Racen op een R6 2006 en nieuwer deel 2

zover ik weet kun je alleen het oude type qs van dynojet op yec ecu en kabelboom aansluiten en niet de nieuwe. vandaar dat ik zelf voor een pc5 en nieuwe dynojet qs gekozen heb voor mijn 2007 r6.
 
zover ik weet kun je alleen het oude type qs van dynojet op yec ecu en kabelboom aansluiten en niet de nieuwe. vandaar dat ik zelf voor een pc5 en nieuwe dynojet qs gekozen heb voor mijn 2007 r6.

Alle qs van dynojet kunnen erop.

Vanuit de yec zijn het gewoon 2 draden die op de qs komen.
De qs doet niets meer dan dit signaal onderbreken.
 
Vraagje. Ik heb brembo rcs19 rempomp en rvs remleidingen. Kan er dot 5.1 remvloeistof in worden gedaan of niet?
 
Hallo,

Ik de stuurdemper van mijn R6 2007 circuitmotor gedemonteerd maar heb twijfels over de manier waarop ik de boel weer in elkaar heb gezet.

Onderstaand hoe de stuurdemper vast zat voordat ik hem demonteerde:







Daarna heb ik de stuurdemper als volgt gemonteerd:
1. Tank
2. Tank rubber/spacer
3. Öhlins adapter
4. Ringetje
5. Öhlins stuurdemper
6. Speciaal ringetje wat in het kogeltje valt
7. Bout

Nu heb ik dus 'speling' op het geheel maar weet niet of dit nou zo moet of dat de boel muurvast moet zitten.

In het filmpje zie je hoe ik hem gemonteerd heb.
https://www.youtube.com/watch?v=VY6GmOq9vgU

Wie kan me zeggen of ik de stuurdemper goed gemonteerd heb?

Groeten,
Ramon

P.S. Zijn er nog MF-ers die morgen/overmorgen ook op Assen zijn?
 
Ja is goed gemonteerd
Er moet speling opzitten
Soms zit er een rubberen o-ring aan de onderkant zodat hij iets minder speling heeft (tussen lager en spacer/busje).
 
Laatst bewerkt:
Oef... gelukkig!

Sta op het punt om naar Assen te gaan met deze machine.
Is een compleet nieuwe motor voor mij dus vandaar m'n ontwetendheid.

Bedankt voor de verheldering!
 
Nadeel van montage op het balhoofd is als het lager slecht is. Je een raar stuurgedrag krijgt. Ik heb het zelf al 2x gehad helaas. Alsof je met een vierkante band aan het rijden bent. Scheelt je wellicht ooit wat zoekwerk ;)
 
Alle qs van dynojet kunnen erop.

Vanuit de yec zijn het gewoon 2 draden die op de qs komen.
De qs doet niets meer dan dit signaal onderbreken.

Je hebt shifter die onderbreken en die verbinden. Ik heb hetzelfde gehad en die van een pc5 doet het niet.
 
Je hebt shifter die onderbreken en die verbinden. Ik heb hetzelfde gehad en die van een pc5 doet het niet.

Nogmaals ik denk dat je echt iets fout heb gedaan.
Ik heb met alle qs van dynojet gereden op de yec en deden het allemaal.
De dikke dynojet heeft 3 draden inderdaad maar als je rode met rust laat werkt die ook gewoon.
Je bent ook echt de enigste die ik er ooit over gehoord hebt.
 
Nogmaals ik denk dat je echt iets fout heb gedaan.
Ik heb met alle qs van dynojet gereden op de yec en deden het allemaal.
De dikke dynojet heeft 3 draden inderdaad maar als je rode met rust laat werkt die ook gewoon.
Je bent ook echt de enigste die ik er ooit over gehoord hebt.


Ik heb het getest op de vermogensbank. Geloof me;-)
 
Klopt inderdaad wat karotti zegt.
Zit verschil in.
Maar in de powercommander software kun je wel wisselen vam (open/normally closed)
 
Laatst bewerkt:
de vraag die al vele keren gesteld is

ik ga voor een nieuwe kettingset op mijn R6 2014

ik rij nu met 15/47

rij voornamelijk zolder en assen maar ga volgende maand ook naar Spa. Nu zitk op zolder wel redelijk alleen op assen heb ik het idee dat ik iedere keer net iets te hoog in toeren zit.

sommige mensen roepen dan ook om achter aan te passen naar 46.

wat rijden de andere hier? ben zelf in mijn eerste serieuzere circuitjaar dus echt ervaring heb ik er niet mee.
huidige tijden assen 1:55 zolder 1:46

( het aanschaffen van 2 achtertandwielen is geen probleem.
 
Ik reed met 15-46, maar de snelle jongens reden met 45 of zelfs 44.

Ik kwam niet verder dan 1:50 op Assen, maar dat is een talentkwestie 😅

EN hoe kleiner achter, hoe langer je wielbasis omdat je wiel naar achter gaat.
Als je achter kleiner wilt let dan op of je de nieuwe ketting iets korter maakt (1 schakel) voor behoud van een 'normale' wielbasis.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik heb met enige haast (als in: uiterlijk zondag) de twee metalen koppelstukken van het koelsysteem nodig. Ze zitten rechtsvoor aan de onderkant, in de buurt van de waterpomp. Zijn 't zelfde voor RJ11 als voor RJ15.

Nummer 15 hier: 2007 Yamaha YFZ-R6 (YZFR6W) Water Pump | Flemington Yamaha
Nummer 32 hier: 2007 Yamaha YFZ-R6 (YZFR6W) Radiator Hose | Flemington Yamaha

Als iemand ze heeft liggen dan stuur me even een berichtje! Bellen of whatsapp kan ook: 06vier8703592.

beiden heb ik liggen. net boven breda
 
Weet iemand of je van de R6 ook de gashendel kan afstellen?

Op het moment dat ik vanuit stilstand een klein beetje gas geef dan reageert de motor alsof ik het gas flink opendraai.

Ik vraag me of dit af te stellen is ofzo.


Ik heb het dus niet over de speling, maar over het moment dat die daadwerkelijk gas gaat geven.

Bij een klein beetje gas waarbij die zeg maar 2000 rpm zou moeten doen schiet die meteen naar 3500 ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee. Dat moet ik uitzoeken.

Ik begrijp dat dit niet "normaal" is?

Op mijn 600RR had ik snelgas, maar daar kon ik prima mee doseren vanuit stationair. Die had alleen geen ride by wire.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan