Triumph Speed Triple Topic Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
De organisator bepaald!

Ik zal het forum vaker checken!

Het is natuurlijk ook moeilijker om volk bij mekaar te krijgen als je bij een bepaald merk en type motor wilt blijven.

Toen ik nog Buell reed (die je nog minder zag of ziet rijden als speeds en streets) is het me eens gelukt om 5 stuks bijeen te krijgen! :+

Sorry voor de offtopic, maar nog altijd een beetje verliefd op Buell. :$

IMG_2531_zps1452416e.jpg~original
 
Laatst bewerkt:
Iemand hier bekend met de speed triple die bij lemar motoren staat?

Niet bekend met de motor, wel met Lemar.
Ook al eens een motor gekocht. Eerlijke zaak kun je goed een motor kopen.
Hebben wel geen eigen werkplaats, kunnen wel wat klein onderhoud doen wat je zelf ook wel kunt doen.
 
Het is natuurlijk ook moeilijker om volk bij mekaar te krijgen als je bij een bepaald merk en type motor wilt blijven.

Toen ik nog Buell reed (die je nog minder zag of ziet rijden als speeds en streets) is het me eens gelukt om 5 stuks bijeen te krijgen! :+

Sorry voor de offtopic, maar nog altijd een beetje verliefd op Buell. :$

[afbeelding]


Weet niet hoe het in België is, maar als ik een motorritje doe kom ik 9 van de 10 keer wel een of meer speed/street triples tegen, een Buell is hier echt een zeldzaamheid.

Wel een brute fiets om te zien zo'n Buell :Y
 
Het is natuurlijk ook moeilijker om volk bij mekaar te krijgen als je bij een bepaald merk en type motor wilt blijven.

Toen ik nog Buell reed (die je nog minder zag of ziet rijden als speeds en streets) is het me eens gelukt om 5 stuks bijeen te krijgen! :+

Sorry voor de offtopic, maar nog altijd een beetje verliefd op Buell. :$

[afbeelding]


Ergens in 2008 of 2009 hadden we toch een keer ruim 40 Triples bij elkaar!
 
We zijn het pinksterweekend naar de Eifel geweest met een NTV, MT-07 en mijn Speed Triple. Nu ik weer dagelijks woon-werk rijd, merk ik dat mijn rijvaardigheid weer op het oude niveau komt en ik weer wat meer durf. Dat brengt me tot de volgende conclusies:

-Een NTV is te traag voor bijna alles behalve krappe haarspeldbochten;
-De Triple doet het overal leuk, behalve op de autobahn;
-Mijn zitpositie is beter dan die van de MT-07, ik had niet na een dag al pijn in mijn reet;
-Een MT-07 is door het lage gewicht een geduchte tegenstander in de Eifel;
-220 op de teller is 204 op de GPS. En al je kleding wappert keihard om je heen;
-Ook met ABS kan je over twee banden glijdend je apex missen.

Het was leuk, vooral omdat lange afstanden niet meer zo zwaar zijn nu ik weer gewend ben om te rijden. Ik hou nog steeds van de Triple, maar begin de Blackbird ook wel een beetje te missen. Nog meer vermogen, goede windbescherming en deed het ook goed in de bochten.
 
Meer vermogen is leuk, maar niet bij gebrek aan rijvaardigheid ;) :+
 
Klopt. Maar de combinatie van vermogen en rijvaardigheid maakt de Blackbird ook zo leuk. En de Triple ook. Al met al wel blij dat ik 'm gekocht heb, hij rijdt fantastisch.
 
Voor de vakantie in de Dolemieten heb ik voor de zekerheid een nieuwe achterband gemonteerd.
Hierdoor heb ik een achterband te koop. Metzeler 1e montage . Racetec k3 190/55/17 . Goede staat, dotcode 2015 .
Zat op mn nieuwe Speed uit 2016. Zijkant nog 90% (dus zgan voor circuit) en midden 50% (nog goed voor 3000 weg km).

Stuur ff een PB als je belangstelling hebt.
 
Laatst bewerkt:
Voor de vakantie in de Dolemieten heb ik voor de zekerheid een nieuwe achterband gemonteerd.
Hierdoor heb ik een achterband te koop. Metzeler 1e montage . Sporttect k3 190/55/17 . Goede staat, dotcode 2015 .
Zat op mn nieuwe Speed uit 2016. Zijkant nog 90% (dus zgan voor circuit) en midden 50% (nog goed voor 3000 weg km).

Stuur ff een PB als je belangstelling hebt.
Met 50% nog 3.000 km kunnen rijden? Daar kan ik alleen maar van dromen :o
 
Nieuwe motor dus 1000km ingereden ermee . Huidige km stand 3000km In het midden zit nog 3.5 mm profiel dus ca 50% .... Ik had er dus waarschijnlijk 6000km mee gehaald :)
Mijne ook net Dolomieten klaar gezet met nieuwe Diablo Rosso 3. We gaan volgende week donderdag }) })
 
Voor de vakantie in de Dolemieten heb ik voor de zekerheid een nieuwe achterband gemonteerd.
Hierdoor heb ik een achterband te koop. Metzeler 1e montage . Racetec k3 190/55/17 . Goede staat, dotcode 2015 .
Zat op mn nieuwe Speed uit 2016. Zijkant nog 90% (dus zgan voor circuit) en midden 50% (nog goed voor 3000 weg km).

Stuur ff een PB als je belangstelling hebt.
die had ik na 2300 km helemaal kaal :$
 
die had ik na 2300 km helemaal kaal :$
Ik rijd sinds afgelopen jaar op een nieuw setje Metzeler Sportec M7 RR.
Tot nu toe supertevreden over deze banden, rijden superfijn.

Ben wel benieuwd hoe lang de achterband mee zal gaan :P
 
Altijd leuk zon banden gesprek

Dat banden heel persoonlijk zijn weten we dus. hier kom ik

Vorig jaar de Rosso's vervangen voor roadtec 01
De roadtec is echt een hele fijne band voor de triple goede feedback en erg fijn in bochten werk
En niet heel onbelangrijk ik rijd elke dag en ik heb er tot nu bijna 8000 mee gereden en ze zijn nog niet op
Ze kunnen zeker nog tot de winter mee
Als ze versleten zijn neem ik ze weer

De Rosso's daarintegen hebben het nog geen 8000 uitgehouden ook het feedback viel me erg tegen en het duurde lang voordat de band op temperatuur was. Deze dus voor mij niet meer
 
Mijne ook net Dolomieten klaar gezet met nieuwe Diablo Rosso 3. We gaan volgende week donderdag }) })


lekker zeg. Ik ga over een maand die richting op. :t

Ik moet ook nog een nieuw setje banden voor italie, met deze red ik het niet meer, maar ik zit te twijfelen tussen de rosso 3 of de nieuwe michelin power rs. Als ik de tests mag geloven, liggen deze banden zo dicht bij elkaar dat het eigenlijk niet uitmaakt.
Waarom heb jij voor de rosso 3 gekozen?
 
Ik rijd sinds afgelopen jaar op een nieuw setje Metzeler Sportec M7 RR.
Tot nu toe supertevreden over deze banden, rijden superfijn.

Ben wel benieuwd hoe lang de achterband mee zal gaan :P

Die wil ik ook op m'n Z1000 gooien.
Ik heb er nu de Michelin pilot power 3 op liggen.
Dat vind ik geen lekker bandje, heel erg glijerig.
 
Download-File


Vraagje over deze foto! Kunnen hier de originele Triumph Bar Ends op? Had Barracuda's besteld maar deze kon ik niet vastzetten op de stuureinden..

Volgens Blom, hun ook deze foto laten zien, zij zeggen dat het wel kan?
Vind het toch raar, metaal op metaal en aandraaien met inbus?

Is dit origineel dan bij mij voor een 2009 Speed? Deze stuureinden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan