Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

WVFNhsU.png


Yamaha - MT-03 660 - 2011 - FUEL TANK - Parts

Met wat mazzel valt het specifieke onderdeeltje los te bestellen.
 
Nog foetsie? Is de motor meegenomen met slot en al?

Ja helaas wel, ze hebben hem met beiden sloten meegenomen, zelfs het doorgeknipte slot...
Heb alleen een parkerschroef gevonden op de grond dus misschien hebben ze mijn contactslot met een parkertrekker bewerkt...
 
Heeft hier iemand led knipperlichten gemonteerd? Hoe hebben jullie dit aan de voorkant gedaan, want de schroefdraad van de knipper is niet lang genoeg om door het plastic te gaan waar de oude vastzat
 
Heeft iemand toevallig de 2 zijkapjes die bevestigd worden onder de tank over, of te koop?
Oude eigenaar wist blijkbaar niet hoe het systeem werkte en heeft de bevestiging in het rubber kapot getrokken -_-

[afbeelding]

Nope maar hier kun je ze nieuw bestellen nr13, 29 en 14 voor de boutjes als ik het goed heb: KLIK
 
Ja helaas wel, ze hebben hem met beiden sloten meegenomen, zelfs het doorgeknipte slot...
Heb alleen een parkerschroef gevonden op de grond dus misschien hebben ze mijn contactslot met een parkertrekker bewerkt...

Jeetje wat een mf. :(
 
Heeft iemand hier valdoppen op z'n mt-03? Zo ja waar bevestig je die dingen en hoeveel heb je ervoor betaald? Ik maakte vandaag een ongelukkige slippertje over de tramrails. Me voetrem is daardoor gebogen. Inmiddels weer gefixt maar het had voorkomen kunnen worden. Ik had ook me achterrem moeten gebruiken op dat moment maar goed in een flits lag ik daar ghehe.
 
Ik heb geen MT03 meer maar heb er eentje gehad met valdoppen. Originele van Yamaha, ze zaten er al op dus ik weet niet wat ze kostten. Maar laat me je uit de droom helpen: ze breken af bij een valpartij. B|
Het rempedaaltje hadden die doppen sowieso niet beschermd.
Ik had ook valbeugels op de mijne - voor motogymkhana. Dat helpt iets maar echt crash bestendig is de MT03 gewoon niet.
 
Kersverse MT-03 eigenaar hier. Gisteren opgehaald, een zwarte uit 2009 met 42000km op de teller.

Heb valdoppen op het internet gevonden:
https://gegshop.nl/nl/244-mt-03-660cc?id_category=244&n=101

Niet zo duur, kleine 40 euro voor twee.

Maar ik zou eerlijk gezegd ook oor normale valbeugels gaan eerlijk gezegd.

Congrats,

Maar die valdoppen die daar staan zijn voor de modellen vanaf 2016. En die zijn geen kleine 40 eu...
 
Ik heb geen MT03 meer maar heb er eentje gehad met valdoppen. Originele van Yamaha, ze zaten er al op dus ik weet niet wat ze kostten. Maar laat me je uit de droom helpen: ze breken af bij een valpartij. B|
Het rempedaaltje hadden die doppen sowieso niet beschermd.
Ik had ook valbeugels op de mijne - voor motogymkhana. Dat helpt iets maar echt crash bestendig is de MT03 gewoon niet.

Ok bedankt voor de informatie. Ik ga nog ff kijken wat ik ga doen. Iig vangt het wel een gedeelte van de klap op denk ik.
 
Volgens mij maakt SW-motech of zo een beugel die om je blok heen kan, zoiets werkt veel beter.

Ah givi was het wellicht:

Yamaha MT-03 Valbeugels

In plaats van de klap aan 1 punt door te geven wordt het nu verdeeld.

bij sommige motoren zijn die valdoppen DE manier om bv een cilinderkop te scheuren
 
Ik was de garage aan het opruimen en vond nog een koppelingsdeksel met wat lak schade, nieuw stuurgewicht en een originele verstelbare remhendel (bolletje een klein beetje afgeschaafd).

Iemand belang bij? Je mag het gratis op komen halen omgeving Alkmaar.
 
Afgelopen week 4 dagen gereden. Starten en lopen met de nieuwe bougiekap.

En wat wel opvallend is, vrijwel geen aan/ uit effect meer, loopt onderin veel soepeler en trekt nu opeens door in de hoogste versnelling naar dik 170 km/h (was 155 km/h) en dat is in de toerenbegrenzer volgens de toerenteller.
Tevens echt veel minder last van bokken op een constante snelheid. Het is er nog wel, maar met 2/3 verminderd.

Lijkt wel of de bougiekap alle ellende heeft gegeven.
:} :]

Update, Die bougiekap is dus echt een ettertje. MT blijft gewoon stug starten en lopen, loopt in de toerenbegrenzer in de hoogste versnelling (en vlot er naar > 170 km/h toe hoor) en het aan/uit effect is vrijwel weg en blijft weg. Oftewel voor weinig (was 42 euro kwijt compleet met zoeken etc etc) een perfecte oplossing.

Eerlijk is eerlijk, nu de files op de A6 echt veel minder zijn, begint zijn grote broer (of zus) de MT01 (Stage II of III) wel te lonken.
 
Laatst bewerkt:
Voor inspiratie en info zouden jullie hier eens kunnen kijken. (http://www.mt-series.it/index.php/forum/79-mt-03/)
Staan hele mooie creaties tussen.

Die italianen hebben blijkbaar veel teveel tijd en geld over.
 
Voor inspiratie en info zouden jullie hier eens kunnen kijken. (http://www.mt-series.it/index.php/forum/79-mt-03/)
Staan hele mooie creaties tussen.

Die italianen hebben blijkbaar veel teveel tijd en geld over.

Wauw! Ik heb een paar mooie customs gezien hoor :t
 
Als je een nieuwe MT-03 bij een Yamaha dealer koopt wat is dan gemiddeld de onderhandelings ruimte?
Bij alle Yamaha dealers staat dezelfde ( advies) prijs van €6.399,- voor de basis versie.

Iemand ervaring hiermee?
 
Laatst bewerkt:
Jaren geleden, toen ik nog een MT-03 had, zag ik het kentekenbroertje een keer langskomen op marktplaats...

Vanochtend, al fietsende naar m'n werk zag ik hem zowaar in het echt :)

....-64 :W
 
Hallo allen...

Al enige jaren heb érg veel interesse in de MT 03 van de 1e generatie. De dikke 1 pitter dus.

En ben nu dus ook aardig op zoek naar zo’n leuk machinetje.
Er staan er best wat op MP.
Maar ook behoorlijk uit eenlopende kilometerstanden. Van 7000 tot 39000!
Misschien is t hier al vaker gevraagd... maar hoeveel kilometer kan zo’n blokje nou hebben?
Het is en blijft een single cil.
Mij lijkt dat t boven de 30000 al aardig te verduren heeft gehad.
Alvast bedankt.
 
Alles staat of valt met onderhoud. Als de fiets gewoon fatsoenlijk onderhouden is, dan hoef jeje echt niet snel druk te maken.

Blok zit ook in de pegaso, xt en tenere.

Vind de mt nog steeds leuk maar die korte 1 blijf ik echt een min-punt vinden.
 
Ik heb een SZR660 gehad met hetzelfde blok met carburateurs. Die had ruim 30 gelopen en ging nog goed en was niet zuinig mee omgesprongen. Het kan wel langer mee dan de voorgangers die luchtgekoeld waren. Die luchtgekoelde jaren 80 dingen waren eerder aan een top-end revisie toe. De watergekoelde 660 houdt het langer vol.

Vergeet ook niet dat Yamaha er een stuk minder vermogen uithaalt dan bijvoorbeeld KTM uit hun eencylinders, dat komt de levensduur ten goede.

Oke twee ton haal je niet zomaar met een 660 maar een ton moet goed te doen zijn. De voorloper de 600 had daar meer moeite mee.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen...

Al enige jaren heb érg veel interesse in de MT 03 van de 1e generatie. De dikke 1 pitter dus.

En ben nu dus ook aardig op zoek naar zo’n leuk machinetje.
Er staan er best wat op MP.
Maar ook behoorlijk uit eenlopende kilometerstanden. Van 7000 tot 39000!
Misschien is t hier al vaker gevraagd... maar hoeveel kilometer kan zo’n blokje nou hebben?
Het is en blijft een single cil.
Mij lijkt dat t boven de 30000 al aardig te verduren heeft gehad.
Alvast bedankt.

Hier 1 met bijna 38.000 op de teller. Gebruikt geen drup olie of koelvloeistof. Wordt netjes warm gereden en daarna geregeld tot het stuitje.
 
Die van mij was niet zo zuinig mee omgesprongen door de vorige eigenaren, Op aanraden van de monteur mineraal 20w50 erin dan gebruiken ze minder. Maar die reden op het circuit met die 660 blokjes met +80pk aan het achterwiel. Oke dan liep het geen ton, maar dat het überhaupt liep met die vermogens geeft wel aan dat ze standaard overbemeten en erg tam getuned zijn.
 
Jongens... bedankt voor jullie reacties.

Ik ben eruit!
En... Ik ben gewoon sinds vandaag officieel een zeer blijde witte MT bezitter uit ‘08 met net 18k op de teller!

Foto’s volgen... kan m pas over 2 weken ophalen.
Zal hier vast nog wel wat vragen stellen zodra hij bij mij in de schuur staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan