Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ruitensproeiervloeistof in mijn oog door een kortpittigkapselboodschappenautotje... In de laatste 500 meter naar het werk, na getankt te hebben even nog genieten van de frisse lucht dus vizier omhoog. En bedankt.

Kan niet anders dan eikelen zijn geweest, na een 30 stuk trek ik em even door om soepel naar de 2 te kunnen schakelen (ongv. 55) zij bleef 40 rijden dus ja dan loop je even in. waardoor ik dus net dichtbij genoeg zat om er last van te hebben. Alsnog dikke 10 meter er tussen maargoed.
 
Tikje tegen een auto...

Vanmorgen rustig tussen de file op de A4 door; een witte Renault (cliootje ofzo) besluit opeens naar rechts te sturen terwijl ik al met m'n voorwiel rechts naast hem rijd. -O-

Stevig geremd en bijgestuurd, met m'n linker handkap en mijn jas tegen de auto getikt maar bleef gelukkig rechtop. Hij leek door te willen rijden maar ik zette toch mijn motor op de standaard waarna hij ook bleef staan. Even goed gekeken en kon zowel aan zijn auto als mijn motor geen schade ontdekken. Alles werkte nog.

Nog even tegen 'm gezegd dat hij uit z'n doppen moet kijken voor hij z'n stuur een slinger verkoopt. Gezegd: ik zie geen schade, laten we maar doorrijden, waarop hij wat schuchter lachte. Hij zij ook iets maar dat kon ik met mijn helm op niet verstaan maar gezien hij blij bleef kijken denk ik dat 'ie het met me eens was.

Achteraf denk ik wel dat ik eigenlijk even gegevens had moeten uitwisselen. Feitelijk zijn we nu beide 'doorgereden na een ongeluk', nietwaar?
 
Achteraf denk ik wel dat ik eigenlijk even gegevens had moeten uitwisselen. Feitelijk zijn we nu beide 'doorgereden na een ongeluk', nietwaar?

Gegevens uitwisselen kan nooit kwaad. Maar doorrijden na een ongeluk? Nah... Jullie zijn toch juist allebei gestopt om even te kijken of alles goed was?
 
Tikje tegen een auto...

Achteraf denk ik wel dat ik eigenlijk even gegevens had moeten uitwisselen. Feitelijk zijn we nu beide 'doorgereden na een ongeluk', nietwaar?
Nee niet waar. Jullie zijn beide gestopt en hebben de schade beoordeeld. Doorrijden na een ongeluk is je uit de voeten maken zonder naar elkaar om te kijken.
Alleen als je naderhand toch schade zou hebben, dan wordt het verhalen praktisch onmogelijk. In dit geval is het echter onwaarschijnlijk.
 
Wilde vandaag een ritje gaan maken en zag een zwarte volkswagen in m'n spiegel verschijnen. Na 3x afgeslagen te zijn reed hij nog steeds achter me aan.. Heb toen dus wat auto's ingehaald en ben toen een woonwijk ingedoken en veel bochten gemaakt maar hij bleef me maar achtervolgen :N Vervolgens maar naar het CBR gereden om eens te vragen wat de beste man van me wilde. Hij stapte uit en gaf mij een hand :?

Hoppa, A binnen :)

Haha nais! Gefeliciteerd!
 
True, da's waar. Hoewel meneer in zijn auto bleef zitten... maar dat is natuurlijk zijn eigen keuze.
 
Wilde vandaag een ritje gaan maken en zag een zwarte volkswagen in m'n spiegel verschijnen. Na 3x afgeslagen te zijn reed hij nog steeds achter me aan.. Heb toen dus wat auto's ingehaald en ben toen een woonwijk ingedoken en veel bochten gemaakt maar hij bleef me maar achtervolgen :N Vervolgens maar naar het CBR gereden om eens te vragen wat de beste man van me wilde. Hij stapte uit en gaf mij een hand :?

Hoppa, A binnen :)
Hoera! Gefeliciteerd! Geniet ervan!
 
De auto die ik laatst achter me aan had was wit met rare strepen. Hij schoot me voorbij en deed wat lampjes aan. Een hand kreeg ik niet. Wel een preek en twee bekeuringen.
Ze eindigden met "fijne dag nog verder" enz. Ik dacht daar weer anders over.
Ik vind die VW van Chris leuker .... Dus gefeliciteerd!
 
De auto die ik laatst achter me aan had was wit met rare strepen. Hij schoot me voorbij en deed wat lampjes aan. Een hand kreeg ik niet. Wel een preek en twee bekeuringen.
Ze eindigden met "fijne dag nog verder" enz. Ik dacht daar weer anders over.
Ik vind die VW van Chris leuker .... Dus gefeliciteerd!
Nog niet meegemaakt, maar ik zie het wel eens bij Wegmisbruikers en dergelijke programma's. Ik begrijp die slotwens nooit zo goed. Als ze iemand echt nog een fijne dag toewensen, ga 'm dan niet eerst bederven met gemekker over en een stevige boete op een meestal betrekkelijk kleine fout. Zo'n beleefdheidsfrase kunnen ze dan ook beter achterwege laten, zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Tja in dit geval had ik de aandacht getrokken.... Ik reed iets :+ te hard en haalde twee linksplakkers rechts in.
Ze vonden eigenlijk wel dat het een cursusje van CBR had kunnen worden met een art. 5 (het rijgedrag was wat gehaast, verslapen en zo). Toen ik mijn helm afdeed en mijn grijze haar zichtbaar werd, werden ze wat kalmer :)
Ik had natuurlijk ook geen kentekencard bij me, die lag nog thuis na de vakantie de week er voor. Daar lieten ze zich gelukkig niet verder over uit.

Ze waren verder zakelijk, netjes en niet zoals je bij wegmisbruikers en zo ziet. Dan vind ik ze vaak wat zemelen en dan dat handjesgeven etc. (daar heb ik een hekel aan en doe ik op het werk ook niet bij alle mensen die ik elke dag voorbij zie trekken)

Maar goed opa doet het weer wat kalmer aan _O-
 
Tja in dit geval had ik de aandacht getrokken.... Ik reed iets :+ te hard en haalde twee linksplakkers rechts in.
Ze vonden eigenlijk wel dat het een cursusje van CBR had kunnen worden met een art. 5 (het rijgedrag was wat gehaast, verslapen en zo). Toen ik mijn helm afdeed en mijn grijze haar zichtbaar werd, werden ze wat kalmer :)
Ik had natuurlijk ook geen kentekencard bij me, die lag nog thuis na de vakantie de week er voor. Daar lieten ze zich gelukkig niet verder over uit.

Ze waren verder zakelijk, netjes en niet zoals je bij wegmisbruikers en zo ziet. Dan vind ik ze vaak wat zemelen en dan dat handjesgeven etc. (daar heb ik een hekel aan en doe ik op het werk ook niet bij alle mensen die ik elke dag voorbij zie trekken)

Maar goed opa doet het weer wat kalmer aan _O-
Zou ik überhaupt al doen met zo'n schorpioen die over je billen kruipt. Zo'n beest moet je niet irriteren want dat gaat het in elk geval fout _O-
 
Wilde vandaag een ritje gaan maken en zag een zwarte volkswagen in m'n spiegel verschijnen. Na 3x afgeslagen te zijn reed hij nog steeds achter me aan.. Heb toen dus wat auto's ingehaald en ben toen een woonwijk ingedoken en veel bochten gemaakt maar hij bleef me maar achtervolgen :N Vervolgens maar naar het CBR gereden om eens te vragen wat de beste man van me wilde. Hij stapte uit en gaf mij een hand :?

Hoppa, A binnen :)
Haha, mooi verwoordt! En gefeliciteerd! *O*
 
Nog niet meegemaakt, maar ik zie het wel eens bij Wegmisbruikers en dergelijke programma's. Ik begrijp die slotwens nooit zo goed. Als ze iemand echt nog een fijne dag toewensen, ga 'm dan niet eerst bederven met gemekker over en een stevige boete op een meestal betrekkelijk kleine fout. Zo'n beleefdheidsfrase kunnen ze dan ook beter achterwege laten, zou ik zeggen.

Wat zouden ze dan moeten zeggen? Veel sterkte verder met deze kutdag? :')

Ik heb toen trouwens nog best genoten van de rest van mijn dag.. de volgende dag sloeg de realiteit pas in :N
 
Gisteren op weg naar huis nog een mooie:

Mevrouw die in haar auto in langzaamrijdend verkeer haar telefoon belangrijker vond dan haar passagier of het verkeer om dr heen. Met het raam open.

Begrijp me niet verkeerd, ik doe alles om motorrijders een goede naam te geven en om rustig door de file heen gaan.

Maar het was prachtig, even er langs rijden, koppeling in, gas erop, je had dr moeten zien. Telefoon vloog door de auto heen.
 
Bij het stoplicht staat een fietsmoeder met zoontje achterop. Zodra ik naast ze kom staan komt er grote grijns bij het joch op zijn gezicht die nog groter word als ik zwaai en wat gas geef. Het stoplicht van de fietsers gaat eerder op groen en het kind zit bijna achterstevoren in zijn zitje om me maar te kunnen blijven zien. Even later ga ik ze weer voorbij met een toeter en zie vanuit mijn ooghoek zowel kind als moeder met een grote smile verder rijden. Mij dag is weer goed.
 
Vandaag ergernis over de infrastructuur en planning van de wegenwerken :')
Er zijn normaal gezien 4 wegen om de stad binnen te rijden.
Door de onmogelijk geplande wegenwerken hebben ze 3 toegangspunten al dichtgemaakt, en gaan ze de laatste ook nog blokkeren door daar ook wegenwerken te plannen :')

Een ritje naar de supermarkt die hoogstens 1 minuut duurt, duurt nu met de wagen een half uur, en met de motor 10 minuten met de file meegerekend :')
Daarbovenop komt nog de ergernis van verkeerd afgestelde verkeerslichten.
Het is letterlijk 5 seconden groen, en dan 5 minuten rood :/

Losstaande van dat, zat ik met een brede smile op m'n gezicht door de file te filteren :]
 
Een ritje naar de supermarkt die hoogstens 1 minuut duurt, duurt nu met de wagen een half uur, en met de motor 10 minuten met de file meegerekend :')
Daarbovenop komt nog de ergernis van verkeerd afgestelde verkeerslichten.
Het is letterlijk 5 seconden groen, en dan 5 minuten rood :/

En dat is de reden waarom ik dat soort kleine stukjes op de trapfiets doe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan