Breva 850 / 1100 / 1200 topic

full


Met mijn 750 ook bij de bollenvelden geweest, long time ago....
Mooi in deze tijd van het jaar. Wel frisjes met die wind de laatste dagen.
 
Vanmorgen heb ik mijn rode Guus ook weer eens naar de echte meester gebracht, in Nijmegen. Mooie zaak geworden en voor mij nog iets makkelijker te bereiken.
Vanmiddag gelijk ook maar een nieuwe helm gekocht in Zwolle (Kalsbeek), best aardig met 300 euro korting. Soms is een klein koppie handig, zo'n maatje blijft nog wel eens op de plank liggen.
Zaterdag mag ik Guus weer ophalen. En dan wordt het tijd voor vakantie!
 
Mooie zaak geworden in Nijmegen. Ik ben er afgelopen vrijdag en zaterdag geweest. Eerst vrijdag voor de dashboarduitval. Had ik vorig jaar tijdens de vakantie in Tsjechië al last van. Toen gedroogd met de föhn en nog driekwart jaar zonder probleem gereden. Tot begin dit jaar. Met nog dank aan IJzervreter voor het linkje voor reparatie. Weer tot 19 mei zonder probleem gereden. De printplaat was toch zodanig aangetast door vocht dat ik besloten heb het dashboard maar te vervangen. Daar was het helaas nog niet mee opgelost. Zaterdagmorgen weer terug naar Nijmegen om de kabel van de snelheidsopnemer te vervangen en een update van de ECU en twee nieuwe reservesleutels die ik kwijt ben geraakt met verhuizen. Nu werkt alles weer zoals het moet. Dit waren de eerste grote kosten na 9 jaar en ruim 83000 km buiten het normale onderhoud/slijtage.
 
Mooie zaak geworden in Nijmegen. Ik ben er afgelopen vrijdag en zaterdag geweest. Eerst vrijdag voor de dashboarduitval. Had ik vorig jaar tijdens de vakantie in Tsjechië al last van. Toen gedroogd met de föhn en nog driekwart jaar zonder probleem gereden. Tot begin dit jaar. Met nog dank aan IJzervreter voor het linkje voor reparatie. Weer tot 19 mei zonder probleem gereden. De printplaat was toch zodanig aangetast door vocht dat ik besloten heb het dashboard maar te vervangen. Daar was het helaas nog niet mee opgelost. Zaterdagmorgen weer terug naar Nijmegen om de kabel van de snelheidsopnemer te vervangen en een update van de ECU en twee nieuwe reservesleutels die ik kwijt ben geraakt met verhuizen. Nu werkt alles weer zoals het moet. Dit waren de eerste grote kosten na 9 jaar en ruim 83000 km buiten het normale onderhoud/slijtage.

Oeps,...duur?
 
Ja, vandaar dat ik er ook lang over heb lopen dubben om het te doen. Maar uiteindelijk blijft het lappen met dit soort reparaties is mijn ervaring. Zonder snelheidsmeter en kilometerteller gaat ook niet natuurlijk. Dashboard 870 sensorkabel incl montage 199 sleutels 81 sleutels pas slijpen bij een "hakkenbar" 20. Alles in Euri....

Nu kan ik wel ergens een refurbished dashboard gaan zoeken misschien wel met garantie maar persoonlijk heb ik daar geen goede ervaringen mee op ander gebied.
Affijn ik heb mijn rug weer ingezaaid en ga maar in de zon liggen. Kan het weer groeien...
 
Vergeet 'm niet af en toe water te geven ... Pfff, wàt een geld, zeg.
Ik werd vanmiddag gebeld dat mijn Guus weer klaar is na zijn onderhoudsbeurt. Ik heb nog niet naar de kosten durven vragen ... gelukkig is het vakantiegeld al binnen. Dit zijn ook indirect vakantie-uitgaven, toch? ;-)
 
Zo heb ik het ook besteed dus...
Alles verslijt/gaat kapot niets heeft het eeuwige leven. Het is misschien een afwijking van me, maar ik heb een hekel aan dingen die niet functioneren of half gemaakt zijn. Of het moet eurotechnisch niet mogelijk zijn, dan houdt het simpelweg op voor mij.
 
Ja, vandaar dat ik er ook lang over heb lopen dubben om het te doen. Maar uiteindelijk blijft het lappen met dit soort reparaties is mijn ervaring. Zonder snelheidsmeter en kilometerteller gaat ook niet natuurlijk. Dashboard 870 sensorkabel incl montage 199 sleutels 81 sleutels pas slijpen bij een "hakkenbar" 20. Alles in Euri....

Nu kan ik wel ergens een refurbished dashboard gaan zoeken misschien wel met garantie maar persoonlijk heb ik daar geen goede ervaringen mee op ander gebied.
Affijn ik heb mijn rug weer ingezaaid en ga maar in de zon liggen. Kan het weer groeien...

Af en toe komt er wel eens een gebruikte tellerunit voorbij op Ebay. Soms ben ik geneigd om zo,n "aanbieding"dan maar te kopen. Voor op de plank. Alleen is mijn ervaring dat wat als op reserve op de "plank" ligt nooit stuk gaat.

Zo heeft mijn trainingsmaatje al meer dan 25 jaar een compleet gereviseerd reserveblok van een 1956 Panhead onder zijn werkbank liggen,..
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar eens getankt, het lampje brandde al een tijdje maar vanwege de storm en regen had ik geen zin om te gaan tanken. Na 402 kilometers kon er 21,18 liter in de tank. Niet gek toch! Ruim 1 op 19 en ik had telkens haast. :]
 
Hoi ijzervreter dat zijn mooie cijfers idd. Ik redde dat eigenlijk nooit maar sinds drie keer tank ik nu de dure Benzine en het lijkt alsof ik ook zomaar 60 km op een tank rij. Van de week ging er 19 liter ruim in na 360 km. Daarvoor was dat ongeveer na 300. Ik rijd dezelfde afstanden dagelijks woon werk. Wat tank jij? Gewoon loodvrij 95 of 98???
 
Gewoon loodvrije 95. Woonwerk over 45 kilometer grootste deel snelweg. Stukje stad en 70km ringweg.
 
Netjes hoor. Ik red dat niet. Zit op 40 km woonwerk waarvan 37 op snelweg😌 En rij meestal rond de 120.
 
Vorige week de pech gehad dat, bij het "inrijden" van het nieuwe dashboard, een vogel merk en type onbekend zo nodig tegen mijn rechterbuitenspiegel aan moest vliegen. Gevolg: spiegel afgebroken, vogel fubar en ik helemaal onder pek eh... bloed en veren.
Nieuwe spiegel zit er inmiddels op, maar wel een probleem. In de nieuwe rechterspiegel ben ik net zo lelijk als in de oude linkerspiegel....
Gisteren de nieuwe spiegel ook maar ingereden, mooie rit door de kop van Noord-Holland. Via de snelste route naar Hoorn, met my route app
een rondrit van 115 km laten maken door het programma en daarna zonder snelwegen terug naar huis. Ik kon wel merken dat ik nog wat trainingskilometers mis aan het eind van de dag. 468 km met een gemiddelde van 47 km/u. Het gaat niet om de snelheid natuurlijk maar het aantal uren in het zadel...
 
Laatst bewerkt:
Vorige week de pech gehad dat, bij het "inrijden" van het nieuwe dashboard, een vogel merk en type onbekend zo nodig tegen mijn rechterbuitenspiegel aan moest vliegen. Gevolg: spiegel afgebroken, vogel fubar en ik helemaal onder pek eh... bloed en veren.
Nieuwe spiegel zit er inmiddels op, maar wel een probleem. In de nieuwe rechterspiegel ben ik net zo lelijk als in de oude linkerspiegel....
Gisteren de nieuwe spiegel ook maar ingereden, mooie rit door de kop van Noord-Holland. Via de snelste route naar Hoorn, met my route app
een rondrit van 115 km laten maken door het programma en daarna zonder snelwegen terug naar huis. Ik kon wel merken dat ik nog wat trainingskilometers mis aan het eind van de dag. 468 km met een gemiddelde van 47 km/u. Het gaat niet om de snelheid natuurlijk maar het aantal uren in het zadel...

Had even laten weten dat je in "mijn"stadje kwam. Of hou je niet van koffie? :P
 
Dat zat ik me op de terugweg onder het eten in Leersum ook te realiseren. Gelegenheid doet zich vast nog eens voor, ik kom graag in Noord-Holland. Brabanders en koffie.... Is de paus katholiek?
 
Haha, je bent welkom.

Vanmorgen de remblokken voor vervangen, had de blokken al jaren liggen maar waren toen door de garage al vervangen terwijl ik doorgeven had dat ik ze zelf wilde doen. (Ze blijven dan wel lang goed.)

Regelmatig de remmen even losgehaald en gecontroleerd en schoongemaakt. De voering was nog steeds 2 a 3 mm dik en de inkepingen zaten er nog zichtbaar in, maar toch maar vervangen. Alles schoongemaakt en geleidepennetjes met fijn schuurpapier gepolijst. Wat een nette mooie klauwen om aan te werken, ze zien er nog als nieuw uit en hebben een soort coating op de zuigertjes. Alles was mooi gangbaar. Daarna even een bochtig rondje gemaakt om in te remmen en te testen.
 
Ok bedankt. Dan denk ik dat misschien het verschil daar in zit. Ik rijd zonder schermpje.
Qua afstand en wegtypen komt een wel aardig overeen namelijk. Natuurlijk heb ik geen zicht op jouw rijgedrag maar als ik je zo hoor scheelt dat niet heel veel qua snelheid e.d. dan de mijne.
IK heb nu 17000 op mijn teller staan. Ik rem nog prima.. Dus die remblokken kan ik nog even uitstellen hoop ik.
 
Ok bedankt. Dan denk ik dat misschien het verschil daar in zit. Ik rijd zonder schermpje.
Qua afstand en wegtypen komt een wel aardig overeen namelijk. Natuurlijk heb ik geen zicht op jouw rijgedrag maar als ik je zo hoor scheelt dat niet heel veel qua snelheid e.d. dan de mijne.
IK heb nu 17000 op mijn teller staan. Ik rem nog prima.. Dus die remblokken kan ik nog even uitstellen hoop ik.

Ik ben niet zo lang, een gemiddelde "Italiaan" zeg maar. Wie weet ben je langer, ik ben beroepsmotorrijder dus misschien dat het iets uit maakt. Met identieke motoren tijdens trainingen gebruikte ik meestal 1,5 tot 2 liter minder per dag (training) De instructeur maakte er een opmerking over omdat het verschil nooit zo groot was tijdens training. (Hij moet altijd afrekenen met zijn tankpas.) :P :]
 
HAhahaha. Gelukkig zal hij die tankpas ook niet zelf hoeven te betalen😉 Maar kennelijk heb je wel inderdaad een zuinige rijstijl. Lekker hoor. Ik ben zelf 183 cm maar ik schat in wel wat zwaarder dan een gemiddelde Italiaan.... maar mbt dat schermpje. Heb jij nog tips of kennis waar ik een mooi klein schermpje zou kunnen krijgen, beetje zoals de guzzi 1200 sport?
 
:W Guus is weer terug na een heerlijke week in Noord-Engeland.
Tijdens de vakantie heb ik (weer eens) één van de moertjes vast moeten draaien waarmee de linker uitlaatbocht aan de linker cilinder vast hoort te zitten. Die trilt blijkbaar wat los. :?
En tot mijn schrik (ik zeg het nog maar eens: ik ben a-technisch in optima forma) vond ik onder mijn zadel bij mijn slot twee 'onderdeeltjes' die daar vóór de onderhoudsbeurt zeker niet lagen. :o Fotootje naar de dealer gemaild en netjes snel antwoord. Het waren 'maar' afstandsbusjes en dat kon geen kwaad. Ik moet maar eens langskomen als ik toch in de buurt ben ... :/
Nu weet ik dat de tank eraf is geweest in verband met een nieuwe oliedruksensor, maar ik hoop niet dat ze zo wel eens vaker wat 'vergeten'. Dat geeft geen tof gevoel.
Verder heeft Guus het heel prima gedaan, hoor, daarover zeker geen klagen. Mijn schuddebuik :] heeft weer braaf zijn werk gedaan.
full

full
 
Het lijken wel de busjes van de koplamp.

Mijn Breva staat gepakt klaar voor de Vogezen/Franse Alpen/Cote d'Azur/Ardeche.
Mijn tweede motorvakantie met de Breva 750 was ook die kant op. Toen nog met landkaarten en dan sta je zomaar op de Col du Bonnet zonder dat je het zelf weet.....

full


Hopelijk voor het eerst na drie jaar weer eens een echte reis.... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan