paris dunkerque 2017 tips and tricks ??

hier nog een paar foto's
IMG_20170505_1052037891_zpshjdl1ngl.jpg

IMG_20170505_1603148511_zps62paxcla.jpg

IMG_20170505_0827170121_zpsycnradzb.jpg

IMG_20170507_1212174501_zpsgdywakap.jpg

IMG_20170505_1711419281_zpskmxdwxzl.jpg
 
Weer een mooi verhaal Casper, leuk om mee te lezen. Klinkt wel als een gezellige club motorrijders. Zie trouwen ook motoren zonder bagage, is hier ook optie op tent etc. met auto mee te laten vervoeren, route breed genoeg voor koffers?
 
Weer een mooi verhaal Casper, leuk om mee te lezen. Klinkt wel als een gezellige club motorrijders. Zie trouwen ook motoren zonder bagage, is hier ook optie op tent etc. met auto mee te laten vervoeren, route breed genoeg voor koffers?
de route is opzich breed genoeg er rijden ook zijspannen mee :} .er zijn ook mensen die in een groep rijden en dan hun eigen volg auto mee hebben die de spullen meenemen. er is van uit de organisatie niet een bagage service. maar het idee dat je met al je zooi achterop dit avontuur rijd is tog een leuke ervaring.
 
dag3: de laatste dag alweer. het heeft vannacht een klein beetje geregend. het veld waar de motoren staan is best een beetje glad en blubberig geworden, dit belooft wat. et ritueel zit er nu al in wakker worden, tent en spullen opruimen, alles op de motor laden en op naar het ontbijt. thijs heeft nog veel last van zijn rug en heeft er voor gekozen om vandaag niet mee terijden en gelijk naar huis tegaan. erg jammer maar als het niet gaat. ik spreek af om met de zelfde heren als gister mee terijden wel zo gezellig. we krijg ook vanmorgen weer een briefing hierbij worden we gewaarschuwd dat het glad kan zijn door de regen en dat het druk kan zijn in de dorpen vanwegen de verkiezingen. maar bijde gevallen vallen reuze mee.
na de brieving gaan we weer van start in kleine groepjes. wij gaan eerst nog ff tanken. altijd leuk als je met 3 man van de route afwijkt, er zijn altijd wel mensen die blind achter je aan rijden.
we rijden een kilometer of 4 om voor een tank station.
het weer is treurig koud en miezer regen.
zodra we op de route zijn komen we de eerste graven en zand paden alweer tegen de gladheid valt reuzen mee. het is nog steeds heel stoffig. als je achteraan rijd zit je vol in de stof en dat samen met de miezer betekend dat je hele viezer een vieze zooi word waar moeilijk door heen tekijken is.
dus de grap dat blind rijden beter is want dan zie je geen gevaar is al snel gemaakt. persoonlijk vind ik het wel fijn om de gaten tezien. en gaten waren er. soms ook niet echt tevermijden. de heren met wie ik mee rij willen vanavond nog naar huis rijden iets met werk op maandag. we overleggen om de lunch vandaag gewoon snel langs de route een paar muesli repen op te eten en dan weer door tegaan.
het is vandaag wel weer een stuk meer offroad dan gister en veel meer hoog laag.
ook rijden we veel door het gras maar het is hier droog dus grip zat. er zitten ook een paar paadjes tussen waar veel gewandelt en gemountainbiked word. heel druk is het niet maar soms moet je wel rustig langs een groepje mensen rijden die allemaal vrolijk zijn zwaaien en je een goeie dag wensen. met het laatste stuk en het einde inzicht rijden we over een stuk met hoog gras. hier zit blijkbaar een diepe geul in. die had ik dus niet gezien en mijn voorwiel glijd er zo in. je raad het al ik ga vol op me smoel. ik land wat ongelukkig en heb pijn aan mijn pols. ik had wat afstand genomen vanwegen het stof en de miezer dus die gene die voor mij reed had het niet zo snel door. ik krijg zelf me motor weer overeind. zodra ik op stap komt iemand me tegemoet rijden. ze hadden me dus toch gemist.
de laatste kilometers zijn in zicht. het word steeds bevolkter en we rijden richting de havens.
als we bij de finish aan komen zijn we de eerste en de organisatie is nog aan het opbouwen.
we parkeren de motor voor het schip geraamte en maken wat foto's. we pompen de banden weer op, smeren de ketting en maken ons klaar om weer naar nederland terijden. er is vanavond nog een diner en er zal nog wel van alles verteld worden, maar de heren willen optijd thuis zijn en ik heb ondertussen veel pijn aan mijn pols en wil ook wel weer naar huis.
dus wij vertrekken op tijd. we rijden al snel op de snelweg. nog 1 keer tanken en dan direct door naar huis. kan ik dus mijn portemonnee niet meer vinden. ik haal me hele tas leeg op de parkeerplaats maar vind hem niet. gelukkig rij ik niet alleen terug zeg nu kon ik nog geld lenen.
thuis weer alles overhoop gehaald maar niks.
ondanks dat me portemonnee weg is kijk ik tog terug op een geweldig avontuur een echte beleving.
ik ga als de datum uit komt volgend jaar weer mee.
en dan 3 dagen de extreme route.
 
Dat bij miezer natuurlijk het stof direct op je vizier of bril blijft pakken had ik zelf ook nog niet bij stil gestaan... Ik heb tear-off's gekregen bij me crossbril, maar die ga ik voortaan ook maar meenemen bij offraod toertochten (thx voor de tip)

Maar is een gave rit geweest zo en top gedaan voor een eerste keer toch :-)

PS ken je Endurofun ( www of Facebook) die organiseren ook 1,2 en 3 daagse ritten.
Waarschijnlijk ook wel iets voor jou.. (ik ga met regelmaat daar de ritten in Belgie rijden ;-)
 
Lijkt mij een leuk weekend om met een aantal Mf-ers te doen. Van mijn motormaten is er niemand die van het asfalt af wil. Volgend jaar maar even de data in de gaten houden en misschien iets organiseren? :)
 
Leuk verslag, zie het wel zitten om volgend jaar mee te doen. Alleen dan meteen inschrijven en niet even wachten, want het zat binnen no-time vol! :( Zou je de route willen delen, wie weet komen we er een keer in de buurt en offroad routes kun je niet zo makkelijk vinden.

...... met smart wacht ik op je filmpjes :Y zeker ook de lange versie hè *O*
 
Laatst bewerkt:
De inschrijving zit inderdaad super snel vol mischien als we een redelijke groep hebben dat we iets met de organisatie kunnen regelen denk wel dat ze zoiets doen.
Filmpje duurt wat langer heb een beetje weinig vrij tijd over
 
Gezien de ervaringen in dit topic zal het een mooi event zijn denk ik, maar ik vind het persoonlijk wel erg duur voor 3 dagen.
 
De inschrijving is geopend.
Het is behoorlijk snel vol, dus als mensen willen meedoen moet je wel vlot zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan