Suzuki GSR 750 deel 1

Ik heb eigenlijk een vraag...

Heb het idee dat mn motor "trilt" als ik rond de 70 a 80 kmh rijd. Alsof je over een klinkerweg heen rijd.

Als ik daarnaast terug schakel ivm een rotonde ( pak rotonde vaak voorzichtig in de 2😂), vind ik dat ie m best schokkerig oppakt zodra ik de koppeling weer los laat (in 1 x pakt ie m als het ware)

Iemand hier ervaring mee?
Ketting tandwielen zijn nog perfect. Wellicht even ketting spannen?
 
Ik heb eigenlijk een vraag...

Heb het idee dat mn motor "trilt" als ik rond de 70 a 80 kmh rijd. Alsof je over een klinkerweg heen rijd.

Als ik daarnaast terug schakel ivm een rotonde ( pak rotonde vaak voorzichtig in de 2😂), vind ik dat ie m best schokkerig oppakt zodra ik de koppeling weer los laat (in 1 x pakt ie m als het ware)

Iemand hier ervaring mee?
Ketting tandwielen zijn nog perfect. Wellicht even ketting spannen?


Voor het bokken na bv rotondes heb ik destijds een 1 tandje kleiner tandwiel genomen.
Met het trillen moet ik je het antwoord schuldig blijven.
 
Dacht voor tandwiel. Dan pakt hij ook wat beter op. Maar als ik me vergis zal ik wel verbeterd worden :)

Hoe krijg je dat "kapje" er eigenlijk af bij het tandwiel voor?

Wou m een keer helemaal schoon gaan maken namelijk (vet weghalen).

Hoe doen jullie onderhoud altijd? Via motorzaak of zelf?
 
Had m afgelopen weekend even gewassen en een nieuwe paddockstand gekocht. Moest en zal een witte vinden hehe

2nsc4e8.jpg

51sz93.jpg

2s611kk.jpg
 
Hoe krijg je dat "kapje" er eigenlijk af bij het tandwiel voor?

Wou m een keer helemaal schoon gaan maken namelijk (vet weghalen).

Hoe doen jullie onderhoud altijd? Via motorzaak of zelf?


Inderdaad, het voorste tandwiel.
Even stang van schakelpedaal losmaken, eerst even aftekenen met stift voor juiste stand.
En dan kapje demonteren.
Origineel is volgens mij 16 tands (is alweer paar jaar geleden).
 
Inderdaad, het voorste tandwiel.
Even stang van schakelpedaal losmaken, eerst even aftekenen met stift voor juiste stand.
En dan kapje demonteren.
Origineel is volgens mij 16 tands (is alweer paar jaar geleden).

Thnx. Ga ik daar volgende week eens even mee aan de gang:-)

paar jaar geleden...komt er weer een gsr terug? ooit? hehe
 
Dinsdag afspraak gemaakt bij Pajic in Gendringen.

Laat 1 van deze uitlaten passend maken voor mn GSR.

Wat zeggen jullie? Zit heel erg in dubio of ik de 1e of de 2e ga nemen.

mw8xlj.jpg
 
Het merk vervangingsuitlaat voor een Suzuki is een Yoshimura!
Deze ziet er ook nog eens het ruigste uit. :t
 
Laatst bewerkt:
Grappig....als ik t mm omgeving vraag zegt iedereen akrapovic hehehe.

Yoshimura is idd een mooie...enige nadeel? Het is een D versie ( dus 2 openingen aan de achterkant) dus 2 DB killer erbij kopen á 50 per stuk😂

Maar ga zeer waarschijnlijk wel voor de yoshimura
 
De beste keuze!
Een Akrapovic kom je op elk merk motor tegen.
Yoshimura is veel exclusiever en hoort op een Suzuki.
 
Laatst bewerkt:
Hallo, gezien ik geen topic kan vinden over de nieuwe Suzuki GSX-S750A zal hier neem ik aan ook wel goed zijn.(anders hoor ik het graag)
In ieder geval mijn naam is Wesley, ik kom uit het dorpje Schagerbrug in de Kop van Noord-Holland.
Afgelopen Zaterdag heb ik de keuze gemaakt tussen de nieuwe Kawasaki Z900 en de Suzuki GSX-S750A, en mijn keuze was duidelijk de Soes, gezien deze beter bij mijn rijstijl past.
Verder komen er hier en daar nog wat kleine modificaties aan de motor en ben ik nog opzoek naar een goed klinkende Slip-On, hier zijn er nog niet veel van op de markt gebracht valt me op.(als er nog tips zijn)
Ondertussen ben ik al wat kilometertjes aan het spelen met de nieuwe Suzuki en staat de teller ondertussen op 550km's. Ik wil de motor gaan gebruiken voor woon-werk en heel veel fun kilometers in Nederland en het buitenland.
Mocht ik nog wat vergeten zijn te vertellen hoor ik het graag. :)

IMG_0279_zpsvesm454o.jpg

IMG_0278_zps5swsv4fm.jpg
 
Hallo, gezien ik geen topic kan vinden over de nieuwe Suzuki GSX-S750A zal hier neem ik aan ook wel goed zijn.(anders hoor ik het graag)
In ieder geval mijn naam is Wesley, ik kom uit het dorpje Schagerbrug in de Kop van Noord-Holland.
Afgelopen Zaterdag heb ik de keuze gemaakt tussen de nieuwe Kawasaki Z900 en de Suzuki GSX-S750A, en mijn keuze was duidelijk de Soes, gezien deze beter bij mijn rijstijl past.
Verder komen er hier en daar nog wat kleine modificaties aan de motor en ben ik nog opzoek naar een goed klinkende Slip-On, hier zijn er nog niet veel van op de markt gebracht valt me op.(als er nog tips zijn)
Ondertussen ben ik al wat kilometertjes aan het spelen met de nieuwe Suzuki en staat de teller ondertussen op 550km's. Ik wil de motor gaan gebruiken voor woon-werk en heel veel fun kilometers in Nederland en het buitenland.
Mocht ik nog wat vergeten zijn te vertellen hoor ik het graag. :)

[afbeelding]
[afbeelding]

Welkom en prachtige fiets!

Wat mij betreft is het prima om in dit topic mee te kijken ;)

Betreft slip on uitlaat...ik ga morgen toevallig naar Pajic in Gendringen.

Hij heeft diverse uitlaten liggen, zowel nieuw als gebruikt. Zodra jij een keuze gemaakt hebt dan moet je 2 uur wachten en gaat hij ter plekke de uitlaat op maat maken voor jou motor. Je kan dus alles kiezen wat je wilt:-)

En prijs valt reuze mee. Als je iets naar boven scrolt zie je 3 uitlaten liggen (gebruikt). Bovenste kost 395 en de onderste 2 495 en dan worden ze direct op maat gemaakt.
 
Welkom en prachtige fiets!

Wat mij betreft is het prima om in dit topic mee te kijken ;)

Betreft slip on uitlaat...ik ga morgen toevallig naar Pajic in Gendringen.

Hij heeft diverse uitlaten liggen, zowel nieuw als gebruikt. Zodra jij een keuze gemaakt hebt dan moet je 2 uur wachten en gaat hij ter plekke de uitlaat op maat maken voor jou motor. Je kan dus alles kiezen wat je wilt:-)

En prijs valt reuze mee. Als je iets naar boven scrolt zie je 3 uitlaten liggen (gebruikt). Bovenste kost 395 en de onderste 2 495 en dan worden ze direct op maat gemaakt.

Bedankt voor het meedenken, maar ik denk dat mijn keuze gaat vallen op een SC-Project uitlaat, jammer genoeg wel een aantal weken wachten. :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan