Honda X-ADV

Zo ziet het er uit op het display dat goed leesbaar en overzichtelijk is.

full
 
Amai 4,6l verbruik, direct na tanken en constant gas open, of ?? Testmodel??

Na 2500km .

Vandaag topsnelheid getest 179 tot 185.
180 is 6000t/min, rood begint op 6250.
 
Laatst bewerkt:
Amai 4,6l verbruik, direct na tanken en constant gas open, of ?? Testmodel??

Na 2500km .

Vandaag topsnelheid getest 179 tot 185.
180 is 6000t/min, rood begint op 6250.

Dat was na een reset na de tankbeurt en een 240km op de teller. Ik laat de motor in "Drive" zolang ik inrij maar ik geef wel gas als de motor opgewarmd is. Op de snelweg wissel ik de snelheid regelmatig.
 
185 teller neem ik aan

Ja natuurlijk.
Nu wil het lukken , dat ik pas een gps op de kop heb kunnen tikken zumo 345lm.

170 op gps (was 182 op teller)

De is eigenlijk toch nog redelijk ,100 gps is 106 teller, hoe harder, hoe groter de afwijking.

Vandaag een rit van + 450km Franse Ardennen, comfortabele scoot!
 
Ja natuurlijk.
Nu wil het lukken , dat ik pas een gps op de kop heb kunnen tikken zumo 345lm.

170 op gps (was 182 op teller)

De is eigenlijk toch nog redelijk ,100 gps is 106 teller, hoe harder, hoe groter de afwijking.

Vandaag een rit van + 450km Franse Ardennen, comfortabele scoot!

Amai! Dat is een flinke rit. Wat is jouw gemiddeld verbruik?
 
Ik heb echt nog geen seconde spijt van mijn overstap naar de X-ADV!

Vandaag voor het eerst gewassen na een rit Brussel-Antwerpen door de regen.
Er is wel wat meer werk aan, er zijn meer hoekjes en kantjes aan.
Maar dan ben ik er langer mee bezig en dat is een handig excuus om meer tijd met de X-ADV door te brengen O-)
full
 
Soms kom je voorbij een plek waarvan je denkt, hier moet ik een foto van nemen...

Dit beeld onderstreept voor mij het vernieuwende en verfrissende concept van de X-ADV tegenover een achtergrond van een oude gevel met een verweerde deur en gesloten raam wat de gevestigde (versleten) waarden zonder echte vernieuwing of visie (gesloten ramen) van "de scooter" vertegenwoordigt. Bravo Honda!



full
 
Vanmiddag alvast even een klein stukje gereden op de Honda, eerdaags neem ik hem een hele dag mee is de afspraak.

Eerst vandaag even wat praktische zaken bekeken en doorlopen.
Begin dan altijd met mijn helm te testen in de buddybak.
Nou die paste dus niet Shark Evoline series 3

Alles geprobeerd, dicht/open Cardo er af/op, vizier Open/Dicht. Op zijn kop/zij/boven, maar nee het ging niet, de verkoper ook laten proberen maar die kreeg het ook niet voor elkaar.
Overigens geld de gratis koffer actie nog steeds, dus of een andere helm kopen of helm in de topkoffer... ik zou er mee kunnen leven.

Zag ook een slotje aan de onderkant bij het achterwiel zitten, dat is om de buddy manueel te openen als de rest niet werkt of zo?
Hadden ze daar nou niet een rubber afsluitdopje op kunnen doen om preventief af te sluiten tegen weersinvloeden?

Kleine stukje reed het best goed, ik zat er ook goed op, windscherm hoogte helemaal naar je lichaam toe is ook helemaal perfect voor mij.
Maar het was best wel wennen dat je voeten met gestrekte benen niet helemaal op de treeplanken kunnen staan, je halve voeten hangen buiten boord.
Ik heb schoenmaat 43 dus niet afwijkend toch?
En de binnenkant van je voeten zitten tegen 2 van die vervelende uitstekende stukjes aan waardoor juist je voeten meer buiten boord komen te hangen.
Mogelijk heb je wat meer voet protectie met de wonderschone beugel set er op zoals Domi63 heeft?

Ik vindt het een hele mooie soepele machine, en stiekem hou ik van dit ding, en wil ook best graag eens een Honda hebben en met dit model/design kan je denk ik voorlopig wel even voort.

Ben benieuwd als ik over enkele weken een dag lang aan de haal ga.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag alvast even een klein stukje gereden op de Honda, eerdaags neem ik hem een hele dag mee is de afspraak.

Eerst vandaag even wat praktische zaken bekeken en doorlopen.
Begin dan altijd met mijn helm te testen in de buddybak.
Nou die paste dus niet Shark Evoline series 3

Alles geprobeerd, dicht/open Cardo er af/op, vizier Open/Dicht. Op zijn kop/zij/boven, maar nee het ging niet, de verkoper ook laten proberen maar die kreeg het ook niet voor elkaar.
Overigens geld de gratis koffer actie nog steeds, dus of een andere helm kopen of helm in de topkoffer... ik zou er mee kunnen leven.

Zag ook een slotje aan de onderkant bij het achterwiel zitten, dat is om de buddy manueel te openen als de rest niet werkt of zo?
Hadden ze daar nou niet een rubber afsluitdopje op kunnen doen om preventief af te sluiten tegen weersinvloeden?


Mvg. Jan

Hallo Jan,

Mijn helm is een Schuberth J1, een beetje een rond model en de enige manier om hem erin te laten passen is met het vizier naar beneden maar hij gaat er wel in. Ik dacht een Schuberth E1 te kopen, dus best eerst eens proberen waarschijnlijk... Mijn rugzak met laptop past in de topcase, niet onder het zadel.

Bij mij zit er een rubberen dopje op aan de onderkant om het slot van het zadel af te sluiten. Wellicht heeft iemand dat verwijderd op jouw testmodel?

Ik heb schoenmaat 42 en het is een beetje aanpassen inderdaad, want je voeten kunnen niet helemaal vlak staan aan het opstaande deel van de treeplank. Ik weet niet of dat hinderlijk is op langere ritten. Bij mij is dat ongeveer 25 minuten rijden naar het werk en ik heb er geen last van.

In het optiepakket dat je nu kunt zien op de Honda App voor de X-ADV worden er nu ook reflectoren aangeboden die extra bescherming moeten biden voor de voeten en de benen. De buitenste maakt het ook iets breder dus denk ik wel dat het helpt. Eerder deze week heb ik in de regen gereden op de snelweg en ik had geen natte voeten.

Groeten,

Domi.
 
dat is toeval, Schuberth J1 is al jaren een van mijn favoriete helmen :9~
En geloof het of niet die kwam direct in mij op om wel te kunnen passen.
De kinbeugel en de zeer wijde blik staat mij erg aan, heb hem jaren terug eens mogen proberen op een wat langere rit.

Maar ja de Schuberth J1 gaat al heel wat jaartjes mee en dacht eigenlijk dat die niet meer te krijgen was, of anders zeer moeilijk omdat hij niet meer wordt gemaakt en je net geluk moet hebben dat iemand hem nog ergens heeft liggen, in de juiste maat.

Schuberth E1 gaat denk ik niet passen, denk dat de klep wat in de weg zit en misschien de vorm ook, maar kan dit niet met zekerheid zeggen.

Weet nog wel wat helmpjes die er (voor mij) aardig uitzien + mogelijk passen en recent zijn maarja beetje eng want niet zo'n mooie kin bescherming als de good old Schuberth J1.

Arai SZ-RAM X (Frost black)

Arai SZ-RAM X (Diamond white)

Arai CT F (White)

Overigens koste het me in 2014 bij de Tmax ook wat moeite om de helm in de bak te krijgen, maar dat ging uiteindelijk wel, dan welliswaar op zijn kop maar er bleef zelfs dan nog ruimte over, nu net niet... scheelt niet veel hoor.

Die reflectoren waar je het over hebt zouden ook wel handig kunnen zijn.
Zit trouwens zelf nooit 25 minuten op een tweewieler, het is altijd langer, soms zelfs de hele dag, gewoon een beetje doelloos benzine verbranden of ook wel echte ritjes/tourtjes maken, rij geen WW maar puur voor de lol.
Heb wat lichamelijke beperkingen opgelopen door den knoeste arbeid (11 knie operaties) ben dan ook volledig afgekeurd en rij het liefst dus met de beentjes gestrekt voor uit, met af en toe een zeer korte wissel naar achter, dus stepjes vindt ik ook geweldig maar niet voor lang, max. 10 minuten.

Cheers Jan
 
Laatst bewerkt:
Amai! Dat is een flinke rit. Wat is jouw gemiddeld verbruik?

Mijn verbruik ligt rond de 3,8 maar daar zit weinig start stop verkeer bij.
Maar mag toch zeggen vlot/sportief toeren en meestal naar de Ardennen.

Eenmaal autostrade 135 140 gaat het verbruik omhoog, maar rij niet langer dan 50km autostrade.

Heb wel uitlaat collector zonder katalysator en luchtfilter aangepast.

Vraagje, denk je niet als je plat in de bocht gaat dat je de valbeugels zou kunnen raken? En hinderen ze niet als je stopt om je voeten te zetten? Kwa breedte.

Volgende week eens kijken bij dealer dan zouden ze op de demo Xadv staan.
 
Laatst bewerkt:
Mijn verbruik ligt rond de 3,8 maar daar zit weinig start stop verkeer bij.
Maar mag toch zeggen vlot/sportief toeren en meestal naar de Ardennen.

Eenmaal autostrade 135 140 gaat het verbruik omhoog, maar rij niet langer dan 50km autostrade.

Heb wel uitlaat collector zonder katalysator en luchtfilter aangepast.

Vraagje, denk je niet als je plat in de bocht gaat dat je de valbeugels zou kunnen raken? En hinderen ze niet als je stopt om je voeten te zetten? Kwa breedte.

Volgende week eens kijken bij dealer dan zouden ze op de demo Xadv staan.

Mijn ritten zijn met veel start-stop in de stad en op de snelweg, dus ligt mijn verbruik wel wat hoger.
Wat leveren die aanpassingen van de collector en luchtfilter op, betere prestaties, ander geluid?
Heb je dat zelf gedaan?

Ik ben nog niet zo plat in de bocht gegaan dat de valbeugels in de buurt van de grond komen, ik weet niet of het überhaupt zou kunnen, en ik ben ook niet van plan om het te gaan proberen :P .
Ze hinderen me zeker niet wanneer ik stilsta want dan staan mijn benen achter de voettreden en dus heb ik er geen last van. Zie op de foto.

full
 
dat is toeval, Schuberth J1 is al jaren een van mijn favoriete helmen :9~
En geloof het of niet die kwam direct in mij op om wel te kunnen passen.
De kinbeugel en de zeer wijde blik staat mij erg aan, heb hem jaren terug eens mogen proberen op een wat langere rit.

Maar ja de Schuberth J1 gaat al heel wat jaartjes mee en dacht eigenlijk dat die niet meer te krijgen was, of anders zeer moeilijk omdat hij niet meer wordt gemaakt en je net geluk moet hebben dat iemand hem nog ergens heeft liggen, in de juiste maat.

Schuberth E1 gaat denk ik niet passen, denk dat de klep wat in de weg zit en misschien de vorm ook, maar kan dit niet met zekerheid zeggen.

Weet nog wel wat helmpjes die er (voor mij) aardig uitzien + mogelijk passen en recent zijn maarja beetje eng want niet zo'n mooie kin bescherming als de good old Schuberth J1.

Arai SZ-RAM X (Frost black)

Arai SZ-RAM X (Diamond white)

Arai CT F (White)

Overigens koste het me in 2014 bij de Tmax ook wat moeite om de helm in de bak te krijgen, maar dat ging uiteindelijk wel, dan welliswaar op zijn kop maar er bleef zelfs dan nog ruimte over, nu net niet... scheelt niet veel hoor.

Die reflectoren waar je het over hebt zouden ook wel handig kunnen zijn.
Zit trouwens zelf nooit 25 minuten op een tweewieler, het is altijd langer, soms zelfs de hele dag, gewoon een beetje doelloos benzine verbranden of ook wel echte ritjes/tourtjes maken, rij geen WW maar puur voor de lol.
Heb wat lichamelijke beperkingen opgelopen door den knoeste arbeid (11 knie operaties) ben dan ook volledig afgekeurd en rij het liefst dus met de beentjes gestrekt voor uit, met af en toe een zeer korte wissel naar achter, dus stepjes vindt ik ook geweldig maar niet voor lang, max. 10 minuten.

Cheers Jan

FC Moto in Duitsland heeft nog enkele J1 exemplaren op voorraad maar het zijn allemaal kleine maten... Die van mij is ondertussen wel aan vervanging toe en ik had liefst terug een J1 gehad... ;(


De optiepakketten voor de X-ADV kun je nu zien op de Honda App.
full
 
Ik moet binnenkort een nieuwe helm kopen en wil alvast al eens horen welke ervaringen anderen hebben.
Wie heeft welke helm al geprobeerd onder het zadel van de X-ADV?

Schuberth J1 maat 58/59: past
Shark Drak : past
Shark Evoline Series 3: past niet
 
Domi63,
Bedankt voor de foto van de valbeugels. Wil ze toch eerst kunnen testen, ik wil niet dat ze bodemvrijheid wegnemen om bochten te nemen.

ivm de aanpassingen, een betere gasresponse, verbruik nog iets minder, ietsjes zwaarder geluid nog steeds niet veel (veel minder dan men tmax met akrapovic) vooral in 6de soepeler en minder trilling bij laag toerental.

Vandaag Ardennen-rit 250km, tussen 3x nieuwe gs, 1x k1200r, 1x ktm 1290adv, en 1x super duc 1290, verbruik 4.4L is mijn max verbruik tot nu. Had wel echt zijn reden :-)
 
Domi63,
Bedankt voor de foto van de valbeugels. Wil ze toch eerst kunnen testen, ik wil niet dat ze bodemvrijheid wegnemen om bochten te nemen.

ivm de aanpassingen, een betere gasresponse, verbruik nog iets minder, ietsjes zwaarder geluid nog steeds niet veel (veel minder dan men tmax met akrapovic) vooral in 6de soepeler en minder trilling bij laag toerental.

Vandaag Ardennen-rit 250km, tussen 3x nieuwe gs, 1x k1200r, 1x ktm 1290adv, en 1x super duc 1290, verbruik 4.4L is mijn max verbruik tot nu. Had wel echt zijn reden :-)

Vandaag mijn ouders bezocht op 130 km, dus 260km heen en terug.
Verbruik 4.3 enkel snelweg genomen.

Ik denk dat het met de bodemvrijheid wel zal meevallen.
Als je het vooraanzicht bekijkt uit de configurator app, dan zie je dat de valbeugels de hoek van de onderkant gewoon volgen en zullen ze volgens mij de hellingshoek van de motor niet beïnvloeden.
Benieuwd naar je testresultaat!





full
 
Ik heb sinds een maand een Schuberth M1 gekocht,heel blij mee... heeft ingebouwde luidsprekers en micro zodat je achteraan de helm een SRC systeem kunt opklikken en klaar is kees...is heel makkelijk en ben nu alles aan het testen, telefoneren gaat vrij goed alsook gps (via google maps of waze) maar dan alleen met gesproken instrucies.
met andere motor rijders praten zou ook kunnen
Danny
 
Ik heb sinds een maand een Schuberth M1 gekocht,heel blij mee... heeft ingebouwde luidsprekers en micro zodat je achteraan de helm een SRC systeem kunt opklikken en klaar is kees...is heel makkelijk en ben nu alles aan het testen, telefoneren gaat vrij goed alsook gps (via google maps of waze) maar dan alleen met gesproken instrucies.
met andere motor rijders praten zou ook kunnen
Danny

De M1 is een zeer mooie helm, echt top of the range in 3/4 helmen. Schubert kwaliteit, daar is niets op af te dingen!
Ik vind het alleen jammer dat ze de "chin bar" van de J1 hebben laten vallen. Niettegenstaande dat, de reviews van deze helm zijn ronduit schitterend. Het SRC systeem is een grote plus!

Past die onder het zadel van de X-ADV?
Zo ja, dan wil ik die ook wel in het mooie matte grijs, zou die goed passen bij mijn X-ADV :P
 
Tja...of die eronder past weet ik niet, bij mij allesinds wel maar zo'n tweede kan er ook niet bij,dan moet je voor een topkoffer gaan
 
Zo een jethelm is natuurlijk leuk en luchtig en vrij gevoel.

De J1 kan mij ook bekoren, veilig met de chin bar.
De andere niet zo, ben al eens aangereden en was toch heel blij dat ik een integraal helm aan had. Alhoewel de nieuwste jets toch al meer bescherming bieden dan oudere.
Hjc heeft ook een mooie en volgens testen een goede, maar moet je toch zelf ondervinden.

Vandaag naar familie in Antw. met vrouw achterop, alles binnendoor, zelfs 2km onverhard, stapvoets. Vrouw tevreden, alles aan ongeveer wettelijke snelheid...

Ook langs dealer, maar valbaren waren er nog niet, nog enkele foto's bekeken, lijkt me toch onwaarschijnlijk deze te raken bij bochten nemen...:-)
 
ik rij het liefst met een jethelm luchtig vrij en minder gewicht, nu is het ook wel zo dat mijn vorige niet zover op de wangen kwam als deze, is ook weer iets beter en veiliger maar het is geen integraal natuurlijk
De shoei jet zat ook heel goed maar de prijs nog wat duurder en ook niet het SRC systeem, vandaar de Schuberth
 
De Nolan N44 Evo Special N-Com Crossover lijkt ook wel aardig in de buurt te komen van wat ik zoek en biedt dan wel meer bescherming dan een Jet helm door de afneembare "chin guard". Deze helm beschikt net als de Schuberth M1 ook over een voorbereiding voor een communicatie systeem. De reviews zijn best wel goed ook.
Ik zou moeten weten of die onder het zadel past van de X-ADV, al vrees ik er een beetje voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan