Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #20

Status
Niet open voor verdere reacties.
B weggetje, 2 banen voor rechtdoor bij verkeerslichten, mevrouwtje in kleine Daihatsjoe moest persé naar de linkerbaan om daar te gaan wachten voor rood. Prima joh, pak ik die lege rechterbaan wel :?
 
Vanmorgen heb ik alle respect gekregen voor de wegligging van een Mercedes GLK.

Ik reed op een landweggetje, naderde een redelijk scherpe bocht naar links.
Voorbij die bocht naderde een witte bestelwagen die in de bocht werd ingehaald door die GLK, pools kenteken, en dat ging niet langzaam...

De GLK haalde hem echt met een bloedvaart in, tegelijk moest ie die bocht nemen (voor hem naar rechts) en dat ging echt nèt goed. Die auto slingerde en bleef tenauwernood op de weg terwijl ie dus met die noodgang op mij afreed... Dat was een eng moment want wat kun je doen...

Geen idee wat voor systemen er allemaal in zo'n Mercedes zitten maar ze zijn goed getest.
 
Mooi man, ze bieden je allemaal gratis leermomentjes aan *D

Voor alle momenten geld iig: Zie waar je vrije ruimte is.
Weet constant waar je heen kan als er binnen 0,00001 seconden je weg geblokkeerd is.

Klinkt nogal schoolmeesterachtig, maar het is wel iets wat je jezelf kunt aanleren. In het begin moet je er heel bewust mee bezig zijn, na verloop van tijd gaat het vanzelf en zul je er vaak gebruik van maken, al is het alleen maar uit voorzorg.


Nee niet schoolmeesterachtig maar ik zie het toch iets anders, mijn geluk houd een keer op na bijna 40 jaar schadevrij. Ook gaat je regel met vrije ruimte niet op als je op een smalle dijkweg rijd waar je nergens heen kan behalve een heg (linkerkant) in of het water (rechterkant) in als een oud vrouwtje in een Panda besluit geen ruimte te maken. Het is dat ik rekening hield met de aflopende kanten en de motor iets naar rechts stuurde en mijn linkervoet aan de grond kreeg anders had ik of gezwommen of op het asfalt gelegen.

https://www.google.nl/maps/@52.2243575,4.8158426,3a,75y,259.48h,69.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3wAK2B4vjs2xgzl9T3J5hg!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl

Een normaal mens zou toch even stoppen in die inham boven aan de pagina, dit was mijn rijrichting en zij kwam mij tegemoet, ze bleef doorrijden en dat zag ik ook maar kon nergens heen en stond eigenlijk direct stil, ze reed praktisch over mijn laars heen. B|
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Net er volledig uitgereden door een Tesla bij het stoplicht. Wat gaat dat hard zeg! Ter verdediging, motor was nog koud, dus ik heb niet het uiterste eruit gehaald, maar dan nog. Zo'n model S doet 0 tot 100 in 2,7 seconden. Had het zowieso verloren.
 
Laatst bewerkt:
Net er volledig uitgereden door een Tesla bij het stoplicht. Wat gaat dat hard zeg! Ter verdediging, motor was nog koud, dus ik heb niet het uiterste eruit gehaald, maar dan nog. Zo'n model S doet 0 tot 100 in 2,7 seconden. Had het zowieso verloren.

Ja die dingen gaan aardig rap. Vooral de nieuwe :o Er is ook een Youtube kanaal waar ze met een Tesla dragracen, Tesla Racing Channel. Die gast neemt het in dragraces op tegen Mustangs en GT-R's. Wel grappig om te zien :D
 
je hebt wel gelijk, de emoties komen bij mij pas weer als ik van de weg af ben, anders had ik wel achter hem aangegaan. Wat H42W zegt klopt wel, ik had van de week met de auto binnen 15 minuten ook 3 incidenten.

1) gelijkwaardige T kruising, ik wil rechts af, een auto komt van rechts en wil links, maar ziet mij niet en snijd via voor hem binnenbocht (mijn weghelft) recht op me af, hij keek niet eens. Hij zei nog wel sorry met zijn hand.

2) 10 minuten later een Syntus lijnbus reed me 100% klem in een een krap bochtje, hij had zicht en ik niet, daarnaast nam hij duidelijk extra de ruimte omdat hij groter is. Had niet nodig geweest mijn inziens want ik heb ook een groot rijbewijs.

3) 5 minuten later een vrouw die achteruit komt rijden van een parkeerplaats mijn weggedeelte op waardoor ik in de ankers moest, als je dan zegt dat ze voorrang hoort te geven rijd ze weg met de middelvinger opgestoken.

KUT MENSEN, DOOD MOE wordt je van die gasten.

Zeker weten dat het niet aan jezelf ligt? Aangezien je zo vaak zulke dingen tegen komt :+
 
Gisteren heerlijk rondgereden over de wegen tussen kleine dorpjes in Tsjechië. Voordat ik van de hoofdwegen afging nog getankt, maar wat een plezier op die wegen. 150 km sinds de tankbeurt en nog maar 2 streepjes in de tank na sportief rijden op een warme dag. Die zijn zo weg... dus snel een route ingepland naar de grotere wegen toe en 30 km tot het eerste tankstation op de route, moet te doen zijn!

Een km voor het tankstation moest ik de rivier over. Alleen de brug was weg. Compleet gesloopt en geen omleiding in zicht. De motor maar even uitgezet aangezien het laatste streepje al begon te knipperen, en aandachtig de kaart bestudeerd naar het dichtstbijzijnde tankstation aan deze kant van de rivier. 17 km aan wegen met haarspeldbochten en veel hoogteverschillen. Op goed geluk maar gaan met de banaan! Eenmaal aangekomen bij de locatie wat volgens de tom tom een tankstation zou moeten zijn, zie ik niets wat op een pomp lijkt...

Op dit punt ging de hartslag al een beetje omhoog, ik weet net goedendag, bedankt, pas op en tot ziens te zeggen in het Tsjechisch. Laat staan of ze wat benzine voor mij hebben.

Toch maar verder gereden, en een bocht verder zie ik gelukkig een blauw bordje wat een tankstation aan geeft.

Verder veel automobilisten die ruimte maken om je te laten inhalen ondanks doorgetrokken streep, bochten e.d. En ontzettend veel positieve reacties op de motor. Prachtig land!
 
Verder veel automobilisten die ruimte maken om je te laten inhalen ondanks doorgetrokken streep, bochten e.d. En ontzettend veel positieve reacties op de motor. Prachtig land!

Mooi daar hè!? Have fun! Ik wou dat ik al motor reed toen ik daar lang geleden voor het laatst was. Wil nog altijd ooit een keer een rondje oude kennissen aflopen van Berlijn naar Łódź (dat moest ik even copypasten :) ) naar Lublin naar Brezno naar Budapest naar Novi Sad naar Thessaloniki, en dan naar het Gardameer en dan naar Benidorm, dan terug omhoog via Frankrijk weer naar Amsterdam. Later... Later als ik groot ben...
 
Laatst bewerkt:
Mooi daar hè!? Have fun! Ik wou dat ik al motor reed toen ik daar lang geleden voor het laatst was. Wil nog altijd ooit een keer een rondje oude kennissen aflopen van Berlijn naar Łódź (dat moest ik even copypasten :) ) naar Lublin naar Budapest naar Novi Sad naar Brezno naar Thessaloniki, en dan naar het Gardameer en dan naar Benidorm, dan terug omhoog via Frankrijk weer naar Amsterdam. Later... Later als ik groot ben...
Klinkt als het rondje welk volgend jaar op het programma staat voor mij en mijn broer. Ik goed om te horen dat het goed rijden is
 
Klinkt als het rondje welk volgend jaar op het programma staat voor mij en mijn broer. Ik goed om te horen dat het goed rijden is

Mjah, ik zat nog even te denken - Spanje zou ik er lekker uit laten eigenlijk. Lekker vanuit Italie terug via Zwitserland en/of Oostenrijk, of Oost-Frankrijk desnoods (lekker doorrijden). Spanje kun je ook los doen. In Barcelona een barrel kopen (of een mooie huren), rondje Spanje doen, en dan weer terugvliegen of zo :D
 
ujrC51j.jpg


Nee, dat doe ik niet..

Als een kopvod mag.. dan een helm ook *op oorlogspad vandaag*
 
Maar met dat weer van vandaag wil je toch ook je helm niet ophouden? Ik ben blij als ik hem af kan zetten als ik stil sta. Rijdend is het nog wel te doen, maar als je staat te tanken..
 
Maar met dat weer van vandaag wil je toch ook je helm niet ophouden? Ik ben blij als ik hem af kan zetten als ik stil sta. Rijdend is het nog wel te doen, maar als je staat te tanken..
Nee, je natte/warme helm weer op zetten als je hem ein-de-lijk af hebt kunnen doen, dat is lekker _O-
 
De helm ophouden is een teken van respect voor de motorgoden..

Het ongemak doet mij er aan denken dat sommige zo'n lelijk gezicht hebben dat
ze de hele dag raar worden aangekeken.

:+
 
Niet vandaag maar afgelopen week.


Op de video kan je het niet zien, maar er komt eerst een bout mijn kant opgestuiterd en vervolgens zie ik het wiel van de aanhanger wiebelen en de vonken spatten er van af - dat laatste dus ook helaas niet goed zichtbaar op de video. Dan is het toch handig dat je op de motor zit, want om duidelijk te maken dat de beste man zou moeten stoppen en aan de kant gaan vanuit een auto lijkt me niet heel makkelijk.
 
Niet vandaag maar afgelopen week.


Op de video kan je het niet zien, maar er komt eerst een bout mijn kant opgestuiterd en vervolgens zie ik het wiel van de aanhanger wiebelen en de vonken spatten er van af - dat laatste dus ook helaas niet goed zichtbaar op de video. Dan is het toch handig dat je op de motor zit, want om duidelijk te maken dat de beste man zou moeten stoppen en aan de kant gaan vanuit een auto lijkt me niet heel makkelijk.

Wauw man wat goed van je! Jij verdient sowieso een lintje volgend jaar!
 
Niet vandaag maar afgelopen week.


Op de video kan je het niet zien, maar er komt eerst een bout mijn kant opgestuiterd en vervolgens zie ik het wiel van de aanhanger wiebelen en de vonken spatten er van af - dat laatste dus ook helaas niet goed zichtbaar op de video. Dan is het toch handig dat je op de motor zit, want om duidelijk te maken dat de beste man zou moeten stoppen en aan de kant gaan vanuit een auto lijkt me niet heel makkelijk.
:t
 
Poot verstuikt, stomstom oude bekende fout. Na vakantie even de routine kwijt van slot verwijderen, helm op en handschoenen aan.

Wil wegrijden en gelijk keren......schijfremslot vergeten.

Grote stap, motor valt om, op mijn poot, koprol en daarna in de warmte met pak aan, helm op de motor opgetild. Tuurlijk, mooie techniek maar zijstandaard vergeten uit te klappen.

Sta je dan, hijgend, puffend en zwetend, trillend en moeite om het pijnlijke been over het zadel te krijgen omdat je aan de onwennige kant staat.

Gelukkig geen schade, slot eraf en na een inspectie gauw gaan rijden om af te koelen.

Benieuwd hoe de poot morgen aanvoelt, of eigenlijk niet....

Truste
 
Wil wegrijden en gelijk keren......schijfremslot vergeten.

-O- Getverjekkes gap... Beterschap. Ja, je schijfremslot vergeten kan de beste gebeuren, zelfs met vergeetveter :)

Gouden tip: neem er dus eentje met bewegingsalarm! Zoals de Abus Granit Detecto. Tuurlijk, kost misschien een paar tientjes meer, MAAR a) je voorkomt een reparatie van remschijf/remklauw, en b) het schrikt misschien net een keertje extra het gannef af als we mazzel hebben. Het heeft mijn remklauw al zeker twee keer gered :')
 
Het eerste wat ik zag toen ik vanmiddag vanaf mijn werk vertrok was een pauper met een Roof Boxer en shirtje en korte broek die overdreven hard de bebouwde kom in scheurde.. man man man :')
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan