Het Big-Ass Bandit Topic | Deel 37!

veel kun je niet fout doen eraan.
maar dacht dat het vandaag minder was maar was weer bezig. ik kijk het nog even aan
 
18422964_1259264160839507_5806423939378026572_o.jpg


Hier nog foto van hoe me bandit erbij staat
 
Hallo mede bandit fanaten ,
Ik heb sinds een paar maanden een hayabusa voorkant gemonteerd wat fenomenale stuurt . :}

Nu is de bandit dermate laag dat ik voornamelijk met 2 personen geen tot weinig grondspeling heb . :r
Dus ben ik op zoek naar een gsxr 1000 k5 of 6 achterveer . Iemand nog wat liggen?
 
Hier nog iemand met interesse voor een kofferrek met topkoffer voor de Bandit 1995-2000?
Het is een Monokey van GIVI, met rugpolstering voor de passagier en extra toprek.
Heel ruim; passen twee helmen of veel bagage in.
Kompleet met alle bevestigingsmateriaal en uiteraard met reservesleutel.

Handig om te hebben, hoeveel vraag je ervoor?
 
nu wil ik niet direct Den Duut dwars zitten, maar ik heb ook nog een kofferrek voor een Bandit liggen. Zonder topkoffer..
 
nu wil ik niet direct Den Duut dwars zitten, maar ik heb ook nog een kofferrek voor een Bandit liggen. Zonder topkoffer..
Uiteraard doe je dat wel.
Tenzij hij niet voor bj 1995-2000 is.
Vermeld er dan op zijn minst wel voor de duidelijkheid bij voor welke bj en of de bevestigingsplaten erbij zitten.
 
Hallo mensen,

Aangezien ik nu al zovaak probleem heb gehad en niet weet of ik dingen hoor die er niet zijn of dat er echt iets mis is, vraag ik het hier maar.

Ik doe alles zelf aan de motor maar af en toe kom je iets tegen wat je niet kunt plaatsen. Dus bij deze:

Accelereren en alles gaat prima. Maar zodra je afremt (met rem of op motor) dan maakt hij tussen de 3000 en 1500 toeren een schurend geluid en trilt hij heel erg in de voetsteunen.

Als ik ga nadenken dan kom ik in mijn gedachte al heel snel op ralle krukaslagers uit, maar van alles in het onderblok heb ik zelf niet zoveel verstand en mijn vraag is dan of er mensen hier enig idee hebben wat dit kan zijn.

Ik heb geprobeerd het te filmen maar daar komt het niet boven het uitlaatgeluid uit. En voelen kun je natuurlijk niet in een filmpje.

Ik heb ook enigzins het gevoel dat het erger word over de afgelopen tijd. Hij verbruikt geen olie
 
Uiteraard doe je dat wel.
Tenzij hij niet voor bj 1995-2000 is.
Vermeld er dan op zijn minst wel voor de duidelijkheid bij voor welke bj en of de bevestigingsplaten erbij zitten.

Mk1 is ie.... en tis alleen het bagage-koffer rek. Je schroeft m zo op de plek waar nu de (achterlijke) handvatten zitten.
 
Hallo mensen,

Aangezien ik nu al zovaak probleem heb gehad en niet weet of ik dingen hoor die er niet zijn of dat er echt iets mis is, vraag ik het hier maar.

Ik doe alles zelf aan de motor maar af en toe kom je iets tegen wat je niet kunt plaatsen. Dus bij deze:

Accelereren en alles gaat prima. Maar zodra je afremt (met rem of op motor) dan maakt hij tussen de 3000 en 1500 toeren een schurend geluid en trilt hij heel erg in de voetsteunen.

Als ik ga nadenken dan kom ik in mijn gedachte al heel snel op ralle krukaslagers uit, maar van alles in het onderblok heb ik zelf niet zoveel verstand en mijn vraag is dan of er mensen hier enig idee hebben wat dit kan zijn.

Ik heb geprobeerd het te filmen maar daar komt het niet boven het uitlaatgeluid uit. En voelen kun je natuurlijk niet in een filmpje.

Ik heb ook enigzins het gevoel dat het erger word over de afgelopen tijd. Hij verbruikt geen olie

Stel je vraag even in het Techniek forum, vermeld ook bij of hij dat in elke versnelling doet of niet En zet er alles bij wat je tot nu toe hebt geprobeerd.
Succes
 
Niks mis met die handgrepen, makkelijk met het op de bok te zetten 😆

heb ze er al jaren af.... ik trek m overigens met mijn pink aan het stuur nog op de middenbok. achterkant is verhoogd, waardoor het super easy is .
 
Hallo mensen,

Aangezien ik nu al zovaak probleem heb gehad en niet weet of ik dingen hoor die er niet zijn of dat er echt iets mis is, vraag ik het hier maar.

Ik doe alles zelf aan de motor maar af en toe kom je iets tegen wat je niet kunt plaatsen. Dus bij deze:

Accelereren en alles gaat prima. Maar zodra je afremt (met rem of op motor) dan maakt hij tussen de 3000 en 1500 toeren een schurend geluid en trilt hij heel erg in de voetsteunen.

Als ik ga nadenken dan kom ik in mijn gedachte al heel snel op ralle krukaslagers uit, maar van alles in het onderblok heb ik zelf niet zoveel verstand en mijn vraag is dan of er mensen hier enig idee hebben wat dit kan zijn.

Ik heb geprobeerd het te filmen maar daar komt het niet boven het uitlaatgeluid uit. En voelen kun je natuurlijk niet in een filmpje.

Ik heb ook enigzins het gevoel dat het erger word over de afgelopen tijd. Hij verbruikt geen olie

tis echt toeren afhankelijk? en niet snelheid?... en in meerdere versnellingen treedt dit op?

mijn eerste gedachte zit namelijk in de ketting.... bij versleten (of te strakke) ketting kunnen ook rare geluiden en trillingen optreden bij afremmen op de motor.

Andere mogelijkheid die ik voorzie zijn de (naald)lagers van je uitgaande as. die heb ik bij mijn eerste blok verrot gehad, maar gevolg daarvan was dat t blok bij t schroot eindigde. waren stukken uit carter gebroken als gevolg.
 
heb ze er al jaren af.... ik trek m overigens met mijn pink aan het stuur nog op de middenbok. achterkant is verhoogd, waardoor het super easy is .

Ik ben ook al van plan om hem achter op te hogen met ern gsx-r schokdemper k7/k8, plug and play en voor progressieve veren en dikkere olie.
Heb afgelopen weekend mijn standaard gasnaalden nog eens 0,8mm verhoogd boven op de rijkste stand. Liep veel te arm met nieuwe uitlaat
 
Ik heb een Bandit 600 uit 2001 en de linkervoorvork poot is krom. Hierdoor lekt de poot steeds ook na vernieuwen van de keerring. Wat zijn goede alternatieven? Nieuwe poot, gehele nieuwe voorvork, vork van andere type of merk motor?
 
Ik heb een Bandit 600 uit 2001 en de linkervoorvork poot is krom. Hierdoor lekt de poot steeds ook na vernieuwen van de keerring. Wat zijn goede alternatieven? Nieuwe poot, gehele nieuwe voorvork, vork van andere type of merk motor?

Ik heb nog een rechte poot van een 1200 '95 met progressieve veer.
 
Heb zelf een Yamaha fazer 1999 en van de week op een hornet 2004 gereden. Beide motoren heerlijk. Hornet wordt leuk bij 7000 rpm Yamaha meer verdeelde power.

Mijn vraag komt uit het feit dat ik een naked bike zoekt. En ben erg benieuwd naar jullie ervaring, en of jullie de bandit 2006 kunnen vergelijk met de boven genoemde motoren en wat de verschillen zijn.
 
Heb van de week nog een bandit 400 erbijgekocht als donormotor. Het blok doet het niet meer helaas maar voor de rest veel spullen.

Mocht iemand nog onderdelen zoeken voor een bandit 400 dan heb ik nog wel redelijk wat in de aanbieding!
 
Terug
Bovenaan Onderaan