Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

ik heb er wel goede ervaringen mee, hij zat er al op toen ik hem kocht en heb eigenlijk nooit het idee gehad dat het niet goed was ofzo,


wat heb je gehoord dan??
 
ik geloof best dat voor een crosser die altijd in het stof rijdt het beter is om een normaal geolied foam filter te gebruiken maar een motor die 95% van de tijd op de weg of verhard circuit rijd denk ik dat het mee valt me het vuil dat hij binnen krijgt,

de halve wereld rijd met een k&n filter dat zouden ze echt niet doen als het de levensduur extreem zal verkorten.
 
ik geloof best dat voor een crosser die altijd in het stof rijdt het beter is om een normaal geolied foam filter te gebruiken maar een motor die 95% van de tijd op de weg of verhard circuit rijd denk ik dat het mee valt me het vuil dat hij binnen krijgt,

de halve wereld rijd met een k&n filter dat zouden ze echt niet doen als het de levensduur extreem zal verkorten.

De halve wereld rookt en drinkt ook.. zal toch ook niet schadelijk zijn man :+
 
ik geloof best dat voor een crosser die altijd in het stof rijdt het beter is om een normaal geolied foam filter te gebruiken maar een motor die 95% van de tijd op de weg of verhard circuit rijd denk ik dat het mee valt me het vuil dat hij binnen krijgt,

de halve wereld rijd met een k&n filter dat zouden ze echt niet doen als het de levensduur extreem zal verkorten.

Zal wel loslopen dan. En als het in het blok in een zandbak veranderd heb ik een mooi excuus om er een bigbore op te zetten :+
 
Ah ik dacht dat de DRZ er nog naast geparkeerd stond
Assumption is the mother off all fuck ups
 
mannen....

heeft er hier misschien nog iemand een passend dempertje liggen voor de drz inc bocht ??

ik heb pas op de drz van mijn neef gereden maar die heeft veel meer power als mijn drz dus nou moet ik mijn originele drz400e maar eens een beetje aanpakken.

opzoek naar van alles en nog wat, wat mijn drz maar weer een beetje pk op kan leveren _O-

1182law.jpg


2mh76g6.jpg


en voor het gemak heb ik er ook maar een set sm velgen bij laten maken.... 2e hand waren ze niet te vinden.

sbtt78.jpg

2qcl8bk.jpg
 
Laatst bewerkt:
mannen....

heeft er hier misschien nog iemand een passend dempertje liggen voor de drz inc bocht ??

ik heb pas op de drz van mijn neef gereden maar die heeft veel meer power als mijn drz dus nou moet ik mijn originele drz400e maar eens een beetje aanpakken.

opzoek naar van alles en nog wat, wat mijn drz maar weer een beetje pk op kan leveren _O-

[afbeelding]

[afbeelding]

en voor het gemak heb ik er ook maar een set sm velgen bij laten maken.... 2e hand waren ze niet te vinden.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er goed uit! Zijn ook lekkere bandjes die je op je sm velgen hebt zitten. Maar als het een echte E is, zou er al een behoorlijk goed stromende uitlaat op moeten zitten. Ik heb zelf niks liggen, maar er staat op MP nu een Rino uitlaat.Hoe die het qua prestaties doet zou ik niet weten.

Maar gezien het een E is, zit er ook een FCR39 al op? Weet je het zeker? Dan zou die best lekker moeten lopen. Wat voor luchtfilter heb je, en is je behuizing al open (3x3)? De echte E heeft ook al snellere nokenassen, dus dan zal je naar BB kits moeten gaan kijken.
 
Laatst bewerkt:
mannen....

heeft er hier misschien nog iemand een passend dempertje liggen voor de drz inc bocht ??

ik heb pas op de drz van mijn neef gereden maar die heeft veel meer power als mijn drz dus nou moet ik mijn originele drz400e maar eens een beetje aanpakken.

opzoek naar van alles en nog wat, wat mijn drz maar weer een beetje pk op kan leveren _O-

[afbeelding]

[afbeelding]

en voor het gemak heb ik er ook maar een set sm velgen bij laten maken.... 2e hand waren ze niet te vinden.

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb nog een MIVV slip on. Weet alleen niet of deze op een E voorbocht past.

 
Ziet er goed uit! Zijn ook lekkere bandjes die je op je sm velgen hebt zitten. Maar als het een echte E is, zou er al een behoorlijk goed stromende uitlaat op moeten zitten. Ik heb zelf niks liggen, maar er staat op MP nu een Rino uitlaat.Hoe die het qua prestaties doet zou ik niet weten.

Maar gezien het een E is, zit er ook een FCR39 al op? Weet je het zeker? Dan zou die best lekker moeten lopen. Wat voor luchtfilter heb je, en is je behuizing al open (3x3)? De echte E heeft ook al snellere nokenassen, dus dan zal je naar BB kits moeten gaan kijken.


wellicht dat het blok dan es stuk gelopenis. er zit een mikuni carb. onder met alles standaard. Morgen ga ik de cdi even proberen van mijn neefje wellicht dat het iets helpt.

anders komt mij drz ook in de verkoop en ga ik kijken naar een 450 enduro, husqvarna husaberg of honda. ik zie het nut er niet van in om te investeren in een fiets uit 02.

3x3 mod heb ik zelf maar gedaan alleen net als wat boven aan de pagina staat ik rij ook met een gewone schuim filter vanwege het vele offroad werk wat ik er.mee rijd.
 
Ai dan lijkt het erop dat je geen 'E' maar een 'S' hebt.

Er is een heleboel te krijgen voor vrij weinig om beetje meer leven in de motor te krijgen. Er wordt regelmatig wat aangeboden op ebay aan carb's en cilinders/uitlaten.

1000,- en dan heb je het meeste wel binnen handbereik. Tenminste dat was bij mij het geval. Dat setje SM wielen heeft vast ook wel wat pegels gekost.
 
nou de zoektocht naar een orginele E is gestart.. ik kan wel veel geld in een S stoppen maar hij blijft direct al zon 15 kilo zwaarder als een E.. en een iets jongere fiets uit 05 ofzo zou ook wel leuk zijn....


die sm wielen hebben bijna net zoveel zoveel gekost als een hele drz 😂 maar ik vind ze mooi.. 😇
 
Oei, dat wordt vast een lastige! Een originele E wordt al tijden niet meer gemaakt.

Ik heb trouwens voor de liefhebber, of de ongelukkige pechvogel, een standaard cilinder met 14.000km er op te koop. keurige cilinder. 100,-
standaard carb Mikuni BSR36 CV (afgesteld op 3x3 mod en open demper). 75,-
Een MIVV Slip-on voor in ieder geval standaard voorbocht, maar kan zijn dat een E bocht ook past. (Weet de diameter niet van een E bocht) 75,-
originele rode achterveer (enkel de veer) 15,-
standaard voorbocht 25,-

Allerlei origineel plastic van onderstaand model:
2006_DR-Z400SM_yell_sne_800.jpg


- witte zijschilden licht verkleurd 10,- (voor het paar)
- gele radiator kappen incl originele stickers 25,- per stuk
- achterspatbord geel 25,-
- koplamp (compleet) 50,-
- zadeldek origineel 35,-

Aftermarket plastic (zeer netjes):
- Spatbord voor geel 15,-
- zijschilden geel 15,- per stuk, 30,- paar.
- vork schilden geel compleet 20,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan