Sloopmotor Ophalen Gouda

GDJ078

Rookie
2 feb 2016
26
0
Hendrik-Ido-Ambacht
Goedenmiddag allemaal,

Zojuist gebeld door mijn garage dat mijn motor is afgeschreven (kleppen doorgebrand) (suzuki GS500e)

Mijn vraag is nu, Kent een mede-MFer toevallig een sloper in de omgeving Rotterdam Gouda (ouderkerk) die deze motor graag van mij overneemt (gratis af te halen).

Ik heb zelf namelijk niets aan deze onderdelen en kan vooral geen vervoer regelen om het op te halen.

Ondertussen gaan we ook maar eens op zoek naar iets nieuws

Alvast bedankt!

Geert
 
Even een keer roepen in het GS500 topic, dan ben je er volgens mij zo vanaf.

Hoe heb je die kleppen zo gekregen eigenlijk?
 
Even een keer roepen in het GS500 topic, dan ben je er volgens mij zo vanaf.

Hoe heb je die kleppen zo gekregen eigenlijk?

Dit heb ik gedaan. thanks voor het idee

Hoe ik et voor elkaar heb gekregen? Geen idee, Vorig jaar wel netjes zijn beurtje gehad toen stond alles nog goed. Liep laatste tijd al wel beroerd maar had dit niet helemaal aan zien komen..
 
en vraag het anders even aan de garage waar hij nu staat. die hebben vaak wel contact met opkopers die het voor de onderdelen doen zoals bij schade motoren. en waarschijnlijk hebben die er ook nog wel wat geld voor over en ze komen hem nog afhalen ook.
 
Als hij gratis weg mag dan wil de garage waar hij nu staat het kenteken vast wel vrijwaren voor jou.
Ben je er met geen moeite vanaf
 
Overigens wordt de klepspeling gaandeweg krapper en daarom moet je ook regelmatig controleren en indien nodig stellen.

Doe je dat niet, dan is de speling op een gegeven moment nul komma nul en koelen de kleppen onvoldoende op de zittingen en verbranden vrij snel.
 
Motor staat bij Gigatwin. Monteur geeft aan dat de kleppen op de juiste speling zijn gezet en dat er desalniettemin lucht door een uitlaatklep verdwijnt. Linker vorkkeerring trekt strepen, koplamp is aan vervanging toe. Motor is rijdend aangekomen al mistte deze vermogen.


Ik haal hem zelf niet op omdat het 72km enkele reis is en er best kans is dat de diagnose lekke uitlaat klep klopt. Ik heb er al 2 staan en er binnenkort een verhuizing aan komt en dan moet die 2de ook al de deur uit zijn. Ik kan daarom niet gokken dat ik er dan 3 heb staan want die kan ik straks echt niet kwijt :P

Ik zie 2 mogelijkheden voor deze motor:

- knutsel projectje voor iemand met de ruimte en de tijd. Materiaalkosten zullen meevallen, er gaat vooral tijd in zitten. De motor is daarom ook economisch een total loss want reparatie door een garage gaat meer kosten dan een andere GS.

- Iemand die een kapot blok heeft waarvan de cilinderkop nog in orde is. Bij deze blokken wil er nog wel eens een bigend lager sneuvelen en vervangende blokken zijn daarom dun bezaaid. Zou daarom zonde zijn als een dergelijk blok op de schroothoop terecht komt.
 
Laatst bewerkt:
heel toevallig heb ik nog een cilinderkop (en een half blok aan donor-onderdelen) liggen. Just saying :+
 
Laatst bewerkt:
image.jpg

image.png

image.jpg

image.jpg


Dezelfde fiets in betere tijden en zo zou hij zomaar weer kunnen worden

10r8gu1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan