Honda SH150i deel2

Goedemiddag allen,

Ik heb me voorheen hier al aangemeld, maar helaas werkt mijn account niet meer. Vandaar Poging 2.


Ik heb vorig jaar 11-06-16 een nieuwe moondust silver honda SH 150i aangeschaft. Wat is dat heerlijk. Ik reed voorheen altijd op een scootertje 50 cc naar het werk, maar dit is toch vele malen beter.

Nu heb ik al ruim 11000 km op de klok staan en nog steeds super tevreden.

Alleen heb ik 1 vraagje. In mijn luchtfilter huis zit een zwart pijpje met een gat er in. Waar dient dit voor?
Het is bij mij al eenmaal los getrild waardoor die dus voor het aanzuig gat gaat zitten voor de injectie.

Kan ik deze eruit halen? Of moet ik hem vastlijmen o.I. d.


Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Gert Jan
 
Laatst bewerkt:
~ Alleen heb ik 1 vraagje. In mijn luchtfilter huis zit een zwart pijpje met een gat er in. Waar dient dit voor?
Het is bij mij al eenmaal los getrild waardoor die dus voor het aanzuig gat gaat zitten voor de injectie.



Hoi Gert Jan,

Kan je dat buisje op de foto aanwijzen ? en hoe je wist dat er iets niet klopte ?
Weet ik wat ik in de gaten moet houden,

full
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond,

@benfjr, ik ga er ook mee naar de dealer, maar vroeg me alleen af waar het voor dient? Ik zelf ga nogal snel op onderzoek uit.

@De Neus, ja dat is dat buisje. Hij hield in bij optrekken en bij inhalen. Tevens hoorde ik iets rammelen in het luchtfilter huis.

Prettige avond

Gert Jan
 
Ik heb nu de lage Puig gemonteerd op mijn Sh150 van 2006 masr wel veel windruis zeg, weet niet of ik haar laat zitten.

Oh ja. Wat is de breedte van de aandrijfriem van de Sh150 en wat is de minimale breedte waar ze bij vervangen moet worden?
 
Yep, had niet verwacht dat ze zoveel ruis zou geven en dat al bij 80 km per uur want echt harder rijd ik hier niet. Vraag me af wat het op topsnelheid is en of de topsnelheid anders uitvalt met dit schermpje.

23 mm is de vervangingsgrens?

Staat dit ook in het instructieboekje?
 
Yep, had niet verwacht dat ze zoveel ruis zou geven en dat al bij 80 km per uur want echt harder rijd ik hier niet. Vraag me af wat het op topsnelheid is en of de topsnelheid anders uitvalt met dit schermpje.

Heb ik geen meeting mee gedaan. Moeders wilde hem meteen eraf.
Nu zit er het grote scherm op en daar rijdt i met mijn 85KG in gewicht op de teller 110 max mee.


23 mm is de vervangingsgrens?
Staat dit ook in het instructieboekje?

Deze print screen komt uit het Honda werkplaatshandboek
 
Update over scherm en vering.

Het hoge scherm bevalt moeders goed. Wat ik merkte als ik er op reed heeft zij ook. Bij vol wind tegen slaat i om je heen en duwt je in de rug. Heel apart als je dat niet gewend bent.
Maar geen gebulder meer op de oren en bij warm weer binnen 10 seconden uit de houders te halen zodat ze in de rijwind zit.

De aftermarket achterveren. Ik dacht lekker hollands de de goedkoopste op inet gevonden te hebben. Addertje onder het gras kwam boven na inloggen op de site. "helaas per vandaag prijsverhoging van 172,50 naar 210" en ineens WEL 15 euro verzendkosten. Totaal 225.

Lange nagedacht en besloten ze in NL te bestellen bij ons om de hoek bij de YSS dealer in Skijndel.
70 euro duurder maar als er iets is even heen en weer en geregeld en dus geen italiaanse praktijken en heen en weer gestuur van pakketten. Kort samen gevat........toch de dure vering zoals hier in het topic voorspeld aan begin van de zoektocht :+
 
Laatst bewerkt:
Goede keuze Leo, goedkoop is meestal duurkoop in zulke gevallen...

M'n knip heeft 2 weken terug ook een flinke afslankkuur moeten ondergaan voor een nieuwe Wilbers monoshock voor de Pan, als er iets aan mankeert hoef ik maar te bellen.
Los daarvan zijn ze ook via internet gewoon f*cking duur.

Heb je ze bij Promax vandaan?
Wil ze ook even contacten of ze een setje leveren voor mijn DT350.
 
Laatst bewerkt:
Al sinds een par weken maakt de V-riem een vreemd geluid. Vooral bij 'gas los' een gierend geluid. Iemand een idee wat dit kan zijn? Er staat nu 33.000 op de teller; bij 24.000 is officieel de riem vervangen incl een alu onderdeel bij de voorste pulley.
 
Vandaag de nieuwe YSS achterveren opgehaald.

De komende 3 weken natte moesson voorspelling dus tijd zat om ze eronder te schroeven.

full
 
Zo dan, dat zijn prijzige met zo'n piggyback.

Heb inmiddels ook contact gehad, voor mijn DT moeten ze nog gemaakt worden, gelijk een tikje aangepast naar mijn wensen.
 
Linker veertje geplaatst.

Bovenste bout even zachte plastic van achterspatbord opzij buigen om hem eruit en erin te krijgen.

Onderste bevestiging van de veer heb ik een revet extra geplaatst omdat er een mm speling zat tussen de poten van de veer en het bevestigingspunt op de SH.

De OEM achterveer heeft ijzeren poten maar de aftermarket poten zijn van alu en ik wilde geen scheur bij het aandraaien van de bout.

Ziet er kek uit vindt ik maar gelukkig niet echt opvallend zoals bijv een rode veer / goud geanodiseerde delen oid
full
 
Bij mijn YSS veren zat aan 1 zijde draad, aan de andere zijde een rond gat. Heb
een langere bout toegepast, die aan de draadzijde een stuk uitstak. Deze alleen maar handvast gezet en een contra moer op het uitstekende draaddeel van de bout gezet als borging. (nog te volgen?)
Je voorkomt daarmee dat de aluminium delen van de veer naar elkaar toe worden getrokken
en het vulringetje is niet nodig. Veer kan daardoor enigszins zoeken.
 
Hoi DT125,

Helemaal te volgen :t 2 keuzes voor dezelfde oplossing ;)

Ben nu testritten aan het maken met verschillende afstellingen en de resultaten stemmen mij(n rug) vrolijk. Moet helaas iedere keer wachten tot de uitlaat afgekoeld is.

Oja, dat schroefje onderaan de potjes is niet om de rebound af te stellen maar om olie af te laten.
Niet vragen hoe ik dat weet :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan