iGO Primo 2.4 Motorcycle Edition

Via een tip op facebook heb ik de track geladen in Myroute-app via hun website. De track omgezet naar route. Dan layers ingeschakeld voor tomtom, here en google kaart en zo de verschillen weggewerkt door enkele waypoints aan te passen. Nu is de route op igo nagenoeg hetzelfde.

super stukje software en ook hun app!
e

Myroute app werkt met de nieuwste kaarten van tomtom en garmin. Mocht je de nieuwste kaarten in je toestel hebben dan zou de foutmarge nul moeten zijn....
 
De smallere versie :Y
Zo'n blaupunkt kopie ziet er toch wat beter uit dan de oude "vierkant"look.

gisteren een nieuwe besteld, wie kan mij een een update geven over de software? de Oude software welke op de oude stond is ongeveer 2 jaar oud. denk dat er met de ME edition geen update is gweest? ik lees dat er ook de becker Mamba erop kan? is er in deze een voordeel tov de oude?
Zie becker niet in de newsgroepen staan.
soryy voor de vragen, maar anders moet ik 83 pag van het forum weer doornemen

Ron
 
gisteren een nieuwe besteld, wie kan mij een een update geven over de software? de Oude software welke op de oude stond is ongeveer 2 jaar oud. denk dat er met de ME edition geen update is gweest? ik lees dat er ook de becker Mamba erop kan? is er in deze een voordeel tov de oude?
Zie becker niet in de newsgroepen staan.
soryy voor de vragen, maar anders moet ik 83 pag van het forum weer doornemen

Ron

De software maakt niet uit dat het oud is. Je dient alleen even nieuw kaart materiaal te zoeken en te instaleren. Van de MF versie heeft inderdaad geen updates gehad.

Becker mamba kan er inderdaad ook op. Dit is via verschillende torrent en navigatie sites te vinden. Voor meer informatie over Becker mamba kun je beter even hier zijn.http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/418704/Becker-Mamba4-Navigatie-1.html
 
Nou er is een mogelijkheid maar deze is niet super handig.

Je drukt op het midden van het scherm, route opties, route bewerken.
Vervolgens wis je alle punten die je gehad hebt. Je kunt even snel spieken welke punten je gehad hebt door op 1 route punt te drukken en vervolgens kun je ze rechts in beeld zo even langs gaan.

Kortom het blijft een aardig klusje.

Dit heb je overigens niet met de becker mamba software via een track dan kun je er zo weer op verder rijden.

Dankje voor de terugkoppeling. Dat idee had ik dus ook al maar na 5 minuten op het prullenbakje en bevestigen te klikken had ik het opgegeven. Er waren namelijk behoorlijk wat route punten die dan verwijdert zouden moeten worden :(

Helaas kan ik op mijn navigatie (Fodsports 5") de Becker software niet gebruiken.
 
Mocht iemand nog interesse hebben in een Foxsports 5" navi, ik heb er nog eentje die voor een appel en een ei weg mag :)
 
Kijk eens op gpspower.net. Wel even registreren. De betreffende post "liken" en je ziet veel info over allerlei navigatieprogramma's en recent kaartmateriaal.
Niet alleen Becker Mamba, maar bv. ook de diverse IGO versies en Blaupunkt motopilot.
 
Volgens mij heb ik hier ooit iemand iets zien zeggen over het scherm van de Mekago Blaupunkt Motopilot kloon... Ik heb hier laatst een anti glare screenprotector voor besteld, maar dat maakt het beeld helaas alleen maar slechter...

Nu kan ik me herinneren dat iemand zei dat er meerdere screenprotectors al op zaten?! (dus niet alleen het beschermplastic dat standaard op elk elektronisch ding zit met scherm dat je koopt).
Is dat zo? Ik zie namelijk wel een soort van randje, maar ik weet niet of dat gewoon in het scherm zelf zit, of dat dit echt nog een extra plastic laagje is wat ik er af kan halen. Zo ja, hoe krijg ik dat ding er fatsoenlijk af zonder het scherm te beschadigen?
 
gisteren een nieuwe besteld, wie kan mij een een update geven over de software? de Oude software welke op de oude stond is ongeveer 2 jaar oud. denk dat er met de ME edition geen update is gweest? ik lees dat er ook de becker Mamba erop kan? is er in deze een voordeel tov de oude?
Zie becker niet in de newsgroepen staan.
soryy voor de vragen, maar anders moet ik 83 pag van het forum weer doornemen

Ron

vandaag de nieuwe ontvangen, inderdaad is de Megako een mooiere unit, alleen het blijft chinees, de behuizing waar de power aansluiting is klote, deze klemt niet goed, en blijft alleen me de schroef op plaats. maar even met china contact opnemen
 
De software van de Motorcycle edition en Becker Mamba geraken natuurlijk al wat op leeftijd, maar dat maakt volgens mij voor het functioneren niet veel uit. Met een nieuwe kaart is het weer prima navigeren. En de nieuwste kaarten voor het IGO platform waarop ME en Mamba zijn gebaseerd zijn zonder moeite op de nieuwsgroepen te vinden.
Drie weken geleden een jonge Ford Focus gekocht met het (Microsoft/Ford)Sync2 systeem. Nieuwste dure kaartmateriaal erin, maar deze kaart is nog lang niet zo actueel als de HERE Q42016 kaarten waarmee ik Motorcycle edition en Becker Mamba (heb beiden op het apparaat staan) heb gevoed.
Ik hoop dat mijn Chinese Exelvan het nog even volhoudt want de de ontwikkelingen rond de Android apparaten en de navigatietoepassingen voor de smartphone gaan snel.
 
Heb op een verkeerd knopje gedrukt en de Mekago start op in windows en helaas in chinees. al wel gevonden op de motor nav te starten. maar hoe krijg de ode instelling weer terg dat deze gelijk opstart in de navigatie?

Ron
 
Ik ben me vandaag voor het eerst eens gaan verdiepen in Tyre. Ik wil routes maken voor aankomende zomer voor tijdens de vakantie van A naar B, maar dan natuurlijk wel over de mooiste routes. Is het dan niet netzo makkelijk om de instellingen van de ME aan te passen zoals in de OP bij 'tips & tricks" staat vermeld?

Ik vraag dit aangezien ik het op een kaart niet heel duidelijk vind wat dan de leuke of bochtige wegen zijn. Of snap ik er gewoon geen hol van?
 
@Sterremos. Na het opstarten klikken op het symbool rechtsonderin (tandwiel), in het volgende scherm nog een keer klikken op het symbool rechts onder (pijl naar rechts). Dan klikken op het GPS symbool, het wereldbolletje en in het volgende scherm het vakje onder het pad waarin verwezen wordt naar het exe bestand aanklikken zodat er een kruisje komt te staan. Dan start de navigatie direct op.
Tenminste, zo is het bij mijn Exelvan met Windows CE.
 
@Sterremos. Na het opstarten klikken op het symbool rechtsonderin (tandwiel), in het volgende scherm nog een keer klikken op het symbool rechts onder (pijl naar rechts). Dan klikken op het GPS symbool, het wereldbolletje en in het volgende scherm het vakje onder het pad waarin verwezen wordt naar het exe bestand aanklikken zodat er een kruisje komt te staan. Dan start de navigatie direct op.
Tenminste, zo is het bij mijn Exelvan met Windows CE.


top, heb het gevonden , werkt weer naar behoren :-)
 
Vraagje,

op de Mekago heb ik buiten de motor igo ook de Becker erop gezet. ook deze werkt naar behoren.
Maar als ik een route download welke extensie moet deze hebben en in welke map moet deze gezet worden?

ron

Ps, kan het schermlayout van de becker ook in het nederlands verkregen worden?

ron
 
Huh, lees ik dat goed? Kunnen jullie de Mekago versie (smallere versie) instellen zodat telkens meteen de navigatie software wordt gestart wanneer je deze aanzet?
 
Ik was net mn navi aan het uitvogelen en kwam erachter dt er maar een paar landen in staan( 12 landen). Ik zocht Oostenrijk, maar kwam erachter dat deze er niet meer in staat:(

Heel vreemd. Het is gewoon igo primo 2.4 met MotorEditie.

Wat is er mis en hoe kan ik het herstellen?
full
 
Laatst bewerkt:
Ik was net mn navi aan het uitvogelen en kwam erachter dt er maar een paar landen in staan( 12 landen). Ik zocht Oostenrijk, maar kwam erachter dat deze er niet meer in staat:(

Heel vreemd. Het is gewoon igo primo 2.4 met MotorEditie.

Wat is er mis en hoe kan ik het herstellen?
[afbeelding]


Welke landen je hebt staat los van de motor editie.
De motor editie is alleen de software die het aanstuurt, en het kaartmateriaal verzorgt de informatie over de landen.

Sluit je navigatiesysteem aan op je computer. Kijk eens in de map USERDATA en dan MAPS en dan in de submappen of je daar Oostenrijk er tussen hebt staan?
 
Terug
Bovenaan Onderaan