Aangeschaft een cb750 f2 uit 78..

Heb ik al nagekeken en alles werkt naar behoren en er is niets in kapot, maar kan het niet zijn dat hij zo gewoon is.....lijkt net of hijbegrensd is, maar ik kan er niets aan vinden.....😩😩
 
Inlaatrubbers al nagekeken? Kan zijn dat die daarop begrenst is. Meestal veranderen ze zo de mengverhouding waardoor die na plusminus7000 toeren enkel op lucht loopt..
 
.??waar en wat kan ik er aan zien want bij de demontage van carb's is me niets aparts op gevallen🤔🤔🤔
 
Bij F2's werden de acceleratiepompen nog wel eens geblokkeerd vanwege het verbruik. Even goed nakijken.
Als je bij +/- 5000 tpm volgas geeft moet hij flink gaan accelereren. (alles in verhouding, in 40 jaar is de techniek er wel op vooruit gegaan)
 
Toch rijdt hij niet naar mijn zin.....hoe fijn hij ook rijd.
Bij het openen van de gas houd hij duidelijk in tot ik de gas een klein beetje terug draai, dan schiet hij er als een speer van tussen?
Heb de carb's gesynchroniseerd en laten afstellen ,de ontsteking is afgesteld en op tijd gezet, waar zou ik nog aan moeten denken..........

Ruud
Dat is volgens mij redelijk normaal met deze setup. Zijn nog geen vacuumcarburateurs je moet dus zelf een beetje gevoel hebben met gasgeven.
Als je ze bot in 1x open draaid zakt je gassnelheid in de Carbs helemaal in en zuigt hij slecht zijn mengsel aan. Als je het gas een beetje terug draait, neemt de snelheid (onder je gasschuif) weer toe en kan hij beter zijn benzine aanzuigen.
Een beetje met gevoel gas geven dus ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat zal dan inderdaad echt wel de oorzaak zijn, heb pas de uitlaad eraf gehad met de hoop dat hij daar in was begrensd maar ook hier zat niets in zal dus aan de carb's liggen zoals Bor aan geeft.
Ik zal hem binnenkort een beurt laten geven en misschien dat dit nog enig soelaas biedt maar word dit niet beter dan blijft het zoals het nu is.....lekker rijden en niet scheuren 🐢,pak ik dan de gt 500 wel voor.....🏍

Ruud
 
Nee, dit is zeker niet normaal. Bij het gas opendraaien moet hij er als een speer vandoor gaan. Veel gevoel qua gas geven komt er niet bij kijken dus, tenminste dat zou niet hoeven. Je hebt een acceleratiepomp, die deze vertraging, die sommige eerdere modellen hadden, oplost.

Ik denk dat jouw acceleratiepomp dus niet goed werkt, zie de andere adviezen hierboven ook. Kijk of het stangetje naar beneden gedrukt wordt door de hevel als je snel aan het gas trekt met de motor uit, en dat er benzine uit alle 4 carbs spuit als je de luchtfilterbak eraf hebt.
Zoniet: maak de pomp anders maar eens open (vlotterbak nummer 2 demonteren , na de carbs er onderuit gehaald te hebben) en check of alle doorgangen schoon zijn (het terugslagklepje onderin wil wel eens goed dicht zitten) en het membraan heel is. Let erop dat je het o-ringetje van de vlotterbak niet kwijt raakt!)
 
Laatst bewerkt:
Het ringetje waarop te letten:

image.php
 
Laatst bewerkt:
Nou wanneer ik terug ben van vakantie zal ik ze nog eens uit elkaar halen....
Weer bedankt voor de tips..
 
Nou probleem lijkt op gelost👏, het zat hem in de o-ring die hierboven word aan gegeven, degene die erin zat was nm te dik en bij het dichtdraaien van de vlotterkammer drukte deze o-ring dus de toevoer naar de carb's dicht.....
Nieuw ringetje geplaatst en fantastisch nu rijdt hij als een echte 750🏍 Allemaal bedankt voor je input en ideeen en tot de volgende keer maar weer, nu eerst èèn of twee 🍻🍻.

Ruud
 
Maar zoals gewoonlijk blijven we kullen met zo' n brik, rijdt ik zondag lekker in het Zeeuwse valt hij gewoon stil voor het stoplicht......elektrische start ho maar.
Aan de kant gezet en wat bleek zekering kapot, en ja dat gaat niet zomaar kapot daar moet ergens sluiting zitten en wat bleek na wat proberen het lag aan de voet rem, dus veertje los gemaakt en zilverpapiertje om de kapotte zekering en rijden maar weer.
Vanavond probleem op gezocht en verholpen, bleek een kabeltje door geschuurd en sluiting te maken op frame.
Nog snel even een rondje gedaan en nu doet het licht niks meer....alleen seinlicht doet het nog, alle zekeringen nog eens doorgelopen maar geen kapot, koplamp open gemaakt en daar was wel wat aan veranderd middels klemmetjes en diverse aftakkingen, (is gedaan door vorige eigenaar)
Na een paar uur zoeken niets gevonden dus alles maar even aan de kant gezet en hopen op een ingeving, want elektra is niet echt mijn ding dus met andere woorden ik weet niet goed waar en hoe te beginnen.........

Ruud
 
Laatst bewerkt:
Heb je de zekeringen op het oog gecheckt of ook even doorgemeten met de multimeter?
Bij glaszekeringen is het niet altijd te zien of ze stuk zijn.
 
Visueel en gemeten en ze zijn niet kapot, ligt waarschijnlijk in een slechte verbinding......
 
Bekijk even het zekeringkastje aan de achterkant. Bij mijn F2 klapte op een gegeven moment ook de zekering eruit, bleek een hoop corrosie in het kastje en de aansluitingen te zitten.
 
De klemmetjes van de zekeringen willen wel eens los zitten. Even opnieuw solderen en het is opgelost.
Kijk ook even of de stekker in het contactslot goed vast zit. Die gaf bij mij storingen.
 
Nou probleem lijkt op gelost👏, het zat hem in de o-ring die hierboven word aan gegeven, degene die erin zat was nm te dik en bij het dichtdraaien van de vlotterkammer drukte deze o-ring dus de toevoer naar de carb's dicht.....
Nieuw ringetje geplaatst en fantastisch nu rijdt hij als een echte 750🏍 Allemaal bedankt voor je input en ideeen en tot de volgende keer maar weer, nu eerst èèn of twee 🍻🍻.

Ruud
Beetje late reactie, maar ben blij voor je dat het simpel op te lossen was!
 
Terug
Bovenaan Onderaan