Kawasaki VN 800 Topic

Verleden week toen ik de motor wou starten deed hij niks, het viel me ook op dat het Neutral-lampje niet meer brandde; toen ik mijn koppeling introk kon ik wel starten!
Eea heeft dus wslk te maken met een soort veiligheid tegen starten als hij in vitesse staat denk ik.
Heb al gekeken naar zekeringen, alles ok; aan het lampje zelf kan ik niet omdat die heel van binnen in de snelheidmeter zit...
Iemand enig idee?
 
Stond ie niet in de versnelling dan?

Verleden week toen ik de motor wou starten deed hij niks, het viel me ook op dat het Neutral-lampje niet meer brandde; toen ik mijn koppeling introk kon ik wel starten!
Eea heeft dus wslk te maken met een soort veiligheid tegen starten als hij in vitesse staat denk ik.
Heb al gekeken naar zekeringen, alles ok; aan het lampje zelf kan ik niet omdat die heel van binnen in de snelheidmeter zit...
Iemand enig idee?
 
Mss een combi van een kapot lampje en de schakelaar die bij je jiffy zit?
Soms zit daar vuil of maakt slecht contact.
 
Heb eens eea opgezocht in een paar handboeken, ik denk dat de oorzaak bij de "neutral switch" zit, maar zo te zien zit die binnen in het versnellingsblok....ik denk dat ik die gewoon zo zal laten, en gewoon koppeling intrekken als ik wil starten.
 
hoe ze klinken kun je op het bovenste linkje horen

360.jpg


360.jpg


na het in een verkeerd toppic te hebben geplaatst per abuis staat het hier op de juiste plaats

heb nieuwe pijpen op mijn drifter gemaakt
deze zijn rond 60mm rvs
de oude pijpen zitten erin zodat de zooi dubbelwandig is geworden
maar nu dichter bij elkaar staan
en het geluid zo het zelfde blijft

als de pijpen afgelast zijn en de bevestigings punten weer eraan gelast zijn kan er nieuw uitlaat wrap omheen om alles weer compleet temaken
 
Laatst bewerkt:
Hi mensen,
Ik heb een Vulcan 800 Classic uit '97, die ik een beetje aan het ombouwen ben. Nu wil ik er graag nieuwe pijpen onderhebben, en dan het liefst rechte pijpen die symmetrisch stoppen, zoals deze:

http://www.ebay.com/itm/MAC-Chrome-Fat-Stakkers-2-1-4-034-Exhaust-System-002-1824-/311430131743

of zoals je op de blue collar bikes kunt zien:
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/7b/cc/93/7bcc93f0401faa3c7d6a9dfd0aec52ee.jpg

Enfin, je snapt het idee. Het probleem is alleen, dat alle uitlaten die ik tegenkom, er alleen staat of ze geschikt zijn voor Vulcan 800's... en heel vaak niet vermelden of het de normale, de classic, of de drifter betreft. Betekent dat zon uitlaat op alle 3 de types past?

Mijn vraag dus eigenlijk is.. past een uitlaat die voor een VN800A geschikt is..automatisch (of met een klein beetje moeite) ook op de VN800B (classic)

En mocht dat niet zo zijn..weet iemand een uitlaat die zo loopt als mijn voorbeelden, die wel op de 800 classic past?

Thanks!
 
Iemand enig idee of er een grotere tank op de 800 kan? 200km voor een cruiser is toch echt wel een beetje weinig! En terwijl ik mijn zomertrips aan het plannen ben, hebben jullie daar in het hoge noorden tips met mooie plekjes voor motorrijders en/of campings/b&b? dan hoor ik het graag!
 
Toch fijn om even na 180km van het zadel te gaan en even tanken.. Of zie ik hier de luiheid "ik ga 400km rijden en in die tijd wil ik niet tanken onderweg, enkel om de hoek van het hotel in denemarken..". En rijd je straks met een 40 liter tank😁
 
Bij grotere tandwielverhoudingen gaan de toeren drastisch omlaag bij een 800. Ik weet niet hoe jouw zomertrips er verder precies uit zien, maar bij mijn trips door Frankrijk over de RN wegen kwam ik op een verbruik uit van 1 op 30 en zelfs 1 op 34 (meerdere proeven gedaan). ik reed dan 90 a 100 km p/u en heb tandwielverhouding van 17/38.
Een kleine jerrycan op je bagagerekje kan ook nog.



Iemand enig idee of er een grotere tank op de 800 kan? 200km voor een cruiser is toch echt wel een beetje weinig! En terwijl ik mijn zomertrips aan het plannen ben, hebben jullie daar in het hoge noorden tips met mooie plekjes voor motorrijders en/of campings/b&b? dan hoor ik het graag!
 
Laatst bewerkt:
Beste Mensen,

Ik ben momenteel met lessen bezig en heb een VN 800 op het oog.
Nu hoorde ik van een collega dat sommige Vulcans een probleem hadden met de bouten van het vliegwiel. De O-ringen zouden verslijten en voor trillingen in de motor zorgen.

Nu is mijn vraag is een Vulcan een type naam voor een VN 800.
Of heeft de VN 800 dit probleem ook en zo ja welke jaartallen?
Ik ben technisch opgeleid dus is dit misschien zelf te verhelpen?

Ook vroeg ik me af of deze motor comfortabel is op de lange ritten?
Ik woon bij Apeldoorn en ben in de weekenden vaak in midden Limburg.

Alvast bedankt voor de hulp, En met dit weer veel rijplezier.
Groetjes Bob
 
VN800's worden ook Vulcans genoemd en hebben technisch nauwelijks problemen bij normaal onderhoud. Vulcan 750's hebben ze (naar verluidt) wel.
Cruisers en choppers staan gewoonlijk niet bekend als supercomfortabel.
Maar 1 ding scheelt, een VN800 is aardig ruim/groot voor een 800tje en kun je wel aardig comfortabel maken met een steviger zadel, windscherm, floorboards en een paar andere tandwielen (andere gearing met minder toeren).

Beste Mensen,

Ik ben momenteel met lessen bezig en heb een VN 800 op het oog.
Nu hoorde ik van een collega dat sommige Vulcans een probleem hadden met de bouten van het vliegwiel. De O-ringen zouden verslijten en voor trillingen in de motor zorgen.

Nu is mijn vraag is een Vulcan een type naam voor een VN 800.
Of heeft de VN 800 dit probleem ook en zo ja welke jaartallen?
Ik ben technisch opgeleid dus is dit misschien zelf te verhelpen?

Ook vroeg ik me af of deze motor comfortabel is op de lange ritten?
Ik woon bij Apeldoorn en ben in de weekenden vaak in midden Limburg.

Alvast bedankt voor de hulp, En met dit weer veel rijplezier.
Groetjes Bob
 
Laatst bewerkt:
VN800's worden ook Vulcans genoemd en hebben technisch nauwelijks problemen bij normaal onderhoud. Vulcan 750's hebben ze (naar verluidt) wel.
Cruisers en choppers staan gewoonlijk niet bekend als supercomfortabel.
Maar 1 ding scheelt, een VN800 is aardig ruim/groot voor een 800tje en kun je wel aardig comfortabel maken met een steviger zadel, windscherm, floorboards en een paar andere tandwielen (andere gearing met minder toeren).
Hallo Deanevo,

Ok dat is duidelijke info, ik had toch een 800 op het oog.
Dat ze niet al te comfortabel zijn wist ik inderdaad.
Nu verwacht ik 1,5 uur onderweg te zijn dit valt dan nog mee.

Bedankt voor je informatie.
Met vriendelijke groet,

Bob
 
Hey allemaal

Tijd niet van me laten horen.

Ik rijd nog steeds rond op mn kawa.

Hebben jullie een idee hoe lang de achterschokbreker is?

Ik wil de achterkant laten zakken.
 
nee, mijn achterveer maakt rare geluiden :P

dus maar aan pakken kijken of ik ook een stuggere op de kop kan tikken
 
Ik ben al een tijdje aan het uitkijken voor een nieuwe moto, en mijn oog is gevallen op de VN800. Ik zag er eentje staan van 2002 met amper 5.000 km op de teller. Is dit een super deal of eerder iets om van weg te blijven...

Oh, en nog een vraag. Valt deze moto niet wat klein uit voor mensen groter dan 1m90?
 
Terug
Bovenaan Onderaan