Aprilia Dorsoduro SMV 750/1200 Deel 5

ik ben wel stiekem aan het orienteren maar moet eerst mijn drz kwijt en hij is net wat boven budget ben ik bang,

weten jullie waar ik een 750 kan huren? al gegoogeld maar kan er geen vinden
 
De velgstickers heb ik via ebay, gewoon ff rimsticker dorsoduro intypen. De overige stickers heb ik van race-styles. Een duitse fabrikant van stickers voor met name crossmotoren, maar ook dus dorsoduro. Ze hebben ook nog andere sets, dus mocht je interesse hebben kan je altijd even kijken. Netjes plaatsen is een tijdrovende klus, maar niet moeilijk. zie hier Aprilia SXV / RXV » » ID-DEKORE, MX-SHIRTS, BIBS, SX-PARTS


@jef0611, je bent net te laat. Tot afgelopen jaar hadden ze er 1 bij silverline. Die hebben ze helaas dit seizoen weggedaan omdat ze een husky 701 en ducati hypermotard hebben denk ik.
 
Drukker dan normaal hier :t

Van het weekend rondje Moezel gedaan op de Dorso *O*. Hij stond al een tijd stil met kromme remschijf (trillingen net als de rest aangeeft) en een lekke vorkpoot. Erg wennen aan de stijve voorkant na een tijd gereden te hebben op een G650 Xmoto. Super weer gehad ondanks het voorspelde onweer.

Filmpje van een van de mooiere weggetjes:
 
Nice lekker sturen daar. Heb jij n losse microfoon bij de camera. Zoja... waar heb je deze staan. Vind het geluid wel lekker. Beetje wondroos maar zeker niet erg aanwezig.

Bij mij is de windroos vele malen erger
 
Nice lekker sturen daar. Heb jij n losse microfoon bij de camera. Zoja... waar heb je deze staan. Vind het geluid wel lekker. Beetje wondroos maar zeker niet erg aanwezig.

Bij mij is de windroos vele malen erger

Ja is inderdaad een losse microfoon, zit met een clipje op mijn rug. Scheelt inderdaad enorm veel windruis, en het geluid is sowieso beter dan dat van de standaard microfoon in de GoPro.
 
Thx!!! ga ik ook maar eens iets op verzinnen....

2 weekjes geleden (alweer) 5 dagen in duitsland oostenrijk Zwitserland Italie gezetten. Ook heerlijk weer gehad. Op de toppen nog wat sneeuw.
Maar de wegen waren schoon....
 
Lekker!

Ik reed met de originele GoPro 3.5mm adapter, en een Dagee microfoon van DX:
DAGEE DG-001 Mini Clip-on microfoon - zwart

Voor ik die originele adapter heb ik ook een aantal adapters van DX getest maar die werkten niet. Die originele adapter is helaas gesneuveld in Duitsland, dus nu ga ik toch maar weer op zoek naar een chinees ding dat wel werken wil.
 
:)
full
 
Drukker dan normaal hier :t

Van het weekend rondje Moezel gedaan op de Dorso *O*. Hij stond al een tijd stil met kromme remschijf (trillingen net als de rest aangeeft) en een lekke vorkpoot. Erg wennen aan de stijve voorkant na een tijd gereden te hebben op een G650 Xmoto. Super weer gehad ondanks het voorspelde onweer.

Filmpje van een van de mooiere weggetjes:


Ik heb mijn motor in de verkoop, iemand maakte een noodstop en voelde inderdaad trillingen.
Hij zei dat mijn schijven krom waren. Ik twijfelde hierover en heb iemand met veel circuitervaring op mijn dorso laten rijden...conclusie geen kromme schijven maar te harde remblokken, in principe zit mijn motor op de 17.000 km conform de teller (geen speedo healer), maar de blokken zijn nog als nieuw. Tip was om zachtere blokken te laten monteren. Schijven schoonmaken ivm glazing, licht opruwen/schuren.

mvg, Lito
 
Jee!! Rijbewijs is binnen. Dus nu een motor kopen.

Aangezien ik 2.08m ben zijn de meeste motoren niet echt geschikt, of ziet het er gewoon niet uit.

Mijn short list is:
1. Dorsoduro 1200
2. Tiger 800 xc
3. R1200 GS (maar die vind ik tamelijk suf)

Ik heb vernomen dat de DD erg goed geschikt is voor grote mensen. Wat denken jullie?
 
Denk dat lange mensen zeker goed wegkomen op een dd, heb zelf net de nieuwe 900 gekocht ( zaterdag ophalen) en ik ben rond de 1.90 maar zit er super op, hij staat nog bij goedhart dus je kunt er nog ff op gaan zitten.
 
Ik ben rond de 1.90, schat ik. Voorheen onder andere een Yamaha Mt03, waarvan ik dacht dat het best kon. Maar de DD zit en staat zoveel beter!
 
Hier 1m97. Past prima op de dorsoduro! Zijn er speciale redenen waarom je naar de 1200 kijkt? Qua grootte maakt het namelijk niets uit. En als je denkt dat de 750 te weinig vermogen heeft.... geef maar eens volgas in standje S!
 
Hallo iedereen, ik zal me even voorstellen ik ben Vj 27jaar en al een tijdje lid van het mf maar altijd supermoto Ktm, Xt660x motoren gereden en, ook ik beschik nu over een geweldige Dorsoduro :), zijn er trouwens ook meer mensen die in Utrecht rijden, zelf woonachtig in Utrecht vandaar de interesse ;)
full
 
Laatst bewerkt:
Welkom Vj, mooie bike! Ik woon zelf in Amsterdam, maar dat is maar een klein stukkie. Kunnen best een keer gaan toeren!! Tevens een vraag aan de rest. Iemand van jullie hier met een Dorso die werkt bij de Praxis in Amsterdam Zuid-Oost. Zie er vaak één staan.
 
Welkom Vj, mooie bike! Ik woon zelf in Amsterdam, maar dat is maar een klein stukkie. Kunnen best een keer gaan toeren!! Tevens een vraag aan de rest. Iemand van jullie hier met een Dorso die werkt bij de Praxis in Amsterdam Zuid-Oost. Zie er vaak één staan.

Dankjewel, ja dat is een goed idee om een keer te meeten
 
Terug
Bovenaan Onderaan