De Yamaha T-Max 500 !!

Te begrijpen Theemaks de uitdagingen liggen om de hoek ...ik ken dat gevoel.
Veel Succes en veilige kms met je huidige cruiser !
Als ik een gokje mag wagen ....na de zomer hunker je weer naar een Tmax .....wedden !! :)

😉
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Rene *O*

Pracht motor zo'n Intruder 800 :] ,zal wel weer even wennen zijn.
Ik had vorige week bijna een Yamaha XJR 1300 gekocht.
Mijn T-Max heeft een 40.000 beurtje nodig, en voor en achter band komen er bij dus das een duur grapje, ik kon de T-Max goed inruilen op de XJR, maar na een week nadenken toch besloten Maxje te houden.
Was best wel even moeilijk hoor,want die 40.000 beurt kost wel ongeveer 1000 euro.

Dit is die XJR.

[afbeelding]
Gerard,
Tip wat betreft je nieuwe bandjes, kijk eens op motorbandenmarkt daar kun je waarschijnlijk voor 200,- twee nieuwe banden scoren, even in je buurt zoeken wie ze er op willen leggen voor ongeveer 15,- per band en je bent voordeliger uit! doe ik ook altijd op deze manier.

Succes
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Maandag de T Max weer op gehaald na de 40.000 beurt, nieuwe voor en achterband ook kwam het balhoofdlager erbij, was een duur geheel, maar nu is hij weer helemaal geweldig,en kunnen we weer even vooruit.
Er zitten nu Dunlop roadsmart 3 op(en de achterband zit nu goed :Y ) ,hopenlijk gaat die wat langer mee als de Dunlop scootsmart.
Fijn weekend allen,en geniet van het prachtige weer.
 
Laatst bewerkt:
Maandag de T Max weer op gehaald na de 40.000 beurt, nieuwe voor en achterband ook kwam het balhoofdlager erbij, was een duur geheel, maar nu is hij weer helemaal geweldig,en kunnen we weer even vooruit.
Er zitten nu Dunlop roadsmart 3 op(en de achterband zit nu goed :Y ) ,hopenlijk gaat die wat langer mee als de Dunlop scootsmart.
Fijn weekend allen,en geniet van het prachtige weer.

Altijd ff zuur een hoop geld kwijt, maar snel vergeten en weer lekker genieten van je T-Max !!!

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Balhoofdlagers vragen ze flink wat arbeidsloon voor. Controle klepspeling is volgens mij weer voor 40k km klaar. Het is een hoop geld, maar je kunt weer lekker rijden.
 
Dankje Renee en Mojave. :)
Hij rijd weer heerlijk, vandaag een lekker ritje gedaan echt weer genieten, en mijn nieuwe helm uitgeprobeerd en ook dat zit super. :]
 
Eergisteren ben ik in de ardennen uit de bocht gegaan.
Ik was via de spiegel achter mij aan het kijken waar mijn vrienden bleven, toen ik voor mij keek zag ik de bocht snel naderen. Toen ik zag dat ik het niet zou halen ben ik juist buiten de baan in het gras gaan liggen en heb mijn tmax laten schieten. Zelf heb ik niets (behalve een deuk in mijn ego), de schade aan de tmax valt mee dacht ik. Een spiegel af (hangt er ondertussen terug aan), en mijn windscherm in 2 stukken.

Vandaag heb ik prijs gevraagd voor een nieuw scherm (black max 2007) en dat is 508 euro.
Dat is heel veel, en ik wou weten of er hier iemand een 2de handsschem of een alternatief weet. Belangrijkste is dat ik uit de wind zit ...[afbeelding]


Erg zuur maar de schade valt gelukkig mee zie ik! Je bent waarschijnlijk al voorzien van een scherm maar wou toch ff tippen over de scherm, sinds de aanschaf van mijn tmax heb ik met 3 type schermen al geëxperimenteerd (sport/laag/hoog)

Alle 3 de schermen gescoord op ebay.it hier heb je erg veel aanbod voor de tmax en voor schappelijke prijzen.

Groetjes,
Biker
 
Hoi forummers,

Kan iemand mij uitleggen waar exact de nippels zitten om de balhoofdlager in te vetten en hoe ik hier het makkelijkst bij kom zonder de hele voorfront te demonterwn, alvast bedankt.

Groetjes,
Biker
 
Er is al veel over de J.Costa geschreven maar is er iemand die zijn ervaring kan delen met het verschil tussen een J.Costa of de originele vario met Dr.Pully rollen? Mijn J.Costa maakt een vervelende vibratie vanaf de 100 km/h.
Dus zitot eraan te denken de originele er weer op te zetten.
 
Er is al veel over de J.Costa geschreven maar is er iemand die zijn ervaring kan delen met het verschil tussen een J.Costa of de originele vario met Dr.Pully rollen? Mijn J.Costa maakt een vervelende vibratie vanaf de 100 km/h.
Dus zitot eraan te denken de originele er weer op te zetten.


Hoi Madmax,

Zelf heb ik de dr.pulley (15gr) erin en nog geen ervaring met de j.costa, ben juist van plan om er een j.costa in te zetten.. sossa op deze forum heeft veel ervaring met j.costa misschien kan je hem ff pm'en..

Zit de j costa er pas in? Misschien dat de bout niet goed is vastgezet en aan het lostrillen is, ik weet wel dat dit wel eens voorkomt en dat sommige (monteurs) er een druppeltje loctite op doen..

Groetjes,
Biker
 
Er is al veel over de J.Costa geschreven maar is er iemand die zijn ervaring kan delen met het verschil tussen een J.Costa of de originele vario met Dr.Pully rollen? Mijn J.Costa maakt een vervelende vibratie vanaf de 100 km/h.
Dus zitot eraan te denken de originele er weer op te zetten.

Dan zou ik de Costa er is uithalen en alles is goed controleren . De J Costa vario zou net muis stil moeten functioneren. Ik zou de gewichtjes is stuk per stuk op de weegschaal leggen en zien wat dit zegt . Ik heb 16gr steken onderling scheelde dit 0.5 gram het zwaarste stiftje was 16.2 gr en het lichtste 15.7 gr. ik heb de gewichtjes zelf verzwaard naar 16.5 gram en heb een tolerantie van 0.02 gram tussen het zwaarste en het lichtste stiftje. Misschien allemaal muggenzifterij maar ik hou het graag nauwkeurig. Ik zou het asap demonteren om eventueel schade te voorkomen .
 
Laatst bewerkt:
Er is al veel over de J.Costa geschreven maar is er iemand die zijn ervaring kan delen met het verschil tussen een J.Costa of de originele vario met Dr.Pully rollen? Mijn J.Costa maakt een vervelende vibratie vanaf de 100 km/h.
Dus zitot eraan te denken de originele er weer op te zetten.
gewoon de orginele erop laten, is het beste 👊🏻

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
De resonantie heeft de vario(J.Costa) al vanaf het begin gehad. Dit is dan ook een tweedehands J.Costa. ik heb toendertijd hem helemaal schoon gemaakt en nieuwe stiften geplaatst(de nieuwe blauwe).
 
De resonantie heeft de vario(J.Costa) al vanaf het begin gehad. Dit is dan ook een tweedehands J.Costa. ik heb toendertijd hem helemaal schoon gemaakt en nieuwe stiften geplaatst(de nieuwe blauwe
Het is dermate belangrijk dat je hem op de juiste manier monteerd.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Halllo T Max mannen,

Ik ben sinds een paar weken in bezit van een T Max model 2003-2007 .
De scoot stuurt als een scheermes maar heeft toch een vervelend probleem,bij wat warmer weer en een stevige rijstijl,vald de motor plotseling stil en wil pas na enige tijd afkoelen weer starten.
Bij koeler weer en rustig rijden is er geen probleem,
Zou dit misschien een probleem kunnen zijn van de benzine pomp omdat ik hier in een ouder forum lees dat er ooit in 2007 en terugroep van Yamaha is geweest.
Mijn T max is in 2009 op kenteken gezet.

Iemand ook deze probelemen gehad of bekend er mee?
 
@Klaas H

Dit zal inderdaad de benzinepomp zijn.
Ik had 2 jaar geleden hetzelfde probleem en ben ermee naar een erkende dealer geweest die kosteloos opgelost heeft voor mij.
Bij mij viel hij echter niet stil, maar wilde hij niet opstarten als het de warm was.
Als je binnengaat bij een dealer kunnen ze via het serienummer zien welk onderhoud erop gedaan is en of de vervanging van de benzinepomp reeds gebeurd is.
 
tsjarlie,

Bij mij vald hij stil als je bijv een gesloten brug /rotonde nadert,loopt als je direct opniew start heel onregematig of slaat weer af.na een uurtje afkoelen is het weer normaal.
Aan geschaft bij MP met 3 maanden garantie.
Bij MP is de Tmax al 2 x een week geweest maar niks kunnen vinden en daar gebruikt door een monteur voor woon/werk verkeer,dus langzaam met verkeer mij en dan is er geen probleem dus.
Wel vervelend want het is verder een mooie scooter,zal vanmiddag weer bij MP langsgaan
 
Tsjarlie ,
Je had gelijk,ben gister en vandaag weer stil gevallen.
Ze waren er toevallig vandaag bij MP toch na 5 weken aankloten,achter dat het mss wel de benzine pomp zou kunnen zijn.ipv smoesjes te verzinnen over lege tank ed.
Het ergste is nog dat ik hun voor 4 weken terug al heb aangeven en dat er ook een forum is waarin de ervaringen hierover zijn gedeeld en ook gemeld over de terugroep actie destijds,maar dat werd stelselmatig door genegeerd door de werkplaats chef
Na 5x te zijn stilgevallen in 4 weken wordt nu eindelijk een nw benzine pomp gemonteerd van 5 tientjes dus.
Kan nog wel dag of 5 duren begreep ik,moeilijk .moeilijk allemaal daar bij MP en niet oke!
 
Terug
Bovenaan Onderaan