Honda FT500 Bratstyle project

Ik heb het blok uiteindelijk gespoten met Motip velgenspray. Het voelt in ieder geval tot nu toe mooi stevig dus hoop dat het ook blijft zitten.

Ik heb er geen ervaring mee, maar velgenspray gaat dat goed werken met de hitte van je motorblok?

Anyhow, vind het best aardig gelukt het spuiten van je blok zo! En 3 werf hulde voor het hele project.
 
Aan het wachten op wat onderdelen voor t blok dus maar even op wat andere dingen geconcentreerd.
Het tankje heeft ruim 2 jaar op de motor gezeten onder een cover dus die was heeeel vies
IMG_20170513_120346.jpg

Even goed schoongemaakt
IMG_20170513_123351.jpg

Schone tank 2
IMG_20170513_121535.jpg

De gaten aan de onderkant met de rubbers er in zijn voor de oude zijkappen dus besloten die er af te zagen.
Eerst even aftekenen
IMG_20170514_124708.jpg

En uiteindelijk zonder die bevestigingsgaten
IMG_20170514_125745.jpg


Nu eerst voetbal en F1 kijken en daarna misschien nog even door
 
Laatst bewerkt:
na 2 weken in het land van herkomst van het motortje vakantie te hebben gevierd vandaag met nieuwe moed en nieuwe onderdelen door gegaan.
IMG_20170530_121541.jpg


Bij de onderdeeltjes zaten oa nieuwe uitlaat tapeinden en moeren (zat hiervoor door de oude eigenaar met gamma M6 bouten vast, wonder dat ik hier geen helicoils in heb hoeven zetten)
Nieuw spul *D
IMG_20170530_130145.jpg


Daarna kopje er op gezet met de nieuwe kopbouten en deze mooi op moment gezet, ik had de koperen ringen al gegloeid dus deze kon ik hergebruiken (zijn ook niet meer te krijgen nieuw)
IMG_20170530_131653.jpg


Daarna nokkanas, nokkenasketting en kopdeksel opnieuw gemonteerd. Ook hier alle bouten prachtig op moment kunnen zetten dus mijn helicoil werkje is gelukt *O*

Daarna de kleppen gesteld en t blokje dicht gemaakt.