Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met 110 door het tunneltje van de mauritskade om de motor even te 'testen'. Toen reedt er ineens een politiemotor achter me, toch maar even snel gas los :')
 
Als het 1 minuut duurt, kan je beter gaan lopen!

Het is moeilijk om 5x 8x1,5 liter water mee te zeulen als je te voet gaat, nietwaar? :')
Normaal is het gewoon kruispunt oversteken en dan ben je er al, maar dat kruispunt is nu voor al het verkeer (ook voetgangers) afgesloten.
 
Het is moeilijk om 5x 8x1,5 liter water mee te zeulen als je te voet gaat, nietwaar? :')
Normaal is het gewoon kruispunt oversteken en dan ben je er al, maar dat kruispunt is nu voor al het verkeer (ook voetgangers) afgesloten.
Je kan ook uit de kraan drinken.............
 
Vorige week met de bezorgbrommer, stukje afgesneden, is slechts 400m heen en weer terug, maar zitten 2 verkeerslichten in, het scheelt dus nogal of ik die 20m fietspad pak of niet.

Rijdt er ineens een bromsnor op motor naast me met een dwingend wijzende vinger naar de kant, toch maar ff gestopt :Y

Rij- en kenteken bewijs, alles rustig bestuderen, ik vraag netjes wat het "probleem" was, ik had hem niet gezien, en wist niet hoelang hij al volgde. Lange stuk weg ervoor had ik nogal door gereden (sinds de grote onderhoudsbeurt wil hij nogal lopen*) O-) O-)

Ja, je pakt een stukje fietspad mee, en dat mag niet, nee meneer O-) Ik snap dat je snel wil bezorgen en korte routes pakt :Y :Y , maar dan moeten ze maar anders plannen. :Y
Hij vond het niet ernstig genoeg om te schrijven, mede omdat ik erg rustig reed op het fietspad :t , heb hem vriendelijk bedankt, en of ik er wat van geleerd had. Ja meneer :N volgende keer niet meer doen en omrijden. Ja meneer :N

Was net weer vlak in de buurt, en het was toch wel erg verleidelijk om de short cut te nemen O-) 8-) Goed opletten en kan altijd nog 20m lopen O-)
Rijdt ik de kruising over, het fietspad op, staat er zo'n blauw bord met een fiets erop, en eronder een brommer *O* *O* *O* Bromsnor had niet opgelet :X :X , toch jammer dat hij niet geschreven had _O- _O-

Hebben we er iets van geleerd?? Jazeker, beter in de spiegels en om je heen kijken _O- _O-

* Brommer rijdt al 35K max 50-51, sinds de grote beurt, met enkel originele delen rijdt hij 65-66, bezorgd wel lekker vlot, maar geen zin in gezeik. Heb al contact gehad met de garage, nieuwe riem moet wat inslijten, na 4-500 km moet hij zachter rijden (zoals eerst), inmiddels 2500km verder, maar blijft hetzelfde. Moet hem eens terug brengen, dan maar met kunst grepen de snelheid omlaag, vroeg of laat levert dit gezeil op. Was allang blij dat bromsnor reageerde op fietspad en niet snelheid
 
Dit lijkt me niet echt een betrouwbare bron...
Gelukkig is er de Bar le Duc bron die erg betrouwbaar water levert.

Ik werd tijdens het lessen voor de eerste keer niet gezien... Auto stopte op een gelijkwaardig kruispunt wel voor m'n instructeur maar wilde toen op mijn plek gaan rijden. So it begins. Grrr.
Een CBF500 heeft wel een heel lullig toetertjetoetertje
 
Laatst bewerkt:
Ik werd tijdens het lessen voor de eerste keer niet gezien... Auto stopte op een gelijkwaardig kruispunt wel voor m'n instructeur maar wilde toen op mijn plek gaan rijden. So it begins. Grrr.
Een CBF500 heeft wel een heel lullig toetertjetoetertje

Dat is het grootste probleem met filefilteren, of eigenlijk in iedere situatie waar je met meerdere motoren toevallig of expres bij elkaar rijdt, maar vooral in de file. Automobilisten zien die voorste motorrijder wel aankomen in 't spiegeltje (als je geluk hebt :) ), maar wachten totdat die voorbij is en plannen daarna hun manoeuvre in, alleen vergeten dat er best nog een of meer motorrijders achteraan kunnen komen. Veel motorrijders hebben dit blijkbaar nog nooit meegemaakt en houden weinig afstand tot hun filefiltervoorliggerfiets, misschien voelen ze zich een treintje... Maar als je ergens veel afstand moet houden is het daar.

En zo'n beetje elke motor heeft fabrieks-af een pietepeuterig pruts-pwèpje als toeter. Weet niet waarom.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren op weg naar huis nog een mooie:

Mevrouw die in haar auto in langzaamrijdend verkeer haar telefoon belangrijker vond dan haar passagier of het verkeer om dr heen. Met het raam open.

Begrijp me niet verkeerd, ik doe alles om motorrijders een goede naam te geven en om rustig door de file heen gaan.

Maar het was prachtig, even er langs rijden, koppeling in, gas erop, je had dr moeten zien. Telefoon vloog door de auto heen.
Dat klinkt dan als een flirt..
})
 
Dat is het grootste probleem met filefilteren, of eigenlijk in iedere situatie waar je met meerdere motoren toevallig of expres bij elkaar rijdt, maar vooral in de file. Automobilisten zien die voorste motorrijder wel aankomen in 't spiegeltje (als je geluk hebt :) ), maar wachten totdat die voorbij is en plannen daarna hun manoeuvre in, alleen vergeten dat er best nog een of meer motorrijders achteraan kunnen komen. Veel motorrijders hebben dit blijkbaar nog nooit meegemaakt en houden weinig afstand tot hun filefiltervoorliggerfiets, misschien voelen ze zich een treintje... Maar als je ergens veel afstand moet houden is het daar.

En zo'n beetje elke motor heeft fabrieks-af een pietepeuterig pruts-pwèpje als toeter. Weet niet waarom.
Raar verhaal, ik rij al een paar jaar file en heb dit nog niet meegemaakt. Het is juist als er een motor voor je rijdt dat ze wakker worden en ruimte maken.
En toeteren is onzin, dat ding zit er voor de wetgeving op. Je kunt beter remmen en of ruimte zoeken. Toeteren is voor Frusties of zuiderlingen van onder de knoflookgrens.
 
Raar verhaal, ik rij al een paar jaar file en heb dit nog niet meegemaakt. Het is juist als er een motor voor je rijdt dat ze wakker worden en ruimte maken.

Ja, voor die voorste motor. Maar dat er nog eentje achteraan kan komen vergeten ze vaak. Als je dat nog nooit hebt meegemaakt, danneh... Mazzel, I guess :) Vaak genoeg gezien. Niet alleen in de file, maar ook bijvoorbeeld als je met twee motoren van rechts komt en een blikker alleen maar voorrang aan de eerste geeft... Uiteraard niet uit kwaaie wil maar gewoon omdat z'n gewoonte-gebaseerde kijktechniek maar één motortje doorlaat naar het bewustzijn.

En toeteren is onzin, dat ding zit er voor de wetgeving op. Je kunt beter remmen en of ruimte zoeken. Toeteren is voor Frusties of zuiderlingen van onder de knoflookgrens.

Onzin, de toeter zit er vooral op om appende fietsers wakker te schudden die, blik omlaag en met gedopte oren, langzaam door rood fietsen terwijl er drie stroken wachtende auto's groen hebben. Daarom moet 'ie ook luidruchtig zijn. Want ALS je hem nodig hebt om mensen te waarschuwen moet 'ie wel goed te horen zijn. En als je een Turkse trouwstoet voorbijrijdt moet je wel mee kunnen doen natuurlijk - dat helpt voor je street cred.

P.S. Ik ben gek op knoflook.
 
Laatst bewerkt:
Reed begin deze week onder een tunnel door waar het altijd nat is, waardoor de kans op gladheid hoog is. Daarom ging ik 40 in plaats van 50 (tunnel is max 10-15 meter). Aan het eind van de tunnel kwam er een mevrouw half over mijn rijstrook en de linker voorsorteerstrook gevlogen om mij in te halen en 20 meter verder weer op de remmen te trappen voor de volgende stoplicht.

Bij het stoplicht ging ik naast haar staan om aan te geven dat haar manoeuvre onnodig was, ik wou ook uitleggen dat ik langzamer reed door de kans op gladheid. Mevrouw schrok door het tikje op haar ruit en toen zag ik dat ze heel snel een telefoon weglegde. Ik probeerde nog door middel van gebaren uit leggen dat haar manoeuvre zinloos was. :')

Ja, voor die voorste motor. Maar dat er nog eentje achteraan kan komen vergeten ze vaak. Als je dat nog nooit hebt meegemaakt, danneh... Mazzel, I guess :) Vaak genoeg gezien. Niet alleen in de file, maar ook bijvoorbeeld als je met twee motoren van rechts komt en een blikker alleen maar voorrang aan de eerste geeft... Uiteraard niet uit kwaaie wil maar gewoon omdat z'n gewoonte-gebaseerde kijktechniek maar één motortje doorlaat naar het bewustzijn.Onzin, de toeter zit er vooral op om appende fietsers wakker te schudden die, blik omlaag en met gedopte oren, langzaam door rood fietsen terwijl er drie stroken wachtende auto's groen hebben. Daarom moet 'ie ook luidruchtig zijn. Want ALS je hem nodig hebt om mensen te waarschuwen moet 'ie wel goed te horen zijn. En als je een Turkse trouwstoet voorbijrijdt moet je wel mee kunnen doen natuurlijk - dat helpt voor je street cred.

P.S. Ik ben gek op knoflook.
Soms is het lastig om ruimte te zoeken, vooral als je bijvoorbeeld a2 rijdt. Had een keer een koekblikker die mijn rijstrook op kwam zonder fatsoenlijk te kijken op de snelweg. Gelukkig hoorde hij mijn toeter en corrigeerde zijn manoeuvre vluchtig. Ik overweeg wel zo'n harde knaltoeter van Stebel voor koekblikkers die met oortjes in rijden of in nieuwe luxe auto's zitten die blijkbaar zo goed geïsoleerd zijn dat ze nauwelijks wat horen, vooral niet een standaard motor claxon.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een stukje door de binnenstad van het mooie Amsterdam gereden, was natuurlijk verschrikkelijk druk. Kwam wel lekker overal tussen met de motor. Kwam ik uiteindelijk bij een eenbaansweggetje waar ik besloot te keren. Word ik net niet dood gereden door een taxi (die voor privé werd gebruikt op dat moment). Zegt die jonge kerel: ''Je hebt geen idee hoe hard ik voor jou op mijn rem heb moeten drukken''. Waarop ik verbaasd antwoord met: ''Maar waarom haal je mij in?''. Was die even stil, zegt die: ''Ja dat mag. Iedereen mag elkaar inhalen.'' Waarop ik maar m'n motor startte en weg reed zonder nog wat te zeggen. Daar ga je toch niet mee in discussie..
 
Ja, voor die voorste motor. Maar dat er nog eentje achteraan kan komen vergeten ze vaak. Als je dat nog nooit hebt meegemaakt, danneh... Mazzel, I guess :) Vaak genoeg gezien. Niet alleen in de file, maar ook bijvoorbeeld als je met twee motoren van rechts komt en een blikker alleen maar voorrang aan de eerste geeft... Uiteraard niet uit kwaaie wil maar gewoon omdat z'n gewoonte-gebaseerde kijktechniek maar één motortje doorlaat naar het bewustzijn.
Je zal gelijk hebben, ik ben nog niet zo heel ervaren
 
Gisteren een stukje door de binnenstad van het mooie Amsterdam gereden, was natuurlijk verschrikkelijk druk. Kwam wel lekker overal tussen met de motor. Kwam ik uiteindelijk bij een eenbaansweggetje waar ik besloot te keren. Word ik net niet dood gereden door een taxi (die voor privé werd gebruikt op dat moment). Zegt die jonge kerel: ''Je hebt geen idee hoe hard ik voor jou op mijn rem heb moeten drukken''. Waarop ik verbaasd antwoord met: ''Maar waarom haal je mij in?''. Was die even stil, zegt die: ''Ja dat mag. Iedereen mag elkaar inhalen.'' Waarop ik maar m'n motor startte en weg reed zonder nog wat te zeggen. Daar ga je toch niet mee in discussie..
Als ik het goed begrijp stel je dat jij op de motor iemand wel mag inhalen op dezelfde rijstrook, maar andersom niet. En een auto moet doorgaand verkeer opdezelfde weg voor laten gaan, als hij wil keren of afslaan, maar een motor hoeft dat niet? Mis ik iets of heb jij een ander verkeersreglement dan ik? Sinds 1990 is het niet verboden om opdezelfde strook in te halen roepen motorrijders als het over filefilteren gaat. Dat dus!
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een stukje door de binnenstad van het mooie Amsterdam gereden, was natuurlijk verschrikkelijk druk. Kwam wel lekker overal tussen met de motor. Kwam ik uiteindelijk bij een eenbaansweggetje waar ik besloot te keren. Word ik net niet dood gereden door een taxi (die voor privé werd gebruikt op dat moment). Zegt die jonge kerel: ''Je hebt geen idee hoe hard ik voor jou op mijn rem heb moeten drukken''. Waarop ik verbaasd antwoord met: ''Maar waarom haal je mij in?''. Was die even stil, zegt die: ''Ja dat mag. Iedereen mag elkaar inhalen.'' Waarop ik maar m'n motor startte en weg reed zonder nog wat te zeggen. Daar ga je toch niet mee in discussie..

Gek verhaal.

1) Hoe weet jij dat de taxi voor privé gebruikt werd, what does that even mean (ik neem aan dat je bedoelt dat de bestuurder geen taxidienst draaide), en hoe is dat relevant voor dit incident?
2) Waarom kijk je blijkbaar niet achter je voordat je gaat keren, of enige andere manoeuvre inzet die iemand anders uit welke richting dan ook wel eens niet zou kunnen verwachten?
3) Waarom zou de bestuurder van de auto jou niet voorbij mogen? Zeker als jij opeens stil gaat staan. (Merk overigens ook op dat er een verschil is tussen inhalen en passeren.) Moet hij dan achter jou gaan staan wachten, in afwachting van wat voor capriool jij dan ook van plan bent, in plaats van dat jij heb gewoon voorrang moet geven omdat hij rechtdoor wil en jij iets bijzonders wilt gaan doen?

Rijd nog maar wat vaker door de stad; kun je best nog wat van leren :Y
 
Of er zijn wat details weggelaten (was al aan het keren, taxi komt de hoek om gescheurd met 100 of zoiets), of het is inderdaad een beetje gek verhaal. Maar aangezien het een taxi betreft en dat zijn over het algemeen asociale kaffers hier, geef ik het voordeel van de twijfel. Dus wat een kutstreek van die taxi.

Enfin, vandaag niet veel meegemaakt lekker stuk gereden, uiteraard erg druk op de wegen doordat iedereen vakantieweekend heeft, maar alles ging wonderbaarlijk zonder rare incidenten. Oh wacht, niet helemaal waar. Een vrachtwagen op de A4 ging ineens voor 1/4e op mijn rijstrook rijden terwijl ik hem net ging passeren (reed net achter het achterwiel) terwijl op datzelfde moment de auto die voor de vrachtwagen reed op mijn rijstrook invoegde om vervolgens vlak voor de neus v/d vrachtwagen te blijven hangen waardoor ik de vrachtwagen niet snel voorbij kon, en achter mij had een ook auto net ingevoegd en zat op bumperkleef afstand achter mij waardoor ik niet veilig kon afremmen. Op de rijstrook links van mij reden net een aantal auto's voorbij waardoor ik ook niet op kon schuiven. Was zo'n 'hmm' moment.
Ook niet echt te vermijden aangezien het leek alsof ik vrij baan had om de vrachtwagen in te halen.
 
Laatst bewerkt:
Of er zijn wat details weggelaten (was al aan het keren, taxi komt de hoek om gescheurd met 100 of zoiets), of het is inderdaad een beetje gek verhaal. Maar aangezien het een taxi betreft en dat zijn over het algemeen asociale kaffers hier, geef ik het voordeel van de twijfel. Dus wat een kutstreek van die taxi.

Had inderdaad niet alles neergezet. Om te beginnen moet ik mezelf corrigeren, het was geen eenbaansweg maar een tweerichtingsweg. Uiteraard kijk ik goed om me heen of ik de keer-manoeuvre goed en veilig kan uitvoeren. Dit was dan ook het geval toen ik aan de manoeuvre begon. Er zat op dat moment nog geen enkele auto achter mij, toen ik al op de helft zat van de manoeuvre, zag ik opeens de auto op nog geen 10 cm van me af staan. Hij kwam ontzettend hard aangereden, vandaar dat die ook zei dat ik geen idee had hoe hard hij wel niet voor mij heeft moeten remmen.

Dat de taxi hoogstwaarschijnlijk voor privé werd gebruikt op dat moment, was meer een mogelijke verklaring waarom de chauffeur zo nonchalant aan het rijden was. Waar ik dit uit kon opmaken waren de 3 Gucci petjes op de achterbank, die niet raar opkeken van deze stunt van meneer de chauffeur. Het lijkt mij niet dat hij dezelfde rijstijl hanteert met een koppel op de achterbank die het Van Gogh Museum willen bezoeken.

Bedankt voor het voordeel van de twijfel Timothy :}

Het blijft eng met die vrachtwagens, gelukkig ben je er goed van af gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Had inderdaad niet alles neergezet. Om te beginnen moet ik mezelf corrigeren, het was geen eenbaansweg maar een tweerichtingsweg. Uiteraard kijk ik goed om me heen of ik de keer-manoeuvre goed en veilig kan uitvoeren. Dit was dan ook het geval toen ik aan de manoeuvre begon. Er zat op dat moment nog geen enkele auto achter mij, toen ik al op de helft zat van de manoeuvre, zag ik opeens de auto op nog geen 10 cm van me af staan. Hij kwam ontzettend hard aangereden, vandaar dat die ook zei dat ik geen idee had hoe hard hij wel niet voor mij heeft moeten remmen.

Dat de taxi hoogstwaarschijnlijk voor privé werd gebruikt op dat moment, was meer een mogelijke verklaring waarom de chauffeur zo nonchalant aan het rijden was. Waar ik dit uit kon opmaken waren de 3 Gucci petjes op de achterbank, die niet raar opkeken van deze stunt van meneer de chauffeur. Het lijkt mij niet dat hij dezelfde rijstijl hanteert met een koppel op de achterbank die het Van Gogh Museum willen bezoeken.

Bedankt voor het voordeel van de twijfel Timothy :}

Het blijft eng met die vrachtwagens, gelukkig ben je er goed van af gekomen.

Wat is de relevantie van het vermeende privé-gebruik en waarom zou de taxi jou niet in mogen halen?
 
Ik en mijn vriendin gingen een stukje rijden met de motor na een hele hoop problemen te hebben gehad met haar Ducati Monster.

Met koud weer valt hij steeds uit (goh bekend probleem bij Ducati). Maar buiten dat het een bekend probleem was bleek haar choke vast te zitten wat alles nog even net wat erger maakt. Nu met warm weer en opgeloste carburateur probleempjes is het helemaal over en loopt hij als een zonnetje.

Maar toen we een stukje aan het toeren waren keerde wij om even wat te drinken en zag ik dat een vrouw met haar moeder het heuveltje niet op kwam van hun erf. Dus heb ze even een duwtje gegeven. Is weer eens wat anders dan een motor aanduwen.

https://youtu.be/Va35BqqTfTw?t=4m12s

Het enige wat we nog moeten laten doen is de koppelingsplaten laten vervangen(of zelf doen, maar mis daar voor nu even de tijd en ruimte voor)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan