KTM Duke 125

Waar hebben jullie je Duke 125 verzekerd? Wat een gedoe om een verzekeraar te vinden voor een bestuurder van 18 jaar.
 
Ik loop bij veel online vergelijkers tegen allerlei muren, hindernissen en obstakels aan. Ik probeer hem voor mijn "kindje" te verzekeren.
 
Hoe oud was je toen en had je toen al wat opgebouwd?
Toen was ik 19 jaar. Ik heb het destijds via mijn verzekeringsagent geregeld. Deze wees mij er toen op dat ik mijn schadevrije jaren van mijn brommer kon meenemen. Ik nam dus 2 of 3 schadevrije jaren mee. Toen ik mijn huidige motor wilde verzekeren en ik met een royementsverklaring van 4 (of 5) jaar aankwam, werd dit daar niet geaccepteerd bij KNMV.
 
Vandaag is mijn Duke 200 ongeveer 6 cm verlaagd met een MacMoto kit uit GB.
Ik heb deze gekocht:
200 Duke - Motorcycle Lowering

Met een week had ik het in huis.
Te koop in 3 cm en 6 cm verlagen.
De zithoogte van mijn Duke zal nu ongeveer 75 cm zijn. Het scheelt enorm, ik kan nu mey beide voeten met gemak aan de grond.
Het verlagen zelf bij Motoport was 108 euro (onderdeel onder de vering, voorkant laten zakken en standaard inkorten).

full
 
Hoi,
ik heb een grote doos met allemaal duke 125 onderdelen,
tank, zadel, achterbrug, veel plastic kappen, etc, etc.

interesse? stuur ff een PB
mag weg voor weinig!
 
Zaandam,

voor de geïnteresseerden, een kleine opsomming van de inhoud:

het is echt veel, afkomstig van 2 motoren:
2 complete kabelbomen
2 achterbruggen
remleidingen
gas/koppelingkabels
handvatten met gashandel en lichtschakelaar
voetstepjes voor en achter
2 benzine tanks
tank cover
koelvloeistof reservoir
radiateur
spatborden
achterveer
slangen
clingelateurs/relais/connectors
claxons
spanningsregelaars
bougiekabels/doppen/regelaars
kappen/deksels/doosjes
zadels
assen

etc, etc
 
is van een gast geweest die zelf 2x een wrak had gekocht en geslacht voornamelijk voor eigen gebruik. Had nu een andere motor, dus spul moet weg.
 
Bij deze meld ik me aan voor dit topic voor de A1-rijbewijs-geschikte Duke 125 topic.

Ik ben een 'oude man' dus mag op elke motor rijden die ik wil, maar mijn zoon wilt tzt zodra hij geslaagd is voor zijn rijbewijs uiteraard ook een motor en is verzot op KTM. Aangezien het een A1-rijbewijs zal betreffen heeft hij niet veel alternatief dan de Duke 125 (of het 125 cc racertje) zolang het KTM betreft.
Om alvast een beetje op de hoogte te zijn van de dingen om op te letten bij de Duke 125 ga ik dit topic volgen.

De Duke 125 topics afbladerend ben ik tot nu toe eigenlijk alleen het dashboard als regelmatig terugkomend zwak punt tegengekomen. Is dat alles aan manco's??

Daarnaast blijkt regelmatig dat de Duke 125 niet echt geschikt is voor de snelweg. Dat verbaast me niet echt. Eigenlijk is geen enkele motor die voldoet aan de A1-specs dat, en een de zitpositie van de Duke zal hier zeker niet in positieve zin aan bijdragen :N. Ik rijd zelf naast 'zware motoren' óók een A2 motortje (180 cc, 19 PK). Ook dat is geen uitblinker op (lees: niet geschikt voor) de snelweg, maar ik heb de luxe om gewoon een andere fiets te pakken als ik de snelweg op wil/moet. Mijn zoon zal dat de eerste jaren zeker niet hebben gezien de 'nieuwe rijbewijs' regeling.

We hebben wel eens een ritje gemaakt op de Duke 690. Mijn zoon achterop uiteraard *O*.
We vonden het beide erg leuk op de Duke en het KTM virus is door de rit alleen maar dieper in de oranje slagaders van mijn zoon gekropen.
Echter, tov de motor die de Duke 690 zou kùnnen vervangen vind ik dat ie net te weinig vermogen heeft waardoor de 690 mij naar verwachting te snel zal gaan vervelen of zelfs 'frusteren,' dus een 690 komt er niet. Mogelijk tzt de 790 (2-cilinder met naar verwachting 90 PK).

Maar dit is een Duke 125 topic, dus na mijn introductie en reden van aanmelding daarmee verder.

Succes en veel plezier met jullie Dukes 125 :] :]

Er staan wel bar weinig foto's van deze prachtige fietsjes in dit topic. :/
Jammer . . . (lees: kom maar door met de plaatjes :Y 8-) )
 
Laatst bewerkt:
Op de snelweg gaat best, hoor. Ik heb dat regelmatig met veel langzamere 125cc's gedaan. De Duke 125 hoort bij de snelste 11kW's.
Ik heb de Duke 200 en heb nog geen mankementen ontdekt. Heb er wel andere banden opgezet (Michelin Pilot Street), want ik gleed weg op de originele banden bij natheid.
 

Gaaf geluidje hoor voor een 125 cc eenpittertje. :Y
 
Bij deze meld ik me aan voor dit topic voor de A1-rijbewijs-geschikte Duke 125 topic.

Ik ben een 'oude man' dus mag op elke motor rijden die ik wil, maar mijn zoon wilt tzt zodra hij geslaagd is voor zijn rijbewijs uiteraard ook een motor en is verzot op KTM. Aangezien het een A1-rijbewijs zal betreffen heeft hij niet veel alternatief dan de Duke 125 (of het 125 cc racertje) zolang het KTM betreft.
Om alvast een beetje op de hoogte te zijn van de dingen om op te letten bij de Duke 125 ga ik dit topic volgen.

De Duke 125 topics afbladerend ben ik tot nu toe eigenlijk alleen het dashboard als regelmatig terugkomend zwak punt tegengekomen. Is dat alles aan manco's??Maar dit is een Duke 125 topic, dus na mijn introductie en reden van aanmelding daarmee verder.

Succes en veel plezier met jullie Dukes 125 :] :]

Er staan wel bar weinig foto's van deze prachtige fietsjes in dit topic. :/
Jammer . . . (lees: kom maar door met de plaatjes :Y 8-) )

Mooi dat er toch nog toekomstige Duke 125 rijders zijn!

Het is vooral, wat betreft generatie 2011-2016, nalopen of alles het nog doet zoals het hoort te doen en er geen rare schade/kleine lekkage is. Is dat wel het geval, dan in ieder geval ernaar vragen en alles nog een keer extra nalopen. Daarnaast is het ook heel belangrijk dat al het onderhoud gedaan is (te zien in het Service boekje). Dat zegt ook wat over de verkoper. ;)

Wanneer is de planning dat hij zijn rijbewijs haalt en op zoek gaat naar een Duke?

En ja, hij maakt zonder katalysator en db-killer een behoorlijk volwassen geluid. De meeste verwachten het niet van een 125. *D
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je tips. Geen specifieke dingen, want dit geldt zo ongeveer voor elke motor.
Wanneer is de planning dat hij zijn rijbewijs haalt en op zoek gaat naar een Duke?
Over een jaar of 4 zal er wel een staan.
 
Dank voor je tips. Geen specifieke dingen, want dit geldt zo ongeveer voor elke motor.Over een jaar of 4 zal er wel een staan.

Dat is iig nog even!

Er zijn ook weinig specifieke dingen bij de Duke omdat de dingen die kapot gaan veel verschillen. Daarom is het ook zo belangrijk dat het onderhoud goed gedaan is omdat je met 125cc nou eenmaal veel van het blok vraagt. ;)
 
Er zijn ook weinig specifieke dingen bij de Duke omdat de dingen die kapot gaan veel verschillen. Daarom is het ook zo belangrijk dat het onderhoud goed gedaan is omdat je met 125cc nou eenmaal veel van het blok vraagt. ;)
Ja, zeker voor een motor die regelmatig boven 80% van het maximale toerental zal moeten presteren is dit heel belangrijk.
Waarschijnlijk gaan we in dit geval gewoon maar voor een gloednieuwe. Daarmee koop je in feite een hele hoop mogelijke ellende af.

Afgelopen week met mijn zoon de Factory Tour bij KTM gedaan.
Was leuk, mooie fabriek.
Het is daardoor alleen maar harder gaan jeuken voor de KTM.....
Hele leuke fietsen. Jammer dat het zo'n moderne motor is (als je begrijpt wat ik bedoel....)
Misschien koop ik er volgend jaar wel een. Kan ik 'm zelf goed inrijden (best wat discipline voor nodig, zeker op een 125cc),
lekker rijden met mijn kinderen en als ze hun rijbewijs halen hebben ze een fiets ter beschikking.

full
 
Laatst bewerkt:
Hoe lang duurt die tour? Moest je reserveren?

Zit binnenkort ook in die buurt ergens.
 
De tour duurt met verzamelen, verplaatsen tussen de main plant en de angine plant etc zo'n 2-2,5 uur.
Het kost 12,50 pp en dat is dan inclusief een KTM-gift. Wat dat is zal ik niet verklappen. _O-
Je moet reserveren middels de mail. Bericht sturen naar factorytour@ktm.com (in Engels of Duits) en dan kun je de boel kortsluiten.
De fabriek is de hele maand augustus dicht (vakantie).
 
lap. dat gaat dus niet door.
Jammer. Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet voor alléén de Factory Tour 2000 km gaat jakkeren. :N
Als je er toch in de buurt bent is het leuk meegenomen.
Ik heb mijn vakantie om bovengenoemde reden wel bewust in juli gepland en ook een camping in de buurt (130 km) van Mattighofen gekozen.
 
Laatst bewerkt:
Leuk, wil ook nog een keer die tour doen!
Had van de week nog een 390 Duke staan, ook erg tof ding voor A2.
 
Terug
Bovenaan Onderaan