VFR 750 RC36II (1996) Ombouwproject! #Jongenmethettuinhuisje

Druk baasje hoor ik wel maarja firts things firts zeggen ze hé!

Vloertje ziet er veel belovend uit.
En dat sleutelen komt wel weer.
 
UPDATE UPDATE UPDATE!

ik zou een hyperpro achter schokbreker monteren maar wilde eigenlijk een nieuwe vanwege de pasvorm die bij deze aangepast zou moeten worden. Toen werd ik eergisteren getipt door iemand dat er een mooie 'Wilbers Racing Suspension' te koop stond. Ik was dol enthousiast en heb hem meteen gekocht! Haha, Nieuwe hyperpro kost zo 480 jallies en deze kostte me uiteindelijk maar 150! echt een goede deal en ik vind de zwarte veer toch eigenlijk ook wel mooier!

Ik ben gewoon super blij! Nu nog monteren }) }) })
full
 
Jeej, een shock met alleen preload instelling.. :|

edit: zal trouwens alsnog wel 1230971903716691739x beter zijn dan een org shock uit 19hitler :p
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat je bij hyperpro ook voor een zwarte veer kan kiezen. Echter is de goedkoopste schokbreker van hyperpro richting de 450 + dan heb je ook de kale schokbreker. Zelf vond ik dit dus gewoon een mooie oplossing voor het geld. Zelf mag ik er pas over 2 jaar op rijden. Heb vorige week net mn 35kw rijbewijs gehaald.
*O*
Bij Hyperpro kun je ook kiezen voor een zwarte veer. Maar deze zal ongetwijfeld ook voldoen.
 
En daar zijn we weer!

IK heb een kleine update... Ik ben er weer aan begonnen maar heb toch een ander zadel gekocht voor dit beestje. Ik heb gekozen voor een Ducati 696 zadel met een seatcover er bij. Nu moet ik nog gaan kijken bij handige vrienden hoe we een subframe kunnen fabriceren maar dat moet goed komen. Ook heb ik een MT-03 koplamp besteld en als ik deze binnen heb zal ik het uiteraard laten zien.

AANSCHOUW! *O* *O*
full
 
Mooie kont! Is het niet een goed idee om het zadel in deze lijn erop te maken maar dan in geheel 2/3 cm hoger?

Wel mooi dat de seatcover al rood is. Zie je gelijk een mooier geheel wat gevormd word.
 
Dat is zeker een idee! Dit is nog puur ter illustratie hoe hij op de motor zal gaan komen. Hij staat ook nog op een keukenrol. Zelf heb ik ook nog deze koplamp gekocht! Als hij binnen is houd ik jullie op de hoogte natuurlijk.
Mooie kont! Is het niet een goed idee om het zadel in deze lijn erop te maken maar dan in geheel 2/3 cm hoger?

Wel mooi dat de seatcover al rood is. Zie je gelijk een mooier geheel wat gevormd word.
full
 
De koplamp is al een tijdje binnen maar ik was zo dom om de kleine bevestigingsbeugeltjes niet mee te bestellen. Deze zijn nu binnen en heb hem er op gezet. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! LET ME KNOW!
full
 
Het stuurtje van hierboven moet nog veranderd worden naar een superbike stuur. Mijn vermoeden gaat er naar uit dat het van een Ducati Supersport. Zie hier de foto.
full
 
Voor de rest heb ik nog een Tomtom 410 op mijn huidige GS 500 geplaatst. Deze wil ik op de VFR zetten als snelheidsmeter. Hoe ga ik dit doen? Door op het superbike stuur te plaatsen. Net zoals op deze foto's.

Om dan mijn indicatielampjes er als nog bij te hebben heb ik bij ALI 10 LED lampjes gekocht die ik op een plaatje er om heen wil plaatsen. Zelf ben ik niet handig met elektronica maar een super aardige vriend is hier dag en nacht mee bezig en wil voor mij zijn 'meisterplan' uitwerken. Samen hebben we al de kabelboom deels uit elkaar gehaald om te kijken welke kabels er uit gaan trekken en om te kijken welke we juist willen hebben.
full
 
Ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn van mijn project. Ik ben ook van plan om in mijn zomervakantie een begin te maken met het subframe. Eerst met hout maken en daarna namaken met alu of staal. Jullie blijven op de hoogte! Bedankt voor alle goed reacties!
*O* *O* *O* *O*
full
 
Je hebt goede smaak, alle onderdelen staan hem super.

Het zal nog wel een uitdaging worden om de dingen die normaal onder de kuip zitten een beetje nette plek te geven, maar dat gaat je ook vast wel lukken.

Bedankt voor de update, leuk om te volgen
 
UPDATE UPDATE UPDATE!

Ik heb hier op het forum rond gesnuffeld naar iemand die mij kon helpen met een subframe, binnenbak, kroonplaat, en nog een paar dingetjes en ben terecht gekomen bij Jerryt in Friesland. Geweldige man en deze is nu voor mij een subframepje aan het bouwen. Aanschouw!
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan