BMW S1000XR

Banden vraagje. Ik heb nu mn tweede set Bridgestone s21 erop zitten. Super feedback en grip. Ik rijd ze wel in 5000 km op. Nu ga ik in de zomer vanuit Zuid Spanje met mn zoon achterop binnendoor terug rijden. Dat is teveel voor de s21. Ik zoek dus een sportieve band die met sportief rijgedrag en net duo het 5000 km volhoudt. Iemand tips?

Hallo Peter,
Als je het over een sportieve motorband hebt en levensduur, dat spreekt elkaar tegen.
Of je kiest een sportieve band, die dus zeker geen 5.000 km gaat halen.
Of je kiest een band die een langere levensduur moet halen en dan kom je dus uit bij een type toerband.
Als ik jouw was, zou ik dan kiezen uit de twee beste en sportiefste toerbanden, die er nu te koop zijn.
Dat is de nieuwe Dunlop Sportsmart 2 Max, die zo'n €260,-- kost, voor de aanschaf, zonder de montage.
Of de Metzeler Roadtec 01, die zo'n €310,-- kost, voor de aanschaf, zonder de montage.
De Dunlop is meer sportief en een kortere levensduur dan de Metzeler.
Wat dan ook weer de prijsverschillen verklaart.
Als je een lange rit met twee personen gaat maken, moet je voor een iets stijvere karkas en levensduur gaan kiezen i.v.m. het hogere gewicht, van de twee personen.
Dan kun je beter voor de Metzeler Roadtec 01 kiezen.
Als je voornamelijk alleen zou rijden, dan voor de Dunlop.
 
Of je zet em gewoon wat harder.. ik ga dit jaar met duo op vakantie en rijd op de nog zachtere pirelli Rosso corsa..verleden jaar zelfs op de zeer zachte bridgestone rs10 ook met duo..

Wil je toch een andere band.neem dan de MP7RRR van metzeler, maar ik zou gewoon op de s21 vertrekken met meer druk achteraan
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd solo vooraan 2.2 en achteraan 2.1
Met duo gaat ie vooraan naar 2.4 achteraan naar 2.5 a 2.6 koud gemeten
 
Je kan em nog harder zetten aangezien ze van fabriek uit 2.9 aangeven achteraan en 2.5 vooraan
 
Of je zet em gewoon wat harder.. ik ga dit jaar met duo op vakantie en rijd op de nog zachtere pirelli Rosso corsa..verleden jaar zelfs op de zeer zachte bridgestone rs10 ook met duo..

Wil je toch een andere band.neem dan de MP7RRR van metzeler, maar ik zou gewoon op de s21 vertrekken met meer druk achteraan
Goeie tip Chris??
De 7RR gaat ook met 2,4 en 2,9 niet lang mee is mijn ervaring.
 
Waar smeer je in vredesnaam mee?

Uhh, gewoon kettingspray van bellray. Blauw bussie, volgens mij zelfs vol synthetisch. En dan ook nog zeer regelmatig, zeker iedere 500km. In ieder geval lang voordat de rolletjes gaan glimmen.

Mijn standaard Honda ketting ging zonder problemen 40.000 km mee, zelfde kettingspray.
 
Ik heb het persoonlijk ook niet voor die automatische ketting smeer toestellen..
Maar ik ben dan ook niet te lui om op regelmatige basis mijn ketting te poetsen en te smeren met ketting spray die op de ketting blijft ipv op de velg..
 
fvdaa op de mijne zit ook een pro oiler
Motor heeft nu ongeveer 25.000 gelopen en de ketting is nog prima
Wel heb ik de smering een stuk zuiniger in moeten stellen dan het advies vsn PO
Heb een tijdje geëxperimenteerd iets meer dan knoeit het, iets minder loopt de ketting te droog komt nogal nauw
Nu staat hij zo dat de ketting net iets vettig blijft en er nog maar heel weinig troep op de achtervelg komt
Werkt prima die GPS uitvoering
Zal wel niet handig genoeg zijn, maar met de spuitbus kwamen er altijd vettige spatters op de topkoffer, velg en omstreken

De 660 is vervangen door een NavigatorVI
Is best duur, maar gelukkig ook erg goed

Lage ruit van Power Bronze ook uitgeprobeerd
Nog altijd te veel turbulenties naar mijn zin.
Deze ga ik nog 50mm lager zetten, dan is de bovenkant ongeveer gelijk met de navi
 
Uhh, gewoon kettingspray van bellray. Blauw bussie, volgens mij zelfs vol synthetisch. En dan ook nog zeer regelmatig, zeker iedere 500km. In ieder geval lang voordat de rolletjes gaan glimmen.

Mijn standaard Honda ketting ging zonder problemen 40.000 km mee, zelfde kettingspray.

Das wel heel apart dan, maak je de ketting toevallig ergens mee schoon?
 
Ik heb het persoonlijk ook niet voor die automatische ketting smeer toestellen..
Maar ik ben dan ook niet te lui om op regelmatige basis mijn ketting te poetsen en te smeren met ketting spray die op de ketting blijft ipv op de velg..
:^
En iedere winter worden ketting/tandwielen netjes schoongemaakt met diesel en voorzien van een vers laagje vet. Bij m'n Blade heeft de ketting het zo'n 36.000km volgehouden.

Das wel heel apart dan, maak je de ketting toevallig ergens mee schoon?
Heb je 'm misschien te strak gespannen, verkort de levensduur ook aanzienlijk ;)
 
Laatst bewerkt:
Gister weer een stuk verder van m'n geloof gegaan, en een vario topkoffer gekocht. Te lelijk maar o zo praktisch :')

47d627e1017cd15d1ec8bd6e453be761_zpswtkgocsr.jpg
 
:^
En iedere winter worden ketting/tandwielen netjes schoongemaakt met diesel en voorzien van een vers laagje vet. Bij m'n Blade heeft de ketting het zo'n 36.000km volgehouden.Heb je 'm misschien te strak gespannen, verkort de levensduur ook aanzienlijk ;)

Jaja, maar gaatie daar ook oringen van opeten?! :/
 
fvdaa op de mijne zit ook een pro oiler
Motor heeft nu ongeveer 25.000 gelopen en de ketting is nog prima
Wel heb ik de smering een stuk zuiniger in moeten stellen dan het advies vsn PO
Heb een tijdje geëxperimenteerd iets meer dan knoeit het, iets minder loopt de ketting te droog komt nogal nauw
Nu staat hij zo dat de ketting net iets vettig blijft en er nog maar heel weinig troep op de achtervelg komt
Werkt prima die GPS uitvoering
Zal wel niet handig genoeg zijn, maar met de spuitbus kwamen er altijd vettige spatters op de topkoffer, velg en omstreken

De 660 is vervangen door een NavigatorVI
Is best duur, maar gelukkig ook erg goed

Lage ruit van Power Bronze ook uitgeprobeerd
Nog altijd te veel turbulenties naar mijn zin.
Deze ga ik nog 50mm lager zetten, dan is de bovenkant ongeveer gelijk met de navi

Hallo Mr. Sloo,

Mijn kettingsmeersysteem staat op de beginwaarden, van de leverancier.
Er zijn bijna geen smeerspatten op mijn motor.
De ketting ziet er ook niet vettig uit.
Je kun de smering controleren, of hij goed staat, door met je vinger op de ketting op het achtertandwiel te drukken.
Als je dan twee dunne smeerstreepjes oo je vinger hebt staan, van de binnenste en buitenste schakels, smeert hij precies goed.
De leverancier heeft met dit systeem 90.000 km met één ketting gehaald en 3 voortandwielen op deze 90.000 km.
En geen enkele achtertandwiel hoeven te vervangen.
Dus dat spreekt voor zich.
Groet Frank.
 
verleden week constateerde ik een kapotte batterij op de XR.
met de druppellader hem toch aan de praat gekregen en dadelijk naar BMW Mofra in Rijen gereden..
moet zeggen dat hebben ze weer netjes met een garantie claim opgelost.
tevens heb ik de zwaardere batterij erin gekregen, deze wordt standaard enkel geleverd als er een alarm op de motor zit, zoniet zit er een lichtere batterij in zoals bij mijn motor het geval was..
misschien niet de goedkoopste, maar tot op heden enkel topservice :t
 
Laatst bewerkt:
verleden week constateerde ik een kapotte batterij op de XR.
met de druppellader hem toch aan de praat gekregen en dadelijk naar BMW Mofra in Rijen gereden..
moet zeggen dat hebben ze weer netjes met een garantie claim opgelost.
tevens heb ik de zwaardere batterij erin gekregen, deze wordt standaard enkel geleverd als er een alarm op de motor zit, zoniet zit er een lichtere batterij in zoals bij mijn motor het geval was..
misschien niet de goedkoopste, maar tot op heden enkel topservice :t
Idd netjes opgelost, hopelijk is het exemplarisch.

Over twee weken weekendje Sauerland :]
 
Laatst bewerkt:
Hallo is weer ff een tijdje terug dat ik hier geweest ben. Ik heb er nu 23000Km op staan,een heerlijke brommert.
Ik heb alleen nu het contactslot kapot(contact gaat niet meer uit).Hoe is jullie ervaring met schakelaars van BMW? Bij 0 km had ik de schakelaar van de cruise control al stuk en nu dan het contactslot.
Bij m'n s1000rr waren de schakelaars ook al niet bijster betrouwbaar tot 4X toe de startschakelaar en 1X de schakelaar van het grootlicht.
:? :? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan