Triumph modern caferacer

Toch voor deze oplossing gegaan!
:X
full
 
Tjonge!
Proberen te starten doet ie het niet.
Liep altijd als een zonnetje. Injectie blok dus dit gaat mij de, spreekwoordelijke, pet ook even te boven.

Er is namelijk niets veranderd. Een maand geleden was het starten en lopen. Kabelboom origineel nog. Zekeringen, relais ook.
Leven die dingen hun eigen leven?
 
Tjonge!
Proberen te starten doet ie het niet.
Liep altijd als een zonnetje. Injectie blok dus dit gaat mij de, spreekwoordelijke, pet ook even te boven.

Er is namelijk niets veranderd. Een maand geleden was het starten en lopen. Kabelboom origineel nog. Zekeringen, relais ook.
Leven die dingen hun eigen leven?

Eerst beginnen met alle zekeringen te checken , dan vonk ? en dan peut ?
Stekkers eens rustig nalopen , Benzine er in ? etc etc ..

Succes ..
 
Aangezien het een Triumph is: accu net iets te leeg waardoor hij er geen zin in heeft?

Ik gebruik een enorme accu als start accu.
Geeft 12,56v aan. Is dat genoeg? Accu is zo goed als nieuw. En staat op een druppel lader.
Heb ook nog een kleine lifopo4 accu die er normaal in zat en waarmee hij toen starte. Geeft aan 13,4v
full


Ik ga het vanavond checken! Eerst wat zakelijke afspraken doen in het Brabantse land
 
Laatst bewerkt:
Misschien die mooie rode knop aan de rechterzijde 🤓?? Mij wel eens overkomen
 
Bij iets nieuwere Triumph's is het zo dat ze niet starten als de spanning onder een bepaalde waarde is meende dat het 12.7 volt was. Zou kunnen dat dat hier ook het probleem is.
 
Tjonge!
Proberen te starten doet ie het niet.
Liep altijd als een zonnetje. Injectie blok dus dit gaat mij de, spreekwoordelijke, pet ook even te boven.

Er is namelijk niets veranderd. Een maand geleden was het starten en lopen. Kabelboom origineel nog. Zekeringen, relais ook.
Leven die dingen hun eigen leven?


Ergens een vacuum slang losgechoten?

Of een draad bij het contactslot, of iets in het dashboard niet goed aangesloten aangezien dat los is geweest?

Hoor je de brandstofpomp wel draaien als je het contact inschakelt?
 
Laatst bewerkt:
Kan ook gewoon aan het feit liggen dat je zo'n grote accu gebruikt.

Mijn GSXF startte ook niet met een grote accu.
Beveiliging tegen te hoog aantal Ah denk ik.

Dat kan toch niet? Je kan uitsluitend een overspanningsbeveiliging hebben lijkt me. De stroom die gaat lopen wordt bepaald door de verbruikers zelf, en Ah is slechts hoeveel ampère hij per uur kán leveren. Er wordt over accu's en batterijen zover ik weet ook altijd gesteld dat je een accu met meer Ah dan voorgeschreven in een apparaat/machine mag doen. Ik zou ook niet weten hoe de motor moet zien hoeveel elektrische lading een accu bevat.

Kortom; in de traditionele vergelijking van elektriciteit met water, komt het water nu uit een vat, en is Ah hoe groot het vat is. Heeft dus niets te maken met wat voor druk het water eruit komt of hoeveel water.

Of zie ik het verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
Mij met de Daytona een week geleden nog. :')

Hoor ook wel eens dat je met lassen je accu los moet koppelen? Weet niet of dit afhankelijk is van het soort lassen? Misschien iets ten gevolge daarvan?
 
Mij met de Daytona een week geleden nog. :')

Hoor ook wel eens dat je met lassen je accu los moet koppelen? Weet niet of dit afhankelijk is van het soort lassen? Misschien iets ten gevolge daarvan?

Als de rode knop ingeschakeld is dan gebeurt er helemaal niets bij het starten.
Ik ga eerst even kijken of het een vaciumleiding is.
Hoe meet ik de branstofpomp door?
 
Als de rode knop ingeschakeld is dan gebeurt er helemaal niets bij het starten.
Ik ga eerst even kijken of het een vaciumleiding is.
Hoe meet ik de branstofpomp door?

Ah Ok, dat is dus bij jou niet. Interpreteerde het als dat hij niets deed toen je wilde gaan starten.

Kan je brandstofpomp niet testen door er direct spanning op te zetten?
 
Laatst bewerkt:
Klopt. Motor slaat niet aan. Zelfs geen hikje.

Maar dashboard en alles gaat wel gewoon branden? Even beredeneren;

-accuwaardes zijn niet zo laag dattie helemaal niets zou doen.
-vonk kan niet alleen het probleem zijn, want dan zou startmotor e.d. wel rond gaan.
-brandstofprobleem kan niet alleen het probleem zijn, want ook dan zou startmotor rond gaan.
-startmotor alleen kapot zou je op zijn minst je brandstofpomp moeten horen, en ik denk ook het startrelais.

zekering gefaald door lassen? of had je die al gecontroleerd?
anders zoals eerder geopperd door anderen;
-contactslot probleem?
-killswitch, misschien niet ingeschakeld maar wel dat hij faalt?
-jiffy-sensor kapot, of jiffy uit en in zijn 1?

belangrijke vragen zijn dus;
-gaat al je verlichting e.d. wel normaal branden?
-hoor je de brandstofpomp?
-hoor je startrelais?
 
Laatst bewerkt:
Maar dashboard en alles gaat wel gewoon branden? Even beredeneren;

-accuwaardes zijn niet zo laag dattie helemaal niets zou doen.
-vonk kan niet alleen het probleem zijn, want dan zou startmotor e.d. wel rond gaan.
-brandstofprobleem kan niet alleen het probleem zijn, want ook dan zou startmotor rond gaan.
-startmotor alleen kapot zou je op zijn minst je brandstofpomp moeten horen, en ik denk ook het startrelais.

zekering gefaald door lassen? of had je die al gecontroleerd?
anders zoals eerder geopperd door anderen;
-contactslot probleem?
-killswitch, misschien niet ingeschakeld maar wel dat hij faalt?
-jiffy-sensor kapot, of jiffy uit en in zijn 1?

belangrijke vragen zijn dus;
-gaat al je verlichting e.d. wel normaal branden?
-hoor je de brandstofpomp?
-hoor je startrelais?


Ik heb het al gezien. De relais is een rommeltje geworden.
Nu nog uitvinden wat waar hoort!
 
Schema.
full


Wat hoort bij wat? Ik denk dat dit het probleem geeft.
Ben best handig, maar met draadjes heb ik altijd wat hulp nodig. Ik denk dat ik de relais heb verwisseld.
 
Laatst bewerkt:
Het schema kan ik niet goed zien op deze grootte, maar het kan alleen verschil maken als je een 4 polig relais op de plaats van een 5 polig relais hebt gezet of andersom.

Of heb je ook bedrading los gehad bij de relais? Zo niet, haal de relais er 1 voor 1 uit en controleer hoeveel draden er in het stekkerblok zitten en hoeveel polen je op het relais hebt.
 
Het schema kan ik niet goed zien op deze grootte, maar het kan alleen verschil maken als je een 4 polig relais op de plaats van een 5 polig relais hebt gezet of andersom.

Of heb je ook bedrading los gehad bij de relais? Zo niet, haal de relais er 1 voor 1 uit en controleer hoeveel draden er in het stekkerblok zitten en hoeveel polen je op het relais hebt.

Denk niet dat het zo werkt. Het is maar net hoe een relais schakelt. 3 of 4 punten. Oplossingen zijn er genoeg.
Er zijn 4 relais met 4 polen vandaar
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan