Honda Africa Twin 2015 (CRF1000)

Heb inmiddels ook een setje conti TKC 70 s er onder liggen maar kan er na een 1000 km nog niet echt aan wennen.
teweinig grip naar mijn idee en zeker aan de voorkant heb er eingelijk geen goed gevoel bij.
Kijk het nog ff aan anders toch nog maar een setje pirelli,s er onder.

Wat doen de onderhouds prijzen bij de dealer tegen woordig ?
heb een afspraak staan voor de 12000 beurt .
Ben wel benieuwt wat de verschillen zijn qua prijs ,ik deed dit eigenlijk altijd zelf .
Maar ivm de garantie laat ik dat maar over aan een deskundige !
 
Als je met TKC 70's te weinig grip ervaart, dan moet ik concluderen dat het tussen je oren zit.
Maakt niet uit, niets is zo persoonlijk als bandjes en als het tussen je oren niet goed zit, haal dan snel een set Pirelli's.
 
Zijn er ondertussen al wat aandachtspunten bekend van de eerste verkochte motoren bekend. Ik neem dat er toch een paar kinderziektes (als ik zo mag noemen) zijn.

Vandaag een proefrit gemaakt op een Demomodel. Er staat namelijk een leuke motor te koop. Deze motor is een van eerste verkochte Africa Twins.
 
De meeste zijn vrijwel probleemloos.

Dit zijn dingen die soms voorkomen:
Spaken corrosie
Slecht starten (kill switch defect)
Set knop blijft hangen als hij goed nat is geweest

En de originele handvat verwarming schijnt bagger te zijn.
De eerste modellen hebben een tripmeter gekregen, die kunnen ook niet allemaal goed tegen water. (zit gewoon garantie op)

Als hij nog op de originele banden staat dan mogen die ook op het lijstje van defecten :+
 
Laatst bewerkt:
Originele handvatverwarming zijn wij juist zeer over te spreken. De 3 standen variant hebben wij nu op de Crosstourer en NC750 zitten.
De originele banden die er op zitten zijn toch al aan vervanging toe.

Heeft Africa Twin een binnenband of is het tubeless. Gezien hoe deze spaken gemonteerd zijn lijkt het sterk op en binnenband
 
De handvat verwarming van een crosstourer is niet hetzelfde. Google er voor de gein maar eens naar in het nederlands of engels.

De At heeft idd binnenbanden.
 
Na zoeken in het Engels kom ik inderdaad problemen tegen. Het probleem met dit soort dingen is dat er altijd een relatief klein groepje vrij fanatiek bezig is met beschrijven en warm houden van problemen.

Tevens lees ik ook dat er mensen zijn die geen problemen hebben.
Ook begrijp ik dat Honda wat verbeteringen heeft uitgevoerd op de handvat verwarming. Daar ligt wellicht ons voordeel. De handvat verwarming moet er in ons geval nog nieuw op gemonteerd worden.
 
De koop is overigens onder voorbehoud gesloten. We gaan eerst nog een tripje van 4000 kilometer doen (Noorwegen) en als de motor dit niet heelhuids overleeft (uiteraard niet de bedoeling) dan gaat de koop niet door.
 
Als de verwarming nog aangeschaft moet worden, ga dan voor Oxford, dat scheelt nogal wat ;)

En gefeliciteerd met de aanschaf *O*
 
Laatst bewerkt:
We hebben bewust voor de originele gekozen. Dit om 2 redenen.
De originele zijn dunner dan de alternatieven.
Zit mooier geïntegreerd. Al zijn daar ook al een paar alternatieven voor.
 
Wat betreft de handvat verwarming heb ik de orginele.
Ik vind ze heerlijk en worden in de hoogste stand ook goed heet.

Kan niet vergelijken met wat anders want heb dit nooit eerder op de motor gehad.
 
nieuwe bandjes :)
full
 
Weliswaar rij ik op een XRV750, maar de Conti's TKC70 bevallen uitstekend. En hebben ook nog eens een fraai uiterlijk profiel.

Mijn voortandwiel is over ca 3-5jaar definitief verrot en zit rondom vastgelast aan de uitgaande as (vorige eigenaar grrrr, en ikke niet gezien bij de koop ca 4 jaar geleden...)
Dus ik ben of aan het sparen voor een uitgaande as reparatie, of een ander blok erin (niet te vinden), of een CRF!.
 
*O* *O*

Na al een tijdje mee te hebben gelezen en die mooie AT's te hebben bewonderd post ik die van mij ook maar eens :+ :
full


Na eerst een jaar op een Honda CB500X te hebben gereden is de keuze een AT geworden. Aangezien ik vrij lang ben zat ik toch niet helemaal lekker op de CB. Overigens is ie op dit moment nog wel 35kW, nog 1,5 maand.. :]
Gekocht eind maart '17, inmiddels 6000km op de teller.
Aanpassingen:
- Honda touring pack
- GPS
- Touratech onderdelen:
-- Valbeugels
-- Cruise control
-- Tanktas
-- Zijtassen
-- GPS beugel
-- Beugeltje om het rempotje achter
- OSCO
- Verhoogd zadel
- vanalles wat ik nog vergeten ben.. |(

Overigens rijdt ik dagelijks zonder alle koffers/tassen, tenzij noodzakelijk. Op dit moment zijn het voornamelijk woon/werk kilometers, maar de plannen voor rondtrekken naar de uiterste einden van europa zijn in de maak.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij toeval ontdekt dat een draadeind voor het vastzetten van de uitlaatbochten aan de cilinder los zat en al paar windingen naar buiten gekomen was.

Wat ik op zich ook raar vond is dat onder die mooie dopmoeren geen veerring zit. Dat dus ook maar even gedaan.
Verder fijne fiets, wat me wel opviel tijdens een tour gisteren is dat er volgens mij een redelijke "flat spot" na ongeveer 4000 1/min. Verderop in het toerengebied komt er wel weer punch.
Zal wel weer met de emissies te maken hebben, m'n DL1000 had het ook voordat er een Power Commander op kwam.

De DCT is wel weer puur genot. :Y
 
De veerringen slopen de coating en daarmee gaat het spulletje nogal snel roesten. Normaal zitten de draadeindjes met Loctite in het blok vast.
 
De veerringen slopen de coating en daarmee gaat het spulletje nogal snel roesten. Normaal zitten de draadeindjes met Loctite in het blok vast.

Nou deze niet kan ik je zeggen, en dat roesten zal wel een beetje meevallen.
Beetje vet doet wonderen.
 
Vandaag bij toeval ontdekt dat een draadeind voor het vastzetten van de uitlaatbochten aan de cilinder los zat en al paar windingen naar buiten gekomen was.

Wat ik op zich ook raar vond is dat onder die mooie dopmoeren geen veerring zit. Dat dus ook maar even gedaan.

(...)

De DCT is wel weer puur genot. :Y

Na een reparatie in het blok van mijn twin is ook alles op moment gezet: Elk boutje waar het redelijkerwijs kon, en toch liep er 1 los. Soms heb je die pech gewoon.

Veerringetjes zijn ook niet zaligmakend. Ze vreten inderdaad in het materiaal. loctite is ook pas achteraf te controleren.

Ik ben erg benieuwd naar DCT. Kan helaas nog niet aan de CRF voordat ik een garage heb....

Die DCT
 
Terug
Bovenaan Onderaan