Silly Season 2018

Gaaf. Maar zou het nog mooier vinden als ze de teams een willekeurig standaard 600 blok laten kiezen.

Hmmmm willekeurig standaard 600 blok, dit meenemende hoeveel ss600 blokken zijn er nog op dit moment. En zou men die blokken nog mogen tunen, en zoja hoeveel, totdat wij weer "onbetaalbare" motorblokken hebben?
Of de regel zoals bij de superbikes "straat fietsen" zie geen klanten kawa in de top 10 dus zo straatfiets is een fabrieks kawa niet

Maar ik vind het idee wel sympathiek idee, ook ik kijk een beetje naar de moto2 als een veredelde cuprace, wel vaak spannende races maar geen merken strijd.

moeilijk en ook in het achterhoofd houden dat het betaalbaar moet blijven
 
Hmmmm willekeurig standaard 600 blok, dit meenemende hoeveel ss600 blokken zijn er nog op dit moment. En zou men die blokken nog mogen tunen, en zoja hoeveel, totdat wij weer "onbetaalbare" motorblokken hebben?
Of de regel zoals bij de superbikes "straat fietsen" zie geen klanten kawa in de top 10 dus zo straatfiets is een fabrieks kawa niet

Maar ik vind het idee wel sympathiek idee, ook ik kijk een beetje naar de moto2 als een veredelde cuprace, wel vaak spannende races maar geen merken strijd.

moeilijk en ook in het achterhoofd houden dat het betaalbaar moet blijven

Momenteel zijn de blokken ook nagenoeg standaard. Aantal vaste aanpassingen zoals gearing, dynamo en koppelingshuis etc. Het zou dus net zo duur kunnen zijn als het nu is, zolang de aanpassingen vast liggen.

Wanneer bijvoorbeeld yamaha de sterkste standaard blokken levert zullen teams deze kiezen. Zaak voor de andere merken hun standaardblok te ontwikkelen en evt teams te ondersteunen.
 
Laatst bewerkt:
Momenteel zijn de blokken ook nagenoeg standaard. Aantal vaste aanpassingen zoals gearing, dynamo en koppelingshuis etc. Het zou dus net zo duur kunnen zijn als het nu is, zolang de aanpassingen vast liggen.

Wanneer bijvoorbeeld yamaha de sterkste standaard blokken levert zullen teams deze kiezen. Zaak voor de andere merken hun standaardblok te ontwikkelen en evt teams te ondersteunen.

* speel even voor de advocaat van de duivel "
als b.v. andere merken hun standaard blok ontwikkelen dan kan b.v Yamaha niet achterblijven natuurlijk, en zal zijn blok ook weer verder ontwikkelen
totdat men weer op onbetaalbare blokken zit

begrijp mij niet verkeerd, ook ik heb de waarheid niet in pacht en weet ook geen ultieme oplossing.

De laatste jaren in tweetakt 250cc was natuurlijk ook een Aprillia cuprace :)
 
* speel even voor de advocaat van de duivel "
als b.v. andere merken hun standaard blok ontwikkelen dan kan b.v Yamaha niet achterblijven natuurlijk, en zal zijn blok ook weer verder ontwikkelen
totdat men weer op onbetaalbare blokken zit

begrijp mij niet verkeerd, ook ik heb de waarheid niet in pacht en weet ook geen ultieme oplossing.

De laatste jaren in tweetakt 250cc was natuurlijk ook een Aprillia cuprace :)

Ze zullen wanneer het over standaard blokken gaat de boel altijd binnen de perken houden anders is het straat model niet meer betaalbaar en wanneer niemand je spullen koopt is racen ook zinloos
 
Gaat toch goed zo?
Vaak spannende races.
Vind het helemaal niet op een veredelde cuprace lijken.

Teams hebben nog genoeg keuze.
Frame, vering, uitlaat, achterbrug...

Met een zelf te kiezen motorblok, is er altijd wel 1 fabrikant die een homologatie model maakt voor veel geld.
De rijkere Moto2 teams kunnen zo'n blok betalen, de minder rijke teams zitten vast aan een goedkoper, dus minder snel blok...
 
Joan Mir heeft al getekend bij MarcVDS voor Moto2, goeie zet van dat team en voor hem. Die jongen reed vandaag ook weer zo slim, en kwa puur talent zit het ook wel goed.
 
Druk voor Lowes

Aprilia boss Romano Albesiano on rumours about Sam Lowes' seat for 2018: "It's very clear. We made a big investment with Sam. We are his first supporters and really hope he can quickly show some improvement. But at the same time we have to prepare next season in case this will not happen. So we are talking with some other riders because of this."

What does Sam need to do to stay at Aprilia next year?


Romano Albesiano: "To show improvement. Show the right trend. Quite soon."
 
Laatst bewerkt:
Druk voor Lowes

Aprilia boss Romano Albesiano on rumours about Sam Lowes' seat for 2018: "It's very clear. We made a big investment with Sam. We are his first supporters and really hope he can quickly show some improvement. But at the same time we have to prepare next season in case this will not happen. So we are talking with some other riders because of this."

What does Sam need to do to stay at Aprilia next year?


Romano Albesiano: "To show improvement. Show the right trend. Quite soon."

begrijpelijk.
 
Is een mooie vacature in mijn ogen.
Prachtig merk waar voldoende centen zitten met het grote concern van Piaggio erachter.

Die fiets wil (mits hij heel blijft) behoorlijk hard in de rondte zoals Aleix laat zien. Motor dient natuurlijk nog behoorlijk doorontwikkeld te worden en ze zijn er nog niet. Maar het gaat de goede kant op imo.
Ik denk dat er verschillende coureurs zijn die het er goed op zouden doen.
 
Is een mooie vacature in mijn ogen.
Prachtig merk waar voldoende centen zitten met het grote concern van Piaggio erachter.

Die fiets wil (mits hij heel blijft) behoorlijk hard in de rondte zoals Aleix laat zien. Motor dient natuurlijk nog behoorlijk doorontwikkeld te worden en ze zijn er nog niet. Maar het gaat de goede kant op imo.
Ik denk dat er verschillende coureurs zijn die het er goed op zouden doen.

Aleix heeft ook iets meer voorkeur in dat team ;) RIjd bijvoorbeeld met een sneller blok dan Lowes
 
Zoiets heb ik ook gehoord ja maar ik zou dat persoonlijk erg jammer vinden, heb wel wat met gekke jackie :P
 
Zou ook niet weten waarom Jackie niet langer in de GP's kan blijven.
Is nog maar 22, en laat af en toe toch leuke dingen zien.

Ik zie hem eerder naar de Moto2 gaan dan WSBK.

Zag er wel grappig uit, die LCR moto met die semi Repsol kleuren gisteren.

b77i2415.gallery_full_top_md.jpg
 
Nakagami is natuurlijk alleen financieel interessant, want Dorna, Japan enz.

Maar Appie wil natuurlijk graag een Italiaan aan boord. Iannone zie ik nog wel een jaartje bij Suzuki blijven, echter als dat geen gelukkig huwelijk gaat worden dan mag Iannone wat mij betreft lekker terug naar Pramac en daar op dezelfde fiets stappen als de factory Ducati heren.

Ik vind mooi....
 
Nakagami is natuurlijk alleen financieel interessant, want Dorna, Japan enz.

Maar Appie wil natuurlijk graag een Italiaan aan boord. Iannone zie ik nog wel een jaartje bij Suzuki blijven, echter als dat geen gelukkig huwelijk gaat worden dan mag Iannone wat mij betreft lekker terug naar Pramac en daar op dezelfde fiets stappen als de factory Ducati heren.

Ik vind mooi....


nakagami wordt een ayoyama 2.0 althans dat idee krijg ik.

ik hoop dat de huidige rijders blijven :Y miller, rabat, baz etc
 
Nakagami mag naar de Gp als hij top 3 eindigd in de moto2 , dat gaat hem weer niet lukken want het word :
Morbidelli
Marquez
Luthi

Dus dan maar geen Nakagami in de Gp .

Rabat zal zn heil wel ergens anders moeten gaan zoeken, Morbidelli is al bevestigd voor 2018
Misschien dat Ten kate sbk nog iets is voor Tito ?!

Miller en Lowes graag in de Gp houden, zodra die jongens de juiste dag / race hebben is het gewoon vuurwerk
 
Terug
Bovenaan Onderaan