Gilera GP 800

staan op Marktplaats in een keer wel erg veel GP800 scooters. Nog meer dan op Mobile.de. Verbaast me dacht dat ze in Nederland niet zoveel verkocht waren.
 
dag heren,

zit met een probleempje en hoop dat jullie dit al eerder hebben meegemaakt.

een vriend van mij heeft laatst een gp800 gekocht uit 2008 met 30000km.

ding is in 2012 ingevoerd..(geen idee welk land).

tijdens het rijden houdt deze ermee op bij 155..gaat gewoon niet verder.. ding rijdt gewoon prima maar bij de 155 blijft die gewoon hangen.

wat mij al opviel is dat op het kenteken 69pk staat ipv 75 wat alle andere hebben? klopt dit??kan het zijn dat het een geknepen gp800 is.. omdat in sommige landen dit gebeurt voor de verzekering?

hoor graag jullie bevindingen.
 
hoi
nee het is een gewone versie gp800
je hebt 2 versies de 75 pk en de 69pk
na een bepaalde bouwjaar is het 69 geworden.
die 155 heeft waarschijnlijk met lucht te maken.
en daarmee kom je dus bij de meest voorkomende probleem van de gp800 voor 2010.
namelijk de luchtslang die vervuilt raakt en dan verstopt en vervolgens de motor in gaat houden.
luchtfilter word ook extra vies.
reparatie kosten van dit alles?
niets.
luchtfilter eruit halen schoonmaken en weer terug zetten.
de betreffende slang schoonmaken en dichten zodat er geen vuil meer in kan.
deze vraag komt vaak terug want jou volgende vraag waar zit dit alles etc.\
zoek de pagina s uit want er zijn hier plaatjesgemaakt met uitleg even bladeren en succes :}
 
luchtfilter schoongemaakt.. was niet echt vies om te zeggen dat dat het probleem is.

als hij wat meer tijd heeft gaan we de slangen nalopen of deze verstopt zitten.
 
dag allemaal.

nu bezig met de gp800
heb het modje uitgevoerd.. dus de slang aan de zijkant van luchtfilterhuis los gehaald.

daarna het gat in luchtfilterhuis dicht gemaakt.

wat moet ik doen met die loshangende slang??

hoop dat dit het probleem van inhouden oplost.

helaas.. alles schoongemaakt en slang leeg gehaald.. maar nog steeds niet de 155 willen passeren :-(

nog tips en tricks?

thnx
 
Laatst bewerkt:
Die slang moet wel weer terug.
Het uiteinde afaluiten en weer terug.
Luchtfilter schoonmaken gat dicht en dan het laatste gasklephuis schoonmaken.
Vandaag hadden 2 vrienden van mij hetzelfde als jij met die gp800 ze hebben samen gesleutelt en precies hetzelfde gedaan aan de motor en mij geapt dat beiden motoren weer normaa lopen
 
dus als ik het goed begrijp.
die slang die door het filterhuis loopt weghalen. gat dichten en die slang die op t filterhuis aangesloten zat moet ook dicht en terug op zijn plek? dus die is echt helemaal loos geworden?

ik denk dat we het gasklephuis maar los moet halen dan. is het te doen voor iemand die t niet eerder heeft gedaan?

thmx voor je hulp!
 
Laatst bewerkt:
naar beneden scrollen dan zie je die slang.
dit is overigens mijn scooter met mijn dochter erop

die doorzichtige heb ik leeg laten lopen.. en weer terug geplaatst.. ik bedoel die leiding (rood) in het plaatje die de motorgassen terug het filterhuis inblaast. die kan ik ook afdichten en laten hangen of open laten?
 
Houdt hij op met snelheid maken? Komt hij niet boven een bepaalt toerental? Hapert hij (toerenbegrenzer)? Rijdt hij voor de rest goed? Meer info...?
 
Houdt hij op met snelheid maken? Komt hij niet boven een bepaalt toerental? Hapert hij (toerenbegrenzer)? Rijdt hij voor de rest goed? Meer info...?

trekt op als een malle en stopt gewoon bij de 155 en maakt gewoon geen snelheid meer.. lijkt alsof deze in begrenzer schiet.. en dan ploffen etc.. verder loopt en rijdt ding goed!
 
Laatst bewerkt:
he sossa aangezien jij zelf een gp 800 hebt gehad ben ik bij jou bij t goede adres denk ik. ik wil er graag een halen in ieder geval een met het bj na 2010. nou heb ik een aantal vragen wat waren voor jou de plus en min punten van de gp 800. als ik er een heb wat raadt je me aan om te vervangen ik hoef er geen 1000cc van te maken hahaha maar wat simpele ingrijpen die hem wat lichter maken en sneller zijn welkom. abs erop gooien is dat mogelijk en raadt je dat aan en wat raadt je me nog meer aan om te doen met die gp800 en raadt je me uberhaupt aan om hem te halen.

ik hoor graag van jeee
 
van mijn gp1000 heb ik ongeveer 30 kg eraf gesnoept om en nabij zeg maar tussen de 25 en 30 kg.
iedereen met een originele gp800 die op de mijne heeft gezeten merkt gelijk het verschil op vanaf de eerste meters
ik trouwens ook met sturen in de bocheten en bij sturen maar ook gewoon bij traag rijden.

ok dit zij mijn tips afhankelijk van je budget.
numer 1 stip is een snelle vario afhankelijk van welke jij fijn vind.
voor mij is dat de jcosta. voor hoger top ongeveer 4 km gps en sneller optrekken.
49 achtertandwiel. kan ook 50 maar dan moet je ook je ketting vervangen en dan kun je net zo goed ook een 21 voortandwiel halen beiden ook voor het snellere optrekken.
wat je ook kan doen lijkt tegenstrijdig maar het is net waarvoor je kiest optrekken of topsnelheid.
is een jcosta eronder zetten in combinatie met een 46 achtertandwiel.
dan trekt hij nog steeds sneller op dan orgineel en gaat je topsnelheid nog verder omhoog van 188gps naar ongeveer 196 gps.
accu eruit veel te zwaar en er in lithium accu erin dit merk je gelijk bij het sturen omdat je accu voorin zit gaat hij onmiddellijk lichter sturen.

akra of leovincy uitlaad.
voor mij de leo om 2 redenen. hij is goedkoper maar ook veel lichter dan de akra ook al vind ik de akra mooier..

sportfilter bmc of k&n kost 45 euro om en nabij.
middenbok eraf die mis ik echt niet ook gelijk lichter en de dealer is blij met je.
elke keer dat hij bij je uitlaad of andere dingen moet zij moet hij die bok eraf halen ost meer arbeids uren op je onderhoudsbeurt.

ik heb er ook een lichtere stuur onder zitten scheeld 8 kg om en nabij.
je kunt gewoon een abs versie halen vanaf 2010 zit er abs op.

een rondje naar ruud frederiks die kan hem voor je op de testbank nog eens perfect voor je afstellen gericht op meer trekkracht en of meer topsnelheid eruit dan haal je de 200 gps ook wel.

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan