Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft er iemand hier ervaring met de seat cover vam Ermax? Hoe is de pasvorm en kun je je zadel nog fatsoenlijk los en vastmaken?
 
Zie dat jullie iets moois op de planning hebben staan, kan ik nog ergens terug vinden wat ;-) ?

We gaan 1 t/m 4 juni naar de Eiffel :]
Verslag met plaatjes e.d. komt na afloop in de OP.
Volgend jaar gaan we weer en ben je van harte welkom om mee te gaan, nu nog bij de groep bijboeken is helaas onmogelijk.
 
Gaaf, ben zeker geïnteresseerd voor volgend jaar. Begrijpelijk dat het voor nu onmogelijk is, no problem :t . Benieuwd naar de foto's!
 
Hallo mede gsr liefhebbers. Ik zit met een dilemma en kom er niet uit.

Afgelopen week heb ik een lelijke deuk opgelopen in mijn tank. Mijn vrouw stelt het op prijs als ik verdere toelichting achterwege laat. })

Nu heb ik al wat offertes in de omgeving van Alblasserdam opgevraagd en kom ik helaas in de buurt van bedragen van 550 euro. Dit geld heb ik helaas niet zomaar klaar liggen...

De offertes betreffen nu het volledig losmaken van de tank, uitdeuken, volledig overspuiten en terug monteren inclusief pakking brandstofpomp en andere arbeid.

De deuk kan ik als het moet nog wel mee leven maar de breuk/scheur in de lak maak ik me echt wel druk om. Eventueel kan ik de deuk nog wel verbloemen met een mooie tankcover totdat het geld wel aanwezig is.

Is een lakstift een optie om het gat in de lak te dichten? Kennen jullie een fijn schade bedrijf welke nog met mij mee kunnen denken? Kan je iemand die nog een punt gave tank heeft liggen voor een leuk bedrag?

Oftwel, meningen, tips, alles is welkom.

Linkje met foto's:

https://jshoonakker.stackstorage.com/s/VnC4eHDQmhkXjgU
 
Hallo mede gsr liefhebbers. Ik zit met een dilemma en kom er niet uit.

Afgelopen week heb ik een lelijke deuk opgelopen in mijn tank. Mijn vrouw stelt het op prijs als ik verdere toelichting achterwege laat. })

Nu heb ik al wat offertes in de omgeving van Alblasserdam opgevraagd en kom ik helaas in de buurt van bedragen van 550 euro. Dit geld heb ik helaas niet zomaar klaar liggen...

De offertes betreffen nu het volledig losmaken van de tank, uitdeuken, volledig overspuiten en terug monteren inclusief pakking brandstofpomp en andere arbeid.

De deuk kan ik als het moet nog wel mee leven maar de breuk/scheur in de lak maak ik me echt wel druk om. Eventueel kan ik de deuk nog wel verbloemen met een mooie tankcover totdat het geld wel aanwezig is.

Is een lakstift een optie om het gat in de lak te dichten? Kennen jullie een fijn schade bedrijf welke nog met mij mee kunnen denken? Kan je iemand die nog een punt gave tank heeft liggen voor een leuk bedrag?

Oftwel, meningen, tips, alles is welkom.

Linkje met foto's:

https://jshoonakker.stackstorage.com/s/VnC4eHDQmhkXjgU

Ik kan je niet van advies voorzien, maar misschien kun je in onderstaand topic een antwoord/hulp vinden...
Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3
 
voordat ik de vraag stel, dit is natuulijk een knuppel in het hoenderhok gooien, maarrrrrr...

Ik heb gereden op een suzuki gsx600f, daarna een GSX-r750 (SRAD) die weg gedaan na een valpartij en na een tijdje een suzuki drz400sm (supermoto) waar ik nog op rij maar ik mis de souplesse van een 4 cilinder en op de snelweg mis ik vermogen. Op de dijkjes is het fantastisch rijden maar daarbuiten is het behelpen, dus wil ik weer naar een 4 cilinder en zit rond te kijken. En zo kom ik uit bij de GSR600.

Jullie zijn natuurlijk allemaal ervaringsdeskundige en ben ik benieuwd of de motor lekker vlot is of misschien niet te tam na de motoren welke ik hierboven heb gereden. Uiteraard moet ik een proefrit gaan maken, maar voordat ik ergens heen ga kom ik even hier polsen

alvast bedankt
 
De GSR is geen dikke 1000 natuurlijk. Maar je kan de GSR lui en sportief rijden. Ligt maar net aan je toeren en je versnelling.
 
Gsr is echt een allround fiets. Zowel een beginner als ervaren rijder zal er veel plezier mee beleven. Ik ben begonnen als beginnend bestuurder op deze motor en reed voor mijn gevoel alsof ik al jaren ervaring had. Nu een aantal jaar later durf ik steeds meer en merk ik dat ik de grens nog lang niet beteikt heb. Ik rijd nog steeds met een grote smile rond. Gewoon een topfiets!
 
Ik heb een tweetal vragen:

1: Ik heb een nieuwe voorband nodig, enige tips voor een goed bandje waarmee je lekker door de bocht kan?

2: Ik heb een schuiver gemaakt met de gsr600 (olie op de weg) Hierbij bleek dat de valdoppen die erop zaten niet voldoende waren en zo zijn de deksels aan de rechterkant beschadigd (heb er 1 moeten vervangen). Nu ben ik wel een beetje bang dat het zomaar nog een keer kan gebeuren en ben ik aan het kijken naar wat opties:
1) alleen nieuwe valdoppen: met de kans dat dit dus weer niet genoeg is
2) sliders op de deksels: moet dit in combinatie met valdoppen?
3) een valbeugen (hepco & becker): maakt dit het niet een mietjes motor?

hebben jullie een advies voor mij?
 
Voor banden is er een banden topic op Mf met banden experts. Zelf zou ik zeggen neem het zelfde merk/type als achter of een nieuwere versie ervan. (Bijvoorbeeld pilet road series) verschillende merken op 1 motor lijkt mij persoonlijk niks.

Ik had ook valdoppen en deze nooit nodig gehad gelukkig. Maar naar mijn idee zijn valdoppen meer voor als je motor omvalt. Bij een echte schuiver gaat er toch altijd meer stuk. Een alternatief is all Risk verzekeren (met schade vrije jaren van de auto was dat voor mijn GSR rond de 250 euro pj inclusief pechhulp.
 
Hoi Jeroen, vervelend dat je bent gevallen, belangrijkste is om weer op te stappen en plezier te krijgen in het rijden.

Pilot Road 3/4 zijn goed passende banden die goede dagelijkse grip geven, ben je vooral mooi en droog weer rijder zou je kunnen kijken naar corsa's. Kwark kan je daar meer over vertellen :Y

Ik had valbeugels op de GSR en vond ze goed smoelen, ze maken de motor wat breder en zeker niet tutterig, tenzij je ze roze maakt misschien ;)

Doppen zijn vooral voor hele zachte ongelukjes op lage snelheid, valbeugels kunnen iets meer verdragen op hogere snelheid en dan nog helpt het maar tot n bepaald punt.
 
Hey CorvetteFreak, heb je wellicht nog een foto inclusief die valbeugels op je GSR? Kan echt geen normale foto vinden van een GSR met valbeugels.. alleen die standaard foto's van Givi etc. Thanks!
 
Hey CorvetteFreak, heb je wellicht nog een foto inclusief die valbeugels op je GSR? Kan echt geen normale foto vinden van een GSR met valbeugels.. alleen die standaard foto's van Givi etc. Thanks!

Toch nog wat plaatjes gevonden ervan :)

20130402_180543_zps77cdcab2.jpg


466145_136037976589305_868546378_o_zps4p0emrrr.jpg


1264282_444628622318112_2049602926_o_zpsceny7yks.jpg


1243251_444658858981755_2079950760_o_zpsdtzbgy4n.jpg
 
Hey CorvetteFreak, heb je wellicht nog een foto inclusief die valbeugels op je GSR? Kan echt geen normale foto vinden van een GSR met valbeugels.. alleen die standaard foto's van Givi etc. Thanks!

Dag Hein,

In de OP kan je de valbeugels ook op mijn rode gsr zien zitten. Ik ben er erg blij mee. Ze maken de motor inderdaad iets breder en als ik wat langer rij kan ik er mooi mijn benen af en toe opleggen 😉. Ik vind het beter staan dan sommige doppen en als je goede doppen hebt betaal je bijna net zo veel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan