zoeken heeft in de MotoGP. Hij moet eerst maar eens wat races gaan winnen. Ik hoop echter nog steeds dat hij de overstap naar de Moto2 maakt. Ben alleen bang dat dit niet meer gaat gebeuren en hij gewoon in het WSB kampioenschap zal blijven hangen. Spijtig.

Eens met Twonha. Je moet consistent voor je teammaat eindigen om in de picture te komen. Doorstroom naar de MotoGP is alleen mogelijk voor de echte aliens of de jongens met de juiste connecties. Vrees dat we moeten concluderen dat VDM dit niet heeft.

Ik hoop dan wel dat of de Yamaha mee kan in de toekomst of dat hij de overstap kan maken naar Duc of Kawa. Niet subtop mee blijven doen, daar wordt nIemand vrolijk van.
 
Je spreekt jezelf al tegen in deze argumentatie. Dus als vdMark Hayden (oud wereldkampioen he...!) voorblijft dan zegt dat niet veel. Maar als Alex Lowes in eenzelfde periode (begin seizoen) vdMark voorblijft (wat overigens niet zo is) dan kan je daar wél conclusies aan verbinden?

Ben het overigens eens dat vdMark momenteel niets te zoeken heeft in de MotoGP. Hij moet eerst maar eens wat races gaan winnen. Ik hoop echter nog steeds dat hij de overstap naar de Moto2 maakt. Ben alleen bang dat dit niet meer gaat gebeuren en hij gewoon in het WSB kampioenschap zal blijven hangen. Spijtig.

Eens met Twonha. Je moet consistent voor je teammaat eindigen om in de picture te komen. Doorstroom naar de MotoGP is alleen mogelijk voor de echte aliens of de jongens met de juiste connecties. Vrees dat we moeten concluderen dat VDM dit niet heeft.

Ik hoop dan wel dat of de Yamaha mee kan in de toekomst of dat hij de overstap kan maken naar Duc of Kawa. Niet subtop mee blijven doen, daar wordt nIemand vrolijk van.


De afgelopen jaren eindigde hij elke keer voor zijn teammaat :t

Of hij een alien is weet ik niet, maar door 2 jaar achter elkaar een ervaren wereldkampioen als teammaat te verslaan, krijgt hij het voordeel van de twijfel :t

De juiste connecties? Ik hoop het wel, maar ben bang van niet :N
Kijk naar het huidige MotoGP veld.
Bijna allemaal Spanjaarden, Italianen, Britten en 2 verdwaalde Fransen.
Verder een Aussie (Dorna wilde een Aussie) en een Czech (door zijn stinkend rijke vader)

Dorna (of de Japanse fabrikanten) zullen er dolgraag nog een Jap bij willen hebben.
Een Nederlander staat bij niemand (Dorna, fabriekanten en sponsoren) hoog op het verlanglijstje
 
hij gewoon in het WSB kampioenschap zal blijven hangen. Spijtig.

Eerlijk gezegd: ik vind het juist prettig dat Michael in de Superbikes rijdt, en ik zou blij zijn als hij de overstap naar de MotoGP niet hoeft te maken. Liever dat hij op Sykes z'n fiets zit en SBK kampioen wordt, dan een jaartje of twee vechten voor p8-13 bij Aspar ofzo.

Tuurlijk, een Nederlander in de MotoGP is prachtig, maar ik juich liever voor een winnaar in een iets lagere klasse dan veldvulling in de hoogste klasse.
 
Terug
Bovenaan Onderaan