Honda CB Seven Fifty rijders (deel 4)

Vandaag de SF verfraaid met wat chroom strips ....staat erg chique vind ik zelf :]
full
 
Besloten om de Cb te houden...
Besloten om hem dan wel in propere staat terug te brengen...
Dus besloten om met mijn boerenverstand alles te demonteren... om dan frame ed te laten zandstralen en poedercoaten... blok laten te herspuiten en carbs te reinigen...

komt snor hopelijk :)

ondertussen ontdekt dat de uitlaat echt lek is (meerdere bochten doorgeroest, collector doorgeroest...


day-1.jpg
 
zeer proper die chrome strips, maar voor mij is dat geen voorbeeld ;-)
mocht mijn vrouw niet principieel neen zeggen, dan zou de sevenfifty eerder iets cafe-racer-achtig worden ;)
 
Hallo,

Iemand die een idee heeft voor een compacte lithium batterij voor de SF? Ik zou ze willen plat monteren, vandaar lithium...
 
Hey allemaal, eerste post hier. Ik rijd al een paar maanden rond op mijn eerste motor, een blauwe '94 SevenFifty. Genieten, maar ik ben op zoek naar een originele blauwe tank! Is er hier iemand die mij verder kan helpen?
 
Hallo,

Iemand die een idee heeft voor een compacte lithium batterij voor de SF? Ik zou ze willen plat monteren, vandaar lithium...

Als je hem toch al op een andere plek legt dan hij origineel zit dan hoef je je toch niet te houden aan de originele inbouwmaten? Als je de originele capaciteit aanhoudt dan zal het niet uitmaken welke vorm deze heeft. Aangezien de SF meestal wel een makkelijker starter is kun je misschien een "iets" te lichte accu zetten en er mee weg komen.

db
 
Als je hem toch al op een andere plek legt dan hij origineel zit dan hoef je je toch niet te houden aan de originele inbouwmaten? Als je de originele capaciteit aanhoudt dan zal het niet uitmaken welke vorm deze heeft. Aangezien de SF meestal wel een makkelijker starter is kun je misschien een "iets" te lichte accu zetten en er mee weg komen.

db

Hey,

De batterij gaat waarschijnlijk op de achterbrug komen, tussen scharnierpunt en de band...
 
Beste mensen,

In de oude topics komt MF-er Roodman vaak terug, die heeft een tijd geleden een CB750 caferacer project van mij over genomen, maar krijg hem niet meer te pakken en heb geen telefoonnummer.

Als iemand contactgegevens van hem heeft graag, ik wil (indien mogelijk) een set dempers van hem terug kopen (mocht hij mee lezen??).

Thanks!
 
Ik heb inmiddels geen Seven Fifty meer maar het is nog steeds mijn favoriete motor.

En ik vind dit eindresultaat bijzonder geslaagd!
 
Aha Zundapp, jij zal me kunnen helpen:
Hoe in godsnaam heb jij dat blok uit het frame gekregen?
Ik had ergens gelezen, dat de makkelijkste werkwijze was: op zijn zijkant leggen en het frame er van rond heffen? (zonder dus het blok moeten open te halen... )

Maar bij mij is ondertussen alles gedemonteerd, maar ik krijg het blok er dus niet uit.
en zolang het blok er niet uit is, kan het frame niet naar gestraald worden, en loopt mijn projectje dus spaak :(

Daarbovenop vind ik het een zeer geslaagd resultaat,
ik zie dat de duostepjes er nog op zitten, zou er ooit nog een duo meerijden?
en is de achterkant dan nog sterk genoeg?
 
Laatst bewerkt:
Aha Zundapp, jij zal me kunnen helpen:
Hoe in godsnaam heb jij dat blok uit het frame gekregen?
Ik had ergens gelezen, dat de makkelijkste werkwijze was: op zijn zijkant leggen en het frame er van rond heffen? (zonder dus het blok moeten open te halen... )

Maar bij mij is ondertussen alles gedemonteerd, maar ik krijg het blok er dus niet uit.
en zolang het blok er niet uit is, kan het frame niet naar gestraald worden, en loopt mijn projectje dus spaak :(

Daarbovenop vind ik het een zeer geslaagd resultaat,
ik zie dat de duostepjes er nog op zitten, zou er ooit nog een duo meerijden?
en is de achterkant dan nog sterk genoeg?

Ik heb het ook wel gedaan door het blok uit het volledig gemonteerde frame te tillen, doe je alsnog liever met twee man, het is mij echter in mijn uppie ook gelukt, het kostte me wel een beetje lak op de framebuizen, echter als je hem toch laat stralen :)

Moet je alleen de assemblage weer lief zijn :)

db
 
Bizar,
En ook door het frame op zijn zijkant te leggen?

ik heb dus alles er af gehaald, (voorvork/achterbrug/kabelboom/allllleeesssss)
dan hem op zijn rechterkant gelegd (daar waar de bevestiging blok/frame bestaat uit losse driehoekjes).

Dan alles compleet los gemaakt alle bouten eruit.
En dan proberen het frame er van rond te krijgen.

Maar het carter zit zo diep dat ik aan de kop van het blok geen ruimte genoeg heb.
ik mis ergens de logische stap om het er van rond te heffen...

wij waren ook met 2 personen aan het heffen.
 
Bizar,
En ook door het frame op zijn zijkant te leggen?

ik heb dus alles er af gehaald, (voorvork/achterbrug/kabelboom/allllleeesssss)
dan hem op zijn rechterkant gelegd (daar waar de bevestiging blok/frame bestaat uit losse driehoekjes).

Dan alles compleet los gemaakt alle bouten eruit.
En dan proberen het frame er van rond te krijgen.

Maar het carter zit zo diep dat ik aan de kop van het blok geen ruimte genoeg heb.
ik mis ergens de logische stap om het er van rond te heffen...

wij waren ook met 2 personen aan het heffen.


Ik had de motor gewoon op haar eigen wielen staan, bij mij ging alleen het blok er uit voor het vervangen van de dynamo ketting.

Ik stond over de motor heen en tilde het blok er op die manier uit. Dus nagenoeg recht onder mijzelf.

Heb je het al eens geprobeerd met het kleppendeksel er af?

db
 
Ik heb inmiddels geen Seven Fifty meer maar het is nog steeds mijn favoriete motor.

En ik vind dit eindresultaat bijzonder geslaagd!

Thanks!


Bizar,
En ook door het frame op zijn zijkant te leggen?

ik heb dus alles er af gehaald, (voorvork/achterbrug/kabelboom/allllleeesssss)
dan hem op zijn rechterkant gelegd (daar waar de bevestiging blok/frame bestaat uit losse driehoekjes).

Dan alles compleet los gemaakt alle bouten eruit.
En dan proberen het frame er van rond te krijgen.

Maar het carter zit zo diep dat ik aan de kop van het blok geen ruimte genoeg heb.
ik mis ergens de logische stap om het er van rond te heffen...

wij waren ook met 2 personen aan het heffen.


Bij mij is het per ongeluk gelukt. Echt per ongeluk. Ik had de gehele motor kaal en toen is hij 's nachts omgedonderd waardoor het blok eruit lag. Geen grap.



Monteren was een hel, uiteindelijk toch de oliepan aan de onderkant gedemonteerd. Dat scheelde net dat kleine beetje. Ik heb hem gemonteerd met het blok op de zijkant en het frame erover heen laten zakken. Hij gaat er enkel via de remzijde uit en in.


Ohja, oliefilter e.d. ook wel even verwijderen voor de veiligheid.




Daarbovenop vind ik het een zeer geslaagd resultaat,
ik zie dat de duostepjes er nog op zitten, zou er ooit nog een duo meerijden?
en is de achterkant dan nog sterk genoeg?


Er is qua sterkte weinig veranderd aan de achterzijde, er is alleen een ronding aangebracht waar hij eerst 2 rechte pijpen had. Ik denk zelfs dat dit sterker is.
 
Laatst bewerkt:
Voor de sevenfifty ga ik sowieso een nieuwe uitlaat kopen.

De originele heeft een doorgeroeste collector, een rechtse demper met een deukje in.
Maar ik probeer het toch maar:
Iemand interesse?

gratis of voor een kratje bier....
 
Koeno,

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe 4/1 voor de SF, wat heb jij in gedachten? Ik dacht aan Vance and Hines, maar vind nergens bevestiging terug dat de uitlaat voor de Nighthawk ook op de SF kan.
 
Goedendag,

Ik zal me eens voorstellen.
Ik ben Marco, 44 jaar en woon in Meppel.
En werk bij Scania in Zwolle als preparation engineer.

Motorgeschiedenis:

Suzuki T500
Kawasaki Z650
Suzuki GSX600F
Kawasaki Z650
Yamaha FZ750
Yamaha FZR1000
Honda CB750 Nighthawk

En een paar foto's (voor zover aanwezig)

De FZ750
Behoorlijk aangepast met:
- WP UPSD voorvork
- Spiegler 8zuiger remklauwen
- FZR1000 rempomp
- Full-floater remschijven
- WP achterschokbreker
- FZR1000 18" achterwiel
- Marvic 17" voorwiel
- FZR1000 uitlaatbochten
- Remus carbon demper
- Yamaha R1 spiegels
1k0.jpg


FZR1000
1k0.jpg


En nu de Honda, zoals ik hem heb gekocht:
1k0.jpg


Na de eerste aanpassing, (weer terug naar originele kleuren!)
1k0.jpg


Nu verder aangepast:
- VFR 750 vorkpoten
- VFR 750 voorwiel met dubbele schijf
- VFR 750 remklauwen
- VFR 750 voorspatbord
- Superbike stuur
- FZR1000 rempomp op de voorrem
- CB750 Achterwiel met schijfrem
1k0.jpg


To do:
-Teller vervangen door een teller op GPS signaal...
Door het VFR voorwiel heb ik geen telleropnemer meer in het voorwiel.
-Achterwiel zwart (laten) spuiten, zoals het voorwiel
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan