Denna's slabby 7/11

Denna

Die hard MF'er
25 aug 2007
761
0
Weert
Hey hallo!

Een aantal van jullie kennen mijn Srad fighter project wel, voor wie niet: Srad fighter

Dat project is nog niet af.

2 jaar geleden had ik een andere motor voor erbij gekocht, namelijk:
Honda%20CBR600rr%202_zpsxzvrglzh.jpg


Deze had ik een jaar later weer verkocht, hij beviel me niet en was toch wat lastig voor mijn rug.

In de tussentijd toch een grote hunkering naar een motor om mee te rijden. Deze kwam op mijn pad en ik vond hem er wel stoer uitzien:
GSXR750%20bij%20aankoop%202_zpstztchgzw.jpg

GSXR750%20bij%20aankoop%204_zpssdfynkkf.jpg

GSXR750%20bij%20aankoop_zpscshsa4lj.jpg


Terwijl ik de koppelingsplaten aan het vervangen was voor nieuwe, zag ik dat de carterdeksel gescheurd was precies over de schroefdraad van de olie aflaatbout. Destijds had ik geen vervangend vervoer Dus maar opgelost door alles met remreiniger olievrij te maken en alles rondom de scheur af te kitten met pakkingskit. Zolang dit goed ging was het prima, ik kocht wel een keer een nieuwe carterdeksel.

Uiteraard in de laatste zomermaand ging de deksel weer lekken en stond ik voor de keuze om een deksel te kopen of voor een paar euro meer een ander blok. Ik koos voor optie 2.

Dit is de laatste foto die ik gemaakt heb voordat hij de trap af ging naar de kelder:
IMG_20160427_205121_zpskqug0bzx.jpg


Hij ging niet alleen de kelder in voor een nieuw blok. De vrouw had aangegeven dat ze het maar klote vond dat ik een motor had gekocht waarbij ze niet achterop kon. Na een gezamelijke rit op de motor van een vriend van me was ze helemaal verkocht en vroeg me of ik dat kon maken.

Ik had op dat moment gewoon moeten besluiten niet te gaan ombouwen, want daar heb ik helemaal geen tijd voor met de 2 kinderen die hier ook nog rondrennen :X :') !

Helaas gaat bij mij dan die pan bovenin mijn hoofd overtoeren draaien, want nu hij toch uit elkaar moest, kon ik meerdere dingen aanpassen naar hartelust.

Helaas reist dat bij mij tot in heul veul werk in 1 winter willen proppen :') ...



Ik zal even een lijst opstellen van wat dat ik anders wou hebben tegenover hoe hij was:

-Banden
-Remklauwen
-Voorvorkhulsen
-Voorspatbord
-Koplamp
-Knipperlichten
-Teller
-Stuur
-Stuurknoppen
-USB aansluiting
-Rem en koppelingspomp
-Stalen rem en koppelingleidingen
-Snelgas
-Handvaten
-Balhoofdlagers
-Motorblok
-Uitlaat
-Subframe verstevigen
-Zadel opnieuw overtrokken
-Accu en alle electra goed gemoenteerd hebben
-Achterlicht
-Betere kentekenplaat/achterlichthouder
-Kofferrek met voetsteunen eraan
-Andere schokbreker
-Kortere linksysteem stangen

Dit was uiteindelijk het waslijstje geworden. Geen korte, al zeg ik het zelf.

Iets bouwen naar eigen inzicht gaat niet altijd volgens het originele plan, maar dat hoort bij het bouwen.

De vereiste was wel dat hij het volgende seizoen weer de weg op kon en dat ik weer kon rijden.

Ik zal nu alvast verklappen dat dat tot op heden nog niet gelukt is :+ ...

Dit is de eerst foto in de kelder, ongeveer 3 maanden na de vorige foto:
IMG_20161118_200118_zpsv3fe4kv7.jpg


Het idee was om de twee 4 inch dominator koplampen verticaal te plaatsen. Toen ik het uiteindelijk zag zitten, vond ik het minder passen bij de wat vierkante hoekig lijkende tank en frame. De foto is gemaakt voor het carbonne R1 spatbord 2009/2014 wat er los op ligt. Dat stond al prima, nog wat groot, maar dat is zo aangepast ;) .

Ondertussen was de speurtocht op het internet doorgegaan om te kijken wat er allemaal pas te maken viel. De originele schokbreker was zo lek als een zeef, dus iets nieuwers was echt een vereiste. Ik kwam uit op een schokbreker van een R1 2014. Deze was pas te maken door de ophangpunten te versmallen. Zo gezegd, zo gedaan:
IMG_20161201_194827_zpsjqgmdzef.jpg


Statisch gezien staat hij dan zo:
IMG_20161201_194555_zpsjwvxiamw.jpg


De R1 schokbreker is 5mm langer als dat de originele was. Dit was echter niet genoeg voor wat ik qua stance wou bereiken. Ik heb dus later nog kortere dogbones besteld.

Toen ik hem kocht stuurde hij raar, mede door de lange achterbrug denk ik. Maar er waren meerdere dingen mis met het stuurgedrag. Dat kwam door slechte oude harde banden ( voor en achter verschillende banden) met een plat vlak achter en een punt voor. De motor was moeilijk om te gooien en leek midden in de bocht ineens om te vallen. Ook waren de balhoofdlagers niet lekker meer, omdat hij constant net uit het midden wou blijven staan met het stuur.

Aangezien het nog wel ff gaat duren met de Srad, die bandjes om de velgen van de slabby laten trekken. Een PP2ct voor en een PP achter. Fijne banden met goede feedbacken mooi rond, wat ik fijn vind rijden.

Na de velgen een flinke schoonmaakbeurt te hebben gegeven, kwamen ze zo uit de was:
IMG_20170129_155512_zpsnzeso9we.jpg


Het subframe mocht zo kaal mogelijk worden, daar hing eerst de accu tussen en er hing nog wat losse electra hier en daar. De rest hing onder de tank, zonder enige fixatie :') .Het subframe hing aan elkaar door dwarsplaatjes die in de subframekokers gepopnageld waren... Dit had ik voordat hij uit elkaar ging al gezien en wist dus dat we daar absoluut niet met 2 personen veilig op konden gaan zitten.

Subframe gestript:
IMG_20161212_193757_zps0rao8gxc.jpg


Ik had het in mijn hoofd om een dikke alu plaat te maken die de kokers links en rechts met elkaar verbond en dit te laten lassen.

Dit was op 2/3e van de fabricatie:
IMG_20170129_191123_zps2qfh4x9b.jpg


Ik dacht de plaat aan de achterkant wel ff te shapen naar hartelust, maar dat 4mm dik alu laat zich niet zo lekker buigen als een dun plaatje. Dus aan de achterkant nog een eind geminimaliseerd en begonnen aan de achterlicht/kentekenplaathouder bracket:
IMG_20170212_204808_zpszfu79ea9.jpg


Aardig robuust ding geworden voor wat lichte dingetjes aan te hangen, maar ach, hebben we wat tegen al die stoppies :P !
 
Nadat ik die bracket afgemaakt had ben ik aan de slag gegaan met het rek voor de vriendin. Ze moet natuurlijk haar voeten ergens kunnen plaatsen. De vriendin had ook aangegeven dat ze graag iets achter haar rug wou hebben, want bij accelereren schoof ze nogal naar de punt van het zadel (het zadel is hier al volledig aangepast op het subframe en de ronding van de tank, ten opzichte van vorige foto's staat hij hier 3 cm meer naar voren). Op de aangepaste uitlaten die er eerst onder zaten, zaten hele mooie beugels gelast van rvs. Die zouden prima te gebruiken zijn voor voetsteunen.

Ik wou een systeem hebben wat ik als geheel erop kon zetten en eraf kon halen, zodat als ik alleen rij, ik niet een heel klimrek mee hoef te nemen achterop.

Na een zondag lang prutsen kwam ik op deze stellage uit:
IMG_20170301_193722_zpsihbosnr2.jpg

Lekker kort, hahahah! 8-)

Bij de proefzit was de vrouw helemaal tevreden enige tijd later, daar zijn we blij mee :9

Toen was het tijd het nieuwe blok in het frame te hangen. De eerste keer ben ik er 3 uur mee bezig geweest om het erin te krijgen en vast te zetten. De carterdeksel, oliefilter en ontluchtingsdeksel op de kleppendeksel moeten eraf om het frame onder maar 1 bepaalde hoek over het blok te laten zakken om hem erin te krijgen. Ik snap waarom ze de slingshot frames deelbaar hebben gemaakt :X .

Ook was ik wat gaan tekenen op het zadel, wat ik uiteindelijk besloot niet te gaan doen:
IMG_20170305_193045_zpssm2nnnr7.jpg


Ondertussen had ik al dingen gekocht voor een uitlaat te maken. Ook daarbij ben ik veel gaan naspeuren op het internet en net als onder de SRAD past ook onder dit blok een gsxr1000 origineel titanium uitlaatspruitstuk. Maar niet zonder het te verbuigen. De uitlaatbochten op de juiste afstand krijgen van elkaar was best te doen, al was het wel ff zweten. Maar om de uitmonding aan de achterkant naar het frame toe te krijgen en hem daar te laten blijven was een andere uitdaging :o . Ik heb de uitlaat 4 uur moeten verhitten om hem op 1 cm van het frame af te krijgen. Dat titanium geeft niet mee...

Voor de demper heb ik gekozen voor een Mivv GP, ook in titanium uitvoering. Deze lijkt redelijk oldskool met toch iets nieuws aan zich, wat ik prima vind passen bij de look van deze fighter. De linkpijp was origineel voor een gsxr600/750 2008 model meen ik. Het kwam allemaal voor geen meter overeen in ieder geval.

Hier een foto met nog de spanband om hem op de juiste hoogte te houden:
IMG_20170306_214602_zpspzcbii5r.jpg


Na al het verhitten om alles naar de goede kanten te buigen en een beugel laten lassen op het werk op de linkpijp, is dit het resultaat zonder spanbanden:
IMG_20170308_213832_BURST003_zpsyonvvock.jpg

IMG_20170308_214343_zpsvfjkxir3.jpg


Als je heel goed kijkt zie je ook al koplampen erop hangen, al is de foto wel erg donker. De teller heeft ook een bracket gekregen.

Laat ik nou toch tussendoor even een fototje gemaakt hebben van de koplampen en nieuwe teller aan de voorkant gemonteerd:
IMG_20170308_214509_zps3xkhlqsk.jpg


Zoals je op de laatste 3 foto's ziet, ligt de kabelboom er al op, klaar om aangepast te worden. Niet mijn favoriete onderdeel, wel een belangrijk onderdeel voor alles lekker te laten werken.

Eerst alle tapezooi eraf:
IMG_20170309_194116_zpsajnjjek8.jpg


Wat me direct opviel toen de tape eraf was, was dat de onderliggende kabels er voor 30 jaar oud, nog zeer netjes uitzagen. Al was er wel al veel in de kabelboom geknipt en aangepast:
IMG_20170309_194130_zpso7ludola.jpg

IMG_20170309_194137_zpsm9klsqzo.jpg


Ik wilde niet zoals bij de SRAD de complete kabelboom gaan inkorten in het midden, ik vond een andere manier om toch van die lengte af te komen, namelijk om de accu heen draaien.

Maar om de accu te monteren onder de tank, moest ik iets hebben waar die op kon staan, daar heb ik dus een plaat voor gemaakt. Ik wou eigenlijk 2mm aluminium gebruiken, maar de metaalhandel hier in de buurt had dat niet voor me liggen. Dus gegalvaniseerde plaat werd het dan maar :/

Hier ben ik al een stukje verder met het organiseren van ordelijke electrische vreugde :') :
IMG_20170315_215727_zps9hscdhig.jpg

IMG_20170315_215741_zpsgyzefidt.jpg


Hierna werd het tijd voor de nieuwe stuurknoppen in te snoeren, koplampen, teller etc.Ook zocht ik een nieuwe plek voor het contactslot, de originele plek was niet meer beschikbaar. Alles aan de achterkant van de motor was simpel. Maar aan de voorkant is niks origineel gebleven, dus het was lekker veel werk, maar dat loont zegt men wel eens:
IMG_20170327_091824_zpsy93amj8o.jpg
 
Motortje te koop zien staan. Ben benieuwd wat het resultaat wordt. Wel fijn zo'n verassing van allemaal popnageltjes. :') [Vollugmodus AAN]
Thx! Ja, was wel een aangename verwelkoming, die kundige stevigheid terug te vinden onder waar je met je tere derrière op zit :P
 
Mooi uitgebreid verslag Denna en lekker bezig,ook mooi dat je dit oudere type gsxr gepakt heb! *O*
 
Thx Gerard! Dit type gsxr zie je minder en minder, ik vind hem nogsteeds gaaf om te zien.
 
Tijd voor de volgende update:

Als we dan toch grotendeels klaar zijn met de electra, dan kan hij weer in een nieuw jasje en zijn we gelukkig weer klaar met voor mij het minst leuke aan motoren bouwen:
IMG_20170327_132528_zps9dwalatp.jpg


Zoals vantevoren aangegeven was het wel noodzakelijk dat we even met z'n tweetjes konden proefzitten om te kijken of alles zou werken zoals het uitgedacht was:
IMG_20170318_211221_zpszmjjbfnh.jpg


Het zat allemaal prima volgens de vrouw. Dus tijd om hem voor het oog even te maken zoals ik het ongeveer voor ogen had, waarna hij uit elkaar kon voor hem netjes te maken en weer op te bouwen:
IMG_20170321_130446_zpscasshu3f.jpg

IMG_20170321_130456_zpsfybsp7lw.jpg

IMG_20170321_130512_zpswdrrh9mz.jpg

IMG_20170321_130532_zpsfur4lbpa.jpg


Zoals ik al zei, nu kon hij uit elkaar. Tijd om het frame grondig schoon te maken voor de lasser. De alu plaat moest op het subframe gelast worden en een plaat in een dwarsbalk van het frame net onder de uitlaat:
IMG_20170328_164057_zpsdlm3z75g.jpg


Het motorblok was echt ranzig te noemen, deze kon dus wel een kuurtje gebruiken. Een motorblok standaard is wel zo handig om hem onder handen te nemen, dus ik heb een verrijdbare standaard gemaakt:
IMG_20170329_164221_zpsqievcnkw.jpg


De voorvorken waren ook ver van schoon, na 3 uurtjes boenen waren ze in een stuk betere staat, links schoon rechts vies:
IMG_20170405_193720_zpsocwm2pyn.jpg

IMG_20170405_193823_zpshpg8blmv.jpg


De onderpoten kreeg ik niet zo mooi als ik gedacht had en wou ik dus matzwart hebben, ziet er ook wat nieuwer uit. Hier nog zonder blanke lak:
IMG_20170407_065312_zpsxpjcmetq.jpg


Onder dat ik bezig was met dingen schoonmaken, schuren en spuiten, was mijn frame alweer klaar bij de alu lasser, zo kwam hij terug:
IMG_20170408_174701_zpsjsdsiv1y.jpg

IMG_20170408_174711_zps2xdtthgn.jpg


Om het motorblok zeer goed en in alle gaten te kunnen reinigen, moesten de inlaatrubbers eraf, ook omdat ik graag de kruiskopbouten wou vervangen. Natuurlijk zitten die na bijna 30 jaar best redelijk vast en helaas gebeurde erbij de laatste dit:
IMG_20170330_114802_209_zpszziifukc.jpg


Dikke kak dus, maar eigen schuld, ik heb te hard geslagen op een punt wat geen houvast had aan de achterkant. Dat had ik niet gezien ;( . Dit was wel een goede reden om er een snellere kop op te zetten, alleen moest dat was ff gepast worden, want een dothead heeft de inlaat hoger en onder een andere hoek staan:
IMG_20170410_203648_zpsc0r15lqd.jpg


Nogal extreem met de luchtfilters, maar nog wel doenbaar.

Ik wou het zadel graag naar Nopper brengen, voor hem wat beter te laten zitten en uiteraard een mooi velletje eromheen. Helaas had Nopper geen tijd op dat moment, waarna ik het besluit had gemaakt om het samen de vrouw te proberen met een stuk nepkoe. Het is redelijk gelukt, daar is ook alles mee gezegd. De skai is super soepel en stretchy, waardoor hij op plaatsen te los zit:
IMG_20170422_211813_zpsojcwrzzv.jpg


Nog meer als zat te doen, dus verder met het motorblok. Dit is eerst grondig schoongemaakt met remreiniger, Dasty, water, de staalborstel op de boormachine, een normale staalborstel, mini staalborstels, tandenborstels, afwasborstels, staalwol, schuurmatjes en schuurpapier. Voorbereiding is alles bij het spuiten van een motorblok. Nadat er een bus primer op was gegaan is hij afgelakt met 2 spuitbussen glanszwart:
IMG_20170423_160306_zpsvplsndxq.jpg

IMG_20170423_160344_zps53q7vdiz.jpg

IMG_20170423_185608_zpsnz52lu26.jpg


Ik ben groot fan van wrinkle lak en dat is dan ook op alle afgeplakte en losse delen te vinden. Na assemblage van het blok oogt dit daarna zo:
IMG_20170428_163634_zpsgzujtly6.jpg

IMG_20170428_182938_272_zpspswkd5eg.jpg


De achterbrug had door de jaren heen ook veel rotzooi verzameld, na schoonmaak weer toonbaar:
IMG_20170505_203810_zpsxrrn1zyr.jpg


Achterbrug weer compleet om direct weer in het frame te hangen wanneer dat mogelijk was:
IMG_20170505_221510_zps50vktpdr.jpg


Het werd tijd voor alles weer terug in elkaar te gaan zetten. Heel wat bouten besteld en aan de opdracht begonnen vol goede moed. Maar na een dagje bouwen was het al iets wat op wielen kon staan:
IMG_20170511_132910_zpsycye9q3x.jpg


Ook het voorspatbord had wat liefde nodig. Deze had ik gekocht met krassen erop aan de bovenkant en had zeer zeker een nieuwe blanke laklaag nodig en wat polijstmiddel:
IMG_20170428_214602_zpskzcrynlt.jpg
 
Wij danken u!

Voor nu de laatste update die ik kan plaatsen.

Ik heb hem volledig in elkaar gezet. Niet zonder de nodige complicaties natuurlijk:
IMG_20170520_220848_zps2olyp8jy.jpg

IMG_20170520_220829_zpszmgto9fk.jpg

IMG_20170520_220710_zpsaamw1ero.jpg

IMG_20170520_220523_zpsgtmd5qdd.jpg


Ook de laatste kleine delen gemonteerd, waaronder het voorspattertje:
IMG_20170521_144258_zpsgm1z3d4m.jpg


Daarna was het tijd om de nieuwe tankprotector te plakken, daar gaat dus nog een keer een niet doorzichtige voor terug komen. Het is echt heel moeilijk deze te plakken zonder de lucht op plekken eronder te zien:
IMG_20170523_204529_zpsxllvvvas.jpg


Hier nog een iets betere foto van de voorkant, al blijft dat voor nu ff moeilijk in die kleine kelder:
IMG_20170523_204624_zpspjm0nhnp.jpg


De tankdop was ook wat verweerd door het buiten staan en door alle jaren van dienst, dus daar ook even wat liefde in gestoken:
IMG_20170523_204829_zpscfq18sx3.jpg


Hier ook een filmpje als bewijs dat hij het ook daadwerkelijk doet:


Enkele problemen hebben zich uiteraard ook voorgedaan:
- Hij loopt ontzettend rijk
- De huidige oliepan wat erop zit lekt olie, de reden waarom ik in het begin van de 750 naar de 1100cc ben gegaan...
- Deze rem/koppelingpompen hebben een te kleine diameter zuiger erin zitten. Deze moeten vervangen worden voor een set met grotere zuigers. De nieuwe set gaat radiaal zijn en heeft de banjoaansluitingen op een andere plek zitten, waardoor ik niet meer uit kom met de voorste remslang, plus dat deze nieuwe rempomp alleen werkt met een remlichtsensor in de banjobout, dus die electra mag ik straks ook weer aanpassen.

Ik heb de pompen binnen, ik wacht alleen nog op de banjobouten en de nieuwe remslang voor de voorrem. Ik hoop ook deze week alles geregeld te hebben met betrekking tot de oliepan, ik word langzaam maar zeker een beetje zielig van alle olielekkages wat ik overal heb aan dit blok, dit is volgens mij nummertje 5 of 6 al.

Is dat allemaal gemaakt, dan kan de motor weer uit de kelder en kunnen we eens een testritje maken. Kijken op wat voor problemen we dan stuiten...
 
Omdat ik die niet voor deze brommer aangeschaft heb. Misschien besluit ik later anders, maar voor nu zijn ze voor de SRAD.
 
Niet heel wild van die vorkcovers..

Verder wil ik wel eens een buitenfototje zien.
 
Je hebt zo te zien genoeg licht aan de voorzijde ;)

Het zou genoeg moeten zijn, al zit er een smoke folie overheen, wat hem toch wat minder lichtsterkte zal geven. We gaan het meemaken, of het lekker schijnt :P .

Niet heel wild van die vorkcovers..

Verder wil ik wel eens een buitenfototje zien.

Geen fan van vorkcovers? Was ik eerst ook niet, ik hou meer van een mooie dikke nieuwe voorvork. Dat is iets voor misschien later.

Buitenfoto's zal ik voor zorgen als hij uit de kelder is ;) !

Ziet er goed uit!

Thx Robinjo!
 
Een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb. Weg met die oma!

Nadat ik zag dat Photobucket hun beleid veranderd had was ik echt ff klaar met die foto's uploaden en verhalen typen. Ik had jaren gewerkt met die site omdat het gewoon handig was voor me.

Maar nu had ik zoiets van, ff wat foto's uploaden ergens anders en anderen wat kijkvoer geven :P

Dit was de laatste foto die ik heb van de motor nog in de kelder, voordat hij eruit gerold zou worden om hem eens te testen.

0Wg29TX.jpg


Toen we dat ding met 4 man te trap op hebben geduwd kwamen we erachter dat de accu leeg was om onverklaarbare reden en hebben we hem met pijn en moeite aan kunnen duwen.

Met veel gesputter en niet stationair willen lopen, toch maar naar het dorp gereden waar mijn moeder woont, daar mocht hij namelijk logeren. Ondanks dat hij zo ontzettend slecht afgesteld was, was hij voor mijn gevoel echt enorm sterk qua acceleratie. De kilometerteller werkte nog niet, hij gaf geen toeren aan en de olie kwam me vanuit de oliekoeler tegen mijn been aan gevlogen, maar ik had dikke lol op het ding.

Ff een foto bij mijn moeder in de tuin:

weuJmmX.jpg


Afgelopen zomer de hele zomer bezig geweest met afstellen en zorgen dat ik er een beetje lekker op kon rijden, wat ik eigenlijk pas voor elkaar had toen het alweer een stuk kouder begon te worden...

Hier een aantal foto's van na de verbouwing:

DouUQKg.jpg

gRUzKh0.jpg

MJG5T0F.jpg

TPiTSha.jpg

70ILspY.jpg

ustqs6d.jpg

8X81EOK.jpg

uZuqjY2.jpg

YFwObnj.jpg

IZV2ZVD.jpg

XxfHLAC.jpg


Zo, dat zijn er weer een paar, hahaha!

Laatst het zadel en de tank eraf gepakt. Ik had mijn zitten gezet op een nieuwe accu (dat is een lithium geworden). Ook had ik een Tomtom gekocht, deze moet gemonteerd worden.

Het zadel overtrek wat ik erover had getrokken was al redelijk snel gaan scheuren en ik gleed alle kanten uit op dat ding. Ik was vorig jaar al van plan om naar Nopper te gaan met het zadel, dat heb ik dus ook gedaan en het resultaat mag er wezen!

Vandaag weer aan de slag geweest en het resultaat is een mooie strook carbon over de motor heen ;).

lj1sfrf.jpg

cj4bWXT.jpg

NZ2KYTe.jpg


Voor komend seizoen moet ik nog een paar dingen doen en dan is hij weer klaar en kan ik weer na gaan denken voor de volgende mods.

To do:

- Tomtom houder aansluiten
- Accu aansluiten en vast zetten
- Nieuwe oliekoeler schoonmaken, spuiten en monteren

Dat was hem weer voor nu.
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek wel weer een andere keer uit hoe ik dit weer op los... Ik heb er wel weer genoeg van in ieder geval!
 
Had ik geprobeerd maar dat ging gister niet, plaatje toevallig wel. Dat ik dan maar even vertel dat er betere filters zijn is inderdaad wel bijdehand van mij. Maar goed, het is je gelukt. :W

In plaats van me te helpen(want jij kreeg het wel voor elkaar om 1 van mijn foto's hier neer te zetten), kom je even vertellen dat er ook filters te koop zijn die beter passen. Dat weet ik zelf ook wel...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan